Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA vyhodí až 100 pilotů. Mohou je nahradit bývalí zaměstnanci

Viceprezident a mluvčí sdružení dopravních pilotů CZALPA Filip Gaspar čelí už potřetí výpovědi z Českých aerolinií. Výkonný ředitel ČSA Lumír Tesař požádal odbory o souhlas s jejím udělením. Aerolinky mezitím oznámily, že propustí až sto pilotů. O nová místa naopak nechají soutěžit bývalé piloty, kteří se jim prý houfně hlásí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paveljan

Já jsem myslel, že ČSA propustí až 100 pilotů.

Ale vyhodí? - co to má znamenat? To je jako budou vyhazovat do výšky nebo z okna?

0/0
6.12.2011 22:46

Tassader

Re: Já jsem myslel, že ČSA propustí až 100 pilotů.

Z letadla.

0/0
7.12.2011 22:40

FantomKrkonos

Klasika . . . .

Nenasytny odborar, nejvetsi nepritel ekonomiky.To bylo,je a bude.V soukrome firme by se s nima nikdo nebavil. Inu krize asi jeste nedosahla vrcholu.

+2/0
6.12.2011 7:34

JAR-47

Re: Klasika . . . .

R^

0/0
6.12.2011 7:36

abraxas97

A jakej udaj duvod toho propusteni???

nadbytecnost asi tezko, kdyz na ty mista naberou nekoho jineho...

+1/0
5.12.2011 22:11

dantencl

Re: A jakej udaj duvod toho propusteni???

Ale jo, nadbytečnost. Přesouvají jak píšou v článku spoje do dceřinky - tedy v matce jsou nadbyteční. Smyslem je  vyřizování účtů (snižování rizik stávek) a smlouvy jinak postavené ("výkonnově oriantovaná mzda").

0/0
5.12.2011 22:29

Ochlupoun

Re: A jakej udaj duvod toho propusteni???

Tak tak. Je to vcelku inteligentně vymyšleno. Prostě založíte dceřinou společnost, té předáte zákazníky, výrobní prostředky a pak můžete dát zaměstnancům výpověď pro nadbytečnost. Do dcery si pak přijmete jen ty zaměstnance, kteří nevydírají firmu prostřednictvím odborů a navíc můžete seškrtat výhody, které si prostřednictvím odborů vyboxovali. Chytré, vtipné a účinné, navíc ty odboráře už nikdo soudný nepřijme. Navrhoval bych i ČD. Ve své podstatě to tak můžete udělat i vícekrát. No a protože v ČSA za chvíli nebude jediný boeing má to Gaspar spočítané. Půjde s posledním bulíkem na dlažbu, ať odbory chtějí nebo ne. Leda že by si z vlastního zaplatil typovku na jiné éro, což se mu asi líbit nebude. Řekl bych, že kolegům končí zlatá léta v ČSA, teď budou muset o práci bojovat stejně, jako kolegové z jiných společností.;-)

0/0
7.12.2011 21:08

JAR-47

Re: A jakej udaj duvod toho propusteni???

stále protestující revelant a rýpal je to samé co lempl, možná ještě horší, zaměstnanec musí být loajální jestli tedy vůbec odboráři berou toto slovo a chápou obsah

0/0
6.12.2011 7:35

Miki123456

Státní firma

Nejlepší na tom je, že se tak chová státní firma, která by měla zákony této země dodržovat bez víhrady;-D

0/0
5.12.2011 21:53

horduch

Re: Státní firma

do této státní firmy a jejich zaměstnanců  se už nacpal pořádnej balík ,jen mě stále není jasná výše platů zaměstnanců krachující státní firmy ,podle mě by měli všichni dostat max minimální mzdu

0/0
6.12.2011 16:06

Paveljan

Re: Státní firma

Bez výhrady, Miki, bez výhrady.;-)

0/0
6.12.2011 22:48

Gróf

Takže oni chtějí jedny piloty vyházet a jiné přijmout?

