Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Premiérové Pendolino na západ Čech mělo zpoždění kvůli tragické nehodě

Rychlovlak Pendolino poprvé dorazil na západ Čech. V sobotu dopoledne se vydal na trasu, která vedla i do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a Františkových Lázní. Při své premiéře však pendolino mělo přes půl hodiny zpoždění. Na Kolínsku totiž od rána vlaky nabíraly ztrátu kvůli tragické nehodě, při níž jiný vlak srazil na kolejích člověka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rumcajz

Špatný titulek.

Pendolino mělo zpoždění kvůli bl...vi, který vlezl na koleje.;-)

0/0
19.12.2011 11:18

tarten

Re: Špatný titulek.

Chápal bych, když se někdo rozhlédne a vleze na nějakou lokálku. Ale lézt na koridor, to si vysloveně koleduje.

0/0
19.12.2011 19:08

TigerM

kuygthdrgfs

http://www.youtube.com/watch?v=PMOmd3YpQK0&feature=related

0/0
19.12.2011 1:34

Jimmy888

rychlost reseni nehod

Hm, koukam, ze nestastnika dokazali vytahnout z kolejiste uz behem 30 minut, coz bude asi rekord... Asi pred mesicem jim to na hlavni trase trvalo 150 minut, kdy zpozdeni narustalo postupne asi takto 30 minut - 60 minut - 110 minut - 120 minut - 135 minut - 150 minut. S tim, ze prvni 2 hodiny se hlasila jako duvod zpozdeni oprava lokomotivy, pak se to zmenilo v prekazku na trati. No v Indii to davaji pod minutu, ale toho se tu asi nikdy nedozijem. Misto, aby dali nalepky se zakazem nastupovani kdyz se vlak rozjizdi ke kazdym dverim zvenku tak radeji budou pokazde 3 hodiny vysetrovat jestli to vazne byla chypa toho naskakujiciho kdyz uz se vlak rozjizdel a on zkusil naskocit, aby vzdy dospeli ke stejnemu zaveru, ze ano.

0/0
18.12.2011 11:38

Bery

Re: rychlost reseni nehod

Tech 30 minut melo pendolino. Nehoda vsak byla, jak se pise v clanku, kolem osme rano...

0/0
19.12.2011 8:27

calver1

Tak

Tak ono to Pendolino žádný rychlovlak není, je to spíše pomalo-drahý vlak a navíc pisatel článku zapomněl na to podstatné. Pendolino už nejezdí do z Prahy na Brno. Takže žádný důvod k oslavě, ale mnoho důvodů pro slzy.

+2/0
18.12.2011 0:25

109e

Re: Tak

Sice to byla nevýhodná koupě, ale to neznamená, že nebude jezdit. Jezdí a jezdí dobře. Rychlovlak to pochopitelně je. Jezdí v mnoha zemích Evropy.

+1/0
18.12.2011 6:01

p_n_2

Re: Tak

No jezdí dobře, těch poruch bylo a je dost. Rychlovlak to není v žádném případě, aspoň ne v našem směšném 160km/h koridorovém provedení. Takže je v podstatě k ničemu.

0/0
18.12.2011 12:05

109e

Re: Tak

Jestli je něco, co vozí lidi k ničemu, tak nevím, co je k něčemu. Pendolino je rychlovlak svojí konstrukcí, na tom Váš pohled nic nezmění. Máte nějaký důkaz, že tento vlak má dost poruch?

+1/0
18.12.2011 16:41

tarten

Re: Tak

Dětských nemocí bylo dost, ale těch poruch dnes je docela málo. Dnes je to velmi spolehlivý vlak, pro někoho kupodivu. Rychlovlak nějaké nižší kategorie to technicky samozřejmě je, je ale použitý na spoje, které rychlovlak být nemohou.

0/0
19.12.2011 19:07

Yesname

Re: Tak

Pokud Vám Pendolino vadí, tak nechápu Vaši tryznu nad koncem Slovenské Strely. Ovšem přiznám, že ta mi taky schází, a to výrazně, protože to bylo jediné spojení, dobře navazující právě na vlaky na Plzeň.

