Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Viceprezident Foxconnu: Když nejste Microsoft, na počítačích nevyděláte

Přestože má společnost Foxconn v Česku roční stomiliardový obrat, zisk není větší než čtvrt miliardy. V Česku už není práce tak levná, jako když jsme přišli. Ale neodcházíme, jen změníme sortiment, říká viceprezident společnosti Foxconn Jim Chang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pravda bolí

Spíš mě zaujalo

že Češi jsou tam zaměstnaní pouze z 50ti % a přesto si stěžuje, že má drahou pracovní sílu. Mít polovinu fabriky plnou pracovní síly z východu - Slováků, Ukrajinců, Poláků, Vietnamců a já nevím čeho ještě a pořád si stěžovat mi přijde divný, asi je k nim moc velkorysý:-)

+1/0
20.12.2011 11:54

Radek-334

Re: Spíš mě zaujalo

Asi také dostali roční přémie 3000Kč jako ve Škodovce...

0/0
20.12.2011 11:59

SlevinSelebra1

Re: Spíš mě zaujalo

Co řikal bratr a ten tam prauje tak už jich tam moc není za dob kdy nastupoval tam byli mongolové a vietnamci těd řikal že tam má skoty

0/0
20.12.2011 12:14

centris610

Re: Spíš mě zaujalo

pracoval jsem tam skoro 7 let ... no tech Skotaku tam je dost, ale jsou to vsechno manažeři ... a co si budeme povídat, většina manažerů jsou cizinci a ti pobírají daleko větší peníze než čeští manažeři ... a nebavíme se o desetitisících spíš o stovkáchtisících měsíčně .... takže asi tak ... :-)

0/0
20.12.2011 14:15

jfb

Re: Spíš mě zaujalo

I tak jsou platy + daně + soc + zdrav minimálně na 2-3 násobku srovnatelného Číňana

0/0
20.12.2011 13:20

MiKos112

Re: Spíš mě zaujalo

Platy možná, ale celkové náklady na zaměstnance tak 10-20x

0/0
20.12.2011 21:43

Mathe

Na novinkách

diskuze k Havlovi povolili, ale tady vládne cenzura. Idnesu svoboda slova neříká vůbec nic. Oni tady vydají asi 50 článků, vydělají na jeho smrti prachy a lidi se k němu nesmí ani vyjádřit. A už mě nebaví, jak dělají z jeho smrti tragédii. Prostě to byl člověk jako každý jiný. A nemá smysl o něm psát desítky článků a státní smutek bych vyhlásil jenom na pátek.

+1/0
20.12.2011 11:04

valoe

Re: Na novinkách

Vyjadrit jste se mohl kdykoliv, proc ted?

0/0
20.12.2011 11:27

:::.Radin

Re: Na novinkách

no co další důkaz toho co Havel dokázal, rozkrás republiku a svoboda je skoro stejná jako před jeho "zásluhama" :-/

+1/0
20.12.2011 12:03

Sanjuro

Re: Na novinkách

2 dny se pod články o havlovi zvracelo - to vám snad nestačilo?

+1/0
20.12.2011 12:05

:::.Radin

Re: Na novinkách

jasně, pro to ať žije cenzura jako za vámi oblíbenejch komunistech 8-o

0/0
20.12.2011 13:32

Mathe

Re: Na novinkách

Mosíme pochopit, že pro obdivovatele Havla je říkání pravdy blití nesmyslů. Pro ně zůstane Havel vždy dokonalý.

0/0
20.12.2011 15:00

mim7

Re: Na novinkách

50 článků to bude denně a tyhle mediální orgie budou pokračovat minimálně měsíc.

+1/0
20.12.2011 12:16

Sub7

...

Tak ať prodávají polobotky nebo hamburgery, když jim počítače vynáší málo. Božínku, to by jeden fakt neřekl, jak jsou ty počítače špatný byznys, nemají nějaké konto, že bych jim přispěl? Já jsem před Vánocemi naměko a dávám na charitu.

