Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z firem přicházejí dobré zprávy, řada z nich zatím jede na plný plyn

Z tuzemských firem přicházejí s ohledem na hrozící recesi překvapivě dobré zprávy. Zatímco politici naplno řeší evropskou dluhovou krizi a ekonomové se předhánějí v černých scénářích, jak dopadne na české hospodářství, zůstává stále dost podniků, které nestačí vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.n

Ale houby !!!

Vždyť všude zuří krize - nebo že by se novináři spletli v té jejich demagogii ???

0/0
13.12.2011 4:30

mim7

bezva

Hospodářský zázrak. Sláva. Když to píšou na iDNES, jistě to bude pravda. Zítra sice napíšou pravý opak, ale to nevadí.

0/0
12.12.2011 21:53

mi.kar

Souhlas

Stop těm pesimistickým řečím, které jen prohlubují blbou náladu. Naše firma také prosperuje a zakázek, naštěstí, přibývá. Novináři jen pořád vyvolávají v lidech strach, neříkám nebýt opatrný, ale zase to nedramatizovat více, než je nutné.

+2/0
12.12.2011 14:19

devenshoven

Re: Souhlas

Přesně tak, nebýt médií, které jsou zajímavější, a tedy i úspěšnější tím víc čím více "katastrofických" zpráv přinesou, byl by svět daleko klidnější...:-(

0/0
13.12.2011 6:18

Duke._._Nukem

uz by konecne tem europivovarum melo dojit,

ze klesajici spotreba tehle mocek nema s krizi lautr nic spolecneho..;-D

0/0
12.12.2011 14:17

lol

"ŘADA", "ZATÍM"

Těmi slovy je uvozena nějaká temná předzvěst...

0/0
12.12.2011 14:15

zrušený3x

To je nějaká blbost ne

NERV připravuje scénář jako na válku, Kalousek nás straší spolu s NERVEm zvyšováním daní (už se to děje) a najednou je vše OK? To je jako když vloni smog v Ostravě měnil genetiku lidí a letos genetiku Ostravanů posiluje. Větší kocourkov už nenajdete.

0/0
12.12.2011 12:57

Cortez

A tady...

..jde pěkně vidět, že ty ratingové agentury si můžou říkat co chcou, ale skutečnost je jiná.

Nejsou objektivní nebo v horším případě se snaží schválně táhnou finanční sektor ke dnu.Nicméně skutečnost je taková že firmy se řídí skutečnými výsledky trhu,a na jejich "ratingy" už se dívají s velkou rezervou.Což je jedině dobře.Je fakt že hodně lidí kvůli nim, a potažmo tedy i díky hrozbě další možné krize bude hodně nervozní co se týče nákupu a investic, nicméně nebude podle mě trvat dlouho a věci se vráti opět k normálu. Systém v podstatě normálně funguje.Jediní kdo budou muset něco řešit jsou ti co napůjčovali státu (kdy a kolik vlastně dostanou zpět)a stát, aby si měl od koho vůbec půjčit.

Nicméně ještě jedna sumarizace.Jak ta krize vlastně začala?Byly to ratingové agentury kdo postupně přiškrcoval řecko(ať už na tom byli jen špatně nebo více špatně),fajn,ok.Ale v ostatnich zemích to šlo dobře než se zase vyrojili "rádoby objektivní" zprávy ratingových agentur.

0/0
12.12.2011 12:12

Cortez

Re: A tady...

PS. Ti kdo stojí za ratingovými agenturami jsou ti miliardari, kteri si potrebujou zase levne nakoupit... pak "uklidni" trhy, protože začnou zvyšovat ty jejich "ratingy" a tradá,pak prodat...

Nemovitosti a movitosti původne za 1mld budou mít za 250mil. a tradááá to se žije...

+1/0
12.12.2011 12:15

Si0 po 4. zákazu

Re: A tady...