0/0
18.12.2011 18:26

tarten

Re: Tak

Ten "lázeňský" vlak s koncem Slovenské strely nesouvisí. Mohl by teoreticky jezdit i když se ještě do Bratislavy nebo Vídně jezdilo. Ale ještě loni nemělo cenu ho na ten rozhrabaný koridor posílat.

0/0
19.12.2011 19:11

vládní úředník

Škoda peněz

Na tuhle rychlost stačí obyčejný vlak.

0/0
17.12.2011 22:52

Bob-an

Re: Škoda peněz

Ten ale muze byt obcas nebezpecny :-D. V pondeli jsem po hodne dlouhe dobe jel EC misto pendolinem, a jak se ty EC nenaklani tak se mi v zatacce poliskal kufr z police do ulicky, nastesti tam nikdo nestal...

0/0
17.12.2011 23:22

Saiwer

Re: Škoda peněz

Obyčejný vlak by na této trati tak rychle jezdit nemohl, z důvodu nevyrovnaného příčného zrychlení působícího uvnitř vozu na cestujícího při průjezdu vlaku oblouky.

0/0
18.12.2011 18:05

Saiwer

Re: Škoda peněz

Samozřejmě to slovo RYCHLE je v uvozovkách:-)

0/0
18.12.2011 18:06

TigerM

Re: Škoda peněz

ono by teoreticky mohlo pendolino jezdit 200km/h, ale jaksi by ho stejne brzdili jine vlaky na trati, jez maji max. 140-160km/h, krom toho by se museli zrusit i prejezdy...

0/0
19.12.2011 1:34

Saiwer

Re: Škoda peněz

Dvoustovkou by jezdit mohlo, ale jen úseky Brno - Břeclav a Pardubice - Praha. Ostatní úseky TŽK mají své geometrické omezení a o trati Plzeň - Cheb to platí dvojnásob.

0/0
19.12.2011 9:07

Gróf

Vítat vlak kapelou je poněkud směšné.

By mne zajímalo, kdo to vymyslel. Doufám, že kapela hrála zdarma, protože si neumím představit financování takové kraviny z veřejných prostředků.

+1/0
17.12.2011 22:40

hokejový expert von Kei II.

Re: Vítat vlak kapelou je poněkud směšné.

Bývají to kapely ze ZUŠ, takže zdarma, neboj.

0/0
18.12.2011 8:44

tarten

Re: Vítat vlak kapelou je poněkud směšné.

Vítat významný vlak kapelou - to bylo vymyšleno už hodně dávno. Snad dříve, než se narodil Franz Josef I. I Jančura to dělá.

0/0
19.12.2011 19:16

Saiwer

VRT

No, pěkné. Ale pořád si myslím, že už by se stát měl reálně zamyslet nad nutností stavět vysokorychlostní tratě. Modernizace, která probíhá od poloviny devadesátých let na tranzitních koridorech se dá v analogii se silnicemi přirovnat k náhradě krytu a konstrukčních vrstev silnic I. třídy a k ojedinělé výstavbě obchvatů obcí.

Kde jsou ale železniční "dálnice"? O vysokorychlostních tratích se u nás stále jenom mluví, ale skutek utekl. V roce 2013 nám EU pravděpodobně utáhne kohoutek štědrých dotací, čímž budou všechny stávající projekty VRT nejspíš odsouzeny k záhubě...

Proč mám neustále pocit, že se ČR nepoučila z chyb, které před čtyřiceti roky dělaly západní země?! Tam se také zaměřili téměř výhradně na rozvoj silniční dopravy a dnes, když tato doprava kolabuje musí pracně a nákladně obnovovat zanedbanou a místy zcela zrušenou železniční síť. Krásným příkladem toho je Irsko.

+3/0
17.12.2011 20:36

Fare.l

Re: VRT

Je to smutné, když vidím kolik EU cáluje na španělské VRT. Nejhorší na tom je to, že i ten koncept modernizace koridorů byl na prd. To není jen můj, ale i názor mnoha odborníků.

