Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Euro se potácí mezi skepsí a nadějí, Řecku není pomoci

Skepse a naděje se v posledních dnech střídají téměř stejně často jako noc a den. Ještě v úterý to vypadalo, že euro směřuje ke svému zániku a strhne s sebou do hluboké recese celou Evropu. Ve středu se ale situace jako mávnutím kouzelného proutku otočila o 180 stupňů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tripolis

Proč se vyhodily miliardy eur?

Že je Řecko nezachránitelné, věděl od začátku každý blbec. Může mi někdo říct, kdo zaplatí ty miliardy, které do něho nalili naprosto zbytečně ti haj...é, kteří jsou odpovědni za současnou situaci EU a měli za to už dávno, a to ne pouze obrazně, viset? Středověk měl prostě své klady!

0/0
8.12.2011 23:05

pragina

- ouzo - ne, není pomoci ...

- mají svoje - priority ..... - takže ... domů, pane Berka , domů ... a ke dnu ... a VŠICHNI??? celá EUROZÓNA !!!!!?!!!!??

0/0
7.12.2011 10:50

mak1_re

a co prodat Řecko Číně ?

rázem se bude mít celá Evropa líp a řekové se holt budou učit čínsky :-P

0/0
6.12.2011 16:57

someone_else

Řekne mi už někdo konečně,

co se tak strašnýho stane při pádu Řecka nebo Eura? Prostě si Řecko rozebere na náhradní díly někdo jinej, načež Řekové začnou makat a půjdou dál, ať chce kdo chce co chce. Země Eurozóny budou nucený sáhnout po původních měnách a konečně se vrátí do hry přirozenej tržní princip. Připouštím, že je to možná hodně zjednodušený, ale já osobně v odstřižení bruselskejch příživníků od koryt nic špatnýho nespatřuju. A dobře chápu, že odborník si v tom nepochybně nějakej ten problém rád najde.

+3/0
4.12.2011 21:36

Vážný

Re: Řekne mi už někdo konečně,

Řecko si nikdo nerozebere, protože stát oproti soukromníkovi nemá "exekutora". Prostě stát konstatuje, že nesplatí takovou a takovou část úvěru a kdo to nepřijme, nedostane nic.

V tu chvíi banky přijdou o část svých peněz, některé o velmi významnou. Mohou se dostat do platební neschopnosti, tj. nedostát svým závazkům. Protože jejich zdraví není ani dnes příliš velké, tak je to sfoukne rychle, včetně některých matek č. bank.

Jenže na pád Řecka a na pád bank jsou vázané pojistné a spekulativní produkty, které by se rozjely a začaly shazpvat další banky. Tyto produkty údajně mají plnění v celosvětovém měřítku přesahující několikanásobně světový HDP.

0/0
5.12.2011 9:23

Vážný

Re: Řekne mi už někdo konečně,

Již dnes se banky snaží vyvést všemi cestami aktiva z poměrně zdravýc bank v ČR. Například předraženě placeným outsorcingem IT do zahraničí, za který musí naše banky svým matkám platit.

0/0
5.12.2011 9:27

Vážný

Re: Řekne mi už někdo konečně,

Oddělit se od společné měny není jednoduché, je to proces na přípravu na řadu týdnů a měsíců. A není žádný zájem pro země v problémech. A oddělit je zvenku je technicky téměř neproveditelné.

0/0
5.12.2011 9:29

Taras Bulba

Re: Řekne mi už někdo konečně,

Pokud jde o možný pád €ura a €urozóny, tak mi to v jistém ohledu připomíná strašení za komunistů.

Dnes nám různí eurohujeři horem dolem cpou, abychom si raději nepřáli konec eurozóny (a tím i konec centrálně řízené socialistické Evropy), protože to prý bude pro naši republiku znamenat div ne hladomor, svrab a neštovice dohromady a já nevím co ještě. Radši ať tedy milou €urozónu ze všech sil podporujeme (a s ní všechny ty žáby na prameni).

Za komunistů nám zase soudruzi vyhrožovali (pochopitelně poněkud skrytěji a jinými slovy, než píši dále, ale význam byl týž), abychom si raději nepřáli pád komunistického režimu, protože oni se bez boje nevzdají, a třetí světovou přece nikdo nechce, že? Milí poddaní ať si tedy raději přejí zachování vlády komančů a všechno bude v nejlepším pořádku.

