Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Žádnou půjčku eurozóně nedávejme, ta „činčila“ stejně zemře

Eurozóna řeší dluhy tím, že si chce vzít další půjčku. Mimo jiné i od České republiky. Žádá ji o téměř 90 miliard korun neboli deset procent devizových rezerv České národní banky. "Dluh nelze vyřešit dluhem," říká ve svém komentáři ředitelka společnosti Next Finance Markéta Šichtařová a radí, ať Česko eurozóně nepůjčuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ouagadougou

šichtařová ukázala, že je opravdu expertka...

ta .... jaksi přehlédla, že česko by nepůjčovalo eurozóně, ale mmf, který patří mezi nejspolehlivější dlužníky na světě.nepiš články, ..., když tomu nerozumíš.

0/0
21.12.2011 9:10

55108311

Re: šichtařová ukázala, že je opravdu expertka...

Ještě nedávno mezi nejspolehlivější dlužníky na světě patřily také všechny evropské státy ;-)

0/0
24.12.2011 1:34

Antikodex

Jižní Evropu euro nezničilo

Jí zničila její ekonomicky samozhoubná lemplácká mentalita - správný Ital/Řek/Portugal/Španěl ve dne spí a v noci tančí, není liž pravda?

Prostě € neměly dostat země, kde se pro chleba chodilo už před tím s tisícovkama (v původní měně):-/

0/0
20.12.2011 21:16

zuza2010

nesouhlasím s půjčkou

Je jasné , že to nepovede k žádné záchraně , spíše jen plácnutí do vody a výsledek  bude stejně mizerný.

Je třeba se smířit s tím , že se stav věcí vrátí do doby před EU , politická měna euro nebude a každý stát si bude sám na sebe vydělávat  a bude mít svou vlastní měnu.

Zkrátka masarykovské , nebát se a nekrást  !!![>-]

+2/0
20.12.2011 11:16

jrosa

Re: nesouhlasím s půjčkou

K úspěchu ale vede dnes mnohem rychleji  jiná cesta: "Nebát se si nakrást"!!

0/0
20.12.2011 11:43

Kuttlirz

Doufám, že činčila POJDE nebo ZDECHNE.

Pokud by měla zemřít, doporučuji státní pohřeb na dělové lafetě, aby ten orwellovský svět byl dokonalý.

0/0
20.12.2011 10:34

bobbie

clanek

Osobne si myslim,ze ta pujcka jsou tez vyhozene penize. To,ze Merkelova s Merkozym delaji pokud jeste vytahnout nejake penize z jinych statu je jen snaha nezhorsit situaci ve vlastnim state. je to jen oddaleni krachu.

0/0
20.12.2011 7:25

Kuttlirz

Re: clanek

Zdravý rozum velí nevěřit lidem, kteří chtějí 90 miliard a tvrdí, že to bude jen účetní operace, která se nikoho nedotkne.

0/0
20.12.2011 10:38

SCkPFjqnU

Kdyz bude horet u souseda?

Tak asi tezko budu stavet protipozarni zed, jednak to nestihnu, a pak dost mozna bydlim v panelaku, a nebo mame se sousedem dvojdomek, a tedy neni kde ji postavit.

Tak se nebudu schovavat doma a doufat ze na moji cast ohen nepreskoci a nebo nebudu cekat az mi proces haseni vyplavi byt.

Pujdu mu prece pomoct hasit.

Ale tyhle slepici bych teda nesel, uz jen proto ze ta by se nejradsi pred vsim zazdila.

0/0
20.12.2011 5:03

minutos007

Re: Kdyz bude horet u souseda?

NO když bude hořet tak ano. Jenže soused po tobě chce abys mu šel pomoci s úklidem po mejdanu na který tě nepozval a zaplatil část útraty. Podotýkám, že je to bohatší soused a že se svou výplatou nevycházíš, takže si půjčuješ na nájem.

+5/0
20.12.2011 5:15

Kuttlirz

Re: Kdyz bude horet u souseda?

Myslím, že Pithartův dvojdomek s eurozónou ještě nemáme.

