Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německo chce po summitu změnu smlouvy o EU, Británie o to nestojí

Spolková kancléřka Angela Merkelová ve Spolkovém sněmu prohlásila, že bude na summitu EU prosazovat změnu Lisabonské smlouvy o fungování EU a vytvoření fiskální unie. Ta je podle ní prostředkem, jak do budoucna zabránit opakování finanční krize, s níž se v současnosti potýká eurozóna. Podle britského premiéra změna smluv nutná není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AvsD

To už je prostě hotová diktatura

Tohle už je fakt moc, nejen že EU diktuje všem co musí a ne, ještě ke všemu říkají jak co má vypadat a kdy se to smí prodávat a to, že má být všude stejná měna je do nebe volající tady není Amerika a navíc když si tohle náš stát nechá líbit ztratíme úplnou suverenitu. Do hajzlu s EU. je to jeden velký žrout peněz a plán sjednotit Evropu byl stejně k ničemu, protože státy stejně bojují pořád jen a jen za sebe. Bylo nám líp když jsme v EU nebyli. Tady se kvůli tomu bude střílet.....

0/0
7.12.2011 6:48

antimultivitamin

Bude to jako vždy k ničemu

Pokud bude vláda nějakého státu ekonomicky nezodpovědná (jako je kupříkladu vláda v ČR) existuje jediný možnost postihu a to je pokuta. Ale jak vymoci pokutu od země, kde politici odklonili všechny veřejné finance do soukromých kapes a poplatníků nechali jen dluhy? Jediné řešení by bylo, že by za konkrétní chyby byly potrestání konkrétní politici (většinou by to byl logicky ministr financí, v ČR pochopitelně celá vláda). Dokud nebude lidem, kteří řídí ekonomiku hrozit nějaké postihy, bude všechno k ničemu, ale pokud by politikum hrozilo zabavení majetku a doživotí v báni, věci by se změnily.

0/0
4.12.2011 13:42

kuny

Re: Bude to jako vždy k ničemu

To je zřejmě pravda. Sice si nemyslím, že u nás je to o celé vládě a jinde pouze o ministrovi financí, ale celkově souhlasím.

0/0
4.12.2011 19:48

LimonadovyJoe03

Summit by se mohl konat v Mnichově

a pozval bych pouze zástupce Německa, Francie, GB a Itálie. Potom by stačilo pouze mírně aktualizovat původní smlouvu a ušetřilo by se dost peněz.

+7/0
3.12.2011 13:59

Bafikybaf

Re: Summit by se mohl konat v Mnichově

To by bylo takové hezky historicky symbolické. Bohužel z tohohle eurofašismu nás už asi nikdo nedostane.

+1/0
3.12.2011 15:57

rufec

Němci

A pak že Evropu Němci nedobudou a dokážou to bez jediného výstřelu....

+2/0
3.12.2011 10:36

Vhelsing3

Re: Němci

Presne takovy plan zadal Fuhrer svym vedcum a vzesla z toho Evropska Unie...:-)

+1/0
3.12.2011 15:52

Dixis

Re: Němci

Záleží to jen na nás, jestli si to necháme líbit nebo ne.

0/0
3.12.2011 17:28

kuny

Re: Němci

Ne nedobudou. Nikdy ji nedobudou. Bez výstřelu ji neuživí, když začnou střílet, musí pak počítat s protistřelbou. Mně jen přijde legrační, jak jsou nepoučitelní. Pracovití, leč hloupí, sebestřední a zabednění berani.

0/0
4.12.2011 19:50

FoDa

Hmm...

...k řešení současné krize podle něj smlouvy nutné předělávat není. Pokud však budou přijaty, slíbil, že se postará o to, aby byly pro Británii výhodné. "Říkám jasně: pokud se bude smlouva měnit, pak zajistím, abychom ještě více ochránili a posílili britské zájmy"

Škoda, že podobně nesmýšlí i naši politici, kteří zaručeně a připo***ně odkývají cokoliv a na naše zájmy nebudou brát žádný ohled :-P

+2/0
3.12.2011 10:23

anders22

hm

piste memoranda, piste smlouvy, mudrujte nad kdecim, jen se do niceho nemichejte, pani politici. nejvice tim prospejete zejmena ekonomice, ktera funguje dle ekonomickych, nikoliv politickych zakonitosti

+4/0
3.12.2011 8:08

lekaj

kdo si mysli

Ze centralizace a centralizovanejsi rizeni bez existence narodniho povedomi na te centralni urovni vede k lepsim vysledkum, tak se nepoucil z historie.

