Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šedivý: Prodej Mostecké uhelné byl podezřelý od začátku

Jaroslav Šedivý byl v době privatizace Mostecké uhelné společnosti velvyslancem ve Švýcarsku. Myslí si, že česká vláda měla v roce 1999 při rozhodování o prodeji této firmy k dispozici varující informace z českého velvyslanectví v Bernu. Týkaly se švýcarské firmy Investenergy, která chtěla podíl koupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gróf

Překotná privatizace původcem dnešních problémů.

Korupce, to je to nejmenší - ti hoši patří za katr, a tím to skončí. Horší je, že stát se vzdal státních podniků, dal přednost jednorázovým příjmům z prodeje majetku. Místo aby usiloval o pravidelný každoroční příjmy ze zisku státních podniků. U energetických podniků se přitom nikdy nejednalo o ztrátové firmy. Rv

0/0
11.12.2011 8:29

pavel.n

Stát nikdy neměl doly prodávat !!!

Za komančů byly doly , elektrárny  atd považovány za strategické ( tedy důležité ) firmy - tyhle zloději jen rozkradli co komunisti vybudovali !!!!!!!!

+1/0
10.12.2011 18:21

Maxxan

Re: Stát nikdy neměl doly prodávat !!!

Komunista nic nevybudoval, protože o práci nezavadil. Na to měl lidi.

+2/0
10.12.2011 18:27

Gróf

Re: Stát nikdy neměl doly prodávat !!!

Když o tom nic nevíš, ta proč mudruješ, mudrlante?Rv

0/0
11.12.2011 8:31

kodlak

Re: Stát nikdy neměl doly prodávat !!!

Komunisti nic nevybudovali, ale znárodnili( jinak řečeno ukradli). A pouze kvůli komunistům a době, kdy tu bezostyšně vládli nám ve světě "ujel vlak". A navíc, drtivá většina těch, kteří dnes kradou ve velkém jsou buď "bývalí" komunisti nebo na ně mají nějaké vazby.

0/0
11.12.2011 11:33

Lízal

Re: Stát nikdy neměl doly prodávat !!!

Někteří lidé už z těch komunistů úplně zpitoměli...!

Komunisti to ukradli, kapitalisti to ukradli... Můžete mi říct, kdo tady nic neukrad?

Komunisti aspoň zaměstnali lidi a majetek zůstal v Čechách. Ale museli jsme držet hubu.

Kapitalisti vyhnali lidi z práce, zavřeli fabriky a peníze putovaly do ciziny. Ale můžeme si kecat co chceme.

Co je lepší?

0/0
12.12.2011 15:27

Santa1

Re: Stát nikdy neměl doly prodávat !!!

Tohle se taky nedá tak lehce říct. Když to vezmete do důsledku, celý slavný komunismus byl vlastně státní kapitalismus. A stát jako podnikatel je trvale ve střetu zájmů - hájit zájmy svých občanů, nebo svého byznysu? Pak to podle toho vypadalo. Když pod vašim domem bylo uhlí, byl jste rád, že vám dali byt někde v paneláku nebo nějakou almužnu. Investovat do odsíření, nebo maximalizovat zisk elektráren? Tak se huntovala příroda a zdraví lidí. Zkuste být trošku objektivní.

+1/0
11.12.2011 2:43

Gróf

Re: Stát nikdy neměl doly prodávat !!!

Topit se muselo i za krále Klacka. Takže režim bych do toho nemíchal. Je jasné, že jako strategické odvětví bude energetika vždy státní. Podle mne nebude dlouho trvat, a dojde k opětovnému zestátnění energetických společností. Jinak vyřešit megadluhy USA a jiných zemí nelze.

+1/0
11.12.2011 8:33

Santa1

Re: Stát nikdy neměl doly prodávat !!!

Topit se muselo, ale je otázka, jestli se muselo topit tolik a takovým způsobem, že se likvidovaly celé okresy a likvidovala příroda v mezinárodním měřítku. Od začátku byli kritici, kteří poukazovali na to, že rozvoj těžkého průmyslu, nesmírně energeticky náročného není v naší krásné české kotlině vůbec vhodné, tedy v takovém měřítku, v jakém se to tady dělalo.

0/0
11.12.2011 14:25

Lízal

Re: Stát nikdy neměl doly prodávat !!!

Vystěhovali jsme Sudeťáky z podkrušnohoří, tak jsme tam mohli vesele nastoupit s korečkovými rypadly a uhlí vybagrovat.

Je otázka, jaké by bylo jiné řešení v energetice. Přehrady to neutáhly a atom ještě nebyl. O odsíření nemluvě...

0/0
12.12.2011 15:31

cloudyman1

Kdo to teda byl na velvislanectví ČR v Bernu?

Jaroslav Šedivý nebo Jiří Šedivý, měli by si v tom v redakci udělat jasno!