0/0
17.12.2011 21:09

drevak_patlak

Re: VRT

ANo, ve Španělsku jsem měl tu čest jet, Madrid-Valladolid cca 200 km ujel vlak cca za hodinu i s jednou zastávkou a několika kilometry pomalé jízdy okolo rozestavěného úseku. Ovšem služba na nádraží byla hrozná, anglicky neumí skoro nikdo a rychlost zaměstnanců ořášerná. Neejvíce mě ale vytáčelo, že to vytáčelo jen mě, Španělé ve frontě na lístek byli úplně v pohodě.

Nicméně srovnávat Španělsko s Českem není úplně na místě. Španělsko je podstatně větší a zdaleka ne tak hornaté (resp. terén není takvariabilní), tam se VRT staví daleko lépe než u nás. A samozřejmě města spojená tou VRT jsou podstatně lidnatější než ty naše.

0/0
17.12.2011 21:20

a8nn

Re: VRT

Můžete některé ty odborníky uvést? VRThujera Šlégra z CEDOPu prosím vynechte.

Ne že by se některé věci nedaly řešit líp, že by třeba úsek Plzeň-Cheb vůbec do koridorových staveb patřit neměl, ale celkově je výsledek poměrně dobrý.

0/0
17.12.2011 21:45

a8nn

Re: VRT

Za severovýchodní hranicí se zamysleli, a přestože mají oproti nám výrazně lepší terénní podmínky a Varšava, Lodž a Poznaň jsou větší než Praha, Brno a Ostrava, došli k závěru, že to v příštích 20 letech nemá smysl.

>musí pracně a nákladně obnovovat zanedbanou a místy zcela zrušenou železniční síť.

Do popisovaného stavu by se při ekonomicky velmi náročné stavbě VRT dostal zbytek naší sítě.

0/0
17.12.2011 21:50

tarten

Re: VRT

Máte nějaký zdroj? Poláci byli vzhledem VRT doteď dost aktivní.

0/0
19.12.2011 19:20

Saiwer

Re: VRT

"Máte nějaký zdroj? Poláci byli vzhledem VRT doteď dost aktivní."

Jistě že nemá zdroj. Byl to jen takový výkřik do tmy. Poláci jsou ve stádiu projektových příprav na stavbu systému VRT spojující Varšavu - Krakov - Vratislav s pozdějším napojením větve na Poznaň (realizace do roku 2025). Projektovaná traťová rychlost je, tuším, 250 km/h a co se týče polské vlády, ta do toho dává veškeré úsilí (bohužel po vzoru Španělů na úkor ostatní dopravní sítě). A právě propojení tohoto systému se systémy v západní Evropě do jisté míry záleží na činnosti ČR. Relace Norimberk - Plzeň - Praha - Vratislav je v tomto ohledu klíčová.

Dá se k tomu vygooglit několik podkladů na netu, třeba i na úrovni senátu ČR (prezentace Ing. Kušníra).

0/0
20.12.2011 9:23

tarten

Re: VRT

Tady dokonce vidím rychlost tratě 300 km/h. Je dost možné, že první roky to nebude možné provozovat na plnou rychlost, ale připadá mi to velmi blízko a velmi rychle.

http://www.uic.org/IMG/pdf/20111101_a1_high_speed_lines_in_the_world.pdf

0/0
20.12.2011 10:46

tarten

Re: VRT

Docela mě překvapilo, že na úrovni EU se docela vážně bere ta VRT relace (Norimberk - Plzeň -) Praha - Vratislav. V Kušnírově dubnové prezentaci o tom ještě nic nebylo. Ale před 2030 asi dost těžko, když to není v páteřní TEN-T, jen v doplňkové.