+2/0
3.12.2011 7:31

Gróf

Pochybuji, že Sarkozy může ještě kdy něco Evropě diktovat.

Je to neobjektivní populista a křikloun, nic, než směšný představitel jednoho z nejvíce ohrožených států eurozóny. Představitelé ostatních zemí by měli najít dostatek politického umu, a dát mu to rázně najevo.

+3/0
3.12.2011 6:54

enpassant

Krátká paměť

Merkelová i Sarkozy pokaždé mluví jako nezávislí komentátoři, přitom za problémy s ekonomikou mohou oni a jejich politika. Tak krátkou paměť musí speciálně trénovat, to přeci normálně není možné jít večer spát, vše zapomenout,  a ráno vstát s hlavou plnou nových, situaci jen zhoršujících nápadů.

+7/0
2.12.2011 22:51

uran235

Re: Krátká paměť

Kratka pamet je zakladni vlastnost politika. ;-D

+1/0
2.12.2011 23:03

Liptacik

Re: Krátká paměť

kym nebolo euro a EU, tak europa prosperovala a vsetko bolo v poriadku. Dnes mame plody Bruselu, no a euro-politik vykrikuje, ze malo Europy, ze potrebuje viacej Europy...:-/:-/

+3/0
3.12.2011 2:23

akuhtr

Re: Krátká paměť

Ale ona by Evropa mohla fungovat i s EU... kdyby EU neměla žádné úředníky, ani euro-politiky, ale existovala jen v osobě smlouvy o volném pohybu osob a volném obchodu mezi státy.

+4/0
3.12.2011 7:13

kladivar2

Re: Krátká paměť

tak jednoduchy to zas taky neni, Vem si Francie a Nemecko. Nejvetsi platci do spolecnyjho hrnce. Pokud tyhle penize pouzijou na dotovani sebe a svyho prumyslu a zemedelstvi tak co nastane?. jejich zbozi bude daleko levnejsi nez zbozi ostatnich kteri vysi na jejich cecku.  Co myslis od koho koupi obchod/obchodnik zbozi? od toho kdo ho nabidne levneji neboi od toho kdo ho nabidne draz? Tyhle silny staty by bez problemu dokazali behem dvou let znicit kompletne veskerou konkurenci kolem sebe a udelat z nich vazaly a novodoby otroky. To by jsi musel zavest opet ostnate draty na hranicich a to taky nechces.

0/0
3.12.2011 9:02

Lionel 1

Re: Krátká paměť

Z toho, co píšeš vyplývá, že Francie a Německo jsou vlastně dobrodinci a sponzoři všech ostatních států Evropy a to na úkor vlastní prosperity a blahobytu svých obyvatel. A to snad nemyslíš vážně, že ne?

+1/0
3.12.2011 12:26

Petr4905

Re: Krátká paměť

Zvláště v případě francie je to úsměvné.

+2/0
3.12.2011 17:01

kladivar2

Re: Krátká paměť

mas pravdu, on te chliv hlavne financuji Cesi, Polaci, Madari, Rekove, Portugalci, etc. ;-D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/Nettozahlerundempfaenger2009.png

0/0
3.12.2011 17:21

chmod_5777

Re: Krátká paměť

jednoduche grafy jednoduche dopovedi

a co nase vyroba cukru omezena ADMINISTRATIVNIM narizenim, ktera udelale z cisteho exportera cisteho importera?

.

Dotovat sam sebe je pitomost. A pokud nekdo mysli tuhle vetu vazne, je zbytecny mu cokoliv vysvetlovat, protoze je to takovy perpetuum mobile a jejich vynazelcum taky zbytecny cokoliv vysvetlovat.

Jen maly nastin: administrativne omezis cizi konkurenci, domaci firmy zaplati dane, z novych dani zaplatis politiky konkurencni zeme, politici konkurencni zeme zaplati hlasy propustenych zamenstnancu zbankrotovanych firem ... vsichni jsou spokojeny.

+1/0
3.12.2011 18:15

uran235

No, nejlepsi paka na dodrzovani fiskalni politiky

je presce nastupujici krize. :-) Kdyz vam nikdo nepujci, tak hold budete muse vystacit s tim, co mate. Ono to funguje tak nejak samo, neni potreba do toho sahat. A dokonce dojde opravdu na kazdeho, i na ty, co si mysleli, ze jim projde vsechno.:-P

+6/0
2.12.2011 22:20

Fred2

Re: No, nejlepsi paka na dodrzovani fiskalni politiky

;-DR^!!

