Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA kvůli protestům pilotů zrušily 25 letů, sehnaly náhradní stroje

Piloti Českých aerolinií protestují proti restrukturalizaci společnosti. Nesouhlasí s vyváděním letadel ČSA mimo mateřskou firmu. Část z nich nenastoupila do práce kvůli údajné indispozici. Zatím neodletělo 25 letů ČSA. Vedení aerolinek se s piloty dohodlo na dalším jednání, na pátek se jim podařilo zajistit náhradní letouny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rumcajz

Držím palce pilotům

Sice začali pozdě, už v ČSA toho k rozkradení moc není, ale snad se něčemu povede zabránit.!!

0/0
2.12.2011 8:41

jerryy

Re: Držím palce pilotům

co má společného rozkrádání s omezováním provozu či odprodejem výrobních kapacit, které neuživím? Kdyby nebylo tlaku právě pilotů (případně ostatních zaměstnanců) v mzdové a zaměstnanostní sféře, tak by byly i jiné možnosti řešenív  nevýdělečném období. Na jednu stranu určitě chcete aby se včechno platilo a nikde nešetřilo (pokud jde o lidi tak určitě ještě navíc utrácelo víc) na druhou stranu o tom jak vydělat o korunu máte představu nulovou ... A rozdíl mezi příjmy a výdaji, který je minusový ám taky vadí. Víte, to je trošku demagogie ... ;-)

+1/0
2.12.2011 9:12

Iwan

Indisponovaní piloti?? :-))

ČSA chce snižovat stavy. I stavy pilotů. Vapadá to tak, že odbory pilotů daly vedení ČSA nahrávku na smeč.;-D;-D;-D

0/0
2.12.2011 6:02

yaack

demagogie sobeckých pilotů

Pilotům jde jen o sebe - nechtějí prostě dělat za méně peněz. Budou mlžit o tunelech a nekompetenci manažerů, ale fakt je takový, že na rozdíl od dalších zaměstnanců jsou to právě oni, kdo jsou schopni jen kvůli vlastním sobeckým zájmům nechat firmu třeba i zkrachovat.

+3/0
2.12.2011 0:02

MiroTR

Re: demagogie sobeckých pilotů

Zaujala mne věta: "odměny si piloti musí zasloužit tím, že častěji létají".   Neznl jsem firmu, kde by dávali odměny bez toho, aby si je zaměstnanci zasloužili.  Teď už jednu znám.

0/0
2.12.2011 8:04

Klement z Prahy

Když piloti ze sebe dělají vedení, tak proč by lidi z vedení

nemohli dělat piloty?R^

Zkusím u nás na firmě něco podobného:-)

+1/0
1.12.2011 21:46

stryke

O co opravdu jde?

Proč nám páni piloti nenalejí čistého vína... ono tady nejde o nic míň, než o peníze. Zatímco v ČSA mají piloti stále okolo 100 t./měsíčně, u charterové dcery to je méně. O kolik nevím, ale zřejmě jim to stojí za stávku. Už jednou si hrozbami stávkou vykřičeli zvýšení platů... měli by si uvědomit, že i to je částečný důvod, proč ČSA nejsou rentabilní, zkrátka platí zaměstnancům víc, než si můžou dovolit.

+1/0
1.12.2011 21:34

oracle29

Re: O co opravdu jde?

R^

http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0

0/0
2.12.2011 9:55

svedek casu

"Zatímco management a akcionáři se snaží firmu zachránit"

komikové,spíše rozebrat!!

0/0
1.12.2011 21:14

pražskej vidlák

Děkujeme. Už jste odešli?

+2/0
1.12.2011 21:04

MiroTR

Re: Děkujeme. Už jste odešli?

A to pilotům nic nebrání.  Zahraniční společnosti mají stejná letadla, pilotní průkaz je mezinárodní, anglicky umějí a i ta letiště znají. :-)

0/0
2.12.2011 8:07

oracle29

CZALPA

http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0

Rv

0/0
1.12.2011 20:17

villík

Re: CZALPA

Za to se dá lítat, ne?

0/0
1.12.2011 20:52

Dalca-zbrna

ČSA

No, co říct. Nedávno jsem byl v Rusku, letěl jsem s UT-air. přestup v Moskvě a pak dál, taky s UT-air.