0/0
20.12.2011 10:28

Karel321

Re: Kdyz bude horet u souseda?

U souseda hoří (je zadlužený). Tak za všechny peníze koupíme nějaký benzín a přilejeme trochu do ohně (další půjčkou zvětšíme požár - neboli zadlužení).

Poté co jsme utratili naše klíčové rezervy (tzn. peníze na vodu k hašení našeho domu), už jen čekáme, až zvětšený požár rychleji přeskočí na náš dům.

Smutné, ale je to tak.

Nevěřte politikům a některým makroekonomům jejich pohádky. Tady už to chce vzít rozum do hrsti a chovat se čistě ekonomicky a racionálně.

0/0
20.12.2011 11:28

mk551

Re: Kdyz bude horet u souseda?

Ten příměr s požárem je velmi uhozený, nicméně každý hasič vám řekne, že když je sousední dům v jednom plameni, tak nemá cenu ho hasit a měli bychom věnovat veškeré úsilí tomu, aby nechytil ten náš. Jinak se nám stane, že až přeskočí jiskra, nebudeme mít žádnou vodu.

0/0
20.12.2011 16:44

Pražák

Jak hospodaří firma autorky článku? Půjčuje jí samé, a jak!

Článek je tak hloupý, nepravdivý a zavádějící, že jsem se podíval do obchod. rejstříku na NEXT FINANCE s.r.o. - firmu autorky Ing. Markéty Šichtařové. Poslední zveřejněné dokumenty jsou z roku 2008 (za léta 2009 a  2010 je firma nedodala, čímž hrubě porušila zákon). Předmětem podníkání firmy jsou a) činnost podnikatelských, organizačních a ekonomických poradců b) reklamní činnost a marketing

Podle dokumentu z 31.12.2008 si Ing. Šichtařová

ze své vlastní firmy v r. 2007 půjčila 1.155 000 Kč. Půjčku měla splatit do 31.12.2011. Zda tak učinila, firma tají. V roce 2008 si pak Ing. Šichtářová půjčku dále navýšila na 2.586.355 korun (splatnost neuvedena).

Firma o zákl. jmění 200.000 Kč má dva zaměstnance, z toho jedním je autorka (jako ředitelka). Je i jedním ze dvou majitelů (podíl na ZJ 50 %, tj. 100.000 Kč).  Vlastní jmění firmy činilo v roce 2008 1.649 000 Kč, firma však měla 2.977 000 v pohledávkách (včetně půjčky ředitelce Šichtařové). Údaje za léta 2009-2010 firma tají.

Bez komentáře.

+2/0
20.12.2011 0:30

minutos007

Re: Jak hospodaří firma autorky článku? Půjčuje jí samé, a jak!

Teď ještě uveď jak hospodaříš ty sám, abychom si mohli odvodit váhu tvého příspěvku...

0/0
20.12.2011 5:16

jrosa

Re: Jak hospodaří firma autorky článku? Půjčuje jí samé, a jak!

Váha příspěvku je dána tím, zda jse o skutečně pravdivě informace a to nezávisle na to, zda ten, kdo je opsal z příslušných zdrojů je zadlužený či nikoliv. Osobně věřím tomu, co je napsáno, to že si ředitelka půjčila z vlastní firmy je při jejím ryze ekonomickém uvažování velmi pavdivé, protože to je pro ni mimořádně výhodné, než kdyby si půjčovala u banky, takže ...to je prostě život!!

+1/0
20.12.2011 9:23

mk551

Re: Jak hospodaří firma autorky článku? Půjčuje jí samé, a jak!

A co je na tom špatného, proboha? Jediný, kdo do toho má co mluvit, je její společník. Popřípadě věřitelé, jsou-li nějací.

A článek je bohužel velmi pravdivý.

0/0
20.12.2011 16:39

lsisec

Nazor omezene slepice!

Žijeme všichnii pod jednou střechou, která nese jméno Evropa. Sousedé mají problém a jsou to dobří sousedé! V noci nedělají bordel, nechlastají a neblijí na schody, většinou je v jejich bytě větší pořádek než v tom našem chlívu. A teď v tuto chvíli tito naši sousedé, s nimiž jsme vypili nejednu čísi na věčné přátelství potřebují pomoc. Tak proBoha proč bychom jim neměli pomoct,  když jim teče do bot !!!

