Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti ČSA začnou létat, vyhlásili však zároveň stávkovou pohotovost

Piloti Českých aerolinií přestanou bojkotovat svou práci a začnou létat. Vzhledem k tomu, že vedení ČSA odmítlo jednat o jejich návrzích, však České sdružení dopravních pilotů vyhlásilo stávkovou pohotovost. To znamená, že mohou zahájit stávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paveljan

ČSA jdou ke dnu

a piloti na tom mají nemalou zásluhu.

+1/0
4.12.2011 19:57

yalma

Každý stávkující pilot dostane padáka

a to je dobrá zpráva...

+1/0
3.12.2011 19:53

loupeživý baron

Rozmazlené slečinky

Rv

+1/0
3.12.2011 13:29

ProMoDro

To je k neuvěření

rozmazlení a přeplacení státní piloti namísto aby kušovali a létali jak se za řádnou mzdu očekává , budou dělat ramena?! Asi by to chtělo akci  "Děkujeme dolétali jste " . Rv Vyházet všechny !

+6/0
3.12.2011 8:32

bubla

Co je pilotům sakra do toho...

...co dělá jejich zaměstnavatel s letadlama? Piloti maj lítat, za to jsou placený, a nemaj co kecat do rozhodnutí zaměstnavatele!

+5/0
3.12.2011 0:23

kajak v zakoně

Re: Co je pilotům sakra do toho...

to asi jo..., ale tady kdejakej instalatér aspiruje na vůdce národa...:-/

0/0
3.12.2011 1:21

artN

Re: Co je pilotům sakra do toho...

no to je bohužel krutá pravda, doby kdy i komunisti chápali, že jejich zástupce v parlamentu nemůže být úplný blb pominuly po válce a dnes je demokracie dovedena do dokonalosti tím, že stádo může svobodně zvolit největšího osla ze svého středu aby je dovedl do propasti což se zhusta děje

0/0
3.12.2011 11:15

ab54321

"...vyhlásili však zároveň stávkovou pohotovost"

To znamená, že lítat budou, ale ne moc vysoko.

+1/0
3.12.2011 0:17

kajak v zakoně

Re:

;-D přesně tak..., budou se držet jen těsně nad zemí...R^

0/0
3.12.2011 1:22

Return

Proč '?

V této zemí stávkují doktoři co berou 50 tis a piloti co berou 150 tis ? Aťsi zkusídělat zá 15 tis hrubého!Rv

+1/0
2.12.2011 23:33

roddie2

Re: Proč '?

Quod licet Jovi, non licet bovi, kolego. Zkus nepřijít do práce a veřejně zkritizovat vedení svého šéfa. Zkus vyhrožovat, že způsobíš zákazníkovi svojí nečinností smrt.

0/0
3.12.2011 0:15

strassidlo

Nechápu

proč si ti piloti teda ty nadbytečný letadýlka sami nekoupí a neprovozují lety na vastní triko -ééé uniformu. ;-DOdkdy rozhoduje zaměstnanec o tom, co se z firmy prodá nebo jestli se třebas celá zavře??? Mají vyšší platy, než jejich kolegové z Lufhansy a ještě si chtějí diktovat firemní strategii. 8-o

+1/0
2.12.2011 23:32

petr____22

Piloti

Takova prihoda se stala pri hodinove stavce dopravcu, pote co ridic prohlasil ze dal nejede, ze ma plat 30.000 Kc a ze mu to nestaci a proto stavkuje, bylo mu lidmi rychle naznaceno ze jeho plat je 4x vyssi nez plat tech co v tom buse sedi a ze by mel ve vlastnim zajmu jet dal. Nevim, jak by to dopadlo kdyby pred cestujici predstoupil pilot s platem 200.000 Kc mesicne ze se nikam neleti....

+2/0
2.12.2011 23:23

Gróf

Re: Piloti

Ti lidé, kdyby nebyli líní, a lépe se učili, také mohli vystudovat letectví. Místo toho chodili za školu, chlastali a brali drogy. No tak dnes čumí a závidí a pláčou nad vlastní neschopností.

0/0
3.12.2011 7:58

Paveljan

Re: Piloti

A co byste dělal s tolika absolventy letectví?

0/0
4.12.2011 19:56

oracle29

Re: Piloti

Je to pravda - lidi by je profackovali ;-DR^

0/0
4.12.2011 22:45

měděný dráth

No, oni ti piloti, aspoň ti starší, vědí, jak se stávkuje,

neboť ke kniplu mohli zasednout tak jedině s rudou knížkou

0/0
2.12.2011 21:53

měděný dráth

Tak mi není jasné, kdo tady koho zaměstnává a kdo

je čí podřízený, pilotům to je jasné, zdá se, až moc.

+1/0
2.12.2011 21:48

Lionel 1

.

;-D;-D;-DŽe prý "první fáze protestů byla podle pilotů úspěšná".

Až budete na pracáku, pilóti, to bude teprve "úspěch". Snad nějaké JZD projeví zájem o řidiče čmeláka.:-P

0/0
2.12.2011 21:16

Doubas1

Letadla nechte Kalouskovi, on se o ne uz postara

Vy by jste mohli litat pro kohokoliv, takhle ovsem si vas podaji a svou valku jste prohrali. To slovensti doktori, to je jina...

