Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Půjčka eurozóně by českou ekonomiku neohrozila, shodují se analytici

Půjčka eurozóně, jejíž poskytnutí zvažuje česká vláda, neznamená podle analytiků žádné riziko pro tuzemskou ekonomiku. Peníze má poskytnout Česká národní banka ze svých devizových rezerv. Půjčka by tak neohrozila ani rozpočet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

useknutahlava

.

ta pujcka vychazi to zhruba na 18000 na pracujiciho cloveka za jeden rok. to je cisty prijem obycejneho obcan za mesic a pul. pristi rok bude obycejny obcan mesic a pul pracovat, aby pokryl vysi teto pujcky.

0/0
16.12.2011 15:05

useknutahlava

.

ty zadluzene zeme nejaka ceska republika vubec nezajima. chteji jenom penize. nekteri rikaji, ze jim mame ty penize dat, abychom nebyli za blbce. ale za blbce budete, i kdyz jim ty penize dame. budeme pro ne porad zaostaly vychod, a kdyz bychom ty penize nahodou nekdy chteli vratit, tak se nam vysmeji. nehlede na to, ze ty staty smeruji neodvratne k bankrotu, takze muzeme byt radi, kdyz dostaneme zpatky zlomek te castky. pujckou sice o par dni oddalime bankrot techto zemi, ale za to o nekolik tydnu priblizime bankrot nas.

0/0
16.12.2011 15:02

useknutahlava

.

ok, tak kdyz mame tolik penez, o kterych analytici na jednou (patrne na neci objednavku) zjistili, ze je vlastne vubec nepotrebujeme, tak proc je nepouzijeme na splaceni vlastnich dluhu???

0/0
16.12.2011 14:52

adam72

Re: .

Analytiků se nezastávám, plácají nesmysly podle toho kdo je platí, relevantní je podle mě názor ČNB. Nicméně devizové rezervy centrální banky nelze použít ke snížení státního dluhu. Pokud to hodně zjednoduším, blíží se to situaci kdy by stát začal neřízeně tisknout nové peníze a s nima splácel dluh. Podobné praktiky už jsou z historie dobře prověřené, nefunguje to.

0/0
18.1.2012 1:15

minutos007

Re: .

A půjčovat jiným, z rezerv, funguje?

0/0
18.1.2012 6:58

Ka2

Česká přízemnost a hloupost

Polemizovat o tom, zda-li půjčit či nepůjčit je pitomost. Když nepůjčíme a EURO krachne budou nám uchamtěných 90mld. k ničemu. Stáhne nás to pod hladinu tak i tak. Když nekrachne budeme navěky za blbce a podle toho s námi budou taky jednat. Jediné nad čím je třeba polemizovat je onen papír, který se má v souvislosti s tou půjčkou podepsat a na tom bych to těm "jižanům" nechal pěkně vyžrat, ať vědí zač je toho loket.

0/0
15.12.2011 16:13

horduch

Re: Česká přízemnost a hloupost

v podstatě máte pravdu ,šprajcovat bychom se mohli tehdy ,kdyby naše slavná reprezentace před léty veřejně kritizovala hospodářskou politiku EUa její důsledky  ,ale protože držela hubu ,tak jí v podstaě nic jiného nezbývá než držet hubu dál

0/0
15.12.2011 16:32

horduch

Re: Česká přízemnost a hloupost

omlouvám se najvyššímu;-)

0/0
15.12.2011 16:41

vasapasa

Re: Česká přízemnost a hloupost

Souhlasím, ale když jsme měli sami deficit vysoký, tak jsme asi neměli moc morální právo na kritiku zemí které limit převyšovali, i když pro nás neplatil.

0/0
15.12.2011 20:34

horduch

Re: Česká přízemnost a hloupost

proč myslíte ,že jsem to napsal ,proto ,že ti naši mamlasi vedou stejnou neudržitelnou finanční  politiku jako věhlasní ekonomové EU,jak to celé dopadne  býlo jasné lidem ,kteří tvrdili ,že žít na dluh nelze , ale to byli ještě před páru měsíci opovrhovaní  vyvrheli společnosti ,když někdo mluvil o vyrovnaném rozpočtu ,tak ho někteří posílali do blázince ,ale čas ukázal ,kdo by  kam měl jít ,za katr všichni ti tvůrci trvale se rozvíjejícího sociálního státu

0/0
15.12.2011 20:57

useknutahlava

Re: Česká přízemnost a hloupost

kdyz nepujcime, tak uz nas s tim priste nebudou otravovat.

kdyz pujcime, tak nas budou otravovat znovu a znovu, protoze vi, ze nas muzou premluvit, nikdy to nevrati, a stejne se vdeku nedockame. kdyz to budeme chtit vratit, tak se nam vysmeji a reknou o nas, ze chceme polozit evropu. tech 90 mld. je stejne nezachrani, mozna jenom oddali o nekolik dni bankrot.