Vy nějak nechápete, že ratingy, o kterých je tu řeč, se týkají státních dluhopisů, zatímco článek je o soukromých firmách. Mícháte hrušky s jabkama.

+1/0
12.12.2011 12:15

jozko skocdopole

Ano,

gumove rohliky a nechutny chleba se vyrabi stale.

0/0
12.12.2011 11:25

Pacik

Re: Ano,

Teď jsem přišel z práce.Makám v pekárně.Přinesl jsem si křupavé rohlíky a voňavý chléb.Pekárna jede na plný plyn,hodně hodně drahý.Používá elektřinu hodně hodně drahou.........Rohlík pro mne stojí dvě třicet.A bude hůř.Ne všude se vyrábí guma a nechuť.A zaměstnavatel bude muset zdražovat aby udržel podnik nad vodou.Na platech jsme už šest let nedostali přidáno.Nestěžuji si,pouze konstatuji.Čili,v naší firmě běží vše jak má.Kéž by si z toho naši mocipáni vzali příklad.

0/0
12.12.2011 12:02

Highdriver

V českých firmách bude nejlepší pustit plyn na plno...

.. ať se místní bulvár potom při té ráně trochu vzpamatuje a nepíše takové bláboly.

+1/0
12.12.2011 10:34

Duke._._Nukem

Re: V českých firmách bude nejlepší pustit plyn na plno...

;-D

0/0
12.12.2011 14:18

Ardan

Zajímavé.

Tak lidovky píšou o něčem úplně jiném.

0/0
12.12.2011 10:18

ODSakEda

prekvapive??? tak leda pro nektere novinare-zobecnovace...

Neb krizi nemaj firmy ale statni a obecni rozpocty coz neni prekvapive pro chytre lidi kdyz byly naplanovany dopredu jako schodkove!...

Dokonce ani Recko obecne nema krizi neb nastesti nemuze vlada devalvovat narodni meny a firmy a zivnosti kasiruji eura. A krizi ma tedy opet jen recka statni kasa a ne Revko obecna jak informuje mylne vetsina medii...

Dokonce ani euro nema krizi a neunavne prumerne roste! To si zase nevidi do ust Merklova a Sarkozi.. Ale pokud se euro bude rozdavat a tisknout zpusoby se nenapadna devalvace coz je preneseni dluhu nezodpovednych samosprav na vsechny v eurozone!!!...

Tedy opakuji- zadna krize jen se prijetim eura odhalilo na kost nezodpovedne utraceni statnich pokladen neb nyni nemohou devalvovat a prenest dluh statu nenapadne na vsechny obcany sve zeme... A tedy pomahat se ma jen kdyby meli v Recku zivelnou pohromu ne jen pro nezodpovednost!

+5/0
12.12.2011 10:03

horduch

z toho je vidět ,kdo vytváří krizi

politické slibotechny ,nevytvářející žádné hodnoty ,jen mrhající penězy druhých

+1/0
12.12.2011 10:03

Občan svobodný

V krizi je akorát stát

protože neumí vybrat daně. A kdo by dobrovolně platil daně, když vidí jak to rozkrádají.

0/0
12.12.2011 9:57

ddtx

Re: V krizi je akorát stát

no byly doby byly, byly doby ruzne, ba byly i doby hruzne (JW) ale jeste nebyly doby, kdy by nekdo za rozkradani statniho majetku dostal statni vyznamenani, vetsinou je jinde strileli,a pod.

+2/0
12.12.2011 10:03

Duke._._Nukem

Re: V krizi je akorát stát

ale byt nejlepsi ministr v galaxii,to taky neni k zahozeni..;-)

0/0
12.12.2011 14:19

devenshoven

Ekonomická krize

je produktem mediálního věku.:-(

0/0
12.12.2011 9:53

Dalca-zbrna

průzkum firem...

A mne se nikdo neptal!!!!

0/0
12.12.2011 9:41

ddtx

Re: průzkum firem...