0/0
2.12.2011 22:55

Liptacik

Re: No, nejlepsi paka na dodrzovani fiskalni politiky

dyk paka more, tak toto je politicky RASYZMUS !!!!!!

0/0
3.12.2011 2:24

kvetla

Důležitější otázkou je, jak dlouho si věřitelé nechají

kálet na hlavu a coby splátky úvěrú budou přijímat bezcenné €. Tuším, že není daleko doba,kdy se mezinárodní obchod pokorně vrátí k SFr a třeba i k červonci.;-€

0/0
2.12.2011 22:10

Fred2

Smlouvu bo EU je třeba změnit!

Ovšem změnit ne tak,jak si představují Merkozy a přebujelý,neužitečný,předražený parlament EU!Spíše by pomohlo Evropu léčit Klausovou metodou!:-PV

+1/0
2.12.2011 22:06

Upir_Spike

komu by vadilo

kdyby nám vládli Němci? podle mě by to bylo lepší, než kdyby nám vládly dál tyhle zrůdy co jsou u nás v politice...

nikdy bych tohle nečekal, ale v ČR ta naše politická elita fakt stojí za ho..

+3/0
2.12.2011 22:04

Fred2

Re: komu by vadilo

Doufám,že si z toho nevynechal "umělce" KSČSSD:-P;-)Rv!

0/0
2.12.2011 22:09

Upir_Spike

Re: komu by vadilo

myslim komplet českou uměleckou scénu...jedna velká korupční klika amatérských rádoby ekonomů

+2/0
2.12.2011 22:21

Larry Matejka

Takže bankovní diktatura a EGSU?

European Goldman Sachs Union tedy umožní snažší plenění toho, co z EU zbylo? Strategicky rozestavěné figurky jako Lucas Papademos a Monti poskytují předobraz neofeudálního vládnutí Evropě. Zatímco FED pomáhá dolarovými swapy syntetické likviditě dávno vykrachovalých evropských bank do, kterých nasype další tuny bezcenného papíru, aby umožnil leverage až 10:1, evropší služebníci baksters připravují legislativu pro ještě větší bankovní tyranii nad Evropu... Jenže už je pozdě... EMU se tak jako tak zřítí....

+2/0
2.12.2011 19:48

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Unie je sice hezká myšlenka, ale to může fungovat v Americe, kde se budovalo víceméně uměle a od začátku. Zato v Evropě, kde za posledních několik tisíc let válčil každý s každým, ten tomu vypálil katedrálu a ten zas jemu pověsil prince, je to utopie.

+1/0
2.12.2011 19:25

svarcz

To je zajímavé

Britský premiér bude usilovat o britské zájmy, jen čeští politici polezou Bruselu do zádele a navíc je to důkaz, že žádný "evropský národ" neexistuje, protože národy nevznikají rozhodnutím bruselského byrokrata či zbožným přáním levičáků. Národy vznikají přirozeným vývojem dlouhá léta a důkazem toho je že Němec stojí za Němcem, Angličan za Angličanem, Řek za Řekem apod. ve vztahu k bruselským nebesům.

+1/0
2.12.2011 19:06

pavel64

Re: To je zajímavé

Tak kdyby britský předseda vlády dělal něco jiného, tak rychle přestane být tím předsedou. To jen u nás podobné politiky zesměšňujeme.

+1/0
2.12.2011 19:26

Světlonoš_v02

já s tím souhlasím

Euro není vůbec špatná myšlenka, jen se musí hlídat fiskální politika jednotlivých států a musí být nastaven účinný systém sankcí v případě nedodržení - např zastavit veškeré dotace z EU nebo klidně vyloučení z Eurozony

+2/0
2.12.2011 19:06

Petr4905

Re: já s tím souhlasím

No jo, ale jak si ty sankce představujete, pokutu z dlužníka nevymůžete (leda, že by jste mu na ni půjčil).

+1/0
3.12.2011 17:10

akazu

Díky Bohu za Británii.

Nedá se říct, že by se mi ta země ve všem líbila, ale někdo, kdo bude brzdit ty hurá akce europarlamentu je potřeba.

+6/0
2.12.2011 18:39

regina1

hmm

Tisk dolarů nevadí, tisk eur se přetřásá stabilně. Jaký je v tom rozdíl?

0/0
2.12.2011 17:56

akazu

Re: hmm

Euro na nás má větší vliv. Ostatně až krachnou USA, tak se z toho místní doslova po*****.

