Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA mizí z Bratislavy a ruší další dvě linky z Prahy na Slovensko

České aerolinie přestanou létat z Bratislavy a pozastaví také lety z Prahy do Popradu a Žiliny. Firma se tak rozhodla kvůli propadu zájmu slovenských cestujících. Rušení spojů pak urychlila protestní akce pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LCK

Jak zrušit fukční linku PRG-BTS

Létalo se 2x denně (brzy ráno do BTS a 18.30 večer zpět) a vytíženost byla okolo 80% v pracovní dny. Vesměs bussines cestující. Pak upravili časy na pozdní večer a dopolední let. Vytíženost šla do háje. Pak se vrátili, ale už ne do ranní špičky a oblíbené 18.30 a nic moc. Nasadili do BTS nové linky do Evropy a 2 měsíce na to ruší PRG-BTS s tím, že už nemá kdo přestupovat v Praze (byl to kec, protože to bylo v průměru okolo 4 cestujících). Teď hub ruší, což se pro zimní období dalo předpokládat už v září.

Nevím, co získali uvolněním špičky, nevím, jak je nákladové ATRko, ale rozhodně vím, že nás singl (co nemáme rádi D1) nelétalo málo na jednání málo a ve vytíženosti jsme byli nad průměrem a tudíž z pohledu financí, jsme jim možná nevydělávali dost, ale pokud ceny byly úměrné nákladům, ta linka ve všední dny nebyla na začátku změn ve ztrátě a tudíž z pohledu ČSA, to zase nebylo špatné.

0/0
6.12.2011 15:10

JAR-47

Re: Jak zrušit fukční linku PRG-BTS

a ty jsi kdo že do toho tolik vidíš ?

0/0
6.12.2011 21:15

roby

nechápu, jak mohly

ČSA za komunistů fungovat a to bez problémů celých 40 let.

0/0
6.12.2011 12:02

briza

Re: nechápu, jak mohly

Co 40 let? 88 let !! CSA byly zalozeny v roce 1923 - jedna z nejstarsich leteckych spolecnosti s pravidelnymi linkami na svete.

0/0
6.12.2011 12:21

hrcprcsalala2

Re: nechápu, jak mohly

Sabena (Belgie) - založena 1923, konec 2001. Swissair (Švýcarsko) - založen 1931, konec 2002. PanAm (USA) - založen1927, konec 1991. Například. :-P

0/0
7.12.2011 10:51

-Komedie-

Re: nechápu, jak mohly

to je strasne jednoduche... v evrope az do devadesatych let nefungovala liberalizovana letecka doprava a otevrene nebe.

na jednotlivych linkach mohly operovat vzdy max. dva dopravci - jeden z jednoho statu, druhy z druheho statu, kteri na te lince spolupracovali. byl to veeeelmi tvrdy monopol, kdy si dopravci mohli diktovat ceny - konkurence neexistovala.

cele problemy csa (a nejen csa, oni si svym peklem prosly i ostatni letecke spolecnosti - stejny vyvoj od monopolů k liberalizaci probehl i v usa, a vetsina "majors" (mozna vsichni) v USA, co vydrzela dodnes, si behem minulych deseti ,patnaci let, prosla ochranou pred veritely) vychazi z neschopnosti prizpusobeni konkurencnimu prostredi, ktere na linkach v evrope existuje posledni desetileti (a neco malo k tomu).

proc myslite ze se csa v poslednich letech orientuje zejmena na rusko a okoli? protoze zde tento zpusob "monopolni" prepravy jeste stale pretrvava, a tak se zde da rejzovat.

+1/0
6.12.2011 12:29

troll123

Re: nechápu, jak mohly

asi tak, ako mohla fungovat vyroba wartburgov...

0/0
6.12.2011 13:50

concubitusCZ

....

Takže ještě před Vánocema něco udělat se 70k mílema, paráda no :-/

0/0
6.12.2011 11:02

boubinek3

Stejně ti Slováci ,co nám sem po 92 nalezli,

domů moc nejezdějí, ale roztahujou se tady.:-P

0/0
6.12.2011 10:15

sittingsnake

Re: Stejně ti Slováci ,co nám sem po 92 nalezli,

Alebo to bude tým , že tí slováci , čo majú nejaké aktivity v Prahe sa tam presúvajú súkromnými jetmi...

