Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší reklamace v historii: ostravská dálnice za čtyři miliardy

O úsek dálnice D1 na Ostravsku, dříve označovaný jako D47, se zřejmě povede největší reklamační spor v historii českého stavebnictví. Měsíc poté, co Ředitelství silnic a dálnic poprvé upozornilo na stavební odpad a suť v podloží zvlněné dálnice, vycházejí najevo další problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petrolin3

Jak to vlastně bylo?

Jsem sklerotik tak si vše nepamatuji.Když tak mne opravte.Zemanova socialistická vláda s min.dopravy Šlinkem(?) rozhodla,že ostravskou dálnici budou stavět izraelské firmy ve vlastní režii.Za to měly vybírat určitou dobu mýto.Nastupující min.dopravy lidovec Šimonovský spolu s dalšími pravicovými politiky si uvědomili,že by jim tak unikl zdroj dalších vedlejších příjmů.Prohlásili Šlinka(je Žid) za zkorumpovaného blba a prosadili,že se smlouvy s Izraelci zruší(je možné,že jsme dokonce platili smluvní pokutu) a zakázku získaly naše firmy.Vybrali firmy korupcemi neposkvrněné, stavebních prací znalé a zaručující splnění veškerých napnutých termínů.Jak se jim to povedlo vidími v reálu.Co den to průšvih.To bylo řečí jak to dobře rozhodli.

0/0
19.12.2011 17:43

Volejbalové kladivo

Re: Jak to vlastně bylo?

tak to si pamatuješ opravdu špatně. Zeman chtěl postavit ty dálnice za neuvěřitelný peníze. Proto se z toho vycouvalo. Byl to jeden velkej průšvih a čistě Zemanův průšvih.

0/0
20.12.2011 9:57

Gróf

Re: Jak to vlastně bylo?

Takže dnes je ten zvlněný tankodrom se sedajícími mosty postaven za "uvěřitelný" peníze?

0/0
21.12.2011 9:06

bskoupy

Jen vypovězení "šíleně nevýhodné" vládní smlouvy

s Housing&Construction na výstavbu D47  stálo "pouhých" 660 miliónů. Dálnici D47 si přece postavíme laciněji a rychleji.

Čisté stavební náklady na D47 budou 38 miliard korun (http://ihned.cz/c1-12870500-ciste-stavebni-naklady-na-d47-budou-38-miliard-korun)_30. 5. 2003: Výstavba dálnice a její údržba během 30 let podle Šimonovského

nepřesáhne 85 miliard Kč. Kromě 50 miliard na náklady na stavbu dálnice

přijde na 6,5 miliardy údržba a oprava dálnice. "Zbytek je časová

hodnota peněz," řekl. Celá 80,2kilometrová dálnice by měla být v provozu do konce roku 2008. ;-D;-D

0/0
19.12.2011 9:10

TarasBulba

Takže další arbitráž na obzoru.

0/0
19.12.2011 7:59

Velkej chytrak

někdo ze soudruhů satrapů nedostal svůj desátek

v tom vidím problém - tak to tady prostě chodí ...

0/0
19.12.2011 7:08

rqmark

Proč dnes dělají kritiku naprosto neschopní

a profesně nekompetentní lidé?

- hodnota sedání okolo 30mm není absolutně nijak mimo normový rozsah. Pokud se to někomu nelíbí, pak je to o obecné diskuzi. Ať už vezmu ČSN 73 1001 nebo ČSN EN 1997-1 tak pro danou konstrukci je limitní sedání do 10cm!!

Bohužel, a to se opakuji, dnes kdejaký pisálek, bez jakýchkoliv vědomostí vypouští do světa nesmysly, které mu nadiktuje např. jedna zaintersovaná strana. Panu Sůrovi, když už nic jiného doporučuji , aby se častěji obracel na některý vysokoškolský institut k erudovanému komentáři zjištěných faktů ...

+3/0
18.12.2011 20:20

Gróf

Re: Proč dnes dělají kritiku naprosto neschopní

Ale zde to není o normách. Je to článek k prostému faktu, který objednatel veřejně prohlásil.

0/0
18.12.2011 21:01

rqmark

Re: Proč dnes dělají kritiku naprosto neschopní

Ano, i objednatel může plácat veřejně nesmysly...