0/0
20.12.2011 10:52

Bob-an

Re: ...

Vzdyt si nejak extra nestezuje, akorat poznamenal, zebudou preorientovavat vyrobu na trochu jiny sortiment, protoze na soucasnem by pri rostoucich nakladech v CR byli za chvili nekonkurenceschopni. To ze v pocitacovem byznysu jsou marze nahouby vi vsichni, takze to bylo spis konstatovani.

0/0
20.12.2011 10:59

Radek-334

Re: ...

A ještě s lítostí poznamenal, že přestanou zaměstnávat nádeníky u pásu a začnou výrobu něčeho sofistikovanějšího a začnou zaměstnávat kvalifikované techniky a inženýry. Jednoznačně pozitivní trend...

0/0
20.12.2011 11:29

valoe

Re: ...

Presne. Daleko zajimavejsi je ten fakt, ze tam pracuje uz 50% Cechu. Zbytek sem natahali kdoviodkud a az jednou skonci, zustanou na krku....Foxconnu?

0/0
20.12.2011 11:30

tdvorak

Re: ...

Mluvil taky o vývoji. Jste si jist, že ten zbytek jsou nekvalifikované pracovní síly a nikoliv vysoce kvalifikovaní vývojáři ze zahraničí? (nevím, ptám se)

0/0
20.12.2011 12:17

Radek-334

Re: ...

Foxconn ČR nedělá žádný vývoj, jen pásovou výrobu. viz http://foxconn.cz/kariera/volnamista.aspx

0/0
20.12.2011 12:26

burcak vypity

Euro v. Dolar

Někdo přednedávnem argumentoval, že Česko musí přijmout euro z důvodu tlaku zahraničních firem. Zajímavé je, že tato firma vše jede přes dolar, takže euro argument je jaksi irelevantní. :)

0/0
20.12.2011 10:09

Bob-an

Re: Euro v. Dolar

Tahle firma zrovna jo, ale porad velke vetsina exportu od nas miri do EU.

0/0
20.12.2011 11:00

zmatenej

O zisk přeci vůbec nejde

hlavně, že buduje infarstrukturu (dává čechům nové kontakty, příležitosti) a zaměstnává lidi. Zisk je v dnešní době jaksi na obtíž kdekoliv, proč by si firmy měli nechat brát svoje peníze? Investice je pelší řešení.

0/0
20.12.2011 8:29

Antonin Konecny

Re: O zisk přeci vůbec nejde

I účetní čert šesté kategorie ti vysvětlí, že investice rozhodně zisk moc nesnižuje...

Jinak si taky myslím, že desátek - neboli daň ze zisku - je chyba, protože nesprávně motivuje.

Daně by měly být jenom dvě: DPH a daň z nemovitostí.

+2/0
20.12.2011 9:08

Boshinken

Re: O zisk přeci vůbec nejde

Nesouhlasim. Jen DPH. Nemovitost jiz zdanena byla.

+3/0
20.12.2011 9:10

dan010

Re: O zisk přeci vůbec nejde

DPH v americe vůbec není...

0/0
20.12.2011 10:28

Bohem vyvolený parazit

Re: O zisk přeci vůbec nejde

amerika není utopie

0/0
20.12.2011 10:42

jfb

Re: O zisk přeci vůbec nejde

??

0/0
20.12.2011 10:42

Spalovač šancí

Re: O zisk přeci vůbec nejde

V Americe je prodejní daň, což je obdoba naší DPH. Nepočítá se na každém mezistupni, ale až u prodeje konečnému zákazníkovi.

0/0
20.12.2011 10:56

Queeg

Re: O zisk přeci vůbec nejde

Ve vetsine statu je.

0/0
20.12.2011 10:58

PetrRi

Re: O zisk přeci vůbec nejde

a VAT je co? :P

0/0
20.12.2011 12:15

jfb

Re: O zisk přeci vůbec nejde

VAT je v UK...

