Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy vylepší dalších 62 vagonů za miliardu

Cestující v rychlících mezi Plzní a Českými Budějovicemi či Prahou a Hradcem Králové čeká za pár let svezení lepšími vlaky. České dráhy se po téměř roce rozhodly znovu vypsat soutěž na modernizaci 62 vozů řady Bp, které se vyráběly ve Vagonce Studénka na začátku devadesátých let minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pandrysek

62 vagonů

Jenže kolik těch vagónů v ČR jezdá ? Ja myslím, že 62 je úplné mnimum, které ve výsledku na té železnici ani nejde vidět, kdyby řekli, že jich budou rekonstruovat 600 nebo 6000 to by bylo jine ... :D

0/0
22.12.2011 23:58

kulda0007

Hlavně záchody

Když jde o modernizaci, tak ať se ČD zaměří hlavně na záchody, které jsou nejhorší a jako muž obdivuji ženy, kterým to musí být nejvíce nepříjemné.

Samozřejmě dále bych se zaměřil na vytápění, protože není nic horšího, než jet vlakem kde je velká zima, ale častější je spíše neuvěřitelně přehřáté kupé.

0/0
14.12.2011 15:03

tarten

Půl napůl, jinak to nejde

Také jsem rád, že se modernizuje. Tyhle vagony jsou akorát tak ve věku,

kdy to má smysl. Sice bych byl raději, aby se kupovalo všechno v nových jednotkách, vyjímečně v nových vagónech, ale

na to nejsou peníze, takže nezbývá než částečně nové a částečně repase, no.

0/0
14.12.2011 14:03

Dejv17

Moc díky ČD :)

Jsem moc rád, že České Dráhy postupují v modernizaci a nákupu nových souprav a za pár let budou v každém kraji v Česku jezdit nová či repasovaná vozidla. Konečně si dva druhy lidí (co všechno vidí "žlutě" (RJ) anebo dávají přednost neekologickému způsobu přepravy (auto)) nebudou moci neustále něco svádět a urážet na ČD :) :-)R^R^

+4/0
12.12.2011 14:07

DonZewl

Dokud

tam nebude zásuvka, klimatizace a wi-fi, dám přednost konkurenci nebo auto

+1/0
12.12.2011 10:54

tarten

Re: Dokud

Jakpak si užívate v autě WiFi?

+6/0
12.12.2011 13:31

Jablkon

Re: Dokud

preci ma pres mobil pripojeny WiFi router. co je na tom divnyho? ze pri rizeni nema jak to vyuzit? no a co? Cech preci radsi stravi 3,5 hodiny v aute nez 4 ve vlaku a radsi zaplati 380 korun za naftu nez 400 za jizdenku...

0/0
12.12.2011 22:59

Dejv17

Re: Dokud

raději strávím 5hodin ve vlaku než 2hodiny v autě!!! ;-O;-O;-O;-O;-O;-O

+1/0
13.12.2011 14:06

Vifon

Re: Dokud

Nedá se to léčit? ;-D

0/0
21.12.2011 12:23

aldik7

Re: Dokud

rozmazlenče:-P

0/0
12.12.2011 18:36

Jablkon

Re: Dokud

chtit v dalkovych vlacich zasuvku je zcela legitimni pozadavek a CD jsou skutecne trapne, kdyz tuto zakladni sluzbu poskytuji jen ve zlomku svych vozu. v okamziku, kdy pojedu vlakem vic nez 2 hodiny a budu mit na vyber ze 2 (ci vice) dopravcu, z nichz jeden zasuvky ma, druhy nikoliv, je volba zcela jednoznacna. stejne jako WiFi - to se v dobe, kdy ma wifinu kazdy v mobilu tyka i kratkych spojeni. to by melo byt pro dopravce snadno opatritelne (jakkoliv muze byt na draze kvalita pripojeni spatna) a snazi se ji nabidnout kazdy, kdo je v konkurencnim prostredi.

s klimoskou bych si moc nezahraval, neprekvapilo by me, kdyby v zime chladila a v lete topila :-P

0/0
12.12.2011 23:04

Tamifl

Když se podívám jaké vraky jezdí po trase z Břeclavi

na Olomouc a kolik peněz chtějí za jízdné, je to něco nehorázného. Raději jezdím autobusem nebo autem.

+1/0
12.12.2011 9:46

turista-

Re: Když se podívám jaké vraky jezdí po trase z Břeclavi

Jo? A kolik autobusů denně z Břeclavi do Olomouce jezdí? Že by žádný? Vlaků 10, každé 2h.