V principu mi jedno i druhé přijde poměrně stejné.

0/0
5.12.2011 16:20

pbh

Tady je řešení

staré skoro 100 let, jednoduché, proto ho nikdo nechce slyšet  - "Laissez faire"

http://www.mises.cz/clanky/ekonomicke-deprese-jejich-pricina-a-lecba-64.aspx

+1/0
4.12.2011 21:09

Kaniokova

Naprosto skvělý odkaz, přesně odhaluje

škodlivost centrálního řízení !

.....nakonec vidíme, že ekonomický cyklus nepředstavuje žádné záhadné selhání tržní ekonomiky, ale je reakcí na SYSTEMATICKÉ vládní INTERVENCE do tržního procesu. Vládní intervence vyvolává úvěrovou expanzi a inflaci a nakonec, když inflace skončí, přijde následné depresivní přizpůsobování.

Co přerušilo rostoucí popularitu Misesovské teorie cyklu byla jednoduše „Keynesiánská revoluce“,

jejímž produktem jsou rádci v EU i USA - Bernake, Stiglitz, Švejnar, Sedláček a podobní pošuci. Kam to keynesiáni přivedli, vidíme dnes ZCELA zřetelně..

A čím centrálnější řízení ekonomických procesů (jsou-li u toho blbci), tím větší a širší záběr průšvihu. U národní měny na to doplatí jedna země, u centrálního řízení fiskální unie - celá Evropa. !!!

0/0
5.12.2011 2:16

Gotreg

kde jsou euro-nadšenci

Kteří by za podobná slova pana presidenta upálili na náměstí Míru?

Ať je Klaus jaký chce, měl pravdu, pravdu a pravdu (pokud se tedy nenajde teorie, že za celou krizi může on a klika jeho věrných)

+8/0
4.12.2011 13:37

papazian

Re: kde jsou euro-nadšenci

V čem měl pravdu? Že Česku hrozí s českou korunou krach, jak nás nyní seznamuje jeho kdysi rodná ODS? Prý se máme připravit na nejhorší! Také díky lidem jako je a byl pan Klaus a jeho družina, která jako rakovina ničí naše životy! Ale pro Vás to je vyšší matematika, která je nad Vaše možnosti. Nicméně pan Klaus nikdy v této záležitosti neměl pravdu, projektu házel nekonstruktivní klacky pod nohy a ve své ješitnosti nehledal konstruktivní kroky, které by Evropu sjednocovali, ale naopak se vyžíval v dávání dýky do zad lidem, kteří ho mentálně a intelektuálně převyšovali o hlavu a více. S Vaším názorem nemohu souhlasit!  Byla a je velkou chybou a omylem pro nás, že jsme nenastoupili do eurovlaku, mohli jsme mít platidlo jako Německo, což by nás posunulo nejen do první ligy, ostatně i v článku se můžete dočíst, že Francie má lepší rating s eurem, jak my bez tohoto eura, to zase dodávám já, kritik Klause, který mnoha Čechům zatemnil mozek svým já, já, já, jenom já. Dědek z Hradu!

+3/0
4.12.2011 14:32

beanator

Re: kde jsou euro-nadšenci

R^R^R^

0/0
4.12.2011 14:48

Kurri22 - III.

Re: kde jsou euro-nadšenci

No, já sice taky netuším, v čem měl mít Klaus pravdu. Někteří tady o tom melou do zblbnutí, ale ještě nikdo neřekl, v čem konkrétně měl pravdu.

Nicméně v tom vašem příspěvku je řada nesmyslů. Francie by měla vyšší rating než ČR velmi pravděpodobně i bez eura. A to posunutí do první ligy s eurem, to je hodně sporné, nehledě na to, že netuším, co to má být ta první liga.

0/0
4.12.2011 18:00

Kaniokova

Člověče, běž se léčit !!!

0/0
5.12.2011 2:07

Kaniokova

Re: kde jsou euro-nadšenci

RvRvRvRvRv

0/0
5.12.2011 2:17

Světlonoš_v02

Re: kde jsou euro-nadšenci

Klause si strč víš kam. Narcistický brouk pytlík napojený na organizovaný zločin a Putina. Ještě nedávno prohlašoval, že krize je jen chřipka, co potrvá sedum dní a že ji vytváří jen média. No a jak je vidět, tak se naprosto, ale naprosto mýlil.

