Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanci drah si připlatí za cestování, režijky zdraží o sto procent

Desítky tisíc lidí, kteří mají podle zákona nárok na téměř bezplatné cestování s Českými drahami, zaplatí od ledna za svou výhodu dvakrát více než dosud. A v dalších letech je čeká podobné zdražování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rk69

Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

od svého zaměstnavatele. Já jim tu režijku neberu, ať jí mají zadara, ale jenom pro sebe. Jako kdybych dělal ve Škodovce a chtěl další auta pro ženu a děti.

+1/0
22.12.2011 21:36

109e

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Asi svoji ženu a děti do toho auta nepustíš. Já se svými dětmi vlakem jezdím, ušetřím tím své rodině nějakou tu kačku, pro mne to smysl má. To ale dle této diskuse řada lidí nechápe. některé firmy dávají rodinám poukaz na dovolenou. Až se to ale doví nějaký závistivec....:-/;-(;-€;-O!

0/0
22.12.2011 22:23

CZMiki

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Zřejmě žiješ v trochu jiné realitě. U drtivé většiny zaměstnavatelů nesmíš vzít do služebního auta nikoho, kdo nevykonává služební cestu (služebáky vysokého managementu jsou řešeny jinak). A všichni tu chápeme, že tím rodině ušetříš peníze, jen nám to přijde sprosté, chtít výhody pro někoho kdo nemá s ČD nic společného, když ČD těžce prodělávají a všichni to platíme. Jenže tohle zase nechceš pochopit ty, nebo to chápeš a přesto to obhajuješ, výsledek je stejný:-P

+2/0
22.12.2011 23:28

Bery

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Pokud mas sluzebni auto pro soukrome vyuziti, tak v nem pri soukrome ceste muzes vozit koho chces. Treba i stoparky. Pri sluzebni ceste samozrejme ne, protoze mas jiste radne vyplneny cestak a v nem radne zapsane spolujezdce. ;-)

0/0
22.12.2011 23:42

CZMiki

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

A kolik takových je, oproti desetitisícům režijek? A kolik takových je ve státním sektoru, kde to platíme z daní, navíc benzín většinou stejně hradíš. Prostě tohle porvnání, ač se nabízí, tak velmi silně pokulhává ve všech směrech

+1/0
23.12.2011 9:09

Bery

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Celkovy pocet sluzebnich vozu ve firmach bude vyssi, nez celkovy pocet rezijek. Kolik sluzebnich vozu se legalne, nebo jen s tichym souhlasem zamestnavatele pouziva i k soukromym ucelum se vsak neda zjistit. Stejne tak se neda zjistit kolik rezijek se vyuziva ciste sluzebne a kolik jich je vyuzivano i k soukrome ceste.

Pokud jde o benzin, tak ano, to by si mel zamestnanec pri soukr. ceste sl. vozem hradit, ale realita je rekneme ruzna. Ve vetsich firmach tomu tak asi bude, ale treba kamarad to ze sveho hradi jen kdyz se splete a tankuje o vikendu, nebo kdyz musi na dovolene tankovat v zahranici.

0/0
23.12.2011 10:20

CZMiki

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Služebáků pro běžné zaměstnance k soukromým účelům je opravdu minimum (beru opravdové služebáky, ne managery firem, IČaře a firmy o dvou lidech). A i u služebáků k soukromým účelům nesmíš půjčit to auto další osobě. U režijek na rodinné příslušníky je naprosto jednoduché je spočítat. Ale to už opravdu můžeme zajít do hromady jiných odboček, přirovnání a všechny budou v něčem kulhat. Jak jsem psal níže, díky za debatu, mizím a hezké svátky;-)

0/0
23.12.2011 10:33

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

a pokud máš auto oficiálně i pro soukromé účely, tak se z toho platí daň z příjmu

0/0
23.12.2011 11:00

Bery

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Ano, to je mi znamo a nijak toto nezpochybnuji. Bohuzel bude mnoho pripadu, kde tuto dan neplati, protoze se to auto vyuziva soukrome za tzv. ticheho souhlasu zamestnavatele. To je vsak jiz jiny pribeh...

