Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přehledně: Co ještě zdraží a co už je za námi

V novém roce si připlatíme za kdeco: za cestu městskou hromadnou dopravou, energie, léky nebo knihy. Měsíční výdaje vzrostou v řádu stokorun. Část zdražování už ale máme za sebou. Obchodníci s předstihem zvýšili ceny potravin, České dráhy jízdné. Přečtěte si, kde se dá růst cen ještě čekat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ddtx

ja

bych vsechno zdrazil alespon o 300 procent, treba uz se lidem v hlave rozsviti.

0/0
16.1.2012 14:30

Scarlett from Scottland

ty poplatky

tak to si dělaj prdku ne? 8-o

0/0
2.1.2012 8:42

cod

Re: ty poplatky

to už je státem vedená lichva, všechny je hnát před soud;-O!!

+2/0
3.1.2012 9:00

ddtx

Re: ty poplatky

Pred zkorumpovany soud ? Kdepak, jsou ve svete zeme co reseni maji

0/0
16.1.2012 14:29

krvavadasen3

.

To je zajímavé, ba jsem v šoku.Dnes jsem dělal smoodečet elektřiny. Koukal jsem do ceníku pro 2012 a zírám.Můj tarif D45d (přimotop) šel dolů o 0,05 Kč / kWh. Normálně vždy byl meziročně nárůst byl o 10%. Nedalo mi to,zavolal jsem do ČEZu,zda nejde o chybu. Nejde. Jen aby pak neřekli,soráč,na burze je poptávka,tak zdražíme o 20%.....

0/0
1.1.2012 12:36

akaša

Já s tím počítala

Za měsíc jsem udělala Vysokou školu a peněz mám jako želez!!!!!!!!!!v Praze je blaze[>-]

+1/0
1.1.2012 9:23

Dark5

Re: Já s tím počítala

Dulezity dodatek...stranicka legitimace ODS, CSSD nebo TOP09 nutna.

0/0
3.1.2012 11:02

BezPrace.info

Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

KOUKÁM, že diskuze se nikam neposunula a že si lidé stále neuvědomují jednoduchou pravdu, že jediné řešení všech problémů života, vesmíru a tak vůbec, je VÍCE vydělávat! ;-D

-

Až tohle lidi pochopí a zamyslí se nad tím, jak toho osobně docílit, tak bude společnost vypadal trochu jinak! Takže, ŘEŠTE problém a ne následky!

0/0
1.1.2012 8:23

Bery

Re: Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

Jo, tak jednoducha reseni jsou nejlepsi... ;-D

Takze ted v lednu bud vsichni co mate prijem pod prumerem vyspelych statu EU emigrujte, nebo jdete hromadne do stavky. Je potreba totiz resit problem a tim jsou vsechny mzdy, ktere jsou pod prumerem vyspelych statu EU a jinak nez emigraci, nebo stavkou se to plosne vyresit asi neda... ;-D

+2/0
1.1.2012 12:18

BezPrace.info

Re: Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

Emigrace je v pohodě, ale místo stávky a vydírání druhých bych doporučoval se třeba něco nového naučit, najít si lépe placené místo, začít podnikat,... ;-D

+1/0
1.1.2012 12:24

bar.bu.do

Re: Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

... někdo musí i pracovat ...

+5/0
1.1.2012 16:23

cod

Re: Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

nemůže být každej manager nebo podnikatel, kdo by pak dělal;-O

+1/0
3.1.2012 9:02

Bery

Re: Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

Najit si lepe placene misto je dobre tak pro jednotlivce, ale to neresi tu celkovou situaci... tady je zasadni problem v tom, ze tu jsou prave ta mizerne placena mista. ;-) A na to zadny navrh koukam nemas... ;-D

Pak je jeste moznost na strane statu, napr. srovnat minimalni mzdu s Rakouskem... ale to by bylo revu... ;-D

+2/0
2.1.2012 1:59

Dark5

Re: Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

Nechapu, co dalsiho by se treba takova prodavacka nebo uklizecka meli dal ucit? Ne kazdy muze byt manazer a reditel zemekoule, protoze i ostatni profese jsou potreba. Uz vidim toho manazera, jak jde rano nakrmit slepice a vybrat vejce, aby mel co k snidani. A taky chapu ty lidi, kteri nechteji delat 10 hodin denne za 10 tisic mesicne, kdyz tady mame hromadu flakacu, co si vali sunky za 20 tisic cisteho od statu a nemusi ani platit najem a sluzby.