Servis v letadle: výběr ze tří jídel, (vepřové, rybí nebo kuřecí maso s přílohou) na obou letech. k tomu ještě sejra s pečivem, salámový nářez, ovocný salátek a zeleninový salátek. Navíc čokoládová tyčinka a jakýsi zákusek, chutněj, jen nevím co to jako bylo, nic takovýho jsem předtím nejed. Palubní servis dobrý, nápojů bohatý výběr alkoholických i nealko (vína, pivo, vodky, koňak, juice, vody, celý sortiment Pepsi..) Obojí jak na letu do Moskvy, tak i na pokračování vnitrostátní linkou.

Když jsem letěl s ČSA, tak jsem místo jídla dostal oslizlou bagetu s nějakým blivajsdresinkem, co už nešlo prodat na benzince tak to rvou do letadel. - taky cesta do Moskvy.

Já osobně s ČSA už nikam nelítám. Finair, UTair. v obojím lepší servis a ceny letenek obdobné.

Tak ať si sklidem stávkují, mi osobně nechybí.

+2/0
1.12.2011 19:19

JAR-47

Re: ČSA

tak tak..........

0/0
1.12.2011 19:22

stryke

Re: ČSA

No ty jejich bagety jsou fakt strašný... na benzince bych si tohle nekoupil ani za 15 kč. Oschlej větší rohlík, s laciným šunkovým salámem, zvadlým čínským zelím a tatarkou....

0/0
1.12.2011 21:37

JAR-47

hrubé porušení

kázně = výpověď, jednoduché a jen správné

+2/0
1.12.2011 19:17

csi7

OD KDY ODBORY ŘÍDÍ FIRMY??? NEMAJÍÍ ŽÁDNOU ZODPOVĚDNOST, JEN

prudí a dělají škody. Nechtěl bych dnes být majitelem firmy s odborovou buňkou. Dnes si odbory osvojují právo kecat do všeho. Uznávám jim právo stávkovat za mzdy, lepší pracovní prostředí a třeba i delší dovolenou, ale nemůžou řídit firmy, když zodpovědnost za vedení mají manažeři, potažmo majitelé. Kde berou jistotu, že odbory jsou ty vševědoucí a dokonalí manažeři, kteří spasí svět a českou ekonomiku obzvlášť ?

+3/0
1.12.2011 18:37

svedek casu

Re: OD KDY ODBORY ŘÍDÍ FIRMY??? NEMAJÍÍ ŽÁDNOU ZODPOVĚDNOST, JEN

Od té doby co státní podniky se vykrádají a tunelují, příkladu z kuponovky je dost;-)

0/0
1.12.2011 18:41

csi7

Re: OD KDY ODBORY ŘÍDÍ FIRMY??? NEMAJÍÍ ŽÁDNOU ZODPOVĚDNOST, JEN

a to jako odborář je ten fundovanej, kdo to ohlídá? No čest práci soudruhu, už zbývá jen do každé fabriky hodit nějakýho toho milicionáře ...

+1/0
1.12.2011 18:44

JAR-47

Re: OD KDY ODBORY ŘÍDÍ FIRMY??? NEMAJÍÍ ŽÁDNOU ZODPOVĚDNOST, JEN

odborářská zpolitizovaná verbež nemá co mluvit do toho kdo co vlastní, ta doba je pryč !!

+1/0
1.12.2011 19:18

Jezzy

... pilotuje i vedeni?

.. no tebuch, jeste ze tam uz neni Luftrajda Tvrdik ;-D, to by mohly i padat letadla... ;-D

0/0
1.12.2011 18:36

pavsson

Šlechta

Piloti mají pocit, že jsou něco víc. Kdyby řidiči tramvají uspořádali podobný protest, klepali bychom si všichni na čelo. Piloti jsou zaměstnanci jako jiní. Za svá práva nebo mzdy mohou protestovat do alelujá. Za strategická rozhodnutí nikoli.

+3/0
1.12.2011 18:33

pavel.n

100% podopra

tady čeští  manažeři narazili - piloti nejsou hlupáci a včas rozpoznali tunel a další penězovod !!!

Oficiální prohlášení , že je vše v pořádku a nic se neděje  mi připomíná situaci , kdy odsouzenec má na krku smyčku a kat mu říká - klídek - to nic není  - počkej za chvíli !!!

