Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Předlužené Evropě nepomůžeme, vzkázala Čína

Evropské země topící se v dluzích nemohou počítat s finanční pomocí Číny. Náměstkyně čínského ministra zahraničí Fu Jing zametla se spekulacemi, že by se asijská velmoc na záchraně eurozóny podílela. Tak jasný nesouhlas s pomocí dosud Peking nevydal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hell365

Evropa je v morálním rozkladu.

V honbě za majetkem jsme už tak upracovaní a vystresování, že jsou nám děti na obtíž a za pár desetiletí vymřeme. Z většiny evropanů jsou egoisti co dokáží jenom vydělávat peníze a dvakrát tolik jich utrácet a ještě si to "užívají";-D. Pryč s takovou pseudoosvícenou civilizací, však barbaři už čekají na hranicích...

0/0
5.12.2011 12:50

hell365

Ještě že nám Čína nepomůže!

Jediná šance evropanů je ta, že začnou kupovat svoje vlastní výrobky a bude tady práce. Žádnej euroval nás nezachrání.

0/0
5.12.2011 12:40

chruyeager

EU

ještě doposud posílá Číně rozvojovou pomoc. A nejsou to malé sumy.... Tyhke peníze by se dali lépe využít v Evropě, než posílat je přímemu konkurentovi. Ale co, hlopost v Evropě momentálně nemá hranic (a tim nemyslím jenom v Bruselu nebo EU, tim myslím v Evropě)

+5/0
3.12.2011 22:42

kladivar2

A dela dobre Cina, mame se i tak jak prasata v zite

Miliarda cinanu by chrochtala blahem kdyby mela aspon desetinu toho a mohla si dovolit to co dnes ma defakto kazdej obyvatel Evropy ci USA

0/0
3.12.2011 16:41

Rubik1

Neustále tu zaměňují termíny "pomoc" a "podpora bangsterů"

Tyhle účelové záměny slov jsou jen manipulací s veřejným míněním a šířením mlhy. !

0/0
3.12.2011 2:49

my.point

Začne velká čínská ekonomická kolonizace

Konečně reakce dle očekávání. Čínská ekonomika je podobná kobylkám.Devastace vlastního teritoria předurčuje Čínu k ekonomické kolonizaci.A k tomu se západní krize spojená se stagnací či ještě lépe s propadem náramně hodí. Držte si klobouky pojedeme rýže vlastně z kopce.ps: na slevu reagujeme všichni stejně.Rv

0/0
2.12.2011 22:36

Lev__z-__-Rožmitálu

Re: Začne velká čínská ekonomická kolonizace

nic takového se nestane

0/0
3.12.2011 0:05

certik_bertik

hmm

jak si mohl někdo myslet že nás bude chtít čína zachraňovat

+2/0
2.12.2011 22:02

Lev__z-__-Rožmitálu

Re: hmm

zachranovat dalším úvěrem?

spíš oddalovat neodvratné

0/0
2.12.2011 23:56

certik_bertik

Re: hmm

vy jste asi osamocený ostrov ne?

0/0
3.12.2011 0:23

Novotnak

Děkuji Číňanům, že nám nepomohou

R^ bez toho mají svých problémů dost.

+3/0
2.12.2011 20:31

Světlonoš_v02

proč by měla evropě pomáhat rozvojová země?

at si tam raděj vybudují infrastrukturu a nakrmí vlastní lidi

+1/0
2.12.2011 19:09

uran235

Re: proč by měla evropě pomáhat rozvojová země?

