Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S&P hrozí snížením ratingu celé EU. Stačí málo, varuje členské země

Ratingová agentura Standard & Poor's přeřadila rating celé Evropské unie do režimu pozorování s negativním výhledem. Agentura zvažuje také hromadné snížení ratingu velkých bankovních skupin napříč eurozónou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ODSCSSD 5

staci malo? kolik je malo?

5milionu EUR  10milionu EUR a komu se to ma poslat ?

+1/0
8.12.2011 10:32

zmatenej

Nevím k čemu jsou??

Jsou to asi tři roky kdy krachly instituce hodnocené AAA, když se jich americký kongres ptal, jak je to možné, odvolávali se na první článek ústavy, že každý může mít svůj názor....tak k čemu jsou???;-O

0/0
8.12.2011 10:02

pomazánkové máslo EUneslučitelné

Re: Nevím k čemu jsou??

než se ptát na tomto anebo podobném fóru, není lepší se zeptat přímo investorů, kteří je za jejich služby platí? Ti sami ví nejlépe, proč je platí a tudíž k čemu jim jsou.

0/0
8.12.2011 10:07

zmatenej

Re: Nevím k čemu jsou??

Já chápu, že dodávají investorům informace, bez kterých by obchod byl obrovské riziko, ale neměli by nést rizika??

0/0
8.12.2011 10:12

zmatenej

Re: Nevím k čemu jsou??

pardon, zodpovědnost...

0/0
8.12.2011 10:12

Satan, vyslanec říše Vril

Re: Nevím k čemu jsou??

Ale oni je nesou. Když se budou často mýlit, tak investor si u nich přestane službu objednávat. A to že se mýlí je naprosto normální. Ale mýlí se podstatně méně než jiné RA a právě o takových nikdo neslyší (už zanikly, bezvýznamné), protože jejich výstupy jsou s větší pravděpodobností horší.

0/0
8.12.2011 10:19

Andreejks

Re: Nevím k čemu jsou??

aneb je to tak, ze po poslednich pruserech jim investory jiz zdaleka neduveruji jak jejim predeslym povidackam v predchozi umele dobe rustu a tymhle spusobem si delaji reklamu a soucasne manipuluji trhem sirenim poplasnych zprav? V Emerice, kde S&P vysetruji z duvodu drzosti snizit rating USA se zaminkou, ze ratingy nedavno vlastne precenovali, prostoru moc nemeji, ze ano. A teorie je hezka, ovsem kdyz jsou vlastnikem agentury samotni ivestory, tak agentury radi vlastne sami sobe a o nejake kvalite merene duverov investoru nemuze byt rec. Nebo jo?

0/0
8.12.2011 10:51

tato

Emerika

Tady je videt tlak emeriky na to aby EU delala co si preji. Prijel opruzovat i Geitner ale nemecko nepusti a ratingovky nakonec zjisti ze jejich fuknce je uplne nanic. Go Germany go!!

0/0
8.12.2011 9:52

jozicka

Ale vzdyt reseni je jednoduche

Staci, aby si staty prestaly na svuj provoz pujcovat a naopak svuj dluh snizovaly......

+1/0
8.12.2011 9:22

meda_beda

Re: Ale vzdyt reseni je jednoduche

No teda... že to nikoho nenapadlo... ;-D

0/0
8.12.2011 9:53

Marcus Antonius

Vážení novináři

ignorujte veškeré ratingové agentury a nezvěřejňujte jejich zprávy. Pomůžete pak bojovat proti panice a manipulaci ve prospěch bank takových jako Glodman Sachs apod. Ratingové agentury jsou placeným nástrojem na umělé šíření paniky a snižování ceny aktiv. Média pak tyto poplašné (avšak často nepravdivé) zprávy šíří světem .