0/0
23.12.2011 11:20

Bery

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Ten zamestnanec to auto poridi pro celou rodinu, takze i manzelka muze tim autem vyrazit na nakupy. Proto to neni spravny argument. Spise mne zarazi, ze je rezijka pro rodinneho prislusnika levnejsi, nez pro samotneho zamestnance. Tam bych hledal rozpor, protoze by to logicky melo byt obracene. Ten zamestnanec tu rezijku vyuziva i sluzebne, ale rodinny prislusnik pouze soukrome. ;-)

0/0
22.12.2011 23:08

CZMiki

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Škodovka je soukromý výdělečný podnik, nějaký další hloupý argument?

+2/0
22.12.2011 23:29

Bery

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Skodovka i CD jsou akciovka. A ackoliv je to mozna prekvapive, tak jsou CD v posledni dobe v mirnem zisku. Co tam mas dal ?

0/0
22.12.2011 23:46

CZMiki

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Dvě věci - soukromá a státní společnost a zisk a ztráta, víc netřeba. Zisk po miliardových dotacích pro mě není zisk

+1/0
23.12.2011 9:13

Bery

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Princip rizeni a.s. je v obou pripadech prakticky stejny. To, ze si politici do vedeni firem vlastnenych statem dosazuji sve trafikanty je vec druha, ale za to zamestnanci tak nejak nemohou, ze ?

O jakych dotacich se stale bavime ? Stat tam plati za sluzbu, kterou si objednal stejne tak, jako je tomu v jakemkoliv jinem pripade. Nebo snad pokud stat nakoupi od Skodovky sluzebni vozy, tak take reknete, ze Skodovce plati dotace ? ;-)

0/0
23.12.2011 10:09

CZMiki

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Hele, evidentně se neshodne, ty ty rozdíly vidět nechceš, přesto že tam evidentně jsou. Nicméně díky za debatu, přes nesouhlas jsem alespoň nahlédl do myšlení druhé strany. Více takových slušně debatujících, jako ty a hezké svátky;-)

0/0
23.12.2011 10:27

Bery

Re: Skoro každý zaměstnanec má nějaké výhody

Vsak shoda v diskusi neni podminkou. I ja dekuji za slusnou debatu a preji hezke svatky. ;-)

0/0
23.12.2011 11:16

pavel.n

žádné výhody pro železničáře !!

Až budou vydělávat a nebudou dotováni ze státního rozpočtu , tak ať mají benefity jakékoli.

0/0
22.12.2011 15:13

109e

Re: žádné výhody pro železničáře !!

A jak to člověk v provozu ovlivní? Není to náhodou příspěvek na někoho jiného?

0/0
22.12.2011 16:37

rakish

Re: žádné výhody pro železničáře !!

až přestanete vyhrožovat stávkou z politických důvodů, až přestanete škodit těm kdo se vám skládají na výplatu tak lze diskutovat kdo je na vině neefektivnosti ČD - teď to máte minimálně 50:50  - vy dole (tedy nahoře na mašině) škodíte společnosti skrze odbory - ti nahoře na GŘ díky neschopnosti, nekompetentnosti a neznalosti (ostatně ti až na vyjímky vyšli z vašich vlasních řad)

+2/0
22.12.2011 17:08

109e

Re: žádné výhody pro železničáře !!

Zjisti si, kdo komu škodí. Podívej se, co tato prztikorupční vláda předvedla, kam tuto zemi vede. Vedle ní jsou socani neschopní žabaři. Vyčítáš lidem, kteří makají to, co natropili jiní.

0/0
22.12.2011 17:16

Bery

Re: žádné výhody pro železničáře !!