0/0
10.12.2011 16:51

cloudyman1

Re: Kdo to teda byl na velvislanectví ČR v Bernu?

Samozřejmě cor.: "velvyslanectví"

0/0
10.12.2011 16:53

Santa1

Pan Šedivý má značně selektivní paměť,

protože to byl členem vlády, která se postarala o to, že stát ztratil majoritu v Mostecké uhelné, OKD, JME, JČE, STEA, SČE, SME, SMP, JMP... Když za Zemana stát prodával minoritní balíky akcií některých společností, tahal už logicky za kratší konec provazu. Nazývat prodej minoritního balíku akcií privatizací společnosti je něco, čemu se v diplomatickém jazyku říká faux pas, pane Šedivý.

+1/0
10.12.2011 15:03

Wabo

Re: Pan Šedivý má značně selektivní paměť,

Naprostá pravda. Kámen úrazu byl v divoké privatizaci financované z povinných rezerv MUS na rekultivace (čili sotva v souladu se zákonem) a potom v tom období Tošovského vlády, kdy stát ztratil v dolech majoritu.

Na druhé straně, on tady - a hlavně v selektivně nezkrácené verzi v právu - píše, že Zemanova vláda věděla, že zájemci o dokoupení státního podílu jsou gauneři. Raději je tedy měla nechat vyšetřovat, než jim něco prodávat pod cenou. Stojí za to připomenout, že to právě chtěl udělat místopředseda vlády a ministr financí (Mertlík) a podal trestní oznámení na neznámého pachatele v souvislosti se znehodnocením státního podílu v MUS. Jiní vlivní ve vládě a kolem vlády ovšem měli jiný názor ... Grégr, Hojdar, Šlouf ... a vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu se nakonec pod vedením nejvyšší státní zástupkyně Benešové odložilo... Byla doba oposmlouvy a v MUS měli své zájmy příslušníci obou stran.

0/0
11.12.2011 0:03

Wabo

Re: Pan Šedivý má značně selektivní paměť,

Oprava: ... v Právu...

0/0
11.12.2011 0:03

Santa1

Re: Pan Šedivý má značně selektivní paměť,

V zásadě souhlas, ale vyšetřování by jen MOŽNÁ ukázalo na někoho ze státní resp. veřejné správy, kdo ztrátu státní majority dopustil, ale jen stěží by prokázalo nezákonnost samotného majetkového transferu, což by pak mohlo skutečně zneplatnit celý převod majetku. I samotné mechanismy "incestní privatizace" byly právně natolik propracované, že jsou dodnes prakticky neprůstřelné. Z tohoto pohledu je také právně problematické vznášet nároky na ty peníze ve Švýcarsku, nikdo totiž nedokázal pojmenovat zločin, který se stal, kromě toho, že stát sérií legálních kroků přišel o miliardové majetky.

Podle mě byl prodej těch minoritních balíků, oproti tomu co se stalo předtím, relativně transparentní proces, kdy stát dostal zaplaceno aspoň nějaké peníze, jejichž výše byla stanovena jakýmsi tržním principem. Pokud tedy Šedivý napadá tu koncovku a cudně mlčí o té velekrádeži předtím, které se vlastně účastnil, lze logicky uvažovat o tom, že z toho měl majetkový prospěch.

0/0
11.12.2011 2:27

Santa1

Re: Pan Šedivý má značně selektivní paměť,

Dále si uvědomte, co vlastně znamenalo angažmá společností registrovaných ve Švýcarsku - jakákoliv ztráta majetku,  klidně i v případě prokázání nezákonnosti jeho nabytí by pro ČR znamenala arbitráž, asi jako nyní v případě IZIPu. Ti hoši to měli od začátku moc dobře promyšlené.

0/0
11.12.2011 2:48

gentlastwo

IZIP je zase předmětem arbitráže??

To je snad  strašné...

   Miliony  v   čudu...

  Lékaři nespokojení..

  No a  hlavně že ti    vlastníci  nahrabou!!

0/0
11.12.2011 8:29

Santa1

Re: IZIP je zase předmětem arbitráže??

Zatím není a nikdy nebyla předmětem arbitráže, proto netuším, co znamená, když píšete "zase". Tím že Ouzký s Cabrnochem "předali" akcie IZIPu nastrčené švýcarské společnosti, hrozí České republice arbitráž v případě, že IZIP přijde o kšeft. Stát se tak dostává v rozhodování do úzkých a já jen poukazuji na to, že to není poprvé, že tuhle fintu už kmotři několikrát úspěšně použili.