Ja bych to, byt Cinou, spis narval do zbrani, homosexualnnim pacifistum v Evopre uz zas nedochazi, co urcuje dejiny lidstva. ;-D

+1/0
2.12.2011 22:42

erikaaron

Kdo si jednou konečně dá tu práci...

aby jsme měli jasnou představu o tom, kolik nás (myslím EU a USA) stálo přestěhování továren a dalších společností od nás do Číny. Ano, ty firmy ušetřili hromadu peněz a vydělaly více - ano, lidé v EU a USA získali levnější zboží (a ne vždy nekvalitní, jak je většinou známe) - nicméně státy vybraly méně na daních, lidé ztratili práci a skončili na podporách, měny klesly kvůli snížení rozdílu mezi dovozem a vývozem.. Máme krizi? Ano? Já říkám, že proto, že nevyrábíme a nevyděláváme, ale přesouváme naše bohatství a know-how do Číny! Není to úspěch ČLDR, ale neúspěch nás, že si neumíme svůj trh chránit. Moje řešení - společnost, co chce přestat vyrábět u nás, ale chce přesunout své výrobní linky do Číny, by musela platit obrovská cla a nebo zákaz dovozu do EU nebo USA.. to že firmy ušetřily, nám ostatním způsobilo problémy.. nazdar (už se těším na "modré ptáky", jak mě začnou bombardovat reakcemi v podobě rétorického hnoje o tom, jak moc jsem mimo)

+3/0
2.12.2011 18:21

erikaaron

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

.. se mi nenapsal celý nadpis - Kdo si jednou konečně dá tu práci s nějakou ekonomickou statistikou,

0/0
2.12.2011 18:22

Novotnak

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

Žádná z těch firem by se tam neodstěhovala, kdyby k tomu nebyla donucena přehnanými platovými nároky svých zaměstnanců. Myslíte si snad, že se nějaké firmě chce stavět továrny v zemi, kde neví dne ani hodiny, kdy jim bude zkonfiskovaný majetek? Nezapomínejte, že Čína je stále komunistická zem!

0/0
2.12.2011 20:11

erikaaron

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

To máte samozřejmě pravdu.. i to je bohužel součástí toho. co způsobilo celý problém..

0/0
2.12.2011 20:18

Novotnak

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

Přitom by nám stačilo udělat tak málo. Utrácet jen tolik, abychom se nezadlužovali a přestat všechno regulovat, ať si s tím trh poradí sám. :-/

0/0
2.12.2011 20:40

uran235

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

Vzdyt k te regulaci prave dochazi, co myslite, ze je vlastne krize? ;-)

0/0
2.12.2011 22:45

Lev__z-__-Rožmitálu

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

tentokrát ale neviditelná pracka máchne tak silně že to ekonomika nepřežije

0/0
3.12.2011 0:07

uran235

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

Ale prezije, jen mozna par milionu lidi to neprezije....

To si vdycky lide rikaji, ze tahle krize je ta nejhorsi, ze nic vetsiho uz nemuze prijit a ze priste uz budou lidi chytrejsi.... ;-)

0/0
3.12.2011 0:45

Novotnak

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

;-) Tržní regulace sociálních regulací. :-)

+1/0
3.12.2011 1:35

garling

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

komunistická zem s tím nejtvrdším kapitalismem který si lze jen představit...a dřít tady jak dobytek na poli za min.mzdu také není řešení..

0/0
3.12.2011 12:43

forticek

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

Pěkně napsáno, možná bys ještě mohl vypíchnout zahraniční "rudé ptáky" kteří si spolu s "modrýmy ptáky" importovali do Evropy "nové chudé" aby zvýšili jak svůj volební elektorát (rudí) tak si dovezli levnou pracovní sílu do fabrik které ještě zbyly případně zatlačili na cenu práce.

0/0
2.12.2011 18:26

právo mě nezajímá, mám své zájmy

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

korporace potlacily na vlady, vlady zajistily podporu a uz to frcelo- postupem casu se z nejlepe hodnoceneho presidenta Reagana stane jeden z nejhorsich jen pro podporu outsorcingu. Korporace zamestnavaji v asijskych tovarnach decka ale v mediich je "spatna Asie" protoze tam zamestnavaji decka- ta levna prace umozni nakup levnych cvicek v EU, domaci vyroba nemuze konkurovat ani nahodou.

Cel se dockas - budou ale plnit uplne jiny ucel nez bys ocekaval- vyber techto penez pujde opet do nespravne pokladny, tobe jen a jedine prodrazi zbozi.