Co jsou to politicke duvody ? Kdo kdy vyhrozoval stavkou z politickych duvodu ? Tedy mimo listopad 1989...

BTW: zmena dani patri ciste logicky do duvodu ekonomicko socialnich. ;-)

+1/0
22.12.2011 17:16

Bery

Re: žádné výhody pro železničáře !!

Vsak oni v mirnem zisku jsou a to i kdyz maji tyto benefity. Dotovani ze statniho rozpoctu davno nejsou... stat jim jen plati za sluzbu, kterou si u nich objedna, stejne tak, jako plati jine sluzby jinym firmam. Jeden rozdil v tom vsak je, sluzby zeleznice nejsou v ramci obvyklych cen EU predrazene, jak tomu je napr. u vystavby dalnic, ale naopak podhodnocene. ;-)

+1/0
22.12.2011 17:11

aldik7

no

tady je zas závistivců co závidí modrým jejich režijky. ;-D

+2/0
22.12.2011 12:12

109e

Re: no

Nemám já, tak proč by měl mít někdo jiný? Něco tady přece jenom minulý režim nechal.:-(

+1/0
22.12.2011 16:39

rakish

Re: no

otázka zní jinak - proč by jsme my daňoví poplatníci měli ještě nad rámec platby za dopravní obslužnost připlácet ajzboňákům na jejich benefity - až si na ně vyděláte efektivní prací tak si se zaměstnavatelem vyjednejte benefity jaké chcete - dokud se vám skládáme na výplatu tak benefity nechť jsou minmální - vy se totiž pane stojvedoucí mýlíte v zásadním předpokladu, že ČD jsou něco vyjímečného a potřebné - naprostý opak je pravdou my jako daňoví poplatníci ČD nepotřebujeme = jste zbyteční - lehce vás nahradí jiné dopravní společnosti (OBB, DB, StudentAgency ....)

+1/0
22.12.2011 17:03

Bery

Re: no

A ona je snad nejaka takova dan ? Myslel jsem, ze znam vsechny dane, ale ze by byla mimo dane z prijmu, DPH, spotrebnich, darovacich a jinych dani zavedena jeste dan pro nadrazacke benefity, tak o tom opravdu nevim. ;-)

BTW: ty benefity jim plati zamestnavatel a ne danovy poplatnik. OBB, DB i StudentAgency maji ty benefity prakticky stejne. ;-D

+1/0
22.12.2011 17:21

109e

Re: no

Jak nás lehce nahrazují je vidět.:-)

OBB a DB jsou dopravci, kteří fungují v podstatě na stejném principu jako ČD. Klidně až přijdou, rád k nim půjdu. Co se týče soukromých dopravců, ti mají v Evropě většinou mnohem razantnější odbory, než národní dopravci.

+1/0
22.12.2011 17:22

trombonist

Taky chci slevu

Syn bratr švagra naší Mirky má kamaráda, co dělá u drah, mám nárok na slevu?

...ehm, tedy, zaměstnanci budiž, ale z jakého důvodu jejich příbuzenstvo??? :-P

+3/0
22.12.2011 7:19

109e

Re: Taky chci slevu

Pouze žena a děti. Z důvodu toho, že děti jedou na stejný rozpočet, jako je zbytek rodiny. ;-)

+1/0
22.12.2011 7:23

CZMiki

Re: Taky chci slevu

Hele ty snad jedeš čtyřiadvacítky na netu ne?;-D Včera jsem do téhle diskuze nakoukl 3x, dnes jednou a ty jsi tu stále a neúnavně hájíš tyhle amorální výhodyR^