0/0
20.12.2011 13:22

Ppp.

nevěřím

Ty nářky nad malým ziskem jsou moc pěkný. Ovšem pokud ta česká pobočka kupuje předražené komponenty od své "matky" a pokud finální výrobky levně prodává další "dceři", která sídlí v nějaké daňovém ráji a teprve tato dcera dává výrobky na trh a realizuje zisk, tak mi ty nářky znějí poněkud falešně.

+4/0
20.12.2011 8:00

:::.Radin

Re: nevěřím

seš vedle jak ty tři jedle :-) ;-D;-D

0/0
20.12.2011 8:12

hikeen

Re: nevěřím

neřekl bych. A nejde o malé firmičky naopak bych řekl, že o ty velké. Firma si tady otevře továrnu a nutí jí svoje dodavatele a jejich ceny a stejně tak řiká za kolik mají prodávat. U nás jsou tyto firmy ve ztrátě....ale ve výsledku realizují velmi dobré zisky...doporučuji se podívat na výrobou aut;)

0/0
20.12.2011 8:24

MiroTR

Re: nevěřím

Jsou podstatnější věci, než pár milionů na dani firmy.

0/0
20.12.2011 8:27

hikeen

Re: nevěřím

taky vůbec nemluvím o daní. Ale o tom, že české pobočky jsou prostě levné fabriky, které jsou ve většině případů ve ztrátě. A matkám to naprosto vyhovuje.

0/0
20.12.2011 8:33

MiroTR

Re: nevěřím

No a ?  Pro ČR je větším přínosem to, že firma zaměstná pár tisíc lidí.  A v tomto případě navíc nejde jen o dělníky u pásu.

0/0
20.12.2011 8:42

hikeen

Re: nevěřím

S tím taky souhlasím přínos zaměstnání lidí je dobrý. Ale být levnou fabrikou nikdy není dobrá pozice. Protože země se pak rychle dostane do pozice, kdy jí přestane být a ty firma jdou zase víc na východ(je dobré vidět dál než za první kopec, samozřejmě je fér řict, že bez zahraničních firem jsem o mnoho let pozadu. Ale pokud by se nerozkradl potenciál firem z komunismu tak jsme dnes dál a v lepší pozici). Pro budoucnost je mnohem lepší podpora Českých firem a jejich růstu.

0/0
20.12.2011 8:51

MiroTR

Re: nevěřím

No, to padá na vrub tehdejší vlády, že nacpala kdekomu z ciziny investiční pobídky, daňové úlevy a podobně bez toho, aby chtěla nějaké záruky, ale na české firmy se vykašlala.  České firmy to zbrzdilo a ty "pobízené" už jsou dnes často někde na Ukrajině. :-/

0/0
20.12.2011 8:58

Antonin Konecny

Re: nevěřím

Který přesně potenciál?

Myslíš neprodejné televize zn. Tesla? Nebo neprodejné pračky zn. Romo? Nebo neprodejné motocykly zn. Jawa? Nebo který přesně výrobek a komunistická továrna byly konkurenceschopné na světovém trhu? Narozdíl od tebe jsem tou dobou chodil do práce...takže budliky budliky se na mne dělá těžko.

Není to spíše tak, že se ten potenciál od roku 1948 plundroval a plundroval až už nebylo co dále brát, navíc bylo jasné, že přichází počítače, které nejsme schopni ani okopírovat, a nemáme kromě tun cementu a oceli nic, co bychom za ně mohli nabídnout, a celé se to rozpadlo?

+3/0
20.12.2011 9:06

:::.Radin

Re: nevěřím

ale takle bych to asi nebral, Tesla, Tatra, Škoda, Favorit by určitě konkurencyschopné byly kdyby se nevytunelovaly. Stejně tak nám mohly zůstal železárny a hlavně zemědělství které po převratu zlikvidovali bez ohledu na to že by jsme mohli být soběstační namísto toho dovážení odpadu ze zahraničí :-/

0/0
20.12.2011 9:32

Henry Ford

Re: nevěřím

Ale nebyly. Už za sociku se nakupovala elektronika, domácí spotřebiče v Tuzexu. Monomagnetofon Tesla K-10 nemohl konkurovat výrobkům Toshiba, Sanyo, Panasonic.  Ledničky pračky, mrazničky . Golden Star,Zanuss. Naše kpovali to jen ti co nevěděli kde sehnat bony.