+1/0
4.12.2011 20:14

kOBLICH

Re: kde jsou euro-nadšenci

Nebojte se, euronadšenci budou za pár let křičet, že místo příjemného tření bídy s nouzí krize Česko minula a Klaus je o ten krásný zážitek připravil.

Slepá nenávist ke Klausovi z některých příspěvků přímo čiší...

+1/0
4.12.2011 20:41

Peťánek Síťovka -reformní lhář

Bože ten chlap z toho zlodějského fondu

tu lhal stejné blbosti už včera. V TV kecal před rokem stejné hlouposti.

Já nechápu proč tyto "fondové ekonomy" zde vystavují na denní světlo.?;-(

Rv

Asi proto aby nebyl za blbce jen Kalousek ;-D

Rv

0/0
4.12.2011 13:35

Borracho de Kalosko

Re: Bože ten chlap z toho zlodějského fondu

to tomu markovi moc fandíte , on patří do ranku RvMediální kecoekonomovéRv

0/0
4.12.2011 13:37

jajajajajajajajajajajajajajajaja

Proč EU nechrání svůj trh a pracovní místa

uvalením cel na dovozy z Číny?

0/0
4.12.2011 13:28

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Proč EU nechrání svůj trh a pracovní místa

Protože v jejím vedení jsou politici věřící v ideologii globalizace.

+1/0
4.12.2011 14:15

kOBLICH

Re: Proč EU nechrání svůj trh a pracovní místa

Protože se dovážejí především věci, které v Evropě už nkdo neumí / nechce vyrábět.

+1/0
4.12.2011 17:33

beanator

Asi...

Asi bude něco špatně když politik bohatne a stát chudne.RvRvRv

0/0
4.12.2011 13:22

pbh

Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

....a jejich titulky - podle mne to bude nemalý podíl a ta eskalace nejistoty v lidech i podnikatelích tu roztočenou spirálu umocňuje...už teď řeší každý občan krizové scénáře co s penězi (mám si vzít hypotéku x budu jí mít z čeho splácet x nebo to mám zašít do polštáře x zlato už taky není co bývalo) ??

To samé podnikatelé (kam mám investovat x vrátí se mi peníze x nezkrachuje mi zahraniční partner, kterému dodávám) atd., atd.

V ekonomických teriích, ale i historii vždy hrála nejistota klíčovou roli, proto se obávám, že tento prvek může být  případnou rozhodující ránou do vazu. Rv

+1/0
4.12.2011 10:07

Menetekel

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

ujišťuji vás, že v ČR má většina lidí naprosto jiné starosti než přemýšlet za co vyměnit ušetřené koruny. Buďte rád, že mezi ně nepatříte ;-)

+1/0
4.12.2011 10:36

kOBLICH

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Třeba jak to zaonačit, aby zítra nemuseli do práce? ;-D

0/0
4.12.2011 20:42

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Výše uvedeným skupinám bych doporučil uzavřít forward contract na provedení vlastní kremace, k tomu option contract s hrobníkem o vykopání hrobu v případě, že Putin zavře kohoutek s plynem a zároveň investovat do stocku nějaké fimy, která vyrábí zábavní pyrotechniku... Na prvních dvou kontraktech mohou v případě přežití jen vydělat, protože bude velká poptávka... Někdo určitě umře hlady.  Zábavní pyrotechnika poroste, protože banksters budou oslavovat další tučný lup... ;-D  

Média patří těm, kteří manipulují trh, mají přístup ke kreditu za hubičku a provozují insider trading... Panika je výborný nástroj... Trh, který je klidný jak hladina rybníka za dusného červencového odpoledne je noční můra všech finančních teroristů.

0/0
4.12.2011 11:30

pbh

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

No právě,  když se to i bez legrace podnikavý člověk snaží řešit odpovědně, stejně je výsledek nejistota v tom, jak si odpovědět na výše uvedené otázky - máte něco v plánu, rozjednaného či rozjetého a teď. ??....k hrobníkovi se člověku ještě nechce a tak má těžkou hlavu, chtěl by anticipovat, ale...přiznám se, že mám nějaké vědomosti a zkušenosti, ale sám si nejsem jistý....

Proto mám rád diskuse s lidmi, kterým to není jedno, ta masa, která si teď na Home Credit kupuje na vánoční dárky a tlačí se v Tescu to po dvou třech poplašných zprávách na Nově a v Blesku může svými nájezdy na banky celý položit - toho jsou si vědomi i Merkozy, ale těžko se z toho dostat..