Protoze obejdou nemeckej management a to staci, kdyby zasli do opravdovych cwskych firem, tak by se dovedeli, ze jedou take na plny plyn, ale ze nikdo neplati, ke statnim zakazkam se bez uplatku dostat nejde. Naklady na zamestnance prevysuji moznosti firmy. Jelikoz stat drbe firmu za zamestnance a zamestnance odrbe taky. Takze zamestnaec aby se vypltil a mel minimalni mzdu, musi vytvorit hodnotu pres 20000.

+2/0
12.12.2011 9:49

Igor 1234

Re: průzkum firem...

to jako celá ekonomika světa stojí na státních zakázkách? třeba apple a samsung nebo mercedes či hyundai vyrábí celé své portfolio v rámci státních zakázek?

0/0
12.12.2011 11:07

bojovník proti egoistům

Tak jenom doufejme, že

na západě nepřijde nějaký Kalousek se zvyšování DPH, jinak skončí i ty exportéři. Firmy podnikají na domácím trhu hledají místo zakázek nějakou možnost daňové optimalizace. Kalousek to poznává každý rok na rozpočtu a říká tomu krize a špatně odhadnuté předpoklady.

0/0
12.12.2011 9:39

Igor 1234

Re: Tak jenom doufejme, že

To mi vysvětlete, proč by kvůli vyšší mu DPH skončili exportéři? Já exportér jsem a ročně neodvádím DPH skoro žádné, protože ze zakázek do cizích zemí se české DPH neodvádí, že.

+1/0
12.12.2011 11:09

Modrý a zelený blesk

Re: Tak jenom doufejme, že

No, však on taky nepsa o českým DPH.

0/0
12.12.2011 13:00

běhavka

Obraťte

se na Kalouska, ten vám vysvětlí, že zvýšení DPH je správným krokem. I když i toruba ví, že to je přesně naopak.

+2/0
12.12.2011 9:36

MiroTR

Re: Obraťte

Naopak.  Přesun daní od přímých k nepřímým je výhodný.  A to pro občana i pro stát.

0/0
12.12.2011 9:44

bojovník proti egoistům

Re: Obraťte

I v případě že by stát byl izolovaný bych o tom polemizoval, ale ve společném bezcelním prostoru, kde lze navíc polovinu zboží dnes levněji koupit dvěma kliky na internetu ze zahraničí, rozhodně není.

0/0
12.12.2011 9:48

MiroTR

Re: Obraťte

Při nákupu přes internet platíte DPH.  A navíc je to mizivé procento obchodu se zahraničím.  Zkuste si najít, jakým způsobem se uplatňuje DPH u plátců obchodujících se zahraničím.  Navíc výběr DPH je daleko efektivnější.

0/0
12.12.2011 10:07

bojovník proti egoistům

Re: Obraťte

1/ Platíte DPH ale státu, kde nakupujete. Pokud výrobek vyjde levněji, proč ho nekoupit a v případě zvyšování DPH do této kategorie výrobků, které vyjdou levněji spadne čím dál tím více 2/ Je to mizivé procento, ale tento proces je v plenkách a roste násobky procent každým rokem. 3/ Výběr DPH je efektivní stejně jako výběr zaměstnaneckých daní. Nejdou moc ošulit. Nejméně efektivní je výběr daní z příjmu od středních a menších firem nebo OSVČ, ale ty máme jednak jedny z nejnižších v Evropě už teď a např. OSVČ můžou dávat bez faktur apod. aby se vyhli i placení přehnaného DPH.

0/0
12.12.2011 10:19

MiroTR

Re: Obraťte

Takže vlastně se mnou souhlasíte, že přesun od přímých daní k nepřímým je dobrý ? :-)

A mimochodem - i DPFO u zaměstnanců se běžně krátí.

0/0
12.12.2011 10:37

Modrý a zelený blesk

Re: Obraťte

Jo? Jak si může zaměstnance svévolně zkráti DPFO?