To je dobrá svévole. Takový "Klondajk", řekl bych. Ve chvíli, kdy to ta společnost oficiálně oznámila, se dostala mimo zákon. Nyní si už jen mohou přát, aby případný spor netrval příliš dlouho, Protože každý měsíc, který budou muset neoprávněně propuštěným pilotů proplatit, je bude stát miliony. Gratuluji. Vidím to spíš na vyházení managementu. Na hodinu.

0/0
5.12.2011 21:29

yaack

Re: Takže oni chtějí jedny piloty vyházet a jiné přijmout?

ale jdi ty brepto... Piloty vyhází ČSA. A nabírat je bude ČSA Holidays - tedy jiná firma. Tak neplácej kraviny.

0/0
5.12.2011 23:56

hrcprcsalala2

Re: Takže oni chtějí jedny piloty vyházet a jiné přijmout?

A zase ukázka totální neschopnosti čtení a myšlení z Brna. Mimochodem, už jste založili ty Brněnské aerolinky? A už někam lítáte? Ne? Nebude problém třeba i v tom, co píšu v prví větě? ;-D (té většině chytrých a schopných Brňáků se omlouvám, chápu, že tohle je extrémní exot, co vám dělá ostudu)

0/0
6.12.2011 9:25

oracle29

pro mirek103 plat pilotů byl i přes 350 tis

a i v té době CZALPA v čele s Gasparem management firmy (která byla v krizi) vydírala stávkama apod. Pilot (slušný a pracovitý který létá protože má o práci zájem) má mít slušný plat - to bez debaty. Nicméně to co se děje v ČSA a jakým způsobem byla vysávána bylo až neuvěřitelné (nejen piloty) a v běžné soukromé firmě by to nemohlo nikdy nastat. Více viz zpráva konzultační firma k platům pilotů v ČSA ve srovnání s Lufthasou http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0 Jen tak mimochodem znám lidi - piloty kteří chtějí u ČSA létat a věřím že by fungovali stejně za mnohem rozumější peníze (typovky mají). Zlatokopové ať to zkouší např. u Travel servisu a ne ve státní firmě na pokraji krachu- hádejte co by tam s nima udělali !!

+3/0
5.12.2011 20:27

Abdullah 31

Re: pro mirek103 plat pilotů byl i přes 350 tis

Se vším souhlas, až na ty zlatokopy. U Travel Service se moc zlata fakt nenakope, ale to dobře víš :-)

0/0
5.12.2011 20:31

oracle29

Re: pro mirek103 plat pilotů byl i přes 350 tis

to byl jen příklad, ať si založej svou firmu a nadělej si třeba miliony - nic proti a přeji jim to když si ponesou svoje riziko a odpovědnost....

0/0
5.12.2011 20:58

Abdullah 31

Re: pro mirek103 plat pilotů byl i přes 350 tis

Jasný, s tím souhlasím.

0/0
5.12.2011 21:03

babysek

Dotaz

Může mi někdo říct (napsat) kolik má ČSA letadel a kolik pilotů?:-/

0/0
5.12.2011 19:51

newcoast

Re: Dotaz

Je to ve výroční zprávě ČSA za rok 2010.Nick.CSA výroční zpráva google.Dost dobrý počteníčko.Nejlepší je zpráva od auditora.

0/0
5.12.2011 20:18

ODSCSSD 5

Ja byl jednou taky v praci nespokojenej..

prisel jsem za sefem a rekl ze jestli mi neprida ze odejdu.. on rekl ze neprida... druhy den jsem mi prinesl podepsat vypoved... a sel si hledat jine misto...

To mi chcete rict za takovyto ukon nezvladnou studovany lidi jako jsou doktori, piloti, urednici ????