+1/0
2.12.2011 18:27

Larry Matejka

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

A to nemluvíme o tom, jaký podvod celý ten kapitálový transfer byl. V USA to platily důchodové fondy... Potom přišla další vlna bankrotů a šéfové firem jako GM létali svými soukromými tryskáči do Washingtonu žebrat o baiilouty... Daňový poplatník to opět zamázl, šéfové si vyplatili tučné bonusy a přestěhovali i zbytek výroby do Číny...  Milióny foreclosures, lidé bez práce a ve stanových městečkách, na food stamps, což je asi největší absurdita. V zemědělských oblastech je obrovská nezaměstnanost a půda leží ladem, zatímco korporace vozí z Latinské ameriky GMO portavinové komodity...  Globalizace a offshoring je nejhorší věc, která nás mohla potkat... Devalvací pracovní síly se drží na uzdě inflace, aby se mohlo tisknout více dluhu... Absolutně neudržitelný model...

+1/0
2.12.2011 19:05

erikaaron

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

..globalizace by mohla fungovat jenom za předpokladu, že všichni jsou si rovni.. takový jakýsi komunismus.. toho ale dosáhnout nelze a je naprosto absurdní si myslet, že snad ano - ten má ty podmínky k pěstování plodin, ten má zase ty podmínky na těžbu uhlí, ten zas umí to a ten zas tohle.. globální ekonomika fungovat proto nemůže - silnější válcuje slabšího ve svůj prospěch - no ona to totiž globalizace nebyla a ani není, je to pouze divoký kapitalismus, ve kterém si každý dělá co chce.. b*rdel

0/0
2.12.2011 19:10

právo mě nezajímá, mám své zájmy

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

U.S. a Evropsky trh maji a mely limity. Odvozem nekvalifikovane prace se resilo mnohe, lide v Asii a LA kteri nemeli nic dostali mrzky peniz a mohli zacit kupovat i nektere levne zbozi ze Zapadu- myslenka globalizace a jeji zacatek byl tedy Zapadu prospesny- hamiznost korporaci z toho udelala to co zazivame dnes

0/0
2.12.2011 19:14

Rubik1

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

Na hamižnosti funguje trh jako takový. V tom není jádro pudla. Jádro pudla je v lobismu (tedy formě korupce) a v tom, že vlády západních zemí nechrání zájem své země a svého lidu, ale jen mocní chrání osobní zájmy.

0/0
3.12.2011 2:56

Larry Matejka

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

K tomu možná i dojde... Náš životní standard se bude přibližovat k chudým zemím... Myslím, že deglobalizace a decentralizace by byla cestou. To ale nepůjde bez revoluční změny. Když dopočítáte po klausovsku do jedné celkovou ekonomickou návratnost, zjistíte, že globalizace i offshoring jsou velmi neekonomické modely... Ano koupíte si plasmovou TV přes celou stěnu za deset tisíc, jenže celkové náklady jsou daleko vyšší. Platíte podporu v nezaměstnanosti někomu, kdo už tu televizi z konkurenčních důvodů vyrábět nemůže, platíte vyšší daně za zvyšující se úrok ze spotřeby uskutečňované na dluh, bailouty bank atd...  Došlo k tomu, že investice se vracejí jen úzké hrstce lidí, zatímco celkový ekonomický enviroment trpí...

Největší tragédii a důsledek procesu globalizace a systémů jako GATT ale spatřuji v oblasti potravin. Ze zemědělské půdy bylo korporacemi od devadesátých let vytlačeno cca 2-2.5 miliard lidí. Patenty GMO a korporátní produkce potravin jsou daleko nejděsivějším důsledkem.