Ach ta morálka českých businessmanů a businesswomenů (viz činčilu) ! Sežrat co nejvíce a nedat NIC. A už se poohlížet po jiné střeše třeba s nápisem USA. A ten český chlívek po tou evropskou střechou ať si třeba shoři.

s pozdravem "Zdař Bůh"

0/0
19.12.2011 16:42

Korvetní kapitán Pepan A2

Re: Nazor omezene slepice!

Nevím, jak Vy, ale já jsem s nikým nepil Zato Řekové nejenom chlastali, ale při jídle mlaskali tak, že je bylo slyšet po celé Evropě. Proč bychom měli sanovat dluhy, které svojí nenažraností udělali jiní? Pokud by hořelo, přišly povodně, byl bych mezi prvními, kdo by navrhoval pomoc postiženým. ale současné problémy vznikly tím, že někdo chtěl víc, než mohl splatit. A na sanaci toho bychom se podílet neměli.

0/0
19.12.2011 19:18

leo12

Re: Nazor omezene slepice!

isisec,je pitomec, chtělo by to možná trošku nastudovat ekonomiku eu a pak vřískat ty omezené moudra

0/0
19.12.2011 23:51

minutos007

Re: Nazor omezene slepice!

Nevím jestli nadpis tvého příspěvku je i jeho hodnocením.

Ono je to trochu jinak. Našim sousedům nehoří střecha, ale klepe na dveře exekutor, protože si žili dlouhou dobu nad poměry a dlouhodobě se zadlužovali. Nyní chtějí po nás chudších, abychom jin půjčili, ale zatím ve svém nadstandartním utrácení pokračují, takže jim naše půjčka stejně nepomůže. Je možné, že díky jejich exekuci i my příjdeme o část majetku.

Protože by byla půjčka medvědí služba, která nepomůže ani jim, ani nám, jsem pro to nepůjčovat (navíc sami nemáme)...

+1/0
20.12.2011 5:11

chemba

Činčilo,

pokud bude stát vykupovat pozemky za 300 milionů ( viz článek o pozemcích pod benzinkou ) , tak nás ani úplná likvidace EURa nezachrání. A devizové rezervy v EURech převedeme na čínský juan či na dolary? protože pokud to necháme v těch eurech, tak po krachu s tím můžeme zatopit.

0/0
19.12.2011 14:30

Jan9002

Re: Činčilo,

První věta - máte pravdu. Druhá věta - já myslím, že ani jeden stat na světě není tak hloupý, aby měl devizové rezervy v jedné měně. Takže i dolary, i juany, eura, yeny, etc, etc.

0/0
19.12.2011 15:01

chemba

Re: Činčilo,

já se ani neodvažuji uvažovat, jak je náš stát hloupý. Mě stačí , že ve švajcu leží 12 mld a my nepošleme dopis, abychom se pokusili vrátit naše peníze domů. Kdyby hloiupost nadnášela, tak se držíme furt pod stropem.

0/0
19.12.2011 16:04

regina1

Re: Činčilo,

Náš stát není hloupý, jen politici;-DV

0/0
19.12.2011 18:14

chemba

Re: Činčilo,

a ti politici, to jsou nejlepší z nás, které jsme si zvolili.

0/0
20.12.2011 20:46

PavkaG

Kdo šetří má za tří! Nebo už to v dnešní ekonomice neplatí

Souhlasím s Markétou, je třeba opravdu začít šetřit ale Ti v Bruselu žijí mimo realitu a proto to nechápou,hlavně by museli začít u sebe. Peníze by měli řešit ekonomové a né politici, jsou tam jen na chvíli a pak zase půjdou na jinou židli. Je to jako když půjdete se zlomenou nohou za ředitelem nemocnice. Dosadit tam schopného ekonoma a když to nebudou fungovat tak vyměnit. Pavel:-)

+1/0
19.12.2011 14:26

chemba

Re: Kdo šetří má za tří! Nebo už to v dnešní ekonomice neplatí

O tom , že je potřeba začít šetřit, tu slyším již drahně let. Nemáte povědomí, kdy asi přibližně by se mohlo konečně se šetřením začít? Tak nějak myslím, že by se mělo začít co nejdříve.