+6/0
5.12.2011 18:17

Duke._._Nukem

Re: Ja byl jednou taky v praci nespokojenej..

jednou...a urcite nebyla krize a jestli si ajtak,jako pise vetsina tady ze je,tak to potom vubec nepada na vahu..:-)

0/0
5.12.2011 18:51

oracle29

Re: Ja byl jednou taky v praci nespokojenej..

Když máš možnost vydírat jak je vidět pro některé lidi je to motiv jak si plat přes 350 tis udržet za jakoukoliv cenu !!

0/0
5.12.2011 20:28

Přátelský

Re: Ja byl jednou taky v praci nespokojenej..

Roční plat přes 350tisíc si vzhledem k velké odpovědnosti za životy lidí piloti určitě zaslouží. Spíše mně vadí vysoké platy v bankách, zlaté padáky manažerů, platy špatně pracujících a úplatných soudců, zkorumpovaných poslanců atd.!!!!!!

0/0
5.12.2011 21:11

sittingsnake

Re: Ja byl jednou taky v praci nespokojenej..

Ročný plat pilota 350 tisíc ? To si robíš srandu ? Tolko musí zarobiť autobusák , nie pilot dopravného lietadla....

0/0
5.12.2011 21:26

sittingsnake

Re: Ja byl jednou taky v praci nespokojenej..

Tých 350 litrov sa myslí na mesiac, nie na rok....

0/0
5.12.2011 21:31

sittingsnake

Re: Ja byl jednou taky v praci nespokojenej..

http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0

+1/0
5.12.2011 21:35

Benito Juarez II.

Re: Ja byl jednou taky v praci nespokojenej..

Určitě jsi si hodně polepšil.

0/0
5.12.2011 20:31

Ochlupoun

Re: Ja byl jednou taky v praci nespokojenej..

Ale zvládnou. Jenom jistí "vychcánkové" zneužívají socialistických ochran a práv v zákoníku práce, které jsou určeny pro lidi, kteří za svou práci berou minimální mzdu. Slušný, vzdělaný a inteligentní člověk by se studem propadl takhle vydírat zaměstnavatele. V případě pilotů ČSA to je pouze účelová snaha udržet si benefity a nadstandardní podmínky, které si u ČSA vyboxovali. Protože vědí, že nikde jinde se takhle dobře mít nebudou, tak jen prodlužují agónii před smrtí, ke které musí nevyhnutně dříve nebo později dojít. Ať dají hromadnou výpověď jako lékaři. To by se divili, jak rychle by se zaplnila jejich místa...

0/0
7.12.2011 21:18

Gróf

Pokud hodlá ČSA vypadat jako neseriozní společnost, pak ...

Pokud hodlá ČSA vypadat jako neseriozní společnost, pak se jí to úspěšně daří. Těžko očekávat solidnost vůči cestujícím, když se nechová seriozně ani k vlastním zaměstnancům.Rv

0/0
5.12.2011 17:44

yaack

Re: Pokud hodlá ČSA vypadat jako neseriozní společnost, pak ...

Seriózně se vůči ní nechová jedna skupina jejích zaměstnanců (resp. její část) - v tom je dost rozdíl. A myslím, že dnes už to všichni dobře rozeznávají.

0/0
5.12.2011 17:56

ODSCSSD 5

Re: Pokud hodlá ČSA vypadat jako neseriozní společnost, pak ...

CSA se hlavne musi chovat jako hospodar... pokud po ni nekdo chte neumerne penize na miste, kde stoji za dverma dalsi dva co to hned vemou, neda se svitit..

Nerikam ze maji politi v CSA hodne nebo malo, to neresim... ale naco nekomu pridavat, kdyz si muze za mene penez poridit nekoho jineho... takto to bohuzel vetsinou funguje.

+1/0
5.12.2011 18:03

libertarian22

Re: Pokud hodlá ČSA vypadat jako neseriozní společnost, pak ...

sikanovani sefa odboru je skutecne zverstvo ktere nema ve slusne zapadni evrope co delat.

