Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec války ČD a RegioJetu? Dráhy vzaly cestující z rozbitého žlutého vlaku

Nevraživost Českých drah a RegioJetu je alespoň na chvíli zapomenuta. I bez vzájemné smlouvy, o které tito konkurenti na dráze jednají neúspěšně už několik měsíců, dráhy v pondělí pomohly RegioJetu v nouzové situaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ibid II. - nezničitelný

jj, už se to Jančurovi sype,

jen tak dál...R^

0/0
26.12.2011 13:11

kaksikymmenta

Nesmysl

ČD s RegioJetem mají smlouvu už od prvního dne, co Jančura vyjel. Nechápu, proč iDnes takhle lže.

0/0
21.12.2011 10:11

wercza

Re: Nesmysl

Smlouvu? A jakou? Vy jste ji snad četl(a)?

0/0
22.12.2011 9:20

kaksikymmenta

Re: Nesmysl

Laicky smlouvu o výpomoci v případě mimořádné události (ať už je to závažná nehoda, nehoda nebo ohrožení). Ne, nečetl, ale mají ji. Prostě to tak je. Nevím, proč média takhle mlží. Asi abychom si uvědomili, jak jsou České dráhy zlé a Jančura ten hodný. Zabývám se totiž železniční dopravou, dopravní technologii také studuji, takže není problém si cokoliv zjistit.

0/0
22.12.2011 9:26

honzik_janulik

Re: Nesmysl

Ale tu smlouvu asi nemají s ČD, a určitě se ta smlouva nevztahuje na odvoz cestujících v případě poruchy hnacího vozidla ve stanici...  Mimořádná událost je trochu něco jiného. Ale v tom, že média, a iDnes zvlášť, staví Jančuru téměř na piedestal, máš pravdu, články jsou silně tendenční, a tu rivalitu vlastně uměle vyvolávají... A lidi jim to žerou, a žerou :-/

0/0
23.12.2011 18:46

kaksikymmenta

Re: Nesmysl

Kamarád pracuje u ČD na pozici, kde o tom má přehled. Tu smlouvu mají. A není potřeba mě poučovat, co je mimořádná událost (asi jsem se měl rozepsat víc).

0/0
23.12.2011 20:16

honzik_janulik

Re: Nesmysl

Já tě nepoučuju, jenom upřesňuju, nebuď nervózní :-) A určitě mají tu smlouvu přímo s dopravcem ČD?

0/0
24.12.2011 10:59

kaksikymmenta

Re: Nesmysl

Pardon, necítím se zrovna nejlíp. Už vidím, že to doléhá i na ostatní.

Jo, mají. SŽDC skoro žádná vozidla nemá. A myslím, že i já bych podepsal smlouvu s provozovatelem drážní dopravy než s provozovatelem dráhy, který se de facto stará o dopravní cestu.

A jinak přeji krásné Vánoce a hezký Štědrý den. :-)

0/0
24.12.2011 11:31

honzik_janulik

Re: Nesmysl

V pohodě :-) Taky veselé a hezké vánoce...

0/0
24.12.2011 16:50

velky bratr

Re: Nesmysl

Pokud je cilem soucasneho snazeni mnoha stran snizeni hodnoty CD k vyhodnemu prodeji (coz zname z rady jinych pripadu), pak to smysl pochopitelne dava.

0/0
23.12.2011 23:22

Leinad

Re: Nesmysl

Popisuje ta smlouva odvoz cestujících i při poruše hnacího vozidla na nádraží? 8-o

0/0
24.12.2011 19:22

kaksikymmenta

Re: Nesmysl

Kdybyste si ráčil přečíst celé vlákno, pochopil byste, proč Vám na to nemůžu odpovědět.

0/0
24.12.2011 21:24

polpot1

CharitA....

Ať je to,tak nebo tak,taková by měla být spouprace i soupeřů a pokud by se,tak chovali všichni byl by ten svět trochu jiný a to určitě.Škoda ,že za vším jsou jen a jen finance;-)

0/0
20.12.2011 11:11

wercza

Re: CharitA....

Myslím, že prvním zájmem obou bylo ty lidi nějak přepravit, o peníze se jednalo až pak...

0/0
20.12.2011 12:11

svedek casu

Re: CharitA....

;-D;-DR^

0/0
21.12.2011 7:39

wercza

Re: CharitA....

Co je na tom k smíchu?

0/0
22.12.2011 9:25

Leinad

Re: CharitA....

