Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dohra války dopravců: Asiana chce po Student Agency 21 milionů

Druhý největší prodejce letenek na českém trhu, společnost Asiana, zažaloval o 21 milionů korun svého rivala Student Agency. Kvůli boji na autobusové lince mezi Prahou a Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

Za co?

Kdo začal jezdit za tuto cenu jako první?

Proč nejsou pokutovány ČD za jízdné 35Kč?

0/0
8.1.2012 16:24

danny47

A že se Jančura vztekal...

Když dráhy přišly s "akční nabídkou"... ? !!  To bylo (za podpory médyjí) řevu

0/0
17.12.2011 18:31

Fakus333

V tomto Kocourkově je odvaha podnikat.

Takové prostředí snad není nikde jinde než u nás a na dálném východěš.:-/

0/0
15.12.2011 10:48

Snajper ze strakovky

Asi mám averzi na rusáky,

Asianu nemám zrovna v lásce, proto můj příspěvek nemůže být nestranný ;-D a pokud jde o Jančuru, ten se sveze na pokutách jako Jelimáán R^V

0/0
14.12.2011 18:14

yalma

Pane Jančuro, nic jim nedávejte

a když vás naštvou, odstěhujte sídlo firmy z ČR, například do Holandska.A ať se Kaloň chytne za ten svůj sloní frňák.

0/0
13.12.2011 16:32

mamba2767

MINISTR DOPRAVY

Gratuluju a hlavně Vám fandím pane Vančuro!! Držim Vám palce v boji proti českým úřadům!!

Vaše podnikání a myšlení se mi líbí, jestli někdy půjdete do politiky budu Vás volit R^

0/0
13.12.2011 12:11

kladnyhrdina

Re: MINISTR DOPRAVY

Ano! Václav Fischer se osvědčil. A Stehlík chtěl taky do politiky.

0/0
13.12.2011 14:00

yalma

Re: MINISTR DOPRAVY

Vančura? Jančura ? Tak který ?

0/0
13.12.2011 16:29

;-)

ÚOHS

ÚOHS mě příjemně překvapil tím, že udělil Student Agency pokutu. Dle mého názoru opravdu došlo ke zneužití dominantního postavení SA. Jen se trochu obávám, zda bylo motivací ÚOHS opravdu ochrana hospodářské soutěže, nebo zda se mu to zrovna hodilo do krámu vzhledem k dobrým vztahům s ČD a ČSSD.

Snad začnou dobrá rozhodnutí vydávat častěji. I když jejich stanovisko k nákupu vlaků ČD bez veřejné zakázky mne o tompříliš nepřesvědčilo.

0/0
13.12.2011 8:47

Leinad

Re: ÚOHS

Co to je zneužití dominantního postavení? Pokud by za stejnou cenu jezdila jiná "nedominantní" společnost, bylo by to v pořádku? Mimochodem Asiana uměla jezdit za náklady 50Kč a potí i 1Kč Praha-Brno a vydělat na tom? ČD Praha-Brno za 35Kč?

0/0
22.12.2011 9:55

opice_na_gume

jancura!

pozvedl uroven cestovani v CR o miliardu procent. Ze ma monopol? Bodejt by ne. Ostatni se ho jen snazi dohnat.

0/0
12.12.2011 21:24

p_n_2

Re: jancura!

A vlastně když se to vezme do důsledku, tak ani monopol nikde nemá, všude je alternativa.

0/0
13.12.2011 0:05

Leinad

Re: jancura!

A někde je dokonce souběh dotovaných a komerčních spojů.

0/0
8.1.2012 16:26

Goues

Ochrana spotřebitele

V tomto případě by se spíše stát měl zajímat o spotřebitele: jezdíš levněji a kvalita je dostatečná? Skvěle, tak na to přece nebudeme sahat!

Pokud může jeden dopravce jezdit levně, určitě tak může jezdit i ten druhý.

0/0
12.12.2011 16:52

qvido31

Re: Ochrana spotřebitele

Ten jeden pere a ten druhý nemá Co!8-o

0/0
12.12.2011 17:33

koga

Re: Ochrana spotřebitele

minimálně potahy, má čisté autobusy

0/0
12.12.2011 21:56

houzar

asiana?

Docela dobře si dovedu představit pana Jančuru jako MAJITELE ČD.stát by  byl bez starosti ,autobusy by jezdily na příměstských linkách,úplatky a zlaté padáky  by nebylo komu dávat

+1/0
12.12.2011 14:34

yalma

tavárišti, vperjod.Tak nam nado vydělat děngy tóže....

!

0/0
12.12.2011 14:01

2secure

Asiana

prostě a jasně

NENeCHME SE OVLÁDAT RUSÁKAMA V NIČEM !!