0/0
14.12.2011 19:40

pandrysek

Re: Když se podívám jaké vraky jezdí po trase z Břeclavi

Záleží kam si člově sedne, teď jednou jsem jel hrozným vagonem, ale většinou je to takový ten ČD standart s červenými (naŠedlými) koženými sedačkami) s tím, že nejde otevírat okno v některých kupé, nekdě nejdou dovřít dveře a tak ... :D Já uz jsem si zvykl, vlak je pro mě pořád pohodlnější než autobus, mám 196cm, v bue se nerad mačkám ...

0/0
22.12.2011 23:57

Wajco1

To je ranec!!!

Jeden vagón za bezmála 18 miliónů !!, to je další vypečená kulišárna manažerů ČD.

+3/0
12.12.2011 7:49

balinka1

Re: To je ranec!!!

Souhlasím. A kolikpak stojí nový vagon? Kdyby stál stejně tolik, tak by alespoň byl nový se všemi vymoženostmi a životností by také byl na tom lépe. Opravdu Kocourkov. Wericha neznají, ten říkal, že nemá tolik peněz, aby si kupoval staré věci, nebo nějak podobně.;-O

0/0
12.12.2011 8:55

109e

Re: To je ranec!!!

Jenomže nový stojí podstatně víc. A to je celá ta záhada.

+1/0
12.12.2011 8:57

janduben

Re: To je ranec!!!

jeden vagon railjetu stoji cca 1,5 mil euro, to je cca 2x draz nez modernizace techto starych, presto si myslim ze nakup novych by byl lepsi

0/0
12.12.2011 9:12

109e

Re: To je ranec!!!

Projděte si diskuse o železnici nějaký ten čas zpět. Hlavní, co lidi kritizují je zastaralost vozového parku-a mají pravdu. Při nákupu nových vozů si pochopitelně řada tratí počká další roky a to už je opravdu neúnosné. Každý vagon je potřeba jako sůl!

+1/0
12.12.2011 9:31

Wajco1

Re: To je ranec!!!

Mě je celkem jedno kolik stojí nový vagon, jen mi repase starého za 18 mega přijde jako šílená darda. Jen pro porovnání, za ty prachy je k mání šest zděných baráků na klíč. A jsem přesvědčen, že jakýkoliv soukromý dopravce by stejnou zakázku zrealizoval mnohem laciněji, ale státní peníze jsou všech a tudíž nikoho, tam to nikoho nebolí.

0/0
12.12.2011 12:20

tarten

Re: To je ranec!!!

Prostě nemáte zkušenost s tím co na dráze co stojí to je celé. Moderní nebo zmodernizovaný vagon je prostě 50tunový kolos na půdorysu nějakých 70m2 nacpaný technikou. Zkuste si ty vaše zděné baráky postavit z oceli. A ani ty testy na chování při vyšších rychlostech nejsou zadarmo.

+3/0
12.12.2011 14:42

turista-

Re: To je ranec!!!

Railjet byla výjimečná nabídka. Obvykle jsou ceny za vůz vyšší.

Mimochodem živostnost železničních vozidel může být v pohodě 40 let, pokud uděláte občas generálku (jako teď). I ve Švýcarsku takové jezdí.

0/0
14.12.2011 19:42

Halfunx

Jo jo naše drahé dráhy

Na výsledek si počkám.

0/0
12.12.2011 7:48

Neonym

Super, že se vylepší víc

Aspoň se nevyhodí zbytečně peníze za polovičaté řešení. Akorát pokud se zvedne rychlost na 140, tak by nám je do Plzně(na Klatovské rychlíky) mohli z Hradce poslat zpátky, když nám byly sebrány kvůli tomu, že jejich maximálka je 120. Bčka které nám poslali za naše Bpčka jsou pěkný šrot:(

0/0
11.12.2011 23:54

Auriga

No..

to tam budou za ty prachy asi i splachovadla ve zlatě. A nebo si nějaký státní ouřada zase koupí pár baráků na Floridě

0/0
11.12.2011 22:32

Rubik1

Re: No..

Za Bé je správně.

0/0
12.12.2011 1:39

rafol

To se nam to hoduje,

kdyz nam jini pujcujou.;-)

+2/0
11.12.2011 22:08

109e

Re: To se nam to hoduje,

Dráhy vozový park nemodernizují = ŠPATNĚ !

Dráhy vozový park modernizují = ŠPATNĚ !

To se nám to kecá, když jsme za bukem.:-/

+9/0
11.12.2011 22:17

Neonym

Re: To se nam to hoduje,

tak to není jen u drah. Je to tak úplně v každé diskusi o čemkoliv:-(

0/0
11.12.2011 23:54

mim7

cesta špatným směrem

ČD zjevně hodlají až na malou hrstku výjimek polidštit veškerý vozový park pochybnými repasemi. Cena se často blíží novým vozům, další parametry je to ovšem nesrovnatelné. Doufám, že konečně nastoupí konkurence s něčím pořádným - a ne, nemyslím Jančuru taky s repasemi ojetin, slibuju si zásadní změnu spíš od Leo Express.