Zadarmo by to neudělaly. A i kdyby tentýž den RegioJet zkrachoval a ČD by nic nedostaly, tak by to byla hezká reklama.

0/0
24.12.2011 19:24

Rosinanta

rozdíly

No, je pěkné, jak se ČD snaží vytřískat maximum z takové samozřejmosti... ale to je jedno. Co je podstatné, že článek nechtěně demonstruje základní výhodu Regiojetu  (nebo v podstatě jakéhokoliv soukromého dopravce) nad polostátním molochem - že by vám totiž ČD vrátili peníze za lístek, pokud jejich vinou vznikne zpoždění, to opravdu nehrozí. Když se zkusíte ozvat, ještě z vás udělají pitomce. Soukromí dopravci mají většinou chování na poněkud jiné úrovni.

+4/0
20.12.2011 8:38

wercza

Re: rozdíly

A jéje, další, co absolutně nechápe, o co jde...  Co vás vede ke scestné myšlence, že je to samozřeejmost, a jakým způsobem se z toho ČD snaží vytřískat maximum? Plácáte hlouposti...

+2/0
20.12.2011 8:45

Nannius

Re: rozdíly

Podstata byla v tom, ze u CD by se velmi pravdepodobne nestalo, ze by 1)sehnali nahradni spoj, 2)zaplatili jizdne za ten spoj a 3)vratili jizdne (cestujici tak neplatili za nekvalitni sluzbu nic) a to cele se spozdenim v radu "desitek minut"...

0/0
20.12.2011 8:52

wercza

Re: rozdíly

Hlouposti... a kde by ten náhradní spoj sehnal RJ? Taky tam mohli ty lidi nechat trčet, dokud by někde nesplašili autobus SA. A ČD by lidi prostě přepravili dalším spojem, těch vlaků jim jaksi jezdí víc. Že se dopravci dohodli, je jenom dobře, a určitě to není samozřejmost, jak se snaží naznačit rosinanta, proč by měl jeden dopravce brát cestující dopravce jiného, jenom z dobrého srdce? A taky je snad jasné, že to RJ ČD zaplatí, zkuste si převést do jiného oboru podnikání, dá někdo někomu něco zadarmo?

+3/0
20.12.2011 8:58

Rostislav S.

Re: rozdíly

A nevzaly je ČD třeba z toho prostého důvodu, že měly ve vlaku místo? A budou mít větší tržbu?

0/0
20.12.2011 9:00

wercza

Re: rozdíly

Kdyby neměly místo, tak je logicky vzít nemůžou, ne?:-)

0/0
20.12.2011 9:31

M.ZIKMUND

Re: rozdíly

Jak kdyby neměly místo, tak logicky vzít nemůžou ?

Na rozdíl od  vlaků žlutého dopravce kategorie  IC nejsou v Ex dopravce vázána místa k sezení ma místenku, takže když budou obsazena místa k sezení, tak prostě cestující budou stát.

Italské železnice dokonce ve vlacích "s povinnou rezervací místa" (míněno k sezení) sdělují, že k dispozici jsou toliko místa k stání nebo si cestující může vybrat jiný vlak ...

0/0
20.12.2011 10:20

wercza

Re: rozdíly

No vždyť já vám nejoponuji, jenom říkám, že kdyby neměly místo, tak je vzít nemůžou...:-)

0/0
20.12.2011 12:20

Leinad

Re: rozdíly

Když bych měl přestupní jízdenku Student Agency -> RegioJet a autobus by měl takové zpoždění, že by přípoj ujel, mohl bych jet následujíím vlakem RJ - pokud by byl vyprodán, tak na stojáka. :-)

0/0
24.12.2011 19:27

Leinad

Re: rozdíly

Vlak má fyzicky omezenou kapacitu a to i když není místenkový.

Záleží na cestujících a jejích zavazadlech, ale řekněme, že se dá počítat 3-8 lidí na metru čtverečním podlahy. ;-D

0/0
24.12.2011 13:49

Bery

Re: rozdíly

Presne tak... kolegyne z prace mela problem s firmou, co ji doslova zprznila plastova okna. Druha firma to pak napravila... a svete div se, nechala si to samozrejme zaplatit.