+1/0
1.12.2011 18:19

hrcprcsalala2

Re: 100% podopra

Zatím to teda vypadá, že spíš narazili piloti. ;-D

+3/0
1.12.2011 18:21

oracle29

Re: 100% podopra

R^

0/0
1.12.2011 20:18

janduben

Re: 100% podopra

piloti jsou zamestnanci, pokud maji duvodne podezreni at podaji trestni oznameni

0/0
1.12.2011 18:22

pavel.n

Re: 100% podopra

při své moudrosti se ještě dožiješ mnoha překvapení !!

+1/0
1.12.2011 18:27

janduben

Re: 100% podopra

urcite ano, napriklad to, ze na tunelovani se upozornuje hozenim se marod, to mne trosku prekvapilo

0/0
1.12.2011 18:31

pavel.n

Re: 100% podopra

a co jako mají dělat - vše je podle českých zákonů - tedy - legalizace krádeže za bílého dne !!!

Piloti pouze zvolili jednu z mála možností protestu !!!

+1/0
1.12.2011 18:34

hrcprcsalala2

Re: 100% podopra

Jen tak pro pořádek, kdo co krade? Piloti v prvé řadě zvolili jednu z možností, jak se jich zaměstnavatel může zbavit bez výpovědní doby a bez odstupného.

+1/0
1.12.2011 18:37

pavel.n

Re: 100% podopra

- a co je podle tebe rozřezání fungující společnosti - je to jen oddělení penězovodů do nádrže kapříků !!

+1/0
1.12.2011 18:40

hrcprcsalala2

Re: 100% podopra

A tou fungující společností má být ČSA? 8-o A k rozřezání ma docházet nyní? 8-o Aha, už je mi to jasnější.

+1/0
1.12.2011 18:41

JAR-47

Re: 100% podopra

ty to pořád nechápeš, luft jarda to vybudoval, nakoupil spoustu letadel, zaměstnal spoustu pilotů a nyní to chce někdo bourat !!  víš co to stálo peněz ?! ( a co ještě bude ?)  ;-D

0/0
1.12.2011 19:21

volly

Manazeri jako piloti?

ja teda neznam situaci v CSA a je mi jedno kdo ma pravdu ,jestli vedeni nebo piloti ...... ale jako cestujicimu by mne vuubec nebylo jedno , kdo pilotuje letadlo ve kterem sedim ja.  Ridicak jeste nikoho ridicem nedela a u pilotniho prukazu to myslim plati 100 nasobne . Netvrdim ,ze ti manageri   zaskakujici za piloty udelali pilotaky jako udelali diplomy pravnici na Plzenske pravnicke skole , ale preci jen  na rizeni cehokoliv je treba mit zafixovane navyky ,ktere se casem pokud se dane cinosti clovek nevenuje ZANIKAJI . Mohli byt drive klidne superpiloti,ale  dnes je to  sumafuk. Po nekolika lete necinosti se svym umeni vraceji na uroven zacatecniku.  ...a ted pro zasmani. Urcite jste videli serial "Letiste "jak Bobumil Klepl alis kapitan Fila  , ktery zaskakuje za jineho pilota se pta sveho druheho pilota "kolik ze to letadlo ma vlastne  motoru  "haha no tohle prevest do praxe ,tak god  bless cestujici

0/0
1.12.2011 17:35

Abdullah 31

Re: Manazeri jako piloti?

No pilotů se nijak nezastávám (prostě se jim nechce pod HCA, protože tam už nedostanou ty socialistické platy, které jsou vyšší než v Lufthanse), ale než něco napíšete, zkuste se zamyslet, případně použít Google. Tam byste našel, jaké jsou podmínky udržení pilotní licence ATPL nebo CPL/MEP/IR. Rozhodně to není několik let. Pilot musí každého půl roku na simulátor, jinak mu propadne typovka (oprávnění létat s konkrétním letadlem, například B737 nebo A319) a navíc pokud chce letět s lidmi, musí mít tuším během posledních tří měsíců minimálně tři vzlety a tři přistání. Navíc jsou v letadle vždy dva piloti, jeden letící, druhý monitorující atd. Náměstek ředitele a šéfpilot jsou normální piloti, navíc s plnou licencí ATPL a oprávněním kapitánů, ovšem vzhledem k jejich manažerským povinnostem prostě nemohou "pouze" létat linky, ale musí se věnovat také administrativě a řízení. ...

0/0
1.12.2011 19:25

mokrykcb

a on s čsa ještě někdo létá?

vždyť konkurence vyjde vždy levněji!

+1/0
1.12.2011 17:34

gavial.cz

Vedení ČSA podpořil ministr financí

Takže o té levotě s letadlama buďto ví a nebo v tom má sám pazoury. Ať si ze sebe vedení ČSA dělá klidně mučeníky, stejně jim nevěřím.