0/0
6.12.2011 10:51

Comissario

Re: Stejně ti Slováci ,co nám sem po 92 nalezli,

Např. Andrej Babiš

+1/0
6.12.2011 13:30

popizu

Re: Stejně ti Slováci ,co nám sem po 92 nalezli,

sůkromnými jetmi?Třeba jet Lada 1200,nebo jet Škoda Favorit?Ty jsi ale brepta hadíku...:-P

0/0
11.12.2011 20:04

gars

ČSA mizí ....

před prodejem je třeba snížit hodnotu dopravce ...

0/0
6.12.2011 10:10

-Komedie-

Re: ČSA mizí ....

No, tím snížením (a snižováním) ceny by bylo, kdyby v te blavě zůstali .. :)

0/0
6.12.2011 10:48

allencollins

Takže

nejdřív zrušili linku PRG-BTS, pak vybudovali hub v Blavě, pak zjistili, že to nejde a zrušili půlku těch novejch linek a teď to rušej úplně. Hm, sofistikovanej business plán :-)  Ani bych za tim ten tunel neviděl, to spíš jen další aerolinky zjistili, že traffic z BTS je tak leda pro low costy... ovšem za trochu vyšší cenu, no.

0/0
6.12.2011 9:31

krllo1

Na tunel si najali cizince?

To se čeští tuneláři tak stydí?:-(

0/0
6.12.2011 9:20

newcoast

Profíci z

vedení ČSA už to nezvládají.Tak do kdy? Do března 2012 a poslední zhasne?

0/0
6.12.2011 8:47

kelly-p

Tunel...???

Nepřipadá Vám to jako zase počátek tunelu...??? Omezování služeb, převádění letadel*/výrobního majetku atd...??? Nebo mají "manažeři" premie podle výsledku roku, tudíž prodají vše co mohou,aby byly a pak se děj vůle boží...???

.

Chápu,že aerolinky to dnes mají složité, ale nerozumím,proč tedy chartery dělá dceřinná firma a nikoliv ČSA jen třeba pod jinou Obchodní značkou-nikoliv firmou... nebo ČSA bude polykat ztrátu a profitovat bude dcera a s ní manažeři...???

0/0
6.12.2011 8:43

kristusek21

Re: Tunel...???

Dovolil bych si vaši poslední větu ještě doplnit:...až manažeři něčím prostřednictvím koupí dceřinnou společnost a tedy veškerá aktiva a ČSA pošlou bez majetku do kopru...

+1/0
6.12.2011 8:55

-Komedie-

Re: Tunel...???

Tunel to není. Je to součást restrukturalizace. Převod toho, co funguje, do nové společnosti (včetně dalších benefitů, jako snížení mzdových nákladu apodobně), a jeho následná privatizace (nebo setrvaní v rukách státu).

Letadla, která jsou převáděna na holidays nejsou v majetku ČSA - jedná se o pronajatá letadla.

0/0
6.12.2011 10:50

briza

Re: Tunel...???

Ja si tedy pod restrukturalizaci predstavuji to, ze se zmeni fungovani a vnitrni mechanismy stavajici spolecnosti. A ne ze se vyvede funkcni cast a ten zbytek se potom nekomu (danovemu poplatnikovi) hodi s dluhy na krk.

0/0
6.12.2011 11:04

-Komedie-

Re: Tunel...???

Tak ono stejne by nekdo ty ztraty musel sanovat - a byl by to stat z nasich penez.

Tim vyvedenim funkcni casti do samostatne firmy se to vycisti, navic zamestnanci, kteri prechazi z csa do holidays podepisuji nove pracovni smlouvy s vyrazne nizsimi mzdami a osekanymi dalsimi benefity. coz by primo v csa neslo. v podstate si prave treba czalpa sama muze za to, ze se vse, co ma hodnotu, prevadi do hca - eliminuje se tim vliv nenazranych odboru z csa.

0/0
6.12.2011 11:11

briza

Re: Tunel...???