0/0
5.12.2011 18:07

Přátelský

Re: Pokud hodlá ČSA vypadat jako neseriozní společnost, pak ...

Vedení ČSA jedná se svými zaměstnanci velmi neseriózně. Nedovede si vážit zkušených profesionálů a navíc firmu postupně tuneluje. Pracovníci ČSA nenechte se vydírat, máte podporu řady dalších lidí, kteří jsou též šikanováni svými zaměstnavateli!!

+1/0
5.12.2011 21:07

mirek103

upozornění

Jen bych chtěl některé diskutující upozornit, že 100 000,- plat je pro pilota adekvátní. 1) licenci od 1 000 000 si hradí ze svého a tu je třeba zaplatit. 2) Pak tu máme dlouhodobé vzdělávání páč lítat na 737 nebude do nekonečna 3) téměř každodení létání se po 20 letech na vašem zdravotním stavu podepíše chca nechca. 4) máte na starost 100 lidí za sebou a když uděláte něco blbě tak adios. takže ta zodpovědnost je trochu jinde než u krmičky v drůbežárně.

0/0
5.12.2011 17:38

DukatovyDuben

Re: upozornění

ano, slepice by to tezko pochopila zvolani hesla Andrjucho a vyznam blackboxu uz vubec ne.

0/0
5.12.2011 17:43

yaack

Re: upozornění

O tom, že práce pilota je náročná a odpovědná, není sporu. Ani o tom, že by jeho plat měl být tím pádem nadstandardní, asi taky není diskuse. Ale otázka je, zda je morální, když odoborová organizace pilotů při průměrném platu pilotů 200 tisíc (zdůrazňuji slovo "průměrném") firmu sobecky vydírají - bez ohledu na stav firmy, globální ekonomiky, na ostatní zaměstnance firmy...  Navíc platí, že je spousta jiných povolání, která jsou vysoce odpovědná, za úplně jiné prachy a také vyžadují nemalé osobní Investice (nejen peněz, ale času a obětování se pro druhé..), stejně jako mohou nést spoustu srovnatelných nebo i vyšších zdravotních rizik. V čem všem je například pilot letounu tak výjimečný ve srovnání se špičkovým lékařem, vysoce kvalifikovaným pedagogem, specializovaným kriminalistou bojujícím s mafií, soudcem těžkých kauz, život riskujícím záchranářem...atd.atd...??

+5/0
5.12.2011 17:55

Bolek100

Souhlas !

R^

0/0
5.12.2011 19:24

blebleson

Re: upozornění

Dneska si piloti licenci asi platí, ale za socíku toto vzdělání získali zadarmo. Tak nějak se domnívám, že řada pilotů s nejvyššími platy licenci získala ještě za socíku. Domnívám se správně nebo nikoliv? :-P

0/0
5.12.2011 18:05

libertarian22

Re: upozornění

tak at klaus vrati diplom a vsichni ti co studovali za sociku taky :)

0/0
5.12.2011 18:07

mirek103

Re: upozornění

ano to je možné, ale zrovna případ Gaspara to nebude :-)

0/0
5.12.2011 18:23

Abdullah 31

Re: upozornění

Filip Gaspar si to samozřejmě platil sám. Jako všichni piloti mladší 40 let (samozřejmě vyjma bývalých nebo současných vojenských). A ATPL frozen licence včetně TR na 737 stojí cca 1 500.000,- Kč.

To ovšem nic nemění na tom, že v ČSA je to ještě pořád socializmus. Ty platy pro starší zasloužilé kusy jsou fakt přemrštěné.

0/0
5.12.2011 20:35

Homer _8

Re: upozornění

O tom to není, jde o zjevně vyděračský způsob jakým to provedli. Celé to nese jasné známky toho, nedat protistraně žádný čas na reakci a zároveň způsobit co největší škody a chaos. Tohle není stávka za lepší platové podmínky, tohle je prasárna a podraz.