0/0
16.12.2011 14:56

minutos007

Re: Česká přízemnost a hloupost

Já si myslím, že přízemní a hloupý je Váš příspěvek. Vždyť tak to vůbec není. My euro nezachráníme, ani nezachraňujem. Není pravda, že krachem eura vše končí. Měla by jí skončit hloupá politika "vše na dluh".

A pokud EU řeší dluh jedněch dalším dluhem druhých, stahuje ty druhé sebou. Místo toho, aby Řeci a Italové začali svou situaci řešit opravdovými škrty, stále mi připadá, že se hraje pouze o čas. Ptám se "Cui bono"?

0/0
18.1.2012 7:06

zrušený3x

Velké myšlenky

Takže Kalousek zdůvodňuje, jak potřebujeme miliardu tam a tuhle a proto je třeba zvedat daně a poplatka za kde co a najednou 90 mld. je vlastně jako nic. Nejsme tak náhodou v Česku ?

0/0
15.12.2011 10:37

Cenda22

Re: Velké myšlenky

ty peníze ale nejsou státu. Pokud by je chtěl, musel by si je půjčit.

0/0
15.12.2011 12:08

horduch

Re: Velké myšlenky

devizové rezervy ČNB vytvořili taliáni ?8-o

0/0
15.12.2011 13:06

adam72

Re: Velké myšlenky

devizové rezervy ČNB nelze nijak spojovat se stáním rozpočtem

0/0
18.1.2012 1:19

pitivier

Re: Velké myšlenky

NERV přišel s úsporou 600 milonů korun tím, že zkrátí VŠ o jeden semestr. Snížení počtu policistů o 1000 by znamenalo úspotu 500 milionů. 90 milard není pro naši ekonomiku vůbec nic. Jen 85,71% schodku v příštím roce.

0/0
15.12.2011 12:53

adam72

Re: Velké myšlenky

NERV a jeho plány...skutečně samé geniální nápady hodné ekonomů, tady se přesně ukazuje jak humanisté neumí přemýšlet ;-D všichni jsme vděční za to že nám je někdo vnutil do řídících funkcí kam by se jinak nidky nedostali. Měli zůstat za učitelskou katedrou kde toho nejde zase tolik pokazit

0/0
18.1.2012 1:22

polpot1

Anal...

jsou to ti analytici,pokud se to pose...tak  oni budou za vodou a odskáče to zase jen ten průměr.;-D

0/0
15.12.2011 10:28

zrušený3x

Re: Anal...

říká se daňový poplatník

0/0
15.12.2011 10:37

Paul12

Jde o princip

Článek se mi zdá více než neseriozní, manipulativní a jeví se mi spíše jako PR MMF. Domnívám se, že ani tak nejde o to, zda nás půjčka ohrozí - myslím si, že je zřejmé, že půjčka samotná neohrozí ekonomiku státu. Myslím, že jde spíše o princip - důvod proč sanovat dluhy někoho, proč přispívat do eurozóny, kde ani nejsme členy. Článek (i v tištěné podobě) si hraje s čísly - ukazuje na grafu, že vlastně půjčka je zanedbatelná část devizových rezerv. Myslím ale, že o to tady vůbec nejde...

+1/0
15.12.2011 9:56

denny2606

Re: Jde o princip

no,tak 0,1 z rezerv zase není tak málo,ale to není podstatné. Ovšem ročně cca 2 miliardy ze státní kasy pro ČNB díky této nic neřešící půjčce MMF je celkem dost. Jak dlouho,kolik let půjdou tyto miliardy ze státního rozpočtu je nepříjemná otázka,na kterou nikdo nezná odpověď.

0/0
15.12.2011 10:40

1000101111001111

...

... "za určitých podmínek po dohodě obou stran kdykoli odvolatelný" ...