0/0
8.12.2011 7:43

pomazánkové máslo EUneslučitelné

Re: Vážení novináři

zajímavý a neotřelý způsob, jak omezit vliv RA. Jen si nejsem jistý, že investoři, kteří za služby RA platí, tak tyto informace získávají zrovna od novinářů. A pro každého jiného než investory jsou výsledky RA pouze výstupem s  reálně nulovou informační využitelnou hodnotou. Teda snad jen s výjimkou toho, aby každý viděl, jak ten jeho stát je stále méně  a méně schopný splácet své závazky a tudíž, že se blíží velký průbrusel.

+1/0
8.12.2011 7:53

Yzzy

Kazdej porak brebta ja S&P

nebyli schopny downgradovat treba Fannie a Freddie plus Lehmans atd. To je pravda, ale to este neznamena ze downgrade pro Evropu je taky chyba. Rek bych "poucili se"... jen me trosku nesedi to ze predchozi boss byl odvolanej prave kuli snizeni ratingu, Americkyho, a ten novej je bejvalej Fed guy, puppet v rukach govermentu. To snizeni pro evropu je jak ma bejt, jen me nejde do hlavy proc by to delali ted, kdyz to muze celou evropu potopit. Jediny co me vychazi je, ze to je varovani od US. Ted tam je Geithner a mozna tlaci na neco co by jinak nedostal....taky Obama si telefonoval dneska s Merkel a samozrejme ze nikdo nevi o cem to bylo... Konspirace kam se podivas.

0/0
8.12.2011 3:49

Andreejks

Re: Kazdej porak brebta ja S&P

kdyz se priznavate, ze v aktualni situaci tapete, zeptejte se wiki5.5 - ten vam jiste pomuze

0/0
8.12.2011 3:52

tajny agent

Jen tak se ptam ...

neni S&P nahodou ta agentura co oznamkovala AAA obchodovatelne hypoteky C.D.O. kvuli kterym zkrachoval pak bankovni system v U.S.A.a zahajil celosvetovou krizi?

+1/0
8.12.2011 3:19

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

nejste vy nahodou mlady nadejny bruselsky komunista?

+1/0
8.12.2011 3:30

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

Ne, a vy nejste nahodnou jedak vtipne kase? Krizi nastartovalo zruseni regulace financniho sektoru v U.S.A. a obchodovani s hypotekamito vi kazde male ( inteligentni) dite ...

0/0
8.12.2011 3:33

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

ten chudak vas jenom provokuje, neni nutne se nechat, jelikoz on si jiz nepamatuje ani to, jak se jmenuje.

0/0
8.12.2011 3:41

Yzzy

Re: Jen tak se ptam ...

no ok... mozna bys to wikimu nandal, ale to uz se nikdy nedozvime jelikoz z tveho prispevku rozumin jen "Krizi nastartartovalo zruseni regulace" a to k destrukci pana Wiki neni enough.

0/0
8.12.2011 3:43

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

a proc by jste chteli destruovat chudaka, ktery se destruuje i sam? Nebo mate dojem, ze tu napsal jediny argument, nebo alespon nazor k teme?

0/0
8.12.2011 3:46

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

povoluji vam nervy

0/0
8.12.2011 3:50

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

Za ubohost predchoziho prispevku muze jeho autor a ne jeho citatel.

0/0
8.12.2011 3:54

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

to se pak divim, ze asi jako velke dite nevite, ze nejaky rating nemuze nic moc ovlivnit pokud za necim je skutecna podstata (hodnota) a ta skutecna podstata, ktera prave diky levicakum chybela, zpusobila krizi. Levicaci prosadili CRA, ktery podporoval nezodpovedne chovani veritelu pochopitelne ve jmenu "vyssich cilu" a kupovani si volebnich hlasu levicaky.... ale to vas samozrejme v te vyssi skole pro male komunisticke deti bruselske komunisticke navnady nevyucuji

0/0
8.12.2011 3:43

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

ha ha ha, nekdo se poslednych par let neprobral a porad veri na pohadky o levici a pravici. Mily soudruhu, dnes ne nam tady levicove strany chovaji pravicove a pravicove levicove. Nema prave z toho duvodu v hlavicke neporadek?

