Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Saab má novou naději, o krachující automobilku se zajímá Turecko

Turecká vláda se zajímá o možnost převzetí krachující automobilky Saab. Informovala o tom agentura APA s odvoláním na švédskou televizi SVT. Švédský soud v pondělí vyhlásil bankrot Saabu, o který požádal jeho nizozemský vlastník, společnost Swedish Automobile.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qvido31

No jo...

Amící a v Saabu,podobný jako amící v Tatře,že ano!Kam šlápnou sto let nic neroste.Pomáhají jen sobě a kdo čeká od nich pomocí se nedočká!8-o

0/0
24.12.2011 6:48

Highdriver

Tak to už by bylo lepší nechat Saab zkrachovat :)

0/0
22.12.2011 9:34

Kilimanjaro

jen pro poradek

Saab mel problemy s tim, ze nemel cash (finance) dodelavali a udavali novou 95 na trh a museli udrzet vyrobu, to se stava bezne, ale zachranujou  to uvery, nebo jine druhy financovani, jako je podilovy vstup. Saab sehnal potencionalni investory v Cine,kde byl v kontaktu s nekolika v cele s Youngman. Problem ale je v tom,ze GM je vetsinovym dodavatelem technologii(radu z nich paradoxne koupil se saabem) a ma pravo veta ohledne jakekoli zmeny vlastnictvi na zaklade smlouvy GM-Spyker(Swedish Autom). No a GM jasne reklo, ze nebude pristupne jakekoli dohody s Cinanama, leda by saabu prestal cokoli dodavat,to by v praxi znamenalo,ze Cinani by koupili prazdnou automobilku (tovarnu) a museli by zacit vyrabet svuj vlastni model na platforme Phoeni-X, ktera je ciste saabovska a to by stalo x-krat vic, nez puvodne zamysleli.

0/0
21.12.2011 21:48

Kilimanjaro

Re: jen pro poradek

GM se kvuli spatnym cinskym zakonum tykajici se copyrightu boji

kopirovani technologii cinskymi automobilkami. Vyroba 9-3,9-5 a 9-4 by

se musela uplne zastavit, pac je tam mnoho veci od GM (laicky

receno)...tak asi tak

0/0
21.12.2011 21:48

Kilimanjaro

ta zprava je uz davno vyvracena

0/0
21.12.2011 21:36

Modrý a zelený blesk

V téhle době kupovat

automobilku, která úspěšně odehnala zákazníky od nového modelu, který byl jediná záchrana, to tak za cenu šrotu asik.

0/0
21.12.2011 20:09

centrtonda

Tak Turci s křivejma šavlama...

Pěkně to socánci ve Švédsku dorichtovali. Bývalo to dobré auto...

0/0
21.12.2011 16:03

1000mb

Re: Tak Turci s křivejma šavlama...

Já bych řekl,že se pod to podepsali spíš amíci od GM.Do té doby to bylo originální auto,pak už "jen" Opel apod. v jiným kabátu.

0/0
21.12.2011 16:07

centrtonda

Re: Tak Turci s křivejma šavlama...

Amíci? ;-D;-D;-D Jak amíci k Saabu přišli? To tak dlouho ve Švédsku škemrali, až jim Švédové fabriku darovali? 8-o

0/0
21.12.2011 16:11

Kilimanjaro

Re: Tak Turci s křivejma šavlama...

leda prd, to je videt, ze tys saaba nikdy neridil

0/0
21.12.2011 17:39

Kwak Kwakovič

Když WTO tak intenzivně bojuje za volný

pohyb kapitálu a odstranění bariér - proč GM automobilka z nejsvobodnější země světa zakázala prodej Saabu Číňanům????

0/0
21.12.2011 12:19

legnaw

Re: Když WTO tak intenzivně bojuje za volný

protoze ji stale vlastni.....

0/0
21.12.2011 13:10

Modrý a zelený blesk

Re: Když WTO tak intenzivně bojuje za volný

Nevlastní, ale může tahat za nitky: dodává podvozky a nějaké další harampádí.

0/0
21.12.2011 13:38

Kwak Kwakovič

Re: Když WTO tak intenzivně bojuje za volný

Prodala ji Holanďanům

0/0
21.12.2011 14:24

navstevak nakopne socana

Re: Když WTO tak intenzivně bojuje za volný

jak souvisi mezinarodni organizace jako WTO zaobirajici se volnym obchodem s tim, jak o svem majetku rozhoduje soukromy vlastnik.

PS: Pokud je vas citaru ke znacce saab dost, tak dejte dohromady balik a tu automobilku kupte. ;-)

+2/0
21.12.2011 13:34

Kwak Kwakovič

Re: Když WTO tak intenzivně bojuje za volný

GM není již vlastníkem Saabu.

0/0
21.12.2011 14:25

hrcprcsalala2

Re: Když WTO tak intenzivně bojuje za volný

Protože součástí Saabu je i know-how GM. A GM zcela logicky nehodlá připustit, aby se to know-how dostalo do rukou Číňanům, tedy konkurenci. A bylo tak chytré, že si to při poskytnutí know-how dopředu smluvně ošetřilo. Jinak jak už někdo psal, GM je soukromý vlastník hájící v prvé řadě své zájmy. WTO je mezinárodní organizace, tedy něco úplně jiného.

+1/0
21.12.2011 13:42

krabicoidni_krabice

Tak to by byl definitivní konec

obávám se, že SAAB spadne někam na úroveň Dacie...

+1/0
21.12.2011 10:57

rubiq

Re: Tak to by byl definitivní konec

To snad ne...

Jen pujde pomalu dolu s povesti premiove a vyjimecne znacky :-/

0/0
21.12.2011 11:31

legnaw

Re: Tak to by byl definitivní konec

pomalu?8-o

+1/0
21.12.2011 13:11

navstevak nakopne socana

Re: Tak to by byl definitivní konec

vyjimecne ano, premierove?? kdy a jak??

0/0
21.12.2011 13:35

stryke

Re: Tak to by byl definitivní konec

Já v tureckém převzetí Saabu vidím spíš snahu jeho vůdců ukázat velikost Turecka. Titulky v novinách "Turecko zachraňuje švédskou ekonomiku" apod. Je třeba si na rovinu říct, že Švédsko už prostě auta vyrábět nemůže... biotechnologická velmoc, ve které jsou jedny z nejvyšších platů na světě holt nemůže vyrábět spotřební zboží za konkurenceschopnou cenu.... to ovšem o Švédsku a jeho ekonomice neříká vůbec nic špatného.

0/0
21.12.2011 11:53

Modrý a zelený blesk

Re: Tak to by byl definitivní konec

Trochu bych přece jenom ocenil i smrtonosný příspěvek GM.

0/0
21.12.2011 13:27

hrcprcsalala2

Re: Tak to by byl definitivní konec

Nebýt GM, tak už SAAB neexistuje dávno.

+4/0
21.12.2011 13:43

Modrý a zelený blesk

Re: Tak to by byl definitivní konec

Nepodložená spekulace.

0/0
21.12.2011 14:09

centrtonda

Re: Tak to by byl definitivní konec

Spekulace? Asi fabriku kupovali v pěkně zrichtovaným stavu, když tam investovali vlastí technologii...

0/0
21.12.2011 16:08

Modrý a zelený blesk

Re: Tak to by byl definitivní konec

Ano, spekulace. Když Amíci koupili Tatru, tak víme, jak dopadla. Já si zaspekuluji tak, že kdyby GM koupilo Škodovku, chodíme se na auta s okřídleným šípem už léta dívat jen do muzea.

0/0
21.12.2011 20:02







Najdete na iDNES.cz