0/0
20.12.2011 10:58

Saiwer

Re: VRT

Tak na předloňském semináři Czech Raildays v Ostravě o relaci Norimberk - Praha - Vratislav diskutovalo poměrně živě. S poutavým příspěvkem tam vystoupil nějaký Ing. Arch. (již si bohužel nepamatuji jeho jméno) a měl k tomu zajímavé podklady. Tvrdil, že tato VRT je z pohledu rentability asi na tom nejlépe. Co se České republiky týče, vyřešil by se problém s dopravou do královéhradeckého a libereckého kraje a do jisté míry by se dalo odlehčit trati Praha - Pardubice. Rozhodně se v případě ČR nedá mluvit o tom, že po nových VRT tratích by měly jezdit jenom rychlovlaky. Převezmou rovněž část osobní konvenční dopravy a směr Praha - severovýchod je v tomto ohledu nejvíce zanedbaný.

V evropském měřítku je poptávka po této relaci taky více než příznivá.

0/0
20.12.2011 17:00

Saiwer

Re: VRT

Druhou významnou VRTkou by měl být úsek Brno - Přerov (trať. rychlost 230 km/h), která lze z velké části vést ve stávající stopě a finanční náklady na její výstavbu jsou hodně přiměřené. Osobně věřím, že tato modernizací docílená VRTka se začně stavět v dohledné době. Plného využití se však samozřejmě dočká až po připojení na další úseky, ale nějak se začít musí.

0/0
20.12.2011 17:01

a8nn

Re: VRT

Samozřejmě máme zdroj: http://www.rynek-kolejowy.pl/29255/Nie_bedzie_KDP_w_Polsce.htm a další články o KDP v RK po tomto datu.

0/0
1.1.2012 2:18

Kidkid

Re: VRT

To je právě naše chyba. Máme svoje dobře vybudované železnice, ale na západě se nosí silnice tak honem vybudujeme silniční síť. Kdybychom přemýšleli, tak jsme vše dopravovali vlakem i ty kamiony které jednou tranzit. Neviděli bychom, že u nás natankují naftu či utratí za mýto na dálnici, ale řekli bychom si, že nám tu nebudou smrdět ani ničit silnice. A autem dopravovat zboží jen z nádraží. Udělaly se kontejnery tak by se dovážely kontejnery nebo by se zase obnovily železniční vlečky a dráha by vagony dovezla zákazníkovi až na jeho vykládací rampu.

Dnes bychom měli silnice v pořádku, nepotřebovali bychom možná ani tolik dálnic a nečetli bychom denně o nehodách na silnicích.

0/0
21.12.2011 2:57

Saiwer

Re: VRT

Tak železniční nákladní doprava, to je kapitola sama o sobě. Jestli se někomu v brzké budoucnosti povede vytvořit takové podmínky, aby byla železniční doprava atraktivní pro menší a malé podniky, pak si ten dotyčný zaslouží Nobelovu cenu. Obávám se ale, že tento proces bude ještě na hodně dlouho.

Je ale pravda, že se mi vždycky otvírá kudla v kapse, když jedu po dálnici z Prahy na Brno nebo HK a vidím tam ta ohromná logistická centra bez jediné vlečky napojené do sítě. Obdobně funguje řada nově budovaných průmyslových zón. Ty jsou navíc stavěny v takových místech, která pracujícím nedávají prakticky jinou možnost výběru, než že si pořídí auto a do práce budou jezdit autem.

Takto nesystematicky bez napojení na kapacitní dopravu se nyní začíná budovat u nás v Brně komeřční zóna ve Štýřicích, příp. univerzitní kampus v Bohunicích.

0/0
21.12.2011 14:23

Wigan

pendolino není rychlovlak

může jet maximálně 160 kmh, stejně jako vlaky IC, ve kterých jsou řazeny příslušné vagony. A to, že pendolino využije naklánění je opravdu super, čtyři zatáčky v celé ČR....Rv

0/0
17.12.2011 19:42

tor11

Re: pendolino není rychlovlak

to je velmi relativni..  dle evropske klasifikace se rychlovlaky berou od 160 km/h  na ceskych tratich je maximalka 160 tudiz pokdu pendolino jete rychlosti 160 km/hod jde o rychlovlak...  teoreticky to tedy za urcitych okolnosti byt rychlovlak muze..   tak jednou za 10 let..  :-)

0/0
17.12.2011 19:48

Berti19

Re: pendolino není rychlovlak

Pendolino dokáže vyvinout rychlost 230 km/h. Že u nás nejsou tratě konstruované na tuto rychlost je jiná věc. Nicméně, pendolino je rychlovlak.