.

Za určitých podmínek. Po dohodě. Kdykoli.

.

Musí to vyžadovat hodně silný žaludek být pisálkem, který dělá upocenou europropagandu až takhle v křeči. :-)

+1/0
15.12.2011 8:56

polpot1

Re: ...

prozatí se nenašel žádný politik co by navrhl a podepsal smlouvu,která by nás neznevyhodnila,je jich dostatek.Takoví jsou polit.borci bez rozdílů barvy.:-P

0/0
15.12.2011 10:32

Naviatik

Ano, taky mi vadí morální důvody

A otázkou je, jak moc ještě budeme lízat ruce, abychom "byli v tom správném klubu". Chápu, že i takové malé gesto odporu proti nesmyslnému plýtvání by nás něco stálo, ale jestliže si chceme zachovat nějakou hrdost i sebeúctu, měli bychom jednou dokázat říct "ne", i když bychom půjčku poskytnout mohli.

Myslím, že je čas stanovit hranici, kde končí plýtvání a kde je potřeba, aby se všichni ti, kteří požadují další půjčky, zamysleli nad tím, že už je načase zcela změnit přístup. Ano, vypadá to, že se snaží, ale všichni víme, jak vypadaly dohody předtím - při překročení deficitu měly být sankce, ale který stát je dostal a platil??? Takže vážení, hranice vede tudy, dál ani krok. [>-]

0/0
15.12.2011 8:36

Já rád játra

Re: Ano, taky mi vadí morální důvody

Kdyby ten "klub" aspon stal za to. Euro je v bankrotu a co tam strcime uz nikdy neuvidime.

0/0
15.12.2011 16:06

Rengman

Re: Ano, taky mi vadí morální důvody

Nepůjčuje se EURU, ale MMF :D.. A pokud se z MMF peníze nedostanou, tak bůh s námi. to se rovnou odstěhujte na vesnici, udělejte palisády kolem domu a vevnitř malé hospodářství, protože MMF půjčuje a řídí veškeré bankroty států. A pokud nezvládne ani to, tak to bude ještě sranda.

0/0
18.1.2012 6:51

Pravda bolí

Nevím proč bychom

měli přispívat na sanaci německý a francouzských bank, to že jsou nenažraní, za to nemůžeme...

+5/0
15.12.2011 7:15

chmod_5777

Re: Nevím proč bychom

pro pocit dobre odveden praceR^EU

pro pocit z pomoci bliznimu bankeriR^EU

0/0
15.12.2011 7:49

rcs-34

Kdyz mame takove rezervy

Nebylo by lepsi je pouzit na splaceni vlastnich dluhu a usetrit na urocich?

MMF stejne patrne zkrachuje a jsem si takrka jist, ze na otaceni Zeme to bude mit nulovy vliv.

+1/0
15.12.2011 7:09

chmod_5777

Re: Kdyz mame takove rezervy

ano bylo

MMF jaksi zkrachovat nemuze, protoze o splatnosti zavazku MMF rozhoduje MMF

0/0
15.12.2011 7:48

petrph

a skutečně MMF vždycky půjčky vrací?

Mám takovej dojem, že právě naopak - když už dlužící  zemi přesune do skupiny tvzv. "chudých zemí", tak jim prostě ty půjčky odpustí...,viz zde  http://m.zpravy.tiscali.cz/g7-odpusti-dluhy-zemetresenim-postizenemu-haiti-23799  "Představitelé MMF minulý měsíc upozornili, že Haiti je způsobilé pro

program odpouštění dluhů chudým zemím, který řídí MMF společně se

Světovou bankou. Dodali, že Haiti byly již loni v červnu odpuštěny dluhy

ve výši 1,2 miliardy dolarů (23 miliard Kč)."

Otázka je, zda sice MMF "odpustí dlužníkovi", ale zda -z nějakých jiných peněz doplatí té zemi, která na to MMF půjčila. To silně pochybuju, MMF si vlastní peníze netiskne -  čili bude tlačit tu věřitelskou zemi k tomu aby tu půjčku taky "odpustila"....

+2/0
15.12.2011 7:06

chmod_5777

Re: a skutečně MMF vždycky půjčky vrací?

ano, presne tak, vysokou navratnost maji rozvojovy pujcky PODNIKATELUM

a je moc vtipny, jak levicaci 20 plujou na MMF a ted mu chteji pujcovat

0/0
15.12.2011 7:51

Rengman

Re: a skutečně MMF vždycky půjčky vrací?