+2/0
5.12.2011 18:12

calver1

Re: upozornění

Líbí se mi jaký jsi fanoušek pilotů, zajímalo by mě jestlipak takto fandíš i soustružníkům nebo prodavačkám.

0/0
5.12.2011 18:32

AP1

Re: upozornění

uz me unaveuje zde cist takovy zvasty od obhajcu PANU pilotu! no a co! tak pilot zaplati  milion za vycvik. Vam snad prijde normalni, ze mam mit takovy plat, aby to splatil za pul roku? A ty vase priserny reci o odpovednosti. Jdete se s nima vite co! Co takovy masinfira, ktery ma za sebou ve vagonech 1000 lidi a jezdi za kdyz prezenu 30 mesicne, vy mate pocit ze jeho odpovednost odpovida pracovnikovi  drubezarny! Kdyz uz konecne takovy jako vy pochopi, ze pilot byl "nekdo" treba za valky ve stihacce nebo bombarderu, ale to co dneska leze za knipl v dopravnich letadel by v jistem pohledu zvladl skoro kazdy kdo ma ridicak na auto. Zamyslete se nad tim, co i pilotech vlastne dokola rikate, aby jste tu nebyl za saska :-/

+2/0
5.12.2011 18:48

Abdullah 31

Re: upozornění

Doporučuji to vyzkoušet. Možná uvidíte, že to není tak snadné, jak vám to připadá...

0/0
5.12.2011 20:36

AP1

Re: upozornění

kdyz jsem to ja mohl zkouset, "nestacilo mit mega a mit to v kapse". Dnes je to snadne, pokud ale jeste mate zelezne zdravi. Jinak jsem k tomu oboru velmi blizko, takze nejake povedomi mam, nebojte. Co se tyce narocnosti toho povolani, vubec nediskutuji, je velmi narocne, casove, odborne a fyzicky. Je ale nutne navzdy skoncovat s mytem, ze civilni dopravni pilot je neco vic nez jini. Nevidim totiz duvod, proc by mel mit v takovem zamestnani clovek 5ti nasobek prumerne mzdy, kdyz lekar ma 2x a na prumernou mzdu dosahne statisticky pouze 1/3 obyvatel. Odpovednost a narocnost povolani civilni dopravni pilot NEODPOVIDA JEJICH POZADAVKUM!

0/0
6.12.2011 8:02

Abdullah 31

Re: upozornění

No tak v tom se rozcházíme. Já si totiž vůbec nemyslím, že je to snadné. Že stačí mít mega a půl v kapse a železné zdraví. A jestli jsou platy pilotů přemrštěné nebo ne, o tom už se diskutovat dá. Ovšem stejně tak třeba letoví dispečeři - myslíte si, že průměrný plat letového dispečera v ČR (srovnejte třeba s dispečery na KJFK) kolem 120 tisíc je odpovídající, když lékaři mají tak málo? A zkusil jste se zamyslet, proč mají tolik? Není to třeba kvůli tomu, že jich je stále nedostatek, protože jich kurzem projde jen několik a i z nich pak u té práce kvůli psychické náročnosti zůstane jen zlomek? A to nepotřebují na ten výcvik ani korunu ze svého...

Ovšem souhlasím, že v ČSA jsou ty platy pozůstatek socializmu. Však taky podle mého názoru ty platy v té podobě, jak chtějí, neobhájí.

0/0
6.12.2011 15:51

Homer _8

Bolševikovi pod nickem libertarian22

pan Joe03 rozvrátil rudou agitaci a soudruh je z toho nějaký špatný... :-P

0/0
5.12.2011 17:31

LimonadovyJoe03

No nic, pro dnešek se rozloučím, ale jedno vám povím,

dokud budou mít lidé jako pan Gašpar takové velké platy, tak se situace nás obyčejných lidí této země nikdy nezlepší. ČSSD to ví a už chystá opatření, takže vytrvejme.

0/0
5.12.2011 17:13







Najdete na iDNES.cz