Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dluhy domácností v listopadu narostly o 5,3 miliardy

České domácnosti v listopadu navýšily své půjčky u bank a splátkových firem o 5,3 miliardy korun na 1,108 bilionu korun. Za rok jejich zadlužení stouplo téměř o 58 miliard korun, vyplývá z dnešních údajů České národní banky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bar.bu.do

A co tím chtěl autor sdělit?

Je to dobře nebo špatně?

0/0
31.12.2011 18:32

orinka3

tak jsme na tom byli a tak jsme na tom teď.

Na počátku kuponové privatizace byl majetek na občana odhadován na 2 miliony korun. V té době stál průměrný rodinný dům půl milionu korun.Dnes dvacet let po převratu dluží každý občan tomuto státu bezmála třistatisíc korun. Takže jsme všichni každý z nás utratili ( nepočítám zničení hodnoty koruny ) 2 300 000Kč  což je 115 000ročně a asi 9 800Kč měsíčně.Ano vážení!!! Kdyby koruna zůstala na své výši, a my bychom nic nedělali po celých dvacet let, kdyby státní majetek prodával někdo za jeho pravou hodnotu, tak by každý z nás, včetně mimin, důchodců, školáků…atd dostal měsíčně 9 800 což by v případě čtyřčlenné rodiny bylo skoro 40 tis Kč/měsíc.

A to nemáte!!!

0/0
30.12.2011 19:11

TVK

Re: tak jsme na tom byli a tak jsme na tom teď.

Brilantni matematicka dsedukce, jen postavena na fantasmagorickych cislech.

0/0
30.12.2011 21:10

chemba

klííííd

patříme mezi země s nejnižším zalužením domácmostí. Prostor pro další zadlužení domácností tedy vidím. Možná jen rozdíl je v tom, že průměrný němec vezme hypotéku, zbyde mu na půjčku na auto a vybavení domácnosti. k tomu si může šetřit na důchod a jezdit na dovolené. ale to je snad jediný detail.

0/0
30.12.2011 18:20

vlahos_rosret

Re: klííííd

No docela podstatny detail. Navic cech proste nema ekonomickou gramotnost. Cech je schopnej si vzit hypo na 15.000 mesicne s prijmem 18.500 cisteho a pak se bude divit, ze nema penize.

+1/0
30.12.2011 18:59

chemba

Re: klííííd

asi tak, potraviny, energie, telefony, phm, dovolené, jsou stejné jako u nás. jenže průměrný plat je u nás 4x nižší.

+2/0
30.12.2011 20:14

Tobinka2.0

Re: klííííd

no, kdybychom se chovali jako němci, možná by to tak nebylo...

0/0
31.12.2011 11:07

odejděte4

Re: klííííd

Ne my , ale politici. Tedy ti kteří rozkradli, nebo umožnili rozkradení tohoto státu. Tedy především Klaus, který má politickou zodpovědnost za každou rozkradenou korunu, díky jeho zmršené privatizaci. A díky tomu, že toto vše mu říkali odborníci, kterýn tento rádoby ekonom nesahá ani po paty.!!!!Rv

+1/0
31.12.2011 15:43

Tobinka2.0

Re: klííííd

Politici jsou jsou stejní lidé jako my.

Překvapilo by vás, co všechno v tom Německu funguje a tady na to potřebujete deset štemplů, pětkrát vás pod¨vedou, zaměstnáte policajty, justici a to všechno stojí prachy.

Víte vy jenom kolik stojí pojišťovny náš národní sport vyvražďování se na silnicích?

0/0
1.1.2012 12:29

bar.bu.do

Re: klííííd

... pojišťovny to živí ...

0/0
1.1.2012 15:52

orinka3

nedlužím nic!

Tyhle články mě dokážou akorát naštvat. Na co nemám, to nepotřebuju. Je to prosté a funguje to.

+1/0
30.12.2011 17:32

Tobinka2.0

Re: nedlužím nic!

Taky to tak vidím.

Nicméně máme hypo, tam jsem neviděla jinou cestu.

0/0
30.12.2011 17:33

orinka3

Re: nedlužím nic!

ano, souhlasím. Bydlet se musí a než by si na to člověk naspořil z platu