0/0
12.12.2011 13:02

Modrý a zelený blesk

Re: Obraťte

Možná. Kdyby šlo o přesun. Což nejde.

0/0
12.12.2011 13:01

ddtx

Re: Obraťte

To neni pravda !!!  Jeho Velicenstvo Kalousek vi velice dodre ze optimalni DPH by bylo nekde mezi 60 - 120 procenty. Stejne tak, kazdy nemocny ci duchodce se stejne jako jakykoli jiny porouchany ci presluhojici stroj musi sesrotova ci recyklovat. Zatim jen nastavuje podminky tak, ze normalni nenocny ci duchodce na svou lecbu ci zivotni naklady mit nebude, a prestane byt problemem Kalouskovy ekonomiky. Mladi budou vydelavat na Kalouskovo DPH plnit statni kasu, aby bylo co rozkradat, a obycejni lide se budou desit duchodoveho veku, kdy budou muset uvolnit mista na Zemi tem mladsim, pripadne onemocneni, ktere je pripravi o zbytek uspor a oni skonci stejne.  Ale obcane jsou spokojeni a Kaloukove ekonomice veri, a to je dulezite, ze Kalousek ma vetsinovou duveru veskereho obyvatelstva Ceska. Jeste misto armady a Policie by mohli nasadit jednoduche stroje. Na to aby konstatovali, ze je treba po mesici pripad trestne cinnosti odlozit, staci jednoduchy program, na zbytek gatling na podvozku

+1/0
12.12.2011 10:00

Ratan Bumerangovič

spotreba piva ze v krizi poklesne???

to je samozrejme hloupost, cim hur se lide budou mit, tim vice zacnou chlastat, to je znama vec ...

+1/0
12.12.2011 9:24

Já král 1

Re: spotreba piva ze v krizi poklesne???

když budou mít za co.......

0/0
12.12.2011 10:15

fufy

Neřekl bych

podle toho co je tady kecalů.

0/0
12.12.2011 9:23

mirek103

Mnozí lidé

se domnívají jak je nespravedlivé že jejich majitel firmy má hodně peněz a jezdí v drahém autě. Otázkou zůstává zda se jim to zdá spravedlivé oproti jim že mají třeba 15-20 tis hrubého a on má 730 BMW. Na první pohled je to nespravedlivé na druhý pohled je nutné se podívat čím a jak se jednotlivý zaměstnanec podílí na vydělávání peněz ve firmě. Jsou zaměstnanci kteří aktivně vydělávají (shání zakázky, oslovují zákazníky, prodej) firmě a pak druzí pasivně (výroba, údržba) Samozřejmě firma funguje jako celek a pasivní zaměstnanci nemůžou fungovat bez aktivních a naopak. Pak tu máme šéfa, který to dal dohromady. Neznám moc zaměstnanců, kteří se domluvili a na zelené louce postavili firmu. Vždy někdo musel mít nápad a něco vybudovat a dát lidem práci a ten pak si zaslouží i větší odměnu. Protože on přispěl k tomu aby se vůbec nějaká pracovní místa otevřely a aby byly vůbec zaměstnýny. Je to možná kruté, ale většina pracovních míst je v soukromém sektoru.

+2/0
12.12.2011 9:22

zab5

Re: Mnozí lidé

Tak ti děkujeme, že jsi nám to tu osvětlil. Zapomněl jsi napsat.proč to sem píšeš.

0/0
12.12.2011 9:25

mirek103

Re: Mnozí lidé

protože je to diskuze a někdo se tu rozčiloval kvůli krizi, krize je jen přelití peněz z oboru do oboru. Třeba krize automobilového průmyslu nebylo nic jiného než že lidé neutráceli peníze za auta ale za něco jiného nebo si je cpali do štrozoku. To je fuk. Já jsem chtěl jen napsat, že ekonomika jsou tisíce spojených nádob většího či menšího obsahu a jsou spojeny různě velkým potrubím.