+1/0
1.12.2011 16:45

hrcprcsalala2

Re: Vedení ČSA podpořil ministr financí

O jaké levotě? O převodu letadel na dceřinou společnost? Aby o ní nevěděl, to není žádná tajná operace a státu jako vlastníkovi ČSA  je samozřejmě známa.

0/0
1.12.2011 17:01

svedek casu

Re: Vedení ČSA podpořil ministr financí

to tady bylo před lety když cargo zprivatizovala paneláková firma stará dva týdny;-)

0/0
1.12.2011 17:32

loma123

co sakra

mají zaměstnanci co kecat do toho, co se děje smajetkem nějaké firmy. Pokud mají dojem, že se děje něco nezákonného, tak se mají obrátit na policii. Pokud je to tak zlé jak říkají, tak by ostatně stačilo upozornit média - ČSA je natolik lákavé sousto, že by se v tom novináři jistě rádi povrtali a výsledky by zveřejnili. Majetek nepatří zaměstnancům a zaměstnanci nemají nejmenší právo zasahovat do toho, co se s ním děje. Tohle je výhradně mezi akcionáři (vlastníky) a vedením. I kdyby měli pravdu, že to smrdí, tak nemají sebemenší právo poškozovat ČSA a její zákazníky tím, že se jen tak bez jakéhokoliv práva rozhodnou, že se dnes nevrtí - vyházet simulanty do jednoho i za cenu, že budu muset ČSA přeplatit nějaké loajálnější lidi z venku.

+2/0
1.12.2011 15:43

artN

Re: co sakra

vítej v Evropě, zde zaměstnanci můžou kecat do všeho a rozhodovat co můžeš a nemůžeš dělat se svou firmouRv

Pamatuji, jak si v americké Deltě piloti a ostatní zaměstnanci dobrovolně snížili platy o desítky procent aby jejich firma přežila insolvenci a ona taky úspěšně přežila

0/0
1.12.2011 15:50

repair

Re: co sakra

Ano, a take je nedavny pripad madarskych Malev, kde 24 pilotu zacali stavkovat a vedeni je proste vsechny propustilo za hrube poruseni kazne. A obratem nabralo piloty z celeho sveta. Anglicky musi umet vsichni, vyber je velmi siroky. Madarsti piloti se sice soudili, ale nakonec prohrali a utreli nos. Nekteri dnes letaji , a velmi radi, za 1/3 platu u nizkonaklůadovych spolecnosti a jsou radi, ze maji vubec praci. Bylo by dobre, kdyby to tady dopadlo stejne

+1/0
1.12.2011 16:04

S_Slim

Re: co sakra

Bohužel piloti v ČSA si taktéž v minulosti snížili dobrovolně platy....a tady take vidis ten rozdíl Evropa a Amerika!!!!!

Takže Ty také vítej v Evropě!!!

0/0
1.12.2011 18:47

ijs

Re: co sakra

Jestli dobře čtu a počítám, tak těch zrušených 25 letů postihlo 750 cestujících-to je obsazenost 30 cestujíích na jeden let. Při takovéhle ekonomice provozu by ti piloti ještě měli peníze do práce nosit. Při takové obsazenosti se nevyplatí ani provozovat autobusovou linku, natož pak letadlo. 8-o

0/0
1.12.2011 17:50

duchodkyne

může mi to někdo přeložit?

vedení firmy si najalo bezpečnostní službu a oznámilo pilotům, že jsou připraveni je vyvézt z administrativní budovy ČSA

:-P

0/0
1.12.2011 15:26

hrcprcsalala2

Re: může mi to někdo přeložit?

Přepokládám, že po budově polehávají zdravotně indisponovaní piloti, které je tedy nutno vyvézt (klasické vyvedení by nebylo možné). ;-D

+2/0
1.12.2011 15:30

Reinkarnace Obraceče Kalendáře_

.......

Menedžmentálové se snaží kvalitně tunelovat a zaměstnanci jim to kazí .................

0/0
1.12.2011 15:23

Paveljan

Re: .......

Teď jsi to odhalil. Úplně mi spadla brada.;-)

0/0
1.12.2011 20:29

certik_bertik

ještě

budou tvrdíka prosit na kolenou aby se vrátil

0/0
1.12.2011 14:18







Najdete na iDNES.cz