0/0
19.12.2011 14:32

Korvetní kapitán Pepan A2

Re: Kdo šetří má za tří! Nebo už to v dnešní ekonomice neplatí

Šetřením by měl každý začít u sebe a ne si půjčovat na zalepení udělaných dluhů. V tom má dotyčná naprostou pravdu.

0/0
19.12.2011 19:20

jrosa

Re: Kdo šetří má za tří! Nebo už to v dnešní ekonomice neplatí

A právě proto si sama půjčila miliony od své firmy, že;-D

0/0
20.12.2011 9:25

jaroslav-s

Souhlas

Souhlasím s autorkou. Jen bych možná upřesnil, že to není odmítnutí pomoci, ale odmítnutí "házet prachy do jícnu sopky". Pomoc Evropě jako taková je dobrá věc, toto ale není skutečná pomoc Evropě. Proto ten příměr s činčilou. Trefné.

+2/0
19.12.2011 12:12

Jarba

Určeno některým diskutujícím:

Pánové, promiňte, ale veřejně označit ženu za slepici pouze proto, že řekla (napsala) nějaký názor či komentář je hodné primitiva.

+2/0
19.12.2011 12:02

jrosa

Re: Určeno některým diskutujícím:

Včera na Č24 v Tahu dámou byla autorka a rozhodně nevypadala jako "slepice". Spíše jako zakousnutá "pitbulka". Ta taky, když se zakousne, tak už své zuby nedokáže sama uvolnit a musí jí to pomoci vypáčit někdo jiný;-D

0/0
19.12.2011 12:26

MrSean

Zblízka se koukám do vzteklých očí činčily...

...snad jsem jí dával večer žrát --- Činčila kouše k lampě drát...

0/0
19.12.2011 10:48

vlastik+++

Obávám se

že tady půjdou rozumné důvody stranou. Při vrozeném českém dopr....ismu, a panického strachu aby v Bruselu nezdvihli obočí je už těch  90 miliard odepsanejch. Škoda že už to nepohřbili Slováci na podzim.

0/0
19.12.2011 10:44

Totedyne

...

Článek nemá cenu komentovat. Přirovnávat měnu k činčile ....;-D

€ se stalo uznávanou měnou. Ve svých rezervách ji má řada centrálních bank. Je možné, že když někdo nebude ochoten plnit stanovená pravidla, že bude muset €-zónu opustit. To ale neznamená rozpad €-zóny a zrušení €. Spíš to bude znamenat posílení €.

http://hlavaty.blog.idnes.cz/c/236668/Pujcka-MMF-by-mohla-stabilizovat-ceskou-ekonomiku.html

0/0
19.12.2011 10:34

Jarba

Re: ...

Vy nemáte na klávesnici písmenka e, u, r, o? Zkuste si tam dosadit zkratku jakékoliv měny, uvidíte, jak ta věta bude vypadat blbě.

Ani věcně s Váni nesouhlasím - pád eura je jen otázkou času, a to bez hodnocení, je-li to dobře či špatně. A přirovnání paní autorky k činčile je řekněme literární licencí v mezích normy. Já jsem zřejmě narozdíl od Vás pochopil, co tím chtěla říci. Přeju pěkný den.

+1/0
19.12.2011 11:58

cibuš

Slečna (paní) analytička??

Dost dobře nedokážu pochopit, jak může tato paní splodit takový nesmysl. Člověk by očekával, že tito lidé mají alepsoň základní vědomosti o ekonomických reáliích. Ale takto nevyvážený, neobjektivní článek plný (minimálně) polopravd už jsem nečetl dlouho. Půjčujeme prý EU, Němci chtějí hromadně marku, podnikatelé nechtějí euro, a nakonec má vlastně člověk ještě dojem, že rozpad Eurozony se Česka nedotkne!! Aby bylo jasno, řadím se spíš k euroskeptikům a současný model EU považuji za dost nešťastný, ale uveřejnění takových blábolů rozhodně k nějaké pořádné diskusi nepovede. Jen doufám, že tento článek četli její šéfové..