0/0
20.12.2011 9:21

Rosinanta

Re: rozdíly

Nemyslím, že je samozřejmost, že by ty lidi naložili zadarmo. Ale považuju za samozřejmost, že ti cestující prostě přestoupí do jiného vlaku - tedy do vlaku čd - a buďto 1) si to zaplatí sami a pak to budou na RJ vymáhat 2)nebo jako v tomto případě, dohodne si to rovnou RJ s dráhami. Což je pro cestujícího samozřejmě ta příjemnější možnost. Ale aby vlak čd odmítl ty lidi naložit, to by mi opravdu přišlo divné.

0/0
20.12.2011 10:50

Bery

Re: rozdíly

1) u CD je nahradni spoj hned ten dalsi co jede... jezdi jich na te trati pomerne dost. ;-)

2) cestujicimu plati jizdenka i na dalsi spoj... plati totiz cely den a ne jako u RJ jen na konkretni vlak, takze tento "problem" odpada

3) cele jizdne se u CD nevraci, tedy mimo pripadu, kdy se jizda neuskutecnila vubec. Jinak neni duvod, protoze do cile se cestujici dostane. V pripade ujeti posledniho pripoje totiz CD proplati jinou verejnou dopravu, v krajnim pripade i taxi.

+1/0
20.12.2011 9:32

Leinad

Re: rozdíly

1) No a? RJ má taky několik spojů každý den. ;-)

2) Konkureční věc no. Někdo se rád mačká na přeplněné chodbě(případně má místenku, která negarantuje nastoupení do přeplněného vlaku ani cestu ze sedačky na vlakové WC), někdo má rád místo. Někdy také do poslední chvíle nevím, v kolik pojedu.

3) "Jinak neni duvod, protoze do cile se cestujici dostane." - RJ jízdné vrátil, i když se cestující dostali do cíle.

0/0
24.12.2011 13:46

Bery

Re: rozdíly

1) jiste ma, ale pocet je nizsi a jsou povinne mistenkove...

2) jasne, da se to tak nazvat. Ja vetsinou nevim v kolik pojedu a kdyz uz jedu, tak spis specham a risknu i plny vlak.

3) to lze taky asi zahrnout pod polozku "konkurencni vec".

0/0
26.12.2011 13:20

wercza

Re: rozdíly

A v neposlední řadě, RJ snad sehnal nějaký náhradní spoj?

0/0
20.12.2011 12:13

Leinad

Re: rozdíly

RJ platil jízné, což nemusel. (Mohl nechat cestující čekat na další spoj RJ nebo na náhradní bus SA. Nebo když vrátil 100% ceny jízdného, proč by je vůbec ještě převážel dál nebo zaplatil jízdné?)

0/0
24.12.2011 13:36

Bery

Re: rozdíly

"proč by je vůbec ještě převážel dál..."  Ani CD nemohou nechat nekoho v puli cesty, pokud si to nebude vyslovne prat. ;-)

0/0
26.12.2011 13:26

Leinad

Re: rozdíly

Já ve smluvních podmínkách ČD nevidím možnost dostat 100% jízdného zpátky, když jsem v cíli.

(kdy ČD zařídí náhradní spoj a zároveň vrací celé jízdné?)

0/0
24.12.2011 13:33

Bery

Re: rozdíly

CD vraci cele jizdne jen v pripade, ze se cestujici rozhodne v jizde nepokracovat a pozaduje navrat do vychozi stanice. Pak ma i jizdne nazpet do vychozi stanice zdarma.

0/0
26.12.2011 13:24

Brutus optikus laktobacilus

Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

Tak to u ČD nehrozí. Stačilo mi, když měl vlak na hlavní trati zpoždění a proto mi ujela poslední lokálka a další jela až ráno. Když jsem si byl stěžovat u paní za okýnkem, jediné čeho jsem se dočkal byla arogance a téměř výsměch. Nakonec pro mě museli přijet kamarádi a dráhy nevrátili ani korunu!!!

+4/0
20.12.2011 7:17

ingchemik

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

Bohužel se mi stalo totéž - zpoždění 25 min. a přípoj okolo 21:00 nikde... Možnosti - někomu zavolat, přespat nebo jít 15 km pěšky. Naštěstí vyšlo to první...

0/0
20.12.2011 7:45

Bery

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

V pripade ujeti posledniho spoje CD poskytuji nahradu za nahradni dopravu a pokud nejede jina verejna doprava, tak poskytuji nahradu i za taxi. ;-)

+1/0
20.12.2011 9:24

wercza

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

Ale to by si musel někde zjistit, a to se mu nechce. Radši si bude stěžovat na netu v diskuzi:-)

0/0
20.12.2011 9:32

velky bratr

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

Ne, to mu ma rict ta pani v okynku. Bohuzel tam casto sedi kysela baba s usklebkem, ktera si svou pozici sily nadsene uzije - doma ji treba mlati manzel, nebo tyranizuje tchyne a drenenei ciziho nestesti je dobra kompenzace.