+3/0
22.12.2011 10:10

p_n_2

Re: Taky chci slevu

R^

0/0
22.12.2011 12:11

Pavel9a

Re: Taky chci slevu

Osobně mám tu jízdenku za skoro 23 000, a vůbec mi nevadí že zaměstnanci ČD mají režijní průkazy na 2. třídu. To co mi vadí, je že ji ti staří funkcionáři náměstci apod. mají na tyto výhody  na 1. třídu. Je to firemní benefit, ve škodovse mají levnější auta, u ČSA letenky, tak proč Vám tak vadí výhody zaměstnanců ČD. Tak tam běžte dělat, když Vám tak chybí. Nebýt jich tak docela dost lidí odejde, a navíc by ČD musela svým zaměstnáncům v provozu proplácet dojížďku do zaměstnání a k tomu potřebujete fakturantky atd. a ty Vám zadarmo dělat nebudou, takže další náklady. I některé soukromé žel. společnosti mají režíjky. To je šok, že? A proč to dělají, vyplatí se jim to.  A obzvláště mě fascinují návrky na zvednutí ceny pro zaměstnance až na 22 000 Kč. Takže zaměstnancům DP Praha také zvedneme šalinkarty na 4500 za rok? Takže když je někdo na služebce mimo město tak by taky cena ubytování měla být min. 1000 na noc placena z jeho kapsy, místo dnešních 0, placeno zaměstnavatelem.

+2/0
22.12.2011 13:56

CZMiki

Re: Taky chci slevu

Mohl jsi si ušetřit tuhle poněkdu dlouhou stať přečtením diskuze níže. Shrnu to tedy jen stručně v bodech:

1. Většina nezpochybňuje režijky pro zaměstnance, ale pro rodinné příslušníky! I když je sporné, zda i pro zaměstnance by neměla platit jen pro cestu do a z práce.

2. Argument se soukromými dopravci neuspěje, ČD jsou silně dotovány z daní nás všech. Co si dělá nedotovaná firma, jako Škoda auto je mi opravdu fuk, ta si na výhody pro zaměstnance vydělává. Opravdu nevím, proč mám dotovat manželku a děti železničáře (a jsou jich desetitíce) ze svých peněz. Žádné rizikové povolání, jako vojsko, nebo policie to není (i tam se mi ale třeba výše výsluh nelíbí).

+1/0
22.12.2011 15:06

Bery

Re: Taky chci slevu

Mno, ja bych spise ten prvni bod, tedy cast o ceste do a z prace, posunul do jeste zcela jine roviny. Proc maji OSVC a podnikatele moznost cestu za klientem (vcetne castky za porizeni vozu) jako cestu za vydelecnou cinnosti, uplatnit do nakladu a u zamestnance se cesta za vydelecnou cinnosti bere jako soukroma cesta za zabavou ? Kdyz uz tedy Kalousek plka o tom, ze treba rezijky a stravenky jsou vyhodou jen pro jednoho a je to dle jeho nazoru nespravedlive, tak ja v tomto bode vidim mnohem vetsi nespravedlnost... ;-)

+1/0
22.12.2011 18:05

CZMiki

Re: Taky chci slevu

Sorry, ale tohle nemá s tím, co jsem psal, ani zbla společného. Na podobné odbočky nehodlám přistupovat, to můžeme rovnou přejít do jiné diskuze o politice, pak do další o daních...

0/0
22.12.2011 23:34

Bery

Re: Taky chci slevu

Ano, jsem rad, ze takovy nazor nemam sam. Dekuji.

0/0
22.12.2011 18:14

109e

Re: Taky chci slevu

Čtyřiadvacítky? Pojedu třeba týden, abych si užil kvikot závistivce!

0/0
22.12.2011 16:31

CZMiki

Re: Taky chci slevu

Ty máš tedy smutný život, navíc jsem si tu žádného závistivce nevšiml

+2/0
22.12.2011 23:23

kolos.veliky

To je nějaké zdražení?

Pořád je to pro železničáře a jejich příbuzenstvo zadarmo.

Ať si pan Dušek sáhne do svědomí a podívá se, kolik stejná karta stojí zákazníka ČD.

Viděl bych to tak - cesta zaměstnance ČD do práce - klidně za podmínky režijky 500 za rok. Ať nežeru - 2x ročně cesta na dovolenou za stejných podmínek.