Ano, zde ty dluhy odpustila, ale jednalo se o výjimečný případ, kdy téměř celou zemi srovnalo se zemí zemětřesení, takže tady to bylo na místě. MMF, ale neodpouští kvůli ekonomickým potížím...

0/0
18.1.2012 7:01

petrph

Re: a skutečně MMF vždycky půjčky vrací?

Pokud by šlo pouze o tento vyjímečný případ  po živelné katastrofě , měl by jste pravdu .Nicméně v citaci se jasně píše  o "programu  odpouštění dluhů chudým zemím, který řídí MMF společně se Světovou bankou.".Hovoří se zde o "chudých zemích", ke kterým se rychle ˇŘ|Řecko (či i další evropské státy) po bankrotu a následné předpokládané krizi (hyperdevalvace měny, zhroucení průmyslu, zhroucení infrastruktury a státní správy) mohou rychle připojit - a pak se vracet nebude nic...

0/0
18.1.2012 9:45

Rengman

Re: a skutečně MMF vždycky půjčky vrací?

A víte co znamená chudá země? To je třeba právě Haiti, Somálsko, Libérie. To jsou země, kde se umírá hladem, především kvůli zdecimování zemědělství válkami. to je chudoba a bída. Ne to co je v Řecku, i kdyby se stalo nevím co tak Řecko nebude nikdy v globálu chudou zemí.

0/0
18.1.2012 13:50

Bratus

Morální

Samozřejmě, že jde hlavně o morální důvod. Jde o to, jak s celá EU jedná. Začalo to už referendem o vstupu, které řeklo, že tam nechceme. Tak na nás udělali "bububu" a muselo se udělat nové (podobně jak v Irsku atd.). Tehdejší odpůrci vstupu do EU argumentovali hlavně tím, že se ztratí určitá suverenita a budou za nás rozhodovat jen ti "silnější". Což údajně Lisobonská smlouva vylučuje. Když se mluvilo o této smlouvě, tak byla honestována, jak je neprůstřelná a že všechny naše obavy jsou liché. Teď o Evropě rozhoduje duo "Sarkozy/Merkelová" z pozice nejsilnějších lídrů. Ještě chtějí půjčit. Nevíme na co přesně, komu, jak s těmi penězmi se bude zacházet, prostě nic. Jestliže jsme si všichni v EU rovni, tak bychom o pomoci a alokoci peněz měli rozhodovat všichni státy EU. Nejsem z EU nadšený, ale když už jsme si ji zvolili, tak musíme udělat vše pro to, abychom v tom systému co nejlépe žili. A jestli půjčka pomůže?! bez informací a možnosti rozodovat nikoliv...

0/0
15.12.2011 6:59

petacx

aha analytici se schoduji s Otíkem a Knížetem tak to rychle

AHA analytici asi prevazne Bank Eurozony (ČS, ČSOB, KB ... ) se shoduji :-(((

-

a co by meli jineho rikat pokud obhajuji zajmy materskych bank ktere mohou brzy bojovat o holy zivot 8-o 8-o 8-o

+1/0
15.12.2011 0:04

Naviatik

Re: aha analytici se schoduji s Otíkem a Knížetem tak to rychle

Tak to je jisté... KB coby dceřinka francouzské SG, ČSOB coby dceřinka KBC, ČS coby dceřinka Erste Group...

Ani se nedivím, že bojují o poskytnutí půjčky. Na ní totiž bude velmi záviset jejich krátkodobý blahobyt, než se to všechno rozsype... Systém "užívejte si, dokud to jde".

0/0
15.12.2011 8:41

pepa_praha

Jsou tři momenty, kdy se bojím o své peníze.

Když zasedá vláda, když zasedá sněmovna a když v televizi hovoří ekonomický analytik...:-/

+3/0
14.12.2011 23:33

petacx

KARMA jako Brno

R^ R^ R^

neshoduji se analytici ze banky eurozony cca z 30-50% bez pomoci danovych poplatniku a MMF ... 100% nepreziji ???

Socialismus jak prase ;-€ ;-€ ;-€

0/0
15.12.2011 0:06

Rubik1

Re: Jsou tři momenty, kdy se bojím o své peníze.