+2/0
19.12.2011 9:19

Falkor

Re: Slečna (paní) analytička??

Průšvih je, že je sama sobě vlastním šéfem a její firma obchoduje s financemi. nebýt současné dluhové krize a krize důvěry, mohlo by to vypadat na slušné doporučení této paní věřit. Za současného stavu je trh i na pindy této paní hodně citlivý. Obzvláště pokud jí je dáván takový prostor v médiích. Nabízí se otázka, jestli v tom není záměr. Docela by mě zajímala skladba majetku její firmy. Hlavně ta finanční. Vsadím se, že z její strany jde o spekulaci na pád Eura a proto je ochotna ze sebe dělat hlupáka kde se jen objeví a doufat, že trhy zareagují tak jak jí bude vyhovovat. Věřím, že pokud Euro padne její firma - a potažmo tedy ona sama - vydělá nechutné peníze.

+1/0
19.12.2011 10:45

swissgirl

Cincila je mrtva, tak co chcete ozivovat?

vyborne napsanej clanek. Nemohu jinak nez jen souhlasit. Svycari jsou mnohem bohatsi stat a taky se do  eurozony nezenou - tak si aspon jednou vemte priklad od rozvaznejsiho statu. Je otazkou casu kdy € padne, byl to proste experiment, kterej nevysel. Nikdy nebudou fungovat Italove, Rekove jako Nemci, Anglicani, Irove .... kazdej proste tika jinak, tak se nesnazme "nasilne" spojit Evropu. Tito se o to uz pokousel v Jugoslavii a taky to nevyslo.....

+1/0
19.12.2011 7:38

Igor 1234

Re: Cincila je mrtva, tak co chcete ozivovat?

ehm, Švýcary a jejich obchody s hitlerovským německem, zlaté švýcarské mince ze zlatých zubů zavražděných Židů a půl století bohatnutí na židovských kontech, jejichž obsah nechtěly švýcarské banky vydat pozůstalým rodinám, bych zrovna jako příklad nedával :)

+1/0
19.12.2011 16:12

Bennu

Pokud bude horet u souseda,

tak prvni, co me napadne, ze mu pomuzu hasit. Az potom budu resit, jestli nahodou nezaclo horet kvuli tomu, ze ze spatne uhasil nedopalek cigarety.

Napada Vas, proc Nemci sli podle vas do tak spatneho obchodu, jako byla vymena Marky za Euro? Nemecko pochopilo jednu vec. Prerostlo samo sebe a jeho budoucnost je v konkurenci statu jako USA, Rusko, Brazilie, Indie ci Cina znacne nejista. Vsechny vyjmenovane maji neco spolecneho: mnohem vice obyvatel a(nebo) nerostnych surovin. Nemecku, Francii a Italii proste doslo, ze obdobi jejich vlivu jako suverennich statu je u konce.  Evropa proste jako uskupeni +-30 malych statu, navzajem izolovanych, pujde k sipku. Krasnym prikladem mohou byt nakladne vyzkumne a vesmirne programy, na ktere ZADNY samostatny stat v Evrope proste nema penize, lidi, know-how.

+2/0
19.12.2011 0:37

saxonn

Re: Pokud bude horet u souseda,

--to je sice pravda..evropský super stát je hezká vize,ale ono se to trošku zvrtlo,,euro -politici a euro -bankéři si s toho projektu udělali tak trošku dojnou krávu,ted se jim to bortí  jak domeček s karet----a státy ( i česko..které byly kdysi  poučeny --nemáte takovou prac.výkonost  jako my..atd.nemůžete ,,,se mít tak dobře jako my,,)!,to teď budou platit!!!!!!----nemluvě o tom jak tady zatočili třeba s cukrovarnictvím.........evropský stát je dobrá myšlenka ,ale nemůže fungovat jako bysnys pro vyvolené !!!!!