0/0
20.12.2011 10:22

:::.Radin

Re: nevěřím

otázkou je proč se to kupovalo :-) z trucu? aby byl člověk odlišnej? Třeba tesla si nechala patentovat svého času tak populární nízkozdvihová tlačítka a elektroniku s mima prodávala podstatně dříve než nějakej Panasonic a jiní :-) Bohužel dnes již nezjistíme jak by tomu bylo, fabriky se rozkradly a vytunelovaly, dnes jsou mrtvé a já si myslím, že je to škoda, že tu máme dost chytrejch hlav které by to dokázaly rozhejbat :-) Třeba ty favority alespoň závodní se vyvážely do zahraničí a byla po nich nemalá poptávka ;-)

0/0
20.12.2011 10:27

jfb

Re: nevěřím

Tak se nevyrábí favority, ale vyráběli se Scott no, ty už se snad také, i když je to snad stále česká značka, vyrábí v Číně kvůli ceně.

0/0
20.12.2011 10:42

valoe

Re: nevěřím

Vtipkujes, senile.

0/0
20.12.2011 11:32

Štěpán Binko

Re: nevěřím

Jediná skutečně konkurenceschopná značka z Vámi jmenovaných byla Tatra. Tesla, Škoda a Favorit byly k smíchu. Mám dohledávat nějaké britské testy Škody z té doby? A železárny? Konkurenceschopné zůstaly a podstatná část dojela na rozpad trhů, na které vyvážely. Zemědělství ale víceméně souhlas, za to ovšem můžou evropské dotace a nesmyslné přerozdělování....

0/0
20.12.2011 11:14

jfb

Re: nevěřím

A Tatra jen pro specifické a relativně malé trhy ... Navíc žije dál,

0/0
20.12.2011 13:26

Tomasodobrota

Re: nevěřím

Sorry, co se týka průmyslu tak jsme byli dobří v investičních projektech jako hlinikárny, cementárny, rafinerie , a spoustu i potravinářských celku, to byly zakazky ne za miliony, ale za miliardy!! Nedávno jsem se vrátil z Vietnamu a Ruska, ted jsou tam Nemecké a Holandské firmy co náím přebraly tyhle zakazázky !! Např. V tehle zemich roste spotřeba piva tak, že každý rok se tam postavi pivovar velikosti Budvaru, vítr kolik by to bylo práce!!! A tohle jsme všechno stavěly my, nebyt naše prozápadni politky tak jede náš průmysl tak, že nestihaj techniské školy produkovat absolventy!!

0/0
20.12.2011 13:43

:::.Radin

Re: nevěřím

ale tohle neplatí všeobecně a už vůbec ne o foxu. Hele neděláš ty náhodou ledničky?

0/0
20.12.2011 8:48

:::.Radin

Re: nevěřím

asi ti to přijde divné ale PC nebo kabel je cenově někde trošku jinde než auto. :-) To že výroba superba je otázka 80k a prodejní cena desetrkát větší neznamená že to samé platí u PC :-)

Třeba jestli jsi si nevšimnul moc obchodů s PC komponentama nebere karty jelikož pokud to není alza nebo mironet mají tak malé marže že ty 3% co si berou banky by je zrujnovala. No a většina jejich zákazníků kteří nejsou ochotni platit alze nebo mironetu jejich marže na to dobrovnolně přistoupí ;-) Tedy taková prodejna musí prodat desítky, stovky kusů aby se jakž takž udržela, na druhou stranu autosalon v centu města může prodat jedno auto a má na měsíc vystaráno.

0/0
20.12.2011 8:34







Najdete na iDNES.cz