0/0
19.12.2011 17:37

Gróf

Re: Proč dnes dělají kritiku naprosto neschopní

Nesmysly? Zhotovitel tu dálnici postavil s odbornou péčí?

0/0
21.12.2011 9:09

Cartman

Re: Proč dnes dělají kritiku naprosto neschopní

Ve článku není uvedeno, že by šlo o normu ČSN 73 či 1997, je tam že to odporuje předepsané normě, a tu si určil zadavatel, mohl trvat na zahraničních normách, nebo si stanovil pro stavbu svoje vlastní.

A nezdá se mi, že by v nějaké normě bylo stanovené sedání pro jakýkoli druh, velikost a nosnost mostu na 10 cm...

+3/0
19.12.2011 4:49

rqmark

Re: Proč dnes dělají kritiku naprosto neschopní

Ad) cizí normy - Jelikož se bavíme o mostech, tak Vám můžu říct, že na 99,9% je velmi nepravděpodobné použití cizích norem než českých či harmonizovaných. Co myslíte že je pojem eurokódy - v tomto případě ČSN EN 1997. To je návrhová norma, která má právě sjednotit postupy v Evropě ... 

A ano, sedání je stanoveno - sice zcela obecně pro druh stavby/konstrukce  - ale je.

0/0
19.12.2011 17:31

tomtop

Re: Proč dnes dělají kritiku naprosto neschopní

pisálek jen kopíruje prohlášení těch, kdo by měli být odborníky .... pochybuji že by sám plodil odborný text

0/0
19.12.2011 9:59

rqmark

Nesmysla

0/0
18.12.2011 19:56

poloprajz

MOTT MC DONALD

a jsme doma,

tato společnost, která dělala revizi je známa, respektive její představitelka odporem vůči použitému materiálu - patinující ocel (ATMOFIX), která se díky tomu, že má v sobě příměs mědi nemusí natírat a když je někdo svázán natěračskýma firmama tak ty tisíce metrů chybí...:-(

No a až pojedete na slovensko po mostech za Jablunkovem, nemyslím nový obchvat, tak ta hrůza zvlněná, stokrát opravovaná je zase výsledkem odborného dozoru výše uvedené firmy.

takže člověk si nevybere. A divit se na poddolovaném území poklesům ? dyť zadání na ty mosty už řešilo jejich možnou výškovou rektifikaci. takže to spíš bude po linii komár - vůl.

tím neomlouvám ten zbytek housenkové dráhy.

0/0
18.12.2011 18:50

Petrolin3

Z médií se toho člověk moc nedoví.

Ukázali na mostě nějaké rezavé šrouby u sloupku zábradlí,prý nefunkční mostní dilatační závěry a 30mm sedání mostu prohlásili za katastrofální.Rezavé šrouby jsou prkotina a dají se lehce vyměnit.Dilatační závěry vždy byly nejchoulostivějšími prvky zvláště u dlouhých mostů na poddolovaném území.Je to most na mostě.Buď se deformují nebo zasekávají.Údržba případně jejich rektifikace je nutná a musí se pravidelně kontrolovat.A co sedání?To co víme nic neříká.Každá stavba sedá.Sedne li celý most pravidelně třeba o 150mm nic se neděje(upraví se nájezdy). Horší jsou velké rozdíly v sedání.Některé z pilířů sedají více než sousední.Také nevíme zda novináři nezaměňují průhyby konstrukce se sedáním.Myslím,že v současné době je nejlepší mít chladnou hlavu  nohy v teple,neplést do toho novináře a nechat to odborníkům.Jak jsem se dozvěděl, tak most projektoval jeden z našich nejlepších mostařů.Není jeho zvykem dělat zásadní chyby.

+1/0
18.12.2011 16:05

vytal

Re: Z médií se toho člověk moc nedoví.

projektovat a následně fušersky postavit nějakou firmou  je rozdíl. Pan projektant  asi chybu neudělal, ale jak je to se samotnou stavbou a jejím šizením všude , kde se jen dá již dlouhodobě víme. Takže se necháme překvapit.

0/0
18.12.2011 17:39

rafol

Re: Z médií se toho člověk moc nedoví.

Nemyslim si, ze projektanti jsou uplne cisti, jak jsem tady psal vcera. Z tech 3 cm budou za nekolik let 3 m, viz most na Rudne pres zeleznici. A to nebude vinou stavebni firmy, ale projektanta, ze nenavrhl zaklady mostu pro poddolovane uzemi.