+1/0
4.12.2011 11:49

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Existoval hezký vzorec. Perspektivní trojúhelník. Cash, zlato a stříbro, nemovitosti. Jenže hloubka deprese přesáhne tu ve třicátých. Moc připravuje velmi drakonickou legislativu a omezení svobod. Třeba National Defense Authorization Act právě schválený US Senate mě docela vyděsil... V případě, že přestane existovat elementární právo, nemá cenu přemýšlet v podstatě o ničem. Snad jen fyzický kov, jako pojistku toho, že nepřídu o vše, až se to přežene. Nějaké zásoby a filtr na vodu. Vždy si říkám, že daleko nejdůležitější aktivum je mít jeden druhého... Kamarády, rodinu... To je dobrá komodita k přežití čehokoli.

Těm lidem co plení Tesco nic nevyčítám. Alan Greenspan měl ve zvyku na tiskovkách říkat své záhadné věty. Jedna z nich zní: Užívejte si života lidičky dokud ještě můžete...

Nadruhou stranu já považuji kolaps za dar... Bude-li dostatečně hluboký, položí i ty grázly, co likvidují svět... Začnem nanovo. Bez dluhu... Zítra nemusí být deprese a oživení může být otázka měsíců.

+1/0
4.12.2011 12:08

pbh

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

...částečně s Vámi souhlasím, hodně se věnujete situaci v USA (jejichž 2008 krize nás zasáhla s akceptovatelnou mírou následků). Vždycky jsem patřil mezi zastánce Smithe, Friedmanna a ostatních obhájců nevměšování se do trhu, a tady vidím příčinu problému. Původní myšlenka volného pohybu zboží, služeb  a kapitálu byla OK, problém nastal, jakmile to ta sebranka začala politizovat a deformovat ho - kdoví kdo za tím ještě stojí.

Trošku Vás podezřívám, že Vás rajcuje myšlenka apokalypsy :-P Horší období určitě bude, ale snad nebudeme potřebovat filtr na vodu. Mě osobně spíše zajímají možné dopady na konkrétního člověka - každý má něco rozjeté, investice do bydlení, podnikání atd....ze všeho úplně utéct nelze... to jsou podle mne zajímavé náměty na diskusi,

+2/0
4.12.2011 12:37

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

I ten Adam Smith mluvil o určité míře ochrany malých před velkými... Mám raději Hayeka a Rothbarda, než Friedmana... Svým způsobem bychom mu mohli vyčítat dnešní stav... Chicago boys přišli s nebývalou mírou podvodu. Pojistky, které vynucovaly zákon zmizely. Myslím, že soukromé firmy jsou schopny hospodařit s veřejnými zdroji s totální ekonomickou návratností, ale za podmínek, kdy i pro ně platí zákony...  Právem vyčítáme EU, že moc ohýbá market a reguluje, ale ona reguluje jen jednu skupinu hráčů. Big boys jsou mimo zákon a likvidují si tak konkurenci. Friedman by mohl fungovat za existence vysoké morálky na straně CEO. S tím je maximalizace zisku, tak jak je definovaný v přímém rozporu. Podvod se zákonitě stal běžnou součástí hry.

A v tomhle ohledu bych nějakou tu potopu vítal. Největší sociální dávky berou too big to fail... Držet zombie banky politickými rozhodnutími a tunami bezcenného papíru je špatné... Bankrot je očistný proces.

+2/0
4.12.2011 13:06

pbh

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Souhlas s tím, že systém se k očištění potřebuje zbavit svých nejslabších článků, ale zase by bylo naivní si myslet, že se zbaví všech bastardů, podvodníků vyžírek a zneužívačů sociálních dávek všeho druhu - vždy povstanou noví, na to se můžeme spolehnout.

Proto se zamýšlím, co s tou spoustou slušných lidí, co chodí celý život do práce, něco si našetřili nebo začli budovat, splácí hypotéky, podnikají napříč Evropou atd....přiznám se, že neumím odpovědět, je jasné, že to nějak přežijí, ale ta míra dopadu....na to by mne zajímal názor - je dle mého názoru velmi těžké to odhadnout, jen si zaspekulovat, ale tohle je aktuální téma, nemyslíte ??