0/0
2.12.2011 19:22

Lev__z-__-Rožmitálu

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

naprosto souhlasím

ale je třeba si uvědomit že tu globalizaci sputili proto aby mohli lehce upéct ten kýžený bankrot který příští rok pravděpodobně nastane

0/0
3.12.2011 0:01

Larry Matejka

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

Přesně tak, ale i to by bylo málo na pořádný bankrot.  Bylo potřeba dostat střední třídu na kolena podvodnou hypotéční bublinou a derivátovým kasínem. Banksters vyhlásili totální válku... FED rozjel dolarové swapy, které nejsou ani tak bailoutem evropských bank, jako rychlou keší na sázky proti ekonomikám evropských zemí. Vrchol všeho je FM Global a "don" Corzine, Bombamův finanční poradce, který vykradl účty svých klientů a sází jak zběsilý... Derivátové kasíno v astronomiské hodnotě, které představuje násobky celosvětového HDP... Pomalu se Břemeno přesouvá na státy. FDIC vzal záruky za 75 biliónků tohodle odpadu od BoA, a budou další... Celý ten řecký a italský podvod... Útoky hyenských hedgeových fondů na evropské bondy i euro. Goldman Sachs si dosadil do Řecka a Itálie své lidi, aby dohlédli na finální plenění. Neuvěřitelná loupež v měřítku, které bere dech. Tímhle tempem půjde zamýšlený bankrot velmi rychle.  Otázka ale je, jestli je to ještě pod kontrolou.

0/0
3.12.2011 7:53

Lev__z-__-Rožmitálu

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

tomu se blížíme!!R^

0/0
3.12.2011

[eT]

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

co je, prosím kapitalistického na současném systému? Dotacích, megadaních, komisích, směrnicích... ? Socialistických korporacích, bankách, které už ani nevědí, že měly dávno zbankrotovat a propojených s vládama? Co je kapitalistického na tom, když Vám někdo sebere stovku, po ponížené prosbě vrátí pade s tím, že si dáte na čelo cedule s díky? Atd. Myslíte, že vládci mají IQ<100, aby nechápali co se děje(co dělají) a kam to směřuje (směřují)?

0/0
3.12.2011 16:56

Zirkon

Re: Kdo si jednou konečně dá tu práci...

To co navrhujete je logické. Bohužel jsme  se  nacpali do OECD ( když jsme v EU tak asi povinně), a ta  zakazuje  pod  sankcemi klást jakékoliv překážky mezinárodnímu obchodu.

Všechno to protlačil a  udržuje v chodu velkokapitál a  úplatní politici.

Podotýkám, že  nejsem levicového zaměření ani jiným odpůrcem kapitalismu.  Taková je  ale bohužel situace.

0/0
4.12.2011 23:39

tora

Dobrá zpráva

R^

+2/0
2.12.2011 17:37

Novotnak

Re: Dobrá zpráva

R^

0/0
2.12.2011 17:46

maddog23

Jenže jim asi nedochází jedna věc..nebo prostě hrajou all-in

...zahnali naši ekonomiku do kouta...a udělali to víc než okatě - západ prostě začal nakupovat šíleně levné zboží z východu, které bylo ale vyrobeno díky vykořisťování a otročině tamních lidí (proto ty boje za lidská práva - byl v tom byznys - prostě západ věděl, že pokud se tam nezvedne cena lidské práce, nebude moci konkurovat).

A teď? Teď už nemůžeme jinak než s nima úzce spolupracovat - ona ta neviditelná ruka trhu nás dost silně sevřela pod krkem...to že nás ženou ještě víc do kouta je od nich ale neprozřetelné. Protože tyhle zbídačené a dále bídačené ekonomiky pak začínají být nevyzpytatelné. Nepokoje na jihu jsou jen začátek.

Jakmile se naserou němci - tak začne válka.

A on ten neutron v Alláhových a Budhových oknech udělá pořádek.

Paradoxně na tom vydělají právě oni - ne ti hamižní papaláši, ale normální lidi, protože se pak začne od nuly...v novém uspořádání a jejich práce konečně ponese i své ovoce...nebude zaměřena jen na destabilizaci světové ekonomiky.

0/0
2.12.2011 17:23

Novotnak

Re: Jenže jim asi nedochází jedna věc..nebo prostě hrajou all-in

Ale prd, s čínou se válčit nebude a kdyby, tak to přežije tak málo "normálních lidí" že začátek od nuly nebude žádná výhra.