0/0
19.12.2011 15:29

Gróf

Re: Z médií se toho člověk moc nedoví.

To by se zhotoviteli líbilo. Nechat to tak, a a v záruční době nerýpat do toho.

0/0
18.12.2011 21:03

Walker-W3

Všichni budou neviní. Nikdo nic nezavinil

vinu odnesou občané, tím , že opravu budou muset zaplatit a možná znovu vydělá firma, která tak špatnou práci odvedla.

+1/0
18.12.2011 15:52

username

ne reklamace

jen pro info - reklamaci jako termín obchodní zákoník nezná

0/0
18.12.2011 14:18

adidoska

Re: ne reklamace

reklamace a záruční doba se řeší pomocí smlouvy o dílo, která je sepsaná dle obchodního zákoníku

0/0
18.12.2011 15:23

čelo

Re: ne reklamace

Počítám, že tato smlouva byla sepsána jako většina ostatních-to jest v neprospěch zadavatele, tedy státu. A kilometr dálnice za více jak 500 mil. opravdu nemají ani v Norsku, kde jsou podle geologů nejhorší podmínky pro stavbu.

0/0
18.12.2011 16:23

_Zuzka

žaloba

To stejně skončí žalobou, soudci se podmáznou a za propad dálničních mostů bude moci neočekávaná gravitace.

0/0
18.12.2011 14:17

vytal

Re: žaloba

můžeme za to my, že po ni jezdíme

0/0
18.12.2011 17:41

bar.bu.do

Na ŘSD má někdo odbornou způsobilost alespoň ...

... ke čtení odborných časopisů?

+1/0
18.12.2011 12:24

žíznivej velbloud

Falešní asfaltéři opět v akci

Njn to ši mušej nechat stavět dálnici od profíků a né od niemandů,kde ruka ručku meje.A ještě se chci zeptat          

 

KDO TO PLATIL   ;-ORv;-€

0/0
18.12.2011 11:51

adidoska

ono to bude složitější

zadavatel ŘSD zadalo projekt.. pro projektanta asi někdo dělal geologický průzkum (pokud ne, tak to průšvih) a zadavatel projekt musel odsouhlasit, pokud byl špatný, tak jsou na ŘSD diletanti, že to nepoznali.. navíc.. během výstavby by měl být autorský dozor ze strany projektanta a stavební dozor ze strany ŘSD. Zákon to sice neukládá, ale předpokládám, že na tak rozsáhlé stavbě byl veden stavební deník. A pokud se zakrývají nosné konstrukce, měl by být v deníku záznam o odsouhlasení jak stavebním dozorem, tak autorským dozorem.. pokud se toto nedělo, vůbec se nedivím, že to dopadlo, jak to dopadlo.. takže, tady neselhal jen dodavatel, ale i ŘSD a projektantRv

0/0
18.12.2011 11:45

kvadr

Argumetn dnešní vládnoucí garnitury (ODS + TOP 09)

Za komunistů se také stavěly špatné dálnice.....

Ach bože, kdo je volil....

0/0
18.12.2011 11:39

daBmV

Re: Argumetn dnešní vládnoucí garnitury (ODS + TOP 09)

tos vycet kde?

0/0
20.12.2011 10:28

Gróf

Zhotovitel má stavbu stavět s odbornou péčí.

Podle popisovaných reklamací odborná péče ze strany zhotovitele stavbě věnována nebyla. K odborné péči patří, například, i odmítnout vadný projekt.

0/0
18.12.2011 9:53

jardahorak

Re: Zhotovitel má stavbu stavět s odbornou péčí.

K odborne peci patri odmitnout vadny projekt. Co to je za kec? 8-o

btw v cem je projekt vadny?

0/0
18.12.2011 10:20

hariprasad8

Re: Zhotovitel má stavbu stavět s odbornou péčí.

Například v tom, že nebyl použit do základů vhodný materiál.

0/0
18.12.2011 10:41

jardahorak

Re: Zhotovitel má stavbu stavět s odbornou péčí.

Rika kdo? Pouzity material byl dle zadavaci dokumentace a kazda vrstva byla stavebnim dozorem RSD odsouhlasena.