Na druhe strane uznavam, ze u drah dela hromada sympatickejch lidi, kteri jak mohou, tak pomohou a poradi.

0/0
23.12.2011 23:21

duchodkyne

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

;-D;-D

A pak ses probudil a měl jsi ruku v nočníku...

Jednou mi ujel poslední vlak v Praze na hl.n., přijel jsem z Olomouce, vlak měl cestou poruchu. Přijeli jsme asi se 110 minutama, 20 minut po tom, co odjel můj poslední vlak. Když jsem chtěl přečkat noc v tehdy ještě nemodernizované hale, vyhodili mě nádražáci. Srandovní bylo, že je policajti, kteří je při uzavírání haly doprovázeli, přesvědčovali, že mě namají co vyhazovat, když mi ujel vlak z viny ČD. Marně.

0/0
20.12.2011 10:06

Bery

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

Hmm... a v kterem to bylo roce ? ;-)

+2/0
20.12.2011 10:40

Brutus optikus laktobacilus

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

Hele, vo co ti jde? To co tady říkáme se nám prostě stalo a jestli ty máš jiné zkušenosti, tak OK, ale proč to prostě nepříjmeš jako fakt? Nebo jsi na výplatní listině ČD?

0/0
20.12.2011 12:04

wercza

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

A i kdyby byl? Jenom ti říká to, co je fakt. Kdyby sis nechal vydat zpožděnku, zavolal si taxík  nechal si vystavit potvrzeni, musely by ti to dráhy proplatit, takový je fakt. Že to nevíš, je tvůj problém.

+2/0
20.12.2011 12:10

Bery

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

Jo, to se klidne stat mohlo a nijak to nezpochybnuju. Ale stejne tak, jako se neda srovnavat v minulosti cernobita TV s dnesni 3D plazmou, tak i na draze se svet meni a to nejen legislativou, ale i osobnim pristupem. Proto jako relevantni beru srovnavani soucasneho stavu, pokud to mame srovnavat se soucasnosti u RegioJetu. Ju? ;-)

Jinak proto, ze mam tyto informace, nemusim byt hned na vyplatni listine CD. Ono se o tom psalo i na iDnes, ale lepsi je si to jeste overit u zdoje. ;-)

0/0
20.12.2011 17:31

nickless

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

To je fajn, ale pokud bydlíte někde, kam se z konečné vlaku musí ještě autobusem (což je určitě více lidí, než těch, kteří mají doma i vlak) a díky zpoždění ČD vám ujede poslední autobus (přestože jste měl rezervu třeba půl hodiny), pak z ČD nedostanete nic, protože u nich jste měl lístek jen do koncové železniční stanice a oni vás tam dopravili. Domů to máte třeba 15 km, mrzne až praští a ještě vás vyhodí z nádražní haly, protože ta se na noc zavírá.

0/0
20.12.2011 10:49

Bery

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

Hmm, tak presne toto se mi kdysi 2x stalo u autobusu. Jel jsem z prace po odpoledni a mel jsem prestupovat na druhy bus, ale ten nam ujel. Byl unor a venku -18 stupnu. Mobil v te dobe neexistoval. Domu (12 km) jsem dorazil asi v 1:30, ale bylo to lepsi, nez cekat na mraze, jen u cedule bez pristresku, na prvni ranni autobus, ktery jel az ve 4:30.

Mam podobnou zkusenost z drivejsich dob i u vlaku, ale tam mne pustil vypravci do male mistnustky, kde meli kuchynku, uvaril mi kafe a preckal jsem v pohode do ranniho vlaku. Od te doby jezdim mnohem radeji vlakem. ;-)

0/0
20.12.2011 13:07

Leinad

Re: Celé jízdné zpět, přestože cestující dojeli do cíle?

Neříkám, že ne. Ale

1) Já po kapsách běžně nenosím hotovost na taxi. A obecně vzato ani limit na kartě mi to nemusí dovolit.

2) Je tato služba propagována? Já jsem zatím neslyšel průvodčího ČD, že by něco takového říkal, ani jsem si na nádraží nevšiml billboardů. :-P

0/0
24.12.2011 13:39







Najdete na iDNES.cz