V tomhle state je ohromne zdaneni prace, ohromna buzerace lidi, kteri praci poskytuji a ohromne spatna a neefektivni statni sprava. Jak tady muze fungovat kolobeh penez, kdyz z toho co clovek stoji zamestnavatele rovnou stat sebere cirka 46% (neco malo jde sice na duchod a zdravotnictvi, ale hromada se akorat rozkrade), vetsina dani dela dalsich 20% a bez nejakyho poplatku se clovek snad ani neup*dne. Z toho mala co zbyde uz neni moc co tocit.Rv

+3/0
3.1.2012 11:02

tajny agent

Re: Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

Jo ... od Noveho Roku si vsichni zamestnanci stanovi mzdu jaka e jim libi ...;-D jinak zakon zachovani energie vam neco rika? Minimalni mzdu ne-stanovuji vasi milacci ve vlade ... ta uz mela byt davno minimalne okolo 12 000 hrubeho a podle Evropske Komise dokonce 16 000 pri nasi prumerne mzde.

0/0
2.1.2012 8:22

Scarlett from Scottland

Re: Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

opravdu rada nad zlato ;-D

0/0
2.1.2012 8:43

ddtx

Re: Jednoduché řešení: VÍCE vydělávat!

Jo nekdo tp uz pochopil,vykradl mi auto, no jinak to znamena, ze clovek bud bude delat 24 hodin denne a nebo krast.  Panove nahore zvolili za b.

0/0
16.1.2012 14:28

edokon

Zdražování

Ohledně zdražování , nezlevni nic a ceny jdou od devadesátých let jenom nahoru.Plyn je dražší protože zdražuje ropa a ropa zdražuje ,protože je dražší plyn. A tak to jde pořad do kola.Hlavně lidé už jsou tak na dně,jako ještě nikdy přetím.To co nás čeká příští rok ,těžko domyslet.Platíme daň s toho co si vyděláme,s každého rohlíku tzv.přídavnou daň.A pořad jdeme do dluhů . Něco tady není v pořádku s našim hospodařením.A že pár lidí zde rozkrade náš stát a je zde sama korupce od měst až po státní zakázky.Tam lítají miliardy a po lidech se chce,aby to splatili.Jsem rozlobený až hrůza a je to tady sama lůza ve vládě.;-O;-€!!

+5/0
31.12.2011 17:13

BezPrace.info

Re: Zdražování

"If you don’t take care of yourself first, you won't be able to take care of others." ;-D

0/0
1.1.2012 11:27

Opruz12

Bohatí prý platí máalo

V diskuzi bylo mnohokrát zmíněno, že bohatí platí málo daní. To ale není pravda. Člověk s hrubou mzdou 150 000 (těch, co bere víc, je tak málo, že nemá smysl to řešit) zaplatí na daních o něco více než desetinásobek toho, co člověk s hrubou mzdou 15 000. Přitom od státu dostává zpět totéž.

Já se pohybuji blíže té nižší hranici. Ale i tam jsem vděčný těm, co platí do státní kasy ty desetinásobky a už vůbec mě nenapadne na ně nadávat nebo chtít, ať platí ještě více. To může udělat snad jen nějaký závistivec.

+2/0
31.12.2011 14:35

loupeživý baron

Re: Bohatí prý platí máalo

Proč jsi vděčný? Jsi státní ministr financí?