+3/0
17.12.2011 19:54

a8nn

Re: pendolino není rychlovlak

To máte nějakou hodně divnou klasifikaci, obvyklé hranice jsou 190 nebo 200 km/h.

0/0
17.12.2011 21:34

tor11

Re: pendolino není rychlovlak

mozna se to za poslednich 10 let zmenilo, ale kdyz jsem delal zkousku z dopravnich staveb tak byla klasifikace rychlovlaku  dle eurocodu do 160 a nad 160 km v hodine..

0/0
18.12.2011 0:42

Bob-an

Re: pendolino není rychlovlak

Pendolino ma maximalku 230, tzn rychlovlak to je. Druha vec je, ze po cr jezdi podstatne pomaleji. Takova supesportovni motorka je porad supersport, i kdyz s ni jedete 50km/h po dedine...

0/0
17.12.2011 23:29

osk

To je zase sranda

Vítali pendolino kapelou a co teprve až jednou dorazí někam na letiště a uvidí letadlo :-D

0/0
17.12.2011 19:14

Berti19

Re: To je zase sranda

Co by, uspořádají hody.

0/0
17.12.2011 19:55

tarten

Re: To je zase sranda

To bych také přišel. :-)

0/0
19.12.2011 19:29

luban12

Je to asi dobrá zpráva pro ty,

kteří vlak používají k cestování. Vlak nepoužívám a naposledy jsem jel místní lokálkou před asi dvaceti roky a to jen abych potomkům udělal radost, protože se chtěli svést vlakem. Lokálka dosahovala místy rychlosti až 50km/hod.Když občas musím zastavit na přejezdu a sleduji vlak, tak obdivuji dráhy, už dávno nezkrachovaly.Vlak je skoro pokaždé téměř prázdný.Škoda, že dráhy neuvedou jak vysoké je využití osobních vlaků. V lokálkách dnes často  jede jen strojvedoucí,který je zároveň průvodčí,výpravčí,vlakvedoucí a i jediný cestující.;-(

0/0
17.12.2011 18:58

tor11

Re: Je to asi dobrá zpráva pro ty,

a presto si kraje takove spoje u ceskych drah objednavaji

0/0
17.12.2011 19:02

109e

Re: Je to asi dobrá zpráva pro ty,

Takové nebo makové? Neuvede-li se konkrétní spoj, jedná se o obecné pl......

0/0
17.12.2011 19:09

109e

Re: Je to asi dobrá zpráva pro ty,

Pochopitelně, že ne každý spoj je využit, ne každá trať má ideální trasu. Navíc -vlak , který někam dojede má tu potřebu vrátit se zpět.

To samé lze napsat o autobusech. Co se týče aut, málokteré je obsazeno více než jedním člověkem.

+2/0
17.12.2011 19:08

tor11

Re: Je to asi dobrá zpráva pro ty,

jo to pisete zcela spravne..   osobni auto ma v prumeru kapacitu 5 mist..   prumerna obsazenost bude max 1,5 cloveka, takze osobni doprava ma obsazensot tak 30%...    spozdeni ma osobni doprava take vecne a za rychlost 50% km za hodinu je tez zcela bezna...   co bych za ni dal takhle v podvecer na magistrale :-)

0/0
17.12.2011 19:11

109e

Re: Je to asi dobrá zpráva pro ty,

Ale Vy to píšete, jak se hodí. Vytrhnete si nějakou nejmenovanou lokálku a máme tu propočet sice pravdivý, nicméně z jedné naprosto droboučké lokality. Proč nedáte Praha- Pardubice? Trať na Ostravu? Lidi v chodbičkách...

Dnešní téma ale není o maličké lokálce, která jede do vesnice, kde bydlí 200 lidí.

0/0
17.12.2011 19:18







Najdete na iDNES.cz