0/0
11.12.2011 21:29

109e

Re: cesta špatným směrem

ČD? Touto cestou jde i země, která má nejlepší železnici na světě (40 let staré vozy). Je to o ceně, která je pochopiteně výrazně rozdílná.

+1/0
11.12.2011 21:33

PZZP

Odpad vozového parku

Tady v Jižních Čechách je opravdu ODPAD vozového parku. Hnus! Koženka na jednom z nejdelších vnitrostátních rychlíků - 372 km z Plzně do Brna.

+1/0
11.12.2011 21:20

perca

Re: Odpad vozového parku

No ale zase jede celej den. :-)

0/0
11.12.2011 21:23

p_n_2

Re: Odpad vozového parku

Tak hlavně vlakem může tu trasu jet při současném stavu tratě a jízdní době jen sebevrah...

0/0
11.12.2011 21:24

perca

Re: Odpad vozového parku

No ono stačí z Brna do Budějovic. To už je pomalu lepší na kole.

0/0
11.12.2011 21:26

rafol

Re: Odpad vozového parku

ale zato se muzes kochat;-D

0/0
11.12.2011 22:10

macarát

Re: Odpad vozového parku

Ty asi na kole moc nejezdíš, co?

0/0
11.12.2011 22:37

tarten

Re: Odpad vozového parku

Tak to vás chci vidět po těch 236 km na kole.

0/0
12.12.2011 13:42

Jablkon

Re: Odpad vozového parku

moc se nerouhej. kdo ví, čeho se ještě dočkáš na vlaku č. 666 :-P (a to kdysi jezdil do Plzně až z Bohumína)

0/0
11.12.2011 21:29

perca

Re: Odpad vozového parku

Jo jezdil jsem Brno - Budějovice 4 roky do školy. Ostuda chtít za to peníze.

0/0
11.12.2011 21:32

arakain

Za 1,1 mld je 22-30 NOVÝCH vagónů s klimou na 200 km/h

A to ty RailJet, které konečně opčně s Rakušáky objednali jsou ještě levnější. Ty staré vozy se měly prodat na Balkán a rozdíl by byl asi jen 5 mil na vagón. NOVÝ vagón.

+1/0
11.12.2011 21:09

vládní úředník

Re: Za 1,1 mld je 22-30 NOVÝCH vagónů s klimou na 200 km/h

ZAJÍMALO by mě, co při opravách a medernizaci použijí z těch starých vagonů, když je tam skoro všechno zrezavěle a podepsala se tam i únava materiálu.

+1/0
11.12.2011 21:24

Rubik1

Re: Za 1,1 mld je 22-30 NOVÝCH vagónů s klimou na 200 km/h

To nejdůležitější - evidenční čísla.;-D

0/0
12.12.2011 1:42

JBetak

Re: Za 1,1 mld je 22-30 NOVÝCH vagónů s klimou na 200 km/h

Podvozky, kostru spodku vozu. Hlavně číslo, jak už nahoře někdo napsal. A s únavou materiálu to není tak hrozné, je to všechno dimenzováno na trvalou pevnost.

0/0
12.12.2011 7:06

tarten

Re: Za 1,1 mld je 22-30 NOVÝCH vagónů s klimou na 200 km/h

Za tolik by ty staroby nikdo nekoupil.

0/0
12.12.2011 14:03

Tezeas

Modernizace 1 vagónu za 18 milionů.

To ty vagony budou dláždit zlatem?

+1/0
11.12.2011 20:55

Jablkon

Re: Modernizace 1 vagónu za 18 milionů.

ne, ty se jen natřou, ale kanceláře na ředitelství ČD a ministerstvu je potřeba předláždit :-P

0/0
11.12.2011 21:23

Rubik1

Re: Modernizace 1 vagónu za 18 milionů.

Jste naivní. Tam už mají dlažbu novou dlouho. Teď jde o vylepšení soukromých residencí.

0/0
12.12.2011 1:44

vládní úředník

ČR bude výstavní skříni historických vlaků v EU.

Můžeme za to poděkovat Klausovi, který rozhodl o modernizaci tratě jen do 160 km/h.Rv

+1/0
11.12.2011 20:16

bebíčko

Re: ČR bude výstavní skříni historických vlaků v EU.

???

0/0
11.12.2011 20:25







Najdete na iDNES.cz