0/0
31.12.2011 15:06

Neznám špinavé peníze

Re: Bohatí prý platí máalo

Spočítej si, kolik odvede člověk na daních a pojistném pro případ, že si chce koupit kolo za 10.000. Tak schválně, kolik odvede člověk s hrubou 15.000 a kolik člověk s hrubou 150.000 na 10K čistého? Můžeš k tomu použít nějakou kalkulačku výpočtu mezd.

0/0
31.12.2011 15:53

jhk2

Re: Bohatí prý platí máalo

proboha co to za blabol ? :D

+2/0
31.12.2011 16:23

Neznám špinavé peníze

Re: Bohatí prý platí máalo

Zeptejte se svého nitra, co byste raději: odvádět 39% z 20k nebo 47% 200K při pohledu na na výpis z účtu +12,3K vs 105,6K :-)

0/0
31.12.2011 16:55

Sharkee okraden cenz0ry

Re: Bohatí prý platí máalo

to je zase blabol zavistivce

+1/0
1.1.2012 14:26

Neznám špinavé peníze

Re: Bohatí prý platí máalo

Co je na tom závistivého? To je jen matematický výpočet a úvaha, co by asi tak každý volil, kdyby měl na výběr. :-)

0/0
1.1.2012 20:40

tajny agent

Re: Bohatí prý platí máalo

Se vzpamatuj!!Vubec nevis jak funguje progresivni zdaneni!!Vyssi sazba se neplati z cele castky, ale pouze z toho, co si clovek vydela nad urcitou sumu takze kdyby bylo progresivni zdaneni od 100 000 kc mesicne nahoru 47% tak to clovek s vydelkem 200 000 zaplati pouze z te 100 000 koruny co ma navic a ne z celeho platu. Do 100 000 zaplati stejnou sazbu jako jini ... v irsku je vyssi zdaneni zhruba nad prumer takze do prumeru 20 % a nad prumer 41 % to bych zavedl i tady ... to by bylo kvikotu ... .

0/0
2.1.2012 8:38

Neznám špinavé peníze

Re: Bohatí prý platí máalo

Ale nebudu tě trápit, na kolo za 10K odvede člověk s hrubou mzdou 15.000 Kč státu cca 3900,- a člověk s hrubou 150.000 cca 4700,-

0/0
31.12.2011 15:58

Neznám špinavé peníze

Re: Bohatí prý platí máalo

Heh, mám to blbě. Na přímé dani odvede na kolo za 10K člověk s hrubou 15K 6335Kč, člověk s hrubou 150K  8990Kč.

0/0
31.12.2011 16:05

jrozec

Re: Bohatí prý platí máalo

To je pěkná blbost. Když si člověk spočítá, kolik odvede státu člověk s 15k hrubého a se 100k hrubého tak procentuelně je mezi nimi rozdíl do 1% což nemůže dělat 2kkc na 10 000 nákupu.... normální demagogie. A ten rozdíl je tam jen díky základu, který se nezapočítává. u 150 000 hrubého to vychází +- stejně.

0/0
31.12.2011 17:15

Neznám špinavé peníze

Re: Bohatí prý platí máalo

No tak to se šeredně pleteš, protože daň z příjmu fyzických osob je počítána i z peněz, které odvede zaměstnavatel na zdravotním a sociálním. Takže ten co má 15K hrubého (20,1K superhrubé) odvádí cca 39% ze superhrubého a ten co má 150K hrubého (201K superhrubé) odvádí 47% ze superhrubého. Jen tvůj problém, že neznáš Kalouskův podvod s rovnou daní, která až k zastropování plynule roste a po zastropování plynule klesá k 15% odvodu ze superhrubého.

0/0
1.1.2012 20:39

jrozec

Re: Bohatí prý platí máalo

Vtipný pokus. Ty čísla co jsem poslal počítají i se sociálním a zdravotním pojištěním a vyplivla je kalkulacka kterou si tu tak doporucoval...