0/0
19.12.2011 17:54

duff

Re: Pokud bude horet u souseda,

No jo ale musite si uvedomit, ze tam uz neni co hasit. Tam uz prijedem a budeme hlidat at to dohori, to si muzou pohlidat sami bez nasi pomoci. Spis se musime soustredit at to k nam nepreskoci.

0/0
20.12.2011 8:30

major0008

klín klínem

Vytloukat klín klíne je jak všichni víme holý nesmysl, nicméně to všichni děláme v různých obměnách .

zkuste se všichni zamyslet ned státním rozpočtem , jako nad vlastním . Pak zkuste zjistit , kolik by Vás stál kilometr dálnice. a taky nezapomeňte porovnat.

Tak a teď mluvte

0/0
19.12.2011 0:16

van23

paní tupá činčila

paní činčilo , máte omezený pohled na svět a měla byste přestat čumet každý večer do tý blbý bedny.

jste tupá jak stádo ovcí a běžte si na balkón zabečet .

jak může někdo vyblít větu že za problémy Řecka může euro ? kdyz uz chcete neco mlit o menach, tak budte presnejsi a reknete rovnou ze za tim je ecb ktery eura vydava , ale to za to az tak nemuze jako pujcovani si penez na trzich a nasledne diky diktatu ratingovej zvyseni dluhopisovych sazeb z 3 procent az na 25 .

staty bohuzel nemuzou uzavirat vyrovnany rozpocty a to z jednoho a prosteho duvodu, vsude jsou podplacene figurky , ktere si radi pujci od jinych instituci - typu ecb, mmf ci na trhu od bank typu BNP Paribas,

usa si taky pujcuje o sto sest, i belgie ,ale vsichni maj uroky kolem 3 procent takze dluhopisove kupony nejsou takovej problem kazdej rok platit, neco jineho je platit 10 procentni.a neco jineho posunout splatnost z 5 ,10 let na 20-30 let.

0/0
18.12.2011 23:32

Marquis58

Ale no tak,

paní ředitelko.. Nemusím studovat 5 let ekonomii, abych pochopil oč tady jde a jak to v ekonomice funguje. Jak by jste třeba Vy ze dne na den řešila problém postupně se zadlužujícího se státu, když peněžní prostředky z daní státu nestačí pokrýt náklady na jeho provoz? Řeknete si, v Řecku vědeli o možném problému před hodně léty. U nás to nevíme? Pán Kalousek (chytrý to ekonom, a vidíte, nepotřeboval 5 let studia) podniká jisté kroky.. Šetří pětník, ale vyhazuje padesátník..  Danovými reformami chce vydělat 10 korun, ale přídje o 5. Asi má dobré radily. Náklady na provoz státu - tedy vstupy jsou světové.. Platy daňových poplatníků jsou také světové? Kde se tedy před léty stala chyba? Jste ekonomka, tak to zajisté nebude problém na to přijít. Nejsem ekonom, ale počítat umím.. Když se řekne A, mělo by se říct i B, jinak je výrok nevěrohodný.

+3/0
18.12.2011 22:27

Falkor

Baví mě

sledovat tuhle mediální masáž plnou polopravd, nepravd a vyložených lží. Mnozí komentátoři, včetně autorky tohoto článku, buď vůbec nevědí, jak to ve světě velkých financí do kterých MMF zasahuje chodí a jen mají potřebu se předvádět a je jim jedno, že ze sebe dělají hlupáky, a nebo vyloženě lžou a v tomto případě by o mělo smysl se ptát, proč? Zaplatil jim za to někdo? Jestli ano, na čí objednávku ze sebe dělají hlupáky? A kolik jim stačilo? ;)

0/0
18.12.2011 22:00

Iva B.

Re: Baví mě

tak nám řekni teda ty plnopravdy ekonome, taky se rada pobavim ...

0/0
19.12.2011 1:20

Prak

to je zajímavé

jak je možné, že o tom průseru nikdo z těch ekonomických "odborníků" nepsal daleko dříve, když o tom všichni tolik věděli a vědí?Rv

0/0
18.12.2011 21:05







Najdete na iDNES.cz