0/0
12.12.2011 12:40

jajajajajajajajajajajajajajajaja

Re: Asiana

Tak to zavolej na hrad serviloj klausovic!!Rv

0/0
12.12.2011 14:08

polpot1

Dohra...

jen se šežerte nenažraní já by souk.podnikatelům nedal ani kačku od toho jsou soukromí,stát si může své podnikání dotovat na svém uvážení a pokud se to podnikatelům nelíbí klidně ať si jdou podnikat do jiného prostředí a asi by si tam ani neprdli,takových je a ještě bude,asi půjdu zafinancovat souseda ještě není milonář;-D

0/0
12.12.2011 12:30

nexus99

Re: Dohra...

Asi netušíš, že to státní podnikání v dopravě je dotováno ještě víc, co? A jezdíš žebřiňákama..

0/0
12.12.2011 12:31

Pan Pešek

Re: Dohra...

asi netuší co je to ekonomika

0/0
12.12.2011 12:57

AP1

Re: Dohra...

tento prispevek je zcela zrejme vysledkem vasi vysoke inteligence, vzdelani a prehledu o podnikani v nasem state. Pokud budete pokracovat v techto analyzach, zcela jiste o vas projevi zajem nektery odborny ustav ;-)

0/0
12.12.2011 16:10

nexus99

Já bych celou autobusovou dopravu dal

Viamontu..

;-D;-D;-D

0/0
12.12.2011 12:29

nnevimm

Dva vězni v cele se baví o tom, za co jsou zavřeni.

První říká: "O mé zboží byl takový zájem, že jsem mohl stanovit ceny vysoko nad výrobní náklady, zavřeli mě ale za zneužívání monopolního postavení." Druhý mu odpoví: "To byla příležitost, stanovil jsem ceny pod náklady, abych získal zákazníky. Zavřeli mě ale za dumpingové ceny." Třetí se otočí a povídá: "My ostatní jsme nechtěli dopadnout jako vy, tak jsme drželi všichni stejné ceny. Obvinili nás z cenových dohod."

+8/0
12.12.2011 12:25

AP1

Re: Dva vězni v cele se baví o tom, za co jsou zavřeni.

jen bych t odrobnme poupravl, "tri vezni v cele se bavi o tom, ......", jinak skvelej for k zaplakani R^

0/0
12.12.2011 16:12

to se zde nesmí říkat

Takže pokud firma v rámci konkurenčního boje

zlevní, tak to je podle soudu protizákonné? Nějak tomu už nerozumím. Pokud se jedná o dumpingové ceny, tak ty zavedly obě firmy, jak ze článku vyplývá, ale jedna nevydržela, jak se dalo čekat. Proč tedy trestat jen jednu stranu?

+1/0
12.12.2011 11:33

Peťulák2

Re: Takže pokud firma v rámci konkurenčního boje

No ano, chápu to podobně. Soutěžit se smí, ale jen jako. (Jak Slunce, seno...Ženský směj bejt nahý, ale jen ocaď pocaď. A chlapi vod pytlíku dolů, viď , předsedo.)

+3/0
12.12.2011 11:46

yalma

Re: Takže pokud firma v rámci konkurenčního boje

protože tavárišč z Azijany podarok priňos tomu správnemu maladci....

0/0
12.12.2011 14:03

Leinad

Re: Takže pokud firma v rámci konkurenčního boje

Ideální by bylo trestat vše neČD, ale to by se hůře obhájilo.

0/0
22.12.2011 10:08

Babul

*

Holt neviditelná ruka trhu

0/0
12.12.2011 10:54

guang

Re: *

Co? Kde? 8-o Nebo jen blábolíte?:-/

0/0
12.12.2011 11:30

TomasZmuda

Re: *

Neblábolí, teorie Adama Smitha, která zde naprosto selhala. Bohužel.

0/0
12.12.2011 13:46

kladnyhrdina

Nejmenovaný žlutohub říká vždy co se mu hodí do krámu

Najednou byly vlaky podle Jančury levné a konkurenceschopné. Jenže v té době o nich mluvil jinak. Arogance, účelově měněná argumentace i PR manipulace mi připomíná Jiřího Paroubka nebo Edwarda Fagana.

Část veřejnosti na podobnou rétoriku slyší. O konfliktu Litvin x Jančura je dobré vědět víc, je to poučné.

+5/0
12.12.2011 10:51

to se zde nesmí říkat

Re: Nejmenovaný žlutohub říká vždy co se mu hodí do krámu

Proč by neměl mluvit účelově a co se mu hodí do krámu???????????? Jedná tak každý, neznám nikoho, kdo by v konkurenčním boji neříkal vždy to,co je pro něj výhodné. A Jančura s vlaky to rozehrál dobře. Státní moloch se lenivě snaží přizpůsobit, dokonce zlevnil, dokonce dokázal i umýt vlaky a vyčistit záchody, Jančura dokázal pohnout státníma úředníkama jako nikdo jiný. Neznám ho, jezdím jeho busy a myslím, že je frajer A vy, co jste musela ve státním hnou kostrou můžete jen nadávat a vztekat se.