+1/0
1.1.2012 20:46

Neznám špinavé peníze

Re: Bohatí prý platí máalo

Ty jsi vtipný pokus. :-) Nezamlouvej to, každý kdo si tohle přečte, nechť se přesvědčí sám, kolik procent je odváděno ze superhrubé mzdy 201K a kolik ze superhrubé mzdy 20,1K.  http://www.euroekonom.cz/dane-kalkulacka.php

0/0
1.1.2012 21:23

jrozec

Re: Bohatí prý platí máalo

Jinými slovy nepočítáš procento z hrubé  mzdy, ale z toho nesmyslu od Kalouska "superhrubá mzda"...

0/0
1.1.2012 21:41

tajny agent

Re: Bohatí prý platí máalo

A ten co dostane 1,5 milionu hrubeho odvede na kolo za 10 K 1825 Kc statu ...

0/0
2.1.2012 9:12

tajny agent

Re: Bohatí prý platí máalo

ten co vydela 200 k hrubeho zase necelych 3600 kc na 10 K ... nejak se nam to lame ...

0/0
2.1.2012 9:17

Lev--z___Rožmitálu

Re: Bohatí prý platí máalo

bohatým po zaplacení daní zbyde pořád dost peněz

tzn platí málo

0/0
31.12.2011 16:27

loupeživý baron

Re: Bohatí prý platí máalo

S tím souhlasím. Stát by měl lidi holit jako při stříhání ovcí až na kůži.

Zloděj taky nenechá v trezoru ani desetník, když ho unese...

0/0
31.12.2011 16:54

109e

Re: Bohatí prý platí máalo

Ode zdi ke zdi. Je možné od tebe čekat něco nového? Zkus na něco přijít.

0/0
31.12.2011 17:26

loupeživý baron

Re: Bohatí prý platí máalo

Co mašinky? Jezdí?

0/0
31.12.2011 17:54

109e

Re: Bohatí prý platí máalo

Děkuji za optání - jezdí.:-) A těm, co se okolo nich točí zůstane dál režijka. ;-)Některým to vyjde snad do důchodu.;-D   A někteří se z toho;-O

0/0
31.12.2011 22:20

Lev--z___Rožmitálu

Re: Bohatí prý platí máalo

takže podle tvého názoru by stát neměl vůbec nexistovat?

0/0
31.12.2011 17:30

loupeživý baron

Re: Bohatí prý platí máalo

Neměl. Bylo by to tak lepší.

I s koulí na noze se ale dá žít...

+1/0
31.12.2011 17:57

Lev--z___Rožmitálu

Re: Bohatí prý platí máalo

a jak si představuješ takovou společnost bez státu?

kdo třeba zajistí dodržování zákonů? kdo zákony definuje?

0/0
31.12.2011 17:59

loupeživý baron

Re: Bohatí prý platí máalo

To by na tebe bylo příliš abstraktní, kočko.

Nejdřív zvládni abecedu, než začneš louskat poemy...

0/0
31.12.2011 18:05

Lev--z___Rožmitálu

Re: Bohatí prý platí máalo

no vidíš a já už myslel že máš konkrétní představu o tom jak by to mělo fungovat;-D

0/0
31.12.2011 18:09

loupeživý baron

Re: Bohatí prý platí máalo

Mám představu, jak by to mohlo fungovat, ne, jak by to fungovat mělo.

To není komunismus, kde by politbyro dle příručky udávalo noty.

My se prostě neshodnem ani na tom, že 1+1 jsou 2...

0/0
31.12.2011 18:13

Lev--z___Rožmitálu

Re: Bohatí prý platí máalo

to je fakt

podle tebe je výsledek 1+1 roven tomu na čem se shodnou vševědoucí vždy rozumně se rozhodující spotřebitelé:-P

0/0
31.12.2011 18:15

loupeživý baron

Tobě to nedochází

Spotřebitelé neřeší matematické rovnice, nýbrž projevují své preference.

A to je právě to, o co v problematice běží.

0/0
31.12.2011 18:19

Lev--z___Rožmitálu

Re: Tobě to nedochází

a já už jsem snad doufal že pochopíš mou nadsázku;-D

0/0
31.12.2011 18:29







Najdete na iDNES.cz