Myslite nevhodna struska? Ta byla statni zkusebnou certifikovana jako podkladovy material a v zadavaci dokumentaci si ji RSD jako podkladovy material primo vyzadalo.

0/0
18.12.2011 11:10

ujko.straka

Re: Zhotovitel má stavbu stavět s odbornou péčí.

ale jdi ty brepto. Není struska jako struska, staří praktici by mohli vyprávět jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými struskami. Problém je v tom že prachy jsou prachy a dám krk za to že se nikdo nezajímal o to jaká struska se tam vlastně dává a pokud by se třeba nějaký šofér ozval že to co tam sype je na ho.no tak by se mu v lepším případě vysmáli že tomu nerozumí v tom horším by řekli ať drží pysk. Jsou strusky které vlivem vlhka bobtnají, jsou strusky které se ve vlhku a pod tlakem promění na bláto, jsou strusky které jsou tak hladké že je lze použít pouze jako příměsi do betonu. Jenže pro managara struska jako struska - hlavní jsou prachy.

0/0
18.12.2011 11:27

ujko.straka

Re: Zhotovitel má stavbu stavět s odbornou péčí.

Pardon - mělo být pro managora.

0/0
18.12.2011 11:28

jardahorak

Re: Zhotovitel má stavbu stavět s odbornou péčí.

Proto ma ta navezena struska certifikat statniho uradu, brepto. Paklize je nevyhovujici, je otazkou jak mohla ziskat certifikat podkladoveho materialu. Proc se po tomto nepidi novinari je mi zahadou. Protoze dokud bude na RSD situace jaka je, budou se dalnice vlnit stale.

0/0
18.12.2011 22:07

bar.bu.do

Re: Zhotovitel má stavbu stavět s odbornou péčí.

... celá stavba je koncipována jako úložiště "ekologicky zátěžového" odpadu ...

... jak se na tohle dělá certifikace?

0/0
19.12.2011 16:04

čelo

Re: Zhotovitel má stavbu stavět s odbornou péčí.

Pokud jsem dobře slyšel, tak stavební dozor ŘSD je jedna velká fraška, kterou řeší tučné obálky. A nejen u ŘSD. Bohužel.

0/0
18.12.2011 16:27

c00l3x

D11

Je zajimave ze u D11, ktera je v daleko horsim stavu, oproti projektu je podlozi na vetsine mist mensi, nekdy az o polovinu, to stat nemel problem symbolicky zadotovat polovinou premrstene ceny :-/

0/0
18.12.2011 8:54

3ska

prelozeno

nebyla to dalnice, byl to tunel

0/0
18.12.2011 5:05

3ska

Re: prelozeno

nebyl to most, ale ohlodana kost

0/0
18.12.2011 5:09

Dr.Download v.5

Mluvčí zadělala

Eurovii pořádnej průšvih!

0/0
18.12.2011 3:39

vládní úředník

Podle mě vyjde levněji vedle postavit novou dálnici, než

opravovat ten zmetek.;-€

+1/0
18.12.2011 2:32

Logic

Co to je za hloupost ?

Proc by se na ty dalnici asi jezdilo 60 km/h, kdyby s ni nic nebylo ? To pani Kucerova trochu ve svem vyjadreni nedomyslela :-)

0/0
17.12.2011 22:39

vilda570

Zvlnění

Zvlnění  je za příplatek. Faktura bude zaslána k uhrezení bčetně penále v nejblžších dnech.

0/0
17.12.2011 22:37

Jiřik

Re: Zvlnění

Dálnice s trvalou ondulací? ;-)

0/0
19.12.2011 5:58

Gróf

Evidovat to jako nesplacený závazek vůči státu.

To firmu vyloučí z dalších soutěží, dokud závazek nevyrovná.

0/0
17.12.2011 22:35

kodlx

smutne je

ze misto stavby dalnice je to "ekologicky projekt". proste to meli postavit kvalitne a ne ekologicky.

strusku, pokud je to odpad ktery nelze poradne pouzit jsme mohli tajne odvezt do polska nebo čobolům třeba. nebo nasypat do nepouzivanych dolu.

0/0
17.12.2011 22:19

akazu

Re: smutne je

houby ekologický. Chtěli jenom co nejvíc vyrýžovat a tady to mají.

0/0
18.12.2011 5:54







Najdete na iDNES.cz