+1/0
4.12.2011 13:25

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Já v životě párkrát začínal od nuly. Nejdůležitější aktivum bude nejspíš s věkem mírně ztrácet na hodnotě, jak budou kornatět cévy... Práce se nebojím, něco umím a jsem zvyklý se učit. Jak ochránit další aktiva je otázka. Doba rozhodně nepřeje úsporám a jakýmkoli bankovním produktům... Náhlému, nekontrolovanému kolapsu dávám max 30%, Spíš bude neuvěřitelně volatilní market... Asi bude lepší na čas jít pryč z jakýchkoli papírových pozic. Očekávám přechodné stlačení ceny zlata a to je okamžik sklopit vše, co je na papíře do fyzického zlata a stříbra, které ještě nemá narovnaný poměr ke zlatu... Jít od všeho a čekat, jak se to vyvrbí... Normálně se na dně nakupuje, ale příklad FM Global naznačuje, že se také může stát, že příjdete o celý účet nebo portfolio... Další věc je diverzifikace... Ulití prostředků mimo dosah ČR a EU.

+1/0
4.12.2011 14:27

pbh

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Super, že jsme se dostali na tu mikroúroveň - diverzifikace se doporučuje obecně, ve většině věcí Vám dávám za pravdu - akorát si nejsem jistý s tím stlačením ceny zlata v době, kdy ho lidé budou pravděpodobně vyhledávat jako uchovatel hodnoty. Další otázka jsou nemovitosti, lidi potřebují bydlet, co to udělá s hypotékami, teď se podmínky jeví celkem výhodně, ale problém je, co se splátkami v době recese a také zda nepůjdou ceny dolů.

No a úplně samostatná kapitola je podnikání - lidé mají třeba slibně rozjeté projekty se zahraničními partnery a teď je otázka co s tím  tuny práce s budováním něčeho, co má potenciál a teď to zastavit nebo riskovat, že se firma dostane díky případným potížím na druhé straně do průseru - to jsou aspoň dilemata.

Asi by bylo nejlepší mít chatu v horách a stádo ovcí, ale jestli se kvůli tomu člověk honil se školama a prací :-(

+1/0
4.12.2011 16:04

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Hodně se učím od Catherine Austin Fitts, bývalé wall st. investiční bankéřky, a bývalé náměstkyně HUD za Bushe staršího, která se snaží v rámci svého projektu Solari.com pomáhat lokálním komunitám i drobnému podnikání. Je až neuvěřitelné, jak jsme zvyklí na centralizované finance. Přitom není až takový problém fungovat decentralizovaně a vytvářet efektivní projekty. Obrovské možnosti nejsme schopni využívat. Přitom jedna vesnice je schopna se chovat stejně jako wall st. banka. Securitizovat byznys, založit mutuální fondy, privatizovat zdroje, pomáhat s financovánm nemovitostí, být lákadlem i jistotou pro drobné investory... Lokální komunita si je schopna pomoci. To, co děláte za sebe, jako svůj záchranný plán se dá dělat ve dvaceti, třiceti nebo třeba tisíci lidí daleko efektivněji. Může to být lokálně i oborově orientováno. Stejně jako u předchozího i u nemovitostí je podmínkou je kontinuita právního řádu i v krizi. Hypotéka je ošemetná věc a hledal bych jiný způsob investování.

+2/0
4.12.2011 16:43

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Zkoušel jsem mluvit se sousedy, jaká aktiva bychom mohli dát dohromady v případě nějaké větší krize... Jenže začal jsem brzo... Před dvěma roky... Měli mne za blázna... Ale už otáčí... ;-D

+1/0
4.12.2011 16:50

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Ještě k té hypotéce... Naopak bych se snažil teď zaplatit všechny dluhy. Za minulé deprese existovala legislativa, která chránila dlužníky. Odklady plateb, zabraňováním exekucí v případě, že v důsledku deprese přišli o práci atd. Vláda ČR jde přesně opačně. Očekávám hyenismus, brutální exekuce a koncentráky pro dlužníky... :-(

0/0
4.12.2011 16:55

pbh

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Právě i hypo má dvě strany mince - na té jedné může člověk uniknout inflaci pořízením nemovitosti za momentálně výhodných podmínek, ale ta budoucnost je opravdu tak nejistá, že neví jestli bude mít na splátky anebo (hodně krizová varianta) na té výši splátek nakonec neprodělá...ale zase to má v cihlách, i když ta hrozba exekuce je opravdu nepříjemnej strašák.