0/0
2.12.2011 17:53

ODS čstější než Standův kříšťál

Ale já to schvaluju

v zájmu Evropanů je přestat se zadlužovat a něco s tím problémem začít dělat

+1/0
2.12.2011 17:14

Jen Aby

přiblbé finančí trhy

se zase pod tíhou této zaručené informace můžou zhroutit .. možná nastal čas, aby každý, kdo si s prachama hraje na burze, začal používat vlastní rozum a všechno nejprve podělil stem, než začne vyšilovat

0/0
2.12.2011 16:49

loupeživý baron

Čína je teď v podobném postavení jako ČSSR

vůči zbytku RVHP. ČSSR úvěrovala své odběratele (v podstatě šlo o nenávratné půjčky), aby měli peníze na nákup výrobků z ČSSR.

Na úrovni jednotlivce je to jako by vám pekař dával peníze, aby jste si mohli od něj koupit chleba.

Tuto taktika samozřejmě není možné provádět dlouhodobě a je nesmyslná i v krátkém období...

+2/0
2.12.2011 16:21

ivoš

Re: Čína je teď v podobném postavení jako ČSSR

Kolik měla ČSSR pohledávek tehdy, kolik má dnes? Kolik nesplacených pohledávek bylo z RVHP, kolik z tzv. 3. světa?

0/0
2.12.2011 17:28

maddog23

Re: Čína je teď v podobném postavení jako ČSSR

Přesně tak...já si myslím, že skoro chtějí válečný konflikt, ale nechápu proč - nerozumím jak ho chtějí vyhrát...nebo vědí prostě víc než my.

Nemám názor na to jak by se k tomu měl západ postavit - necháme-li si atomové zbraně, riskujeme velký, velký, velký průšvih...jenže pokud je všechny zničíme...tak nás převálcujou - nedělám si iluze, že oni svůj jaderný program zastavili.

Jsou to lháři. Číňanovi při jednání nevěřím ani to, že sedí u stolu naproti mně (je totiž dost pravděpodobné, že je to jen firmou najatý herec...:-)).

0/0
2.12.2011 17:29

ivoš

Re: Čína je teď v podobném postavení jako ČSSR

No, konečně, už mám jasno. Za krizi v eurozóně můžou komunisti, najmě ti v Číně. Nikdo jiný, a proto hrr na ně. A vyspělé země zjistí, že už si neumějí vyrobit ani tu elektroniku (většina je z východu), nemají mládež schopnou vystudovat medicínu (tahají lékaře z východních zemí, i rozvojových, a pak tam posílají "humanitární pomoc"). Já se jen těším, až tihle - promiňte mi to sprosté slovo - vykořisťovatelé zjistí, že peníze se nedají jíst.

0/0
2.12.2011 17:35

nelde

A proč by pomáhali

Současné problémy jim nahrávají. Ceny dluhopisů jdou nahoru, takže dluhy rostou. Až dojde k bankrotu, tak budou kupovat.

+1/0
2.12.2011 16:14

retene

Re: A proč by pomáhali

Za co budou kupovat? Jako ze dovezou plazmu a s Cechem to vymeni za byt? Nebo vytahnou bezcenou menu bankrotujicich statu (zapadu)? Podivejte se co se s menami v evrope delo ve dvacatem stoleti. A to jsou dnesni penize daleko vice imaginarni nez tehdy. Kazdopane nic prijemneho to pro nas nebude.

0/0
2.12.2011 16:55

OliveraKatarina

Evropu dotáhli k bankrotu, Číně patří budoucnost......

Smutné, ale realita.[>-]

0/0
2.12.2011 16:02

loupeživý baron

Nejde o pomoc, ale o obchod

Číňani nedávají něco za nic. A Evropa není ochotna nic nabídnout.

Problémem je, že Evropa ani nemá co nabídnout...

0/0
2.12.2011 15:56

number of the beast

Re: Nejde o pomoc, ale o obchod

to ale neni tak docela pravda, ze. Evropa dodava technologie a vyzkum, Cina levnou pracovni silu. kdyz Evropa krachne, nebudou mit cinani kde krast technologie.

0/0
2.12.2011 15:58







Najdete na iDNES.cz