A na ostatní výlety a cesty rodinných příslušníků poskytnutí In karty zdarma, ovšem s některou z aplikací In 25 nebo In 50. To ať si odbory vyjednají. Ale jízdné se slevou. Ne zadarmo.

+2/0
22.12.2011 7:16

109e

Re: To je nějaké zdražení?

Viděl bych to tak, že bych Vás zkusil nechat dělat nepravidelné směny. Z toho vyplývající naprosto nepravielnou stravu a spánek. Rázem by jste pochopil.

+1/0
22.12.2011 7:25

jeste asocialnejsi grupa

Re: To je nějaké zdražení?

vy se oprqavdu z nejakeho duvodu domnivate, ze nepravidelne smeny vykonavaji vyhradne prislusnici modre armady ?

+4/0
22.12.2011 10:25

109e

Re: To je nějaké zdražení?

Nedomnívám a nikdy jsem nic takového nepsal, jsem spokojen, že mám za tu nevýhodu něco navíc. Jen si nedovedu představit, že bych se snížil k jakékoli závisti.

0/0
22.12.2011 16:35

Bery

Re: To je nějaké zdražení?

Mno, kdyz vynechame dopravu, protoze rezijky maji i u MHD, tak kolik jinych oboru je v praci treba 20 hodin, zaplaceno ma vsak pouze 12 hodin a dela pokazde na jinem miste ? Pritom za cca prumernou mzdu... ;-)

Ja sice delam v IT, zakazniky mam na ruznych mistech a v praci byvam koliktat i vice nez 12 hodin, ale je to za zcela jine penize.

0/0
22.12.2011 18:22

Jan.Krakovec

to je dobře ,že zvyšují životní náklady obyvatel

to je dobře ,že zvyšují životní náklady obyvatel už 5 let po sobě  ve všem možném o to méně občan utratí a to právě zpomaluje ekonomiku .....líbí se mi když pravice zavádí nové daně,zvyšuje současné a přitom všem rekordně zadlužuje zemi...na druhou stranu zrušili daně z dividend čímž okradli rozpočet o 9 mld ročně ....vykompenzovali to zražením léků ,platbami za plomby,zvýšením cen dálniční známky, zvýšením ceny za odvoz za odpadu, zvýšením soudních poplatků, zvýšením poplatků za zápis do katastru nemovitostí , zvyšováním daně z nemovitosti ,proto volím pravici chci platit každý rok desítky tisíc korun navíc na daních R^R^

+1/0
22.12.2011 2:26

Leinad

Proč to definuje zákon?

Ať si ČD na komečních spojích dělají co chtějí. Když to neponese, tak vyměnit představenstvo a dát všechno k úhradě. Výhody pro zaměstnance jsou zvykem u různých firem, pokud by kraje chtěli, tak ČD mají dost konkurence. :-P (Mimochodem viz Liberecko vs Královehradecko - Na Liberecku není žádná trať elektrifikovaná, navíc tam je Jizerská Dráha s velkým výškovým rozdílem, ale na Královehradecku jsou spoje drahé kvůli naftě. Opravdu na to neměl vliv konkurz? )

+1/0
22.12.2011 2:03

Leinad

Proč to definuje záko?

0/0
22.12.2011 1:57

p_n_2

190e - kdybys sis chtěl přivydělat, tak nabídka na režijku

platí, rád podpořím dobré lidi.

0/0
22.12.2011 1:30

Rado 71

Re: 190e - kdybys sis chtěl přivydělat, tak nabídka na režijku

....než ty dostaneš vycházku,to už bude v důchodu

0/0
22.12.2011 1:32

p_n_2

Jede mi vlak, musím jít.

+1/0
22.12.2011 1:24

Rado 71

Re: Jede mi vlak, musím jít.

...řekl bych,že už ti ujel...

0/0
22.12.2011 1:26







Najdete na iDNES.cz