0/0
8.12.2011 3:48

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

CRA bylo prosazene v roce 1977 ... deregulace financnictvi v roce 1999 za Clintona ... prestanes soudruha kapitalistu kontrolovat, povolis mu oprate a tak to vypada.

0/0
8.12.2011 4:02

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

ono slo o uplne neco jineho, ale co na tom levicakovi sejde, ze?

0/0
8.12.2011 4:15

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

A oco pak slo? Dobry, bohaty kapitalista byl zrazen chudym levicovym lidem? Proste banky zacali obchodovat s hypotekami, vytvorili bublinu ... tmavsi obyvatele U.S.A. tyto hypoteky nebyli schopni splacet ponevadz jim banky daly vyssi uroky nez za stejne hypoteky bohatsim bilym a proste se spustila krize. Ratingova agentura ohodnotila tyto hypoteky vysokym ratingem tak ma podle mne na krizi take velky podil. Proste vse soukrome nefunguje ...

0/0
8.12.2011 4:31

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

proc jim ty banky museli pujcit? Protoze levice si chtela, jako vzdycky v minulosti, za penize jinych koupit hlasy pro sebe a soukromym bankam, ktere by to, pokud by riskovaly jen sve penize nikdy neudelali, zacali z narizeni pujcovat rikantne... kdyby se do toho levicaci jako vy nevmesovali, tak soukromy kapital by se takhle nechoval, samozrejme, pak byste knucel jak ti chudi nemaji ani na domecek... ze si koupili haciendy nad sve moznosti uz se taktne promlci

0/0
8.12.2011 4:35

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

Pravice si hlasy nekupuje, pravice se necha rovno koupit ;-D Na CDO je krasne videt, kto koho obesel a kto na koho popud riskoval. Tomu rikam fatamorgana ;-D

0/0
8.12.2011 4:41

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

Tak pokud vim ... 

"Community Reinvestment Act (CRA) - Enacted by Congress in 1977, the CRA encourages banks to

help meet the credit needs of their communities for housing

and other purposes, particularly in neighborhoods with low or moderate incomes,

while maintaining safe and sound operations." Tento akt povzbuzuje banky podilet se na techto projektech ale vyslovne jim to nenarizuje ... asi podobne jako nas Klaus a spol. povzbuzoval opatrne banky at se neboji pujcovat, aby se rozbehl kapitalizmus, a skocilo to nevymahatelnymi pohledavkami za vic nez 500 miliard. Kdyby tento akt narizoval pujcovat chudym, tak by zaroven musel obsahovat klauzuli, ze se za pujcky zarucuje stat a podobne. Bance nemuzes naridit aby nekomu pujcovala, jestli ano tak ji musis pokryt ztraty. O bailoutu se ale hlasovalo, nebylo to nic samozrejmeho takze vase smesna pravicova konstrukce je uplne mimo. Proste kapitalisto to prozral.

0/0
8.12.2011 4:47

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

netahejte do toho rok 77, kazdy ve spojeni CRA vi, ze se mluvi o Clintonove zasahu v souvislosti s krizi kdy se narizovalo a samozrejme pokrylo ze spolecneho... zadne pravicove prozrani, ale levicovy hazard, stejny jako za totace

0/0
8.12.2011 4:53

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

Shledl jsem docela dobry film o vzniku krize a o nejakem narizovani jsem nic neslysel ... jestli mate nejaky link,ze ktereho cerpate, tak mi jej muzete poskytnout. V dobe obchodovani s temi hypotekami si reditele bank davali v dolarech rocni pulmiliardove platy takze prezranim bych to nadale nazyval ...

0/0
8.12.2011 5:02

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

vam ta debata, v ktere ten ubozak nadava kazdumu do levicaku, coz znamena, z epotrebuje k svemu preziti primitivni skatulkovani, za neco stoji? Vsadim hodne, ze vy se nic nedovite, ale ubozak ano.

0/0
8.12.2011 4:39

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

Tak treba mu trkne ... chci mu jenom ukazat na jeho prispevcich co za nesmysly pise.