Ekonomický analytik vždy pracuje na zakázku. Takže to, co říká, nám jen napovídá, co od něj chtěl zadavatel, ale neříká nám to nic o ekonomické realitě.

+1/0
15.12.2011 3:05

ataknevím

shodují se analytici

Takže vono je všecko vlastně OK. Tak vo čem je řeč?

0/0
14.12.2011 23:21

pepa_praha

Re: shodují se analytici

Vo tom, že ti "analytici" jsou zaměstnanci příjemců těch peněz a musí si zasloužit svou gáži.

0/0
14.12.2011 23:26

petacx

MMF je socialistický stroj na morální hazard! :-(((

MMF nadělal za poslední desetiletí ve světě mnoho škody, když propagoval režimy fixních kurzů... , které uvrhávaly jednu zemi za druhou do měnových krizí. Těmto zemím pak MMF půjčoval peníze na nesmyslné udržování neudržitelných kurzů jednotlivých měn k dolaru.

-

Dnes slouží jako nástroj Evropské unie k obcházení vlastních pravidel a ke skrytému sanování eurozóny mimo legitimní rozhodování parlamentů... ;-€ ;-€ ;-€

0/0
15.12.2011 0:07

petacx

MMF je gigantický socialistický stroj na morální hazard :-((

MMF je gigantický stroj na morální hazard, když vládám, které by se – vystaveny soukromým věřitelům – musely chovat ve svém zadlužování obezřetněji, půjčuje jako světový věřitel poslední instance. Současné půjčování Řecku, které stále kryje zadlužováním polovinu svých ročních sociálních výdajů, jen naznačuje, že kolotoč dluhů se chýlí k černému konci.

-

Řecko své dluhy už nikdy nesplatí... MMF jsme déle jak před rokem půjčili pro Řecko více jak 1 miliardu EUR :-(((

Má snad někdo pocit že je někdy uvidíme zpět?

0/0
15.12.2011 0:09

chmod_5777

Re: shodují se analytici

http://ekonomika.idnes.cz/komentar-zadnou-pujcku-eurozone-nedavejme-ta-cincila-stejne-zemre-108-/ekonomika.aspx?c=A111213_1700283_domaci_cen

az tak moc se neshoduji (shoduji se akorat zajmy tech co chteji pujcovat z ciziho)

0/0
15.12.2011 7:54

vasapasa

DPH

Mimochodem rád bych upozornil na jednu ne bezvýznamnou maličkost. - Fiskální unie, o které se dnes mluví, má jako jeden z budoucích cílů harmonizaci unijních daní, tedy v prvé řadě nepřímých (o přímých daních se uvažuje pokud vím až jako o posledním kroku). U nás se to obvykle komentuje tak, že by nás unie tlačila do vysokých daní a tím škodila naší konkurenceschopnosti. Od roku 2013 máme ale mít, dle zatím schválených dohod např. DPH ve výši diametrálně překračující unijní průměr. Pokud vím, tak jednotné DPH je zatím v Evropě pouze v jedné zemi, Dánsku. Na sjednocení DPH bych osobně neviděl naprosto nic špatného.

0/0
14.12.2011 22:56

thomas0000

Re: DPH

No tato snaha tady skutečně je ale její počátky jsou v roce 1967 čili nějakých 45 let. Pravda konkrétně u harmonizace nepřímých daní tady shledávám určité úspěchy jako například právě přechod na systém DPH ze systému daně z obratu ale i to trvalo nějakých 30 let! U přímých daní je to ještě zásadnější problém který Rudigův výbor který se tím zabýval považoval za prakticky neřešitelný tudíž si troufnu tvrdit že k daňové harmonizaci v EU dojde reálně (pokud se EU nerozpadne) za takových 100 let a to by muselo dojít k velmi významné politické integraci.

Ale tedy vůbec nechápu jak to souvisí s danou problematikou, krize je teď ne za 100 let.

0/0
14.12.2011 23:12

vasapasa

Re: DPH

Já jsem chtěl pouze upozornit na to, že se nemusí jednat o ZVÝŠENÍ daní. Osobně považuji záměr sjednotit DPH na jedné sazbě za absolutně nevhodný jak pro ČR tak pro aktuální situaci.

0/0
14.12.2011 23:29







Najdete na iDNES.cz