0/0
2.12.2011 21:04

xdriver1

Já myslim, že pilotů čeká na práci spousta...

takže tyhle uplakánky poslat na pracák a vzít jiné, klidně ze zahraničí, koneckonců u pilotů je to jedno...

+4/0
2.12.2011 20:52

měděný dráth

Re: Já myslim, že pilotů čeká na práci spousta...

už vidím pracák, jak jim dává almužnu 120000 měsíčně

0/0
2.12.2011 21:49

zupan

No ono je tam omezení na asi 16000 měsíčně.

Takže se nenapakuješ.

0/0
3.12.2011 0:32

Stareye

Zrušit, zavřít (ne ty piloty, ale ČSA).

0/0
2.12.2011 20:47

Gróf

Jestli by nebylo lepší tyto Pražské aerolinie převést....

... do majetku Hlavního města Prahy. Možná by přestaly být i ztrátové, když by se v představenstvu a dozorčí radě obměnili tuneláři. Stát by taky nemusel na provoz této pražské firmy odírat kapsu daňového poplatníka na venkově.

0/0
2.12.2011 20:39

hrcprcsalala2

Re: Jestli by nebylo lepší tyto Pražské aerolinie převést....

A jéje, už zase... ;-D;-D;-D

0/0
2.12.2011 20:52

Gróf

Re: Jestli by nebylo lepší tyto Pražské aerolinie převést....

Zdar.:)

0/0
2.12.2011 21:09

hrcprcsalala2

Re: Jestli by nebylo lepší tyto Pražské aerolinie převést....

Zdar. Dáme repete? ;-)

0/0
2.12.2011 21:10

xdriver1

Re: Jestli by nebylo lepší tyto Pražské aerolinie převést....

co to? 8-o zapomněl jste si vzít prášek? :-/

0/0
2.12.2011 20:52

.@.

No, wrahu, hezky tady orodujete za zásluhy pilotů,

ale uvědomte si, že takový řidič linkového či městského autobusu bere 5x méně, pravděpodobnost úrazu/smrti při povolání, na což poukazujete, má asi tak 1000x vyšší a zodpovědnost za cestující s hrozbou popotahovaček a trestní odpovědností úplně stejnou jako pilot a i zde je riziko nehody zase řádově vyšší. Takže jste to moc dobře nevyargumentoval. Piloti jsou lépe ohodnoceni především za svou odbornou způsobilost a to jim také poprávu patří. Ale za tohle vydírání, které předvádějí, bych jim s gustem nejmíň 2 platy sebral, ta firma jim opravdu nepatří a pokud si myslí, že jsou tak dobří, mohou jít jinam.

+7/0
2.12.2011 20:37

arogancemoci12

Re: No, wrahu, hezky tady orodujete za zásluhy pilotů,

R^R^R^

0/0
2.12.2011 20:45

Lionel 1

Re: No, wrahu, hezky tady orodujete za zásluhy pilotů,

R^

0/0
2.12.2011 21:18

Ejsí

V době

kdy většina normálně pracujících má obavy z ekonomického přežití nejbližší budoucnosti, si v nejlépe placených profesích budou diktovat vyšší a vyšší platové podmínky. A vydírat zaměstnavatele. To se týká i doktorů, zubařů a podobně.

Vyházet je na dlažbu a nechat podusit nějakou dobu bez práce! I za cenu ztrát. A až přilezou, tak nechat pracovat za polovinu současné mzdy.Do doby než se ztráty zaplatí.;-€

+6/0
2.12.2011 20:28

.@.

Re: V době

jo! R^

0/0
2.12.2011 20:39

arogancemoci12

Re: V době

R^R^R^

0/0
2.12.2011 20:46

Lionel 1

Re: V době

R^

Člověk by řekl, že ti, cos vyjmenoval, budou i inteligentní. Žel, jsou jen vzdělaní a to pouze ve svém oboru a na špičku nosu si nevidí.

(Samozřejmě nemyslím všechny, jen ty, co jsou opravdu mimo a nechají se blbnout rudými odbory.)

0/0
2.12.2011 21:23

WebFilozof

Ad Air Berlin:

Nevíte někdo, proč Air Berlin normálně nelítá do Prahy? Třeba do Düsseldorfu, kde má hub a mohlo by se přestupovat dál. Létá do kdejakého zapadákova, ale Praze se důsledně vyhýbá..

0/0
2.12.2011 20:19

hujersehlasi

Re: Ad Air Berlin:

za prve je ruzyne pro lowcost jako AB draha.. za druhe ma lita do Drazdan i Vidne, takze proc vyhazovat penize za Prahu...

0/0
2.12.2011 20:36

hrcprcsalala2

Re: Ad Air Berlin:

Nezapomínej na Norimberk, Linec, případně i Mnichov, všechno města v pohodě dojezdná z ČR a z nich létá AB spoustu destinací...