0/0
12.12.2011 9:29

petrp65

Re: Mnozí lidé

nebo prostě jen nemají co si do toho ŚTROZOKU,  cpát protože to musí dát na zvýšené DPH a mohli tak přispět na obsah ŠTROZOKU jiných....

0/0
12.12.2011 9:35

zab5

Re: Mnozí lidé

Jestli ona taky není možnost, že na to auto neměli anebo nemají. To chcete říct, že si koupili víc rohlíků, televizí nebo místo do Chorvatska jeli na Bora-bora?

0/0
12.12.2011 9:38

petrp65

Re: Mnozí lidé

tak mě napadá, že ekonomika jsou tisíce spojených ŠTROZOKŮ  většího či menšího obsahu a jsou spojeny různě velkým potrubím....... největším je státní ŠTROZOK (pokladna) kam tečou "kalouskovým" potrubím naše daně a někam vytékají pryč... ne vždy je jasné kam ale rozhodně se neodpařují...

+1/0
12.12.2011 9:39

Tce

Re: Mnozí lidé

Svému zaměstnavateli nezávidím ani korunu navíc, protože vede(/ou) dobře firmu, kterou neustále rozvíjí - v době krize jsme byli jedni z nejrychleji rostoucích společností v regionu. O zaměstnance se stará dobře, vytváří kvalitní kolektiv a kdykoliv můžu přijít pro radu či dokonce pomoc. R^ Ale když vidím některé, jak obírají své zaměstnance, kteří třeba platí hypotéky, atp. a nemůžou moc jít reálně jinam, tak mi je z toho špatně. :-(

+1/0
12.12.2011 9:25

petrp65

Re: Mnozí lidé

tak to samozřejmě blahopřeji k dobrému místu, je fajne že to tu někdo prozáří dobrou náladou a optimizmem... rád bych to taky cítil stejně ale budu-li mluvit za sebe nějak spíše vidím to rozkrádání a neskutečné vytěžování lidí... vždyť navyšování zisků je to hlavní "ber kde ber"

0/0
12.12.2011 9:32

bojovník proti egoistům

Re: Mnozí lidé

Já myslím, že pokud se bavíte  takových firmách, kde je i obchodní oddělení a výrobní, tak to jsou velké firmy a tam nikomu nepřijde divné že nejen majitel ale i nejvyšší ředitel je za vodou. Pokud je ale ten nepoměr v malé formě do deseti, dvaceti zaměstnanců, pak tam je podíl jednoho zaměstnance daleko větší a pravděpodobně to idé vidí jako nepoměr.

0/0
12.12.2011 9:35

MiroTR

Re: Mnozí lidé

Tak proč si nezaloží třeba družstvo, nebo VOS a nezačnou podnikat ?   Oni vidí jen to pěkné auto, ale to ostatní už nikoliv.

0/0
12.12.2011 9:47

bojovník proti egoistům

Re: Mnozí lidé

tak to ale není, společnost potřebuje mnoho atributů, aby mohla dlouhodobě fungovat. Např. potřebuje zaměstnavatele a zaměstnace, tj. všichni nemůžou podnikat ikdyby nakrásno chtěli. Také někdo musí zaměstnávat nízkopříjmové pozice, aby někdo naopak mohl být vysokopříjmový a to i ve společnosti, kde by byli všichni VŠ by někdo musel vyvézt odpadky. A kdyby se v takové hypotetcké společnostu tento VŠ poplář přestěhoval či rekvalifikoval, "odsoudil" by zákonem trhu na jeho místo jiného VŠ. Věty, dělejte, makejte, vzdělávejte se, podnikejte platí stoprocentně na jedntlivce, ale ne na celou společnost jako celek. Nemůžete dopustit např., aby velká část společnost spadla do chodobných poměruů, protože pak s nimi přicházejí třeba i strany, které už neuznávají soukromé vlastnictví a takový váš výdělek by byl pouze krátkodobý atd. atd.

+1/0
12.12.2011 9:53







Najdete na iDNES.cz