0/0
11.12.2011 14:16

Wabo

Re: Pan Šedivý má značně selektivní paměť,

Souhlasím. Ale právě proto se domnívám, že vláda skutečně MĚLA už v roce 1999 trvat na řádném vyšetření předchozí privatizace (na základě Mertlíkova trestního oznámení) a ne to nechat zamést a ukvapeně prodávat podíl zrovna této partičce. Kdyby nic jiného, aspoň by si tím byla vytvořila lepší vyjednávací pozici a dosáhla vyšší ceny. Že pánové ovládající MUS tahají za dost krátký konec provazu (že na ně toho "hodně má"), věděla i tehdy. Ač dnes Zeman tvrdí hlouposti, existuje mnoho svědků, že věděl,  co jsou zač. Jenže existovala opoziční smlouva, podle které se vláda nemohla ODS podívat na "Špinavé ruce" (ač na tom hesle předtím vyhrála volby, ale ne dost mohutně), existovaly Hojdarovy a Šloufovy zájmy - a to byli soudruzi z vládní strany, které Zeman nedokázal uřidit (právě naopak), existovala krajně negativní role Grégra, kterého si Zeman také nedokázal uřídit ...

0/0
12.12.2011 17:49

tyraelid

Proc to nerekl uz tenkrat?

Ted po 10 letech je najednou kazdej chytrej a kazdej zarucene vi jak to bylo. A kazdej z nich si natom napakoval kapsy.

0/0
10.12.2011 13:54

Maxxan

Re: Proc to nerekl uz tenkrat?

Švýcaři to asi vědí, ale tady se o tom raději moc vědět nechce.

0/0
10.12.2011 14:18

Wabo

Re: Proc to nerekl uz tenkrat?

Samozřejmě to ŘEKL už tenkrát, cituje vám ze svých tehdejších diplomatických depeší i s jejich daty ze srpna až října (tu část už iDNES nepřevzala) 1999.

Vy jste holt zase nečetl článek, ale komentujete.

0/0
11.12.2011 0:06

Maxxan

Copak na to ČSSD ? Bude tiskofka ?

+2/0
10.12.2011 13:50

999666999

Re: Copak na to ČSSD ? Bude tiskofka ?

Ať někoho zavřou, nicméně to byla Zemanova vláda a ta byla menšinová sama o sobě nemohla prosadit nic ;-D;-D;-D

0/0
10.12.2011 13:52

Maxxan

Re: Copak na to ČSSD ? Bude tiskofka ?

Njo, vláda sebevrahů, hvězdná pěchota. Grégr, Kavan, Bašta, Gross, Svoboda, Tvrdík atd.. To byla partička. Nikdy se tak nekradlo jako tehdy.

+3/0
10.12.2011 14:04

999666999

Re: Copak na to ČSSD ? Bude tiskofka ?

Ale jo za Venoušovo bankovního socialismu se odklánělo daleko daleko více ;-D;-D;-D Tím zmíněné lotry nehájím.

+3/0
10.12.2011 15:49

12mmmm12

Re: Copak na to ČSSD ? Bude tiskofka ?

R^;-) Jen bych dodal že ta opo smlouva byla největší zvěrstvo od 89. Miloš slíbil Vašíkovi, že neotevře privatizační zlodějny a Vašík slíbil Milošovi že ho nechá u koryta a splnili to ;-DRvRvRv

+5/0
10.12.2011 16:00

Akire

Najednou je každej chytrej

Rv

0/0
10.12.2011 13:45

VYDRA1

Re: Najednou je každej chytrej

To není najednou, celých 12 let se snažili aby se o to stát - ČR zajímal. Marně. Letos uplynula lhůta opět z důvodu nečinnosti orgánů, které konat měly ale nekonaly. Napomáhání k daňovým únikům je kupodivu také trestný čin, když už tedy Kalousek myslí, že žádný nebyl spáchán.

0/0
10.12.2011 13:52

tyraelid

Re: Najednou je každej chytrej

A jak konkretne pan Sedivy bojoval? Oznamil to na policii nebo novinarum? Ani jedno.

0/0
10.12.2011 13:55

999666999

Re: Najednou je každej chytrej

Zase jeden chytrej komouš http://cs.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_%C5%A0ediv%C3%BD

0/0
10.12.2011 14:03

JaJaMilan

Re: Najednou je každej chytrej

Zase Prognostický ústav !! Sice později, ale přece.

0/0
10.12.2011 18:20

Maxxan

Re: Najednou je každej chytrej

Oznámil to na vládu. To je málo ? Kam výše už by to měl oznámit, na Mars ?

+2/0
10.12.2011 14:06

Wabo

Re: Najednou je každej chytrej

Policii? Velvyslanec? Neplácejte úplné nesmysly. Velvyslanec zcela správnou cestou oznámil, že celá transakce je krajně podezřelá a stát by si měl dát velký pozor. Ještě to více než dubloval, aby byla jistota, že informace nemůže nechtěně zapadnout.

Informace nechtěně nezapadla, byla úzkostlivě zahrabána hodně hluboko.

0/0
11.12.2011 0:11







Najdete na iDNES.cz