Jenze ja jaksi neverim, ze hlavnim duvodem proc jde CSA do kopru jsou platy pilotu. Nemyslim, si, ze by byli placeni stejne nebo lepe nez v jinych aerolinkach na zapad od nas. A pak bych se ptal jak to, ze si ty jine aerolinky dokazi na platy svych pilotu (a dalsich zamestnancu) vydelat.

0/0
6.12.2011 11:41

-Komedie-

Re: Tunel...???

samozrejme ze to nejsou JEN platy pilotu... je to cela nakladova struktura (a pak spousta dalsich veci).

0/0
6.12.2011 12:25

jaroyxcv

protestují piloti?

tak podle pseudologiky Nečase a Radičové tam pošleme SK vojenské piloty, ne? A nebo to vám už přijde jako nesmysl?

0/0
6.12.2011 8:22

hrcprcsalala2

Re: protestují piloti?

Nejsou třeba civilních se zájmem o místo za menší peníze, než berou současní, je dostatek.

0/0
6.12.2011 9:29

Paa1

Je to odporná lež,

Rvale zcela v tradici dnešní žumpy.

0/0
6.12.2011 8:13

držte si klobouk

co nejrychleji vytunelovat a pak zbankrotovat

+1/0
6.12.2011 8:10

-Komedie-

Re: co nejrychleji vytunelovat a pak zbankrotovat

Kdyby jsi byl alespon trosku vzdelany, tak by jsi pochopil o co jde - a že nejde ani o tunel, ani o bankrot.

0/0
6.12.2011 10:50

roby

Re: co nejrychleji vytunelovat a pak zbankrotovat

prozraďte tedy milý vzdělanče

0/0
6.12.2011 12:05

Gróf

Je to delší dobu připravované. Piloti na to jen upozornili.

Každý, kdo tu kauzu podrobněji sleduje, to vnímá.Rv

0/0
6.12.2011 7:55

hrcprcsalala2

Re: Je to delší dobu připravované. Piloti na to jen upozornili.

To ale, předpokládám, nemluvíš o sobě... ;-D

0/0
6.12.2011 9:29

Comissario

To vypadá jako plánovaný konec

Prodávají letenky na březen, tzn na dobu, kdy už plánují neexistovat. Mi to připomíná SkyEurope.

0/0
6.12.2011 7:47

Live_in_the_death

tady je vidět, jak v přimém přenosu

někdo se snaží položit firmu. Obávám se, že to nebude vina pilotů. Stejné to bude jako u Sazky, kdy se dovedla firma k bankrotu, která logicky nikdy do takové situace dojít nemohla

+1/0
6.12.2011 7:45

-Komedie-

Re: tady je vidět, jak v přimém přenosu

Tohle není o položení firmy, ale o její záchranu.

Proč by podle vás logicky čsa nikdy do bankrotu dojít neměla? Pozice ČSA a Sazky je zásadně odlišná.

0/0
6.12.2011 10:52

tyraelid

Vedeni CSA je uplne mimo.

Na jare s velkou slavou posilali do bratislavy dve letadla a ted to zase rychle rusi.

+1/0
6.12.2011 7:34

-Komedie-

Re: Vedeni CSA je uplne mimo.

mají je tam provozovat za každou cenu, jen proto, aby tyraelid neprudil v diskusi? stažení z blavy je s ohledenem na ekonomické výsledky bratislavských linek očekávatelné už řadu měsíců.

0/0
6.12.2011 10:51

LCK

Re: Vedeni CSA je uplne mimo.

Je to pochopitelne a proto nechapu, proc to dali do zimniho letoveho planu. BTS ma cenu jen v letnim planu.

Jen tim nastvou par lidi, kteri uz koupili a maji navaznost s ubytovanim. Ani jim diky nezavedeni PRG-BTS nemohou nabidnou jiny let. Jedine pro vychodnary z Kosic.

0/0
6.12.2011 14:56

-Komedie-

Re: Vedeni CSA je uplne mimo.

Ani v lete to nemelo smysl... Ten pokus s BTS byl naprosto ulítly a mimo ekonomická pravidla... IMHO se tam nevrátí ani v lete.

0/0
6.12.2011 14:57







Najdete na iDNES.cz