+1/0
2.12.2011 18:37

Bob-an

Re: hmm

Fed dela to co delaji centralni banky standardne (ekonomicky utlum - "tisknou se penize", ekonomicky boom stahuji se penize), ECB dela neco uplne jineho - stat se zadluzi tak ze mu nikdo nehcce pucit, tak ECB "natsikne" penize a "da" je tomu statu.....

+2/0
3.12.2011 12:41

ewl

A UZ DOST

kdo to ma porad poslouchat.... je to unavujici, nic noveho se stejne nerekne... tzn. bud rozpad eurozony nebo vyraznejsi  utazeni.... rozpad je bolestive reseni, utazeni a dalsi federalizace taky... a myslet si, ze pro nasi ekonomiku, ktera je ODVOZENA, tzn. ze samotna CR nic nevyrabi, je vyhodne byt samostatny stat mimo unie, tak to je to posledni, co by nas privdedlo ke krachu... zadne domaci vyrobni zavody tady nejsou...vetsi integrace je resenim,ovsem pouze za predpokladu, ze se tim ridi vsichni.. jinak je to k ho.vnu... tecka

+1/0
2.12.2011 16:09

adam72

Re: A UZ DOST

ˇ%Zádné domácí výrobní závody tu nejsou? No netvrdím, že ČeR, Unipetrol jsou v plně našem vlastniství, ale co třeba ty miliardy které se odvádějí na spotřební dani tady? Co veškeré výnosy z Unipetrolu? Pokud říkáte, že tu domácí závody nejsou tak nejspíš za ČR považujete jen prahu...v tom případě byste ale měl být přesnější. Tam totiž není vůpbec žádný průmysl, tam se jen konzumuje.

0/0
2.12.2011 21:30

adam72

Re: A UZ DOST

Pardon, ty věta měla být "co veškeré výnosy z ČEZu?"

0/0
2.12.2011 21:31

Vero82

EU experiment nevysel

Myslim, ze zadna politicka nadnarodni spojeni (Spojene staty, Evropska unie, Sovetsky svaz) nemohou fungovat. Vsechny konci v dramatickem krachu. Mozna by si politici konecne mohli uvedomit, ze demokracie nemuze fungovat. Je to jen kupovani hlasu socialnimi davkami, navic jsou pouzivany penize ne jejich, ale penize danovych poplatniku, ktere oni bez jakekoliv osobni zodpovednosti, ba dokonce s ochrannou imunitou a korupce muze svevolne bujet. Vsechny tyto systemy, vcetne komunismu, se snazily najit odpoved na zasadni otazku. Ale zadne ze systemu, ktere se tady behem podlednich stoleti vystridaly.

Docela se mi zamlouva system mestskych statu. Clovek si mohl dobrovolne vybrat, pod kterym systemem zit apod. Je smutne, ze dnes zadna dobrovolnost neexistuje, ale kazdy clovek je od narozeni ve statni masinerii, ze ktere nemuze uniknout.

0/0
2.12.2011 16:03

skeptický

Re: EU experiment nevysel

Především jde o to, že většinu voličů tvoří lidé, kteří nejsou schopni dohlédnout dál než k nebližší výplatě (to není urážka, to je fakt). Je to přirozená daň za demokracii euroamerického typu. Takový systém vládnutí je dobrý za časů hojnosti, nyní ukazuje tu druhou tvář. Svobodně zvolené, zbabělé, nepříliš chytré a cti postrádající politiky. Pozoruji zde stejné znaky jako u evropských politiků v druhé polovině 30. let 20. století.

+1/0
2.12.2011 16:15

Šulivajda

EU

Jedinné řešení je vytvoření evropského superstátu!!

0/0
2.12.2011 15:56

novakjara

Re: EU

a jmenování Šulivajdy doživotním ředitelem !!

+1/0
2.12.2011 18:48

Fred2

Re: EU

Pěkný,vyčalouněný pokojíček,někde v Bohnicích a bez kliky uvnitř,aby si nemohl ublížit!;-D

+1/0
2.12.2011 22:16

hugomárapokutář

Tak co eurohujeři!?

Nějak tu nevidím nadšené  a oslavné hýkání nad situací v EU!!!;-D;-D;-D

+3/0
2.12.2011 15:35

samuel05

Re: Tak co eurohujeři!?

ja to nevidim nadsene ani nad situaci v CZ bez blizkosti Nemecka by to tu bylo jeste vetsi katastrofa - asi jak na Ukrajine

+1/0
2.12.2011 18:19







Najdete na iDNES.cz