Zlato se nabízí, ale obávám se, že ke stlačení ceny díky růstu poptávky nedojde.

Ty lokální komunity jsou zajímavé a zase narážíte na novou institucionální ekonomii. Problém je, když si vybudujete projektík podobného typu v sektoru obchodu nebo služeb se zahraničními partnery (přes oboustrannou důvěru prostě peníze někdo musí poslat první, že ano) a teď nevíte.....jo jo, nejlíp z toho zase vyjdou ti, kteří nic nedělali a o nic se nesnažili - na život na dluh byli zvyklí.

Ale díky za fajn nedělní ekonomickou debatu, proto mám ty diskuse rád, když se člověk obohatí a může se někam posunout. Ať se Vám daří.

0/0
4.12.2011 17:54

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Taky díky za diskuzi.... Vzal jsem si do parády jednoho starostu... ekonomika i finance má mnoho podob... Přišli jsme po pár večerech na to, že krade blbě... Nemusel by krást a měl by mnohem víc.... Regionální politici mají IQ "tyque," ale učí se rychle... :-)

0/0
4.12.2011 21:22

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Ergo myslím, že se dá jednoduše aplikovat finanční model, kdy politik zjistí, že krást je finančně neefektivní. Kdyby se takový model rozšířil po celé politické sféře, mohly by se jít všechny ty Trilaterální komise a CFR bodnout. Lidé, kteří jim slouží v ČR, slouží na velmi nízké úrovni a většinou nemají ani ponětí čemu slouží... Plošná komunita široce prosperujících politiků, maximalizujících užitek investic nejen sobě, ale i společnosti by velmi ztížila práci ekonomických hitmanů i šakalů a válka se nedá vést proti všem státům. Hoši z Goldman Sachs by nakonec museli zatáhnout drápky stejně jako různí rezidenti v žoldu, jako třeba pan Vondra...

0/0
4.12.2011 22:03

angr

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

Optimisto....

ale nic ve zlým.

0/0
4.12.2011 13:28

Larry Matejka

Re: Zajímalo by mě o kolik % tu situaci zhoršují média

BTW: happy shoppers systém nepoloží... Hedgeové fondy ano...

0/0
4.12.2011 12:24

Menetekel

Podle kurzu ČNB se Euro stále drží v horní polovině

ročního průměru. Horší než s EUR to bude pravděpodobně s Kč, protože ta oslabuje vůči všem měnám, i když vůči EUR posílil USD. Takže Kč bych jako investici do budoucna věřil ještě méně než EUR. Vsadil bych spíš na USD, který je rezervní měnou a je platný už 200 let, popř. na podobnou měnu krytou nějakými reálnými komoditami CHF, GBP ;-)

+1/0
4.12.2011 9:34

Petr4905

Re: Podle kurzu ČNB se Euro stále drží v horní polovině

Co je to "horní polovina průměru" ?

0/0
4.12.2011 9:50

Menetekel

Re: Podle kurzu ČNB se Euro stále drží v horní polovině

v polovině nad průměrem. Titulky jsou příliš krátké a na inteligenci jedinců jak vidno spoléhat nelze :-)

0/0
4.12.2011 10:23

Petr4905

Je usměvné,

Jak pro mnohé chytráky za všechno může kdekdo jen ne ti co se zadlužili a ti co to umožnli.

0/0
4.12.2011 9:16

Larry Matejka

Re: Je usměvné,

americká legislativa používá termíny Predatory lending a fraudulent inducement ... To je jádro pudla...

0/0
4.12.2011 9:28

Petr4905

Re: Je usměvné,

přesné

0/0
4.12.2011 9:46

petacx

souhlas ze je pouze jedina cesta ALE

souhlas ze je pouze jedina cesta a to jsou razantni reformy ALE to je nepopularni a to volici velmi pravdepodobne odmitnou.

To znamena ze je jeste jedna cesta a tou je bankrot ktery diky nereseni vcas bude podstatne razantnejsi. PACIENT si hold nenecha poradit a SOCIALISMU se zadarmo nevzda ;-€

-

Krize kapitalismu nebo socialismu? R^

http://jiritomas.blog.idnes.cz/c/233199/Krize-kapitalismu.html

+1/0
4.12.2011 1:11







Najdete na iDNES.cz