0/0
12.12.2011 11:36

kladnyhrdina

Re: Nejmenovaný žlutohub říká vždy co se mu hodí do krámu

Nemusela, nejsem transsexuál - pro příště.

Ve státním nedělám a kostrou se jako soukromník nahejbám dost.

Jančura by Vám měl snížit honorář za nekvalitní argumentaci. (To byla ukázka odpovědi ve Vašem stylu.);-D

0/0
12.12.2011 11:46

Ac.Dc

Telefooní operátoři nás naopak můžou ždímat jak chtějí ...

... tam se antimonopolní úřad nepřetrhne, aby zkoumal kartelové dohody ... Rv

+9/0
12.12.2011 10:48

Leinad

Re: Telefooní operátoři nás naopak můžou ždímat jak chtějí ...

Jenže tam to není tak provázané.

0/0
22.12.2011 9:48

Petr Zachrdla

Být nejlevnější je monopol?!?!

To mi nějak nesedí. Rv

+2/0
12.12.2011 10:38

pufina

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

Tady nesedí vůbec nic jako ve všem(lécích aj)zlikvidovat konkurenci a pak nasadit pálky.Proč může Agency jezdit za míň peněz a ostatní by to zlikvidovalo.Tak ať jezdí taky za míň peněz

0/0
12.12.2011 10:47

Pan Pešek

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

Jo. Jmenuje se to dumping a jeho posuzování spadá pod uohs.

0/0
12.12.2011 10:50

Babul

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

Pokud bude jezdit Pha-Brno za pade, tak buď zkrachuje, nebo nasadí více spojů, aby stihli odvézt všechny zájemce. Ostatní se buď přizpůsobí, nebo padnou. Já jsem jel se žlutýma jen párkrát, ale vždy spokojenost.

+1/0
12.12.2011 10:56

marwal

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

ano, něco jiného je jezdit za pade, protože mu to prostě vydělává a něco jiného je jezdit za pade pár měsíců, než odrovná konkurenci, a pak ceny zase natáhnout, ostatně, na stejný princip si jančura stěžoval na čd, čsad a mnoho dalších...(i když ti narozdíl od něj dumpingové ceny neměli) :-P

0/0
12.12.2011 11:00

guang

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

Aha a proč to tedy neudělají úplně stejně i ostatní? AHA?! ;-)

+1/0
12.12.2011 11:31

Petr Zachrdla

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

Vy jste z článku někde vyčetl, že SA prodávali pod výrobními náklady?

0/0
12.12.2011 11:08

Pan Pešek

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

Na třetinových cenách logicky nemohou vydělat a tudíž je 50 pod výrobními náklady.

0/0
12.12.2011 11:24

Petr Zachrdla

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

...a máme tu chvilku matematiky. Když řidič za směnu udělá Praha-Brno-Praha je to cca 8 hodin práce. Budeme počítat 750km celkem. Při spotřebě 20l/100km je to náklad cca 4500 při 30Kč za litr nafty(jistě mají jinou cenu). Náklady na řidiče budou 1700 Kč/den. Náklady na autobus budou kolem 1500 Kč/den(odhaduji 2000000/5let/12měsíce/31dnů). Náklady na stevardku na den cca 900Kč. To jsou celkové náklady na den 4500+1700+1500+900=8600. Jestliže máme 63míst x 3cesty po 50Kč, tak je to 9450 Kč výnos. Jistě něco spolkne daň, ale i tak se nedá hovořit o dumpingové ceně. Klíž leží v rozpuštění fixních nákladů co největšího počtu variabilních. Takže řidič dělá jen 21 dnů, ale autobus jezdí 31 dnů. Samozřejmě také s jiným řidičem. Přesvědčil jsem Vás? :-)

0/0
12.12.2011 11:44

Petr Zachrdla

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

a pochopitelně plná vytíženost, aby mi tady nikdo nešpičkoval. A bacha na to, jim může jít o neekonomický zisk - reklamu, pro jejich další produkty. Tedy nebude jim vadit, když nevydělají ani korunu navíc. :-)

0/0
12.12.2011 11:49

Jirkoš

Re: Být nejlevnější je monopol?!?!

Mohl by jste nám prosím udělat kalkulaci i na vlaky Regio Jet co provozuje pan Jančura ? Vašimi náklady 1500,- na autobus jste mě velice pobavil a proto mě zajímá kolik vám to vyjde na vlak ? Víte třeba, že se také platí dálniční známky, pojištění, pneumatiky, servis a pod. Pokud ale máte takový autobus co jste popsal rád vás vezmu do firmy a věřte mi že vám zajistím vytíženost po celý rok. A to budete jezdit dálkové trasy.

0/0
12.12.2011 12:12







Najdete na iDNES.cz