0/0
8.12.2011 4:54

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

A k tomu ratingu ... ja jej nekritizuji kvuli tomu, ze by mel neco ovlivnit, ale kvuli jeho duveryhodnosti kdyz oznaci za bezpecne spatne obchodovatelne hypoteky.

0/0
8.12.2011 4:06

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

pokud dokazete vytvorit presnejsi ratingovou agenturu, urcite si uz pak sem nebudete chodit stezovat na to jak je svet kapitalisticky nespravedlivy

0/0
8.12.2011 4:16

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

Ja si nestezuji ... suse poznamenavam ... mam se celkem dobre. A soukroma ratingova agentura je podle mne nesmysl.

0/0
8.12.2011 4:25

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

samozrejme, ze stezujete, kdybyste se topil v tech penezich v kterych byste se pak topil, tak by vas ani nahodou nenapadlo plkat na idnesu... jiste nejlepsi je vsechno statni.... vzdyt rikam, ze si odporujete

0/0
8.12.2011 4:32

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

Fu a za vas vase penize v noci nepracuji? Vzdyt rikam, ubozak.

0/0
8.12.2011 4:35

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

Odporujete si tady maximalne neustale vy kdyz napr. zamenujete to kdyz vam nekdo napise ze se nema spatne za topeni se v penezich. Navic i kdybych se topil, tak nevim proc bych si nemohl zaplkat s lidma na netu ... dal proc podsouvate vse statni, to nechci a nikde to netvrdim ... proste mate v tom hodne zmatek. Mel byste se naucit rozlisovat mezi vasimi zavery a reakcemi lidi na diskusi.

0/0
8.12.2011 4:37

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

mel byste jine zajmy, oni Husaci a Gottwaldove taky uz potom s lidem plkat nechodili... zmatek ja nemam, ale zkusenosti a vy nejste vubec nijak vyjimecny a uz vubec ne necitelny

0/0
8.12.2011 4:41

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

napsal ubozak a sel si dat vymenit plenu

0/0
8.12.2011 4:45

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

Obavam se ze vic nez zkusenosti mate svoje osobni zavery. ... a dal ... no to jste mi dal ...:-)

0/0
8.12.2011 4:51

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

jasne, dnes si muze kazdy zalozit ratingovu agenturu, jenom se tak kvuli nejakemu pro vas zahadnemu duvodu nedeje. Rekl bych, ze tato dnes jiz lukrativni oblast je nasycena a pod kontrolu. Vy ne?

0/0
8.12.2011 4:34

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

Za ubohost predchoziho prispevku muze jeho autor a ne jeho citatel

0/0
8.12.2011 3:36

Andreejks

Re: Jen tak se ptam ...

ano a predtim banky byly ty, ktere pres C.D.O. obesli zakonni regulaci rizika. Ruka ruku myje ...

0/0
8.12.2011 3:44

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

Ano, spis bych ale rekl , ze se o obchazeni regulace nejednalo ale o jeji zruseni a vysledkem je proste krize ponevdz trh bez regulace stejne jako jakaoliv jina lidska cinnost nefunguje ... kontrola proste musi byt.

0/0
8.12.2011 3:55

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

proto vsechno za komunismu fungovalo na 100%, ze?

0/0
8.12.2011 4:18

tajny agent

Re: Jen tak se ptam ...

Za komunistu toho hodne nefungovalo ponevadz jsme byli vojensky okupovanou zemi do jejiz politiky i ekonomiky mluvila cizi mocnost a lide nemeli moznost mit sve soukrome podniky ( ac tuto moznost v omezene mire dostali nekdy v roce 1986), celkem jsme se tehdy bavili na tom kdyz socialisticke zeme vychvalovali svuj vyrobek pred lepsim Zapadnim ... a dnes se podobne bavim kdyz se cesky bananov chce radit mezi vyspele zeme a vyhvaluje tento system jako humannejsi nez rezim 80-tych let.

0/0
8.12.2011 4:23

wiki5.5

Re: Jen tak se ptam ...

nejak si odporujete mlady komsomolce :-)

0/0
8.12.2011 4:29







Najdete na iDNES.cz