0/0
2.12.2011 20:59

WebFilozof

Re: Ad Air Berlin:

Právě že lítá Mnichov nebo Vídeň, kde to podle mě není levnější než v Praze.. a lítá šílenosti jako Priština a podobně, akorát Česku a Slovensku se důsledně vyhýbá..

0/0
2.12.2011 21:11

hrcprcsalala2

Re: Ad Air Berlin:

Spíš je tu taková Grófská otázka, proč nelítá do Brna. To má tak neschopné vedení jako ČSA? ;-D

+1/0
2.12.2011 20:54

arogancemoci12

Soudruzi stávkující, ČSA nejsou vaše firma.

+2/0
2.12.2011 19:36

wrah

Re: Soudruzi stávkující, ČSA nejsou vaše firma.

Ano, ČSA nejsou jejich firma. Ale jde o národní poklad a tam je nutné nenechat firmu jen tak vytunelovat (jak to dělá současné vedení)! A všichni snad víme, že podání trestního oznámení nic neřeší, v nejlepším případě předá policie soudu případ až po zkrachování společnosti a bývalé vedení bude odsouzeno k bububu, ty jsi ale ošklivý kluk! Když piloti takto řvou, tak se snad škody sníží. A jen tak mimochodem, pro ty, kteří mají pocit, jak je pilot za vodou: Tak ano, kapitán bere řekněme 100 tisíc hrubého měsíčně. Což ale kvůli daním, soc, zdrav a podobně vyjde na necelých 500 kč za hodinu. Takto zodpovědné práce. A mimochodem, ono pokud létáte řekněme 500 startů a přistání ročně, tak se i ta šance na problém, která je někde pod jedno promile najednou zdá trochu vyšší. Oproti cestujícím, kteří mají skoro jistotu, že dolétnou v pohodě má pilot ohromnou šanci, že se něco podělá.

+2/0
2.12.2011 20:00

wrah

Re: Soudruzi stávkující, ČSA nejsou vaše firma.

A i když je z něj následně mediální hrdina (pilot dosedl bez podvozku s letadlem se 150ti lidmi) tak jej vždy čeká dost nepříjemné vyšetřování. Nemluvě o šanci, že při tom nouzovém přistání může zabít 150 lidí. Což se na nervech trochu projeví. A vůbec, co jeho rodina, která neví jak vypadá tatínek? Když se objeví třeba jeden den v jedenáct večer a druhý den už v osm musí být na letišti? Atd atd. Nezáviďte pilotům jejich platy, napřed si zjistěte, co taková práce obnáší.

0/0
2.12.2011 20:04

navigatormarty

Re: Soudruzi stávkující, ČSA nejsou vaše firma.

spíš si něco zjistěte vy.. člověk pracující v klasické soukromé firmě je doma mnohem míň, než jakýkoliv pilot u ČSA. a pokud je doma v jedenáct a v osm ráno na letišti, tak buď bydlí hodně daleko a nebo flagrantně porušuje normy :-)

0/0
2.12.2011 20:12

hrcprcsalala2

Re: Soudruzi stávkující, ČSA nejsou vaše firma.

Ale piloty přece nikdo nenutí takovou práci dělat. Oni se pro ni svobodně rozhodli, zřejmě proto, že jim vyhovuje. Pokud jim po snížení platů už vyhovovat nebude, tak OK, půjdou prostě dělat něco jiného. Svět se nezboří. V jiných profesích to tak funguje běžně.

0/0
2.12.2011 21:04

navigatormarty

Re: Soudruzi stávkující, ČSA nejsou vaše firma.

O tom, že je to odpovědná práce není sporu, ale s tím platem vás možná překvapí, speciálně u ČSA mají kapitáni mnohem víc, než píšete, a to násobně. Když použiju vaše přirovnání k riziku na počet přistání, tak v dobách, kdy u ČSA fungovala klasická seniorita, tak ti nejmladší piloti, kteří brousili ATRkama Berlín a Vídeň paradoxně měli násobně víc startů a přistání, než staří flígři, kteří lítali A310 do JFK nebo podobný linky.... :-)

0/0
2.12.2011 20:09

arogancemoci12

Re: Soudruzi stávkující, ČSA nejsou vaše firma.

A on je někdo nutí, aby tuto práci dělali? On je někdo nutí, aby ji dělali u ČSA?

0/0
2.12.2011 20:33

Gróf

Re: Soudruzi stávkující, ČSA nejsou vaše firma.

Nemám obavy, že by firma byla tunelovaná. Za stát tam sedí Kalousek, a tomu "věřím".

0/0
2.12.2011 20:43

jill67

Re: Soudruzi stávkující, ČSA nejsou vaše firma.

Jde  jim jen a jen o peníze, kdyz firmu tuneloval  Jarda Tvrdík a měli 300000 měsíčně,tak se jim to líbilo,ted kdy není co ....a mají mít ze 180000 ještě o 30% méně u HCA  tak yhrožují, at jdou za ty prachy do Indie....všichni jsme nuceni počítat a bude dle Kaloska hůůůř....

0/0
2.12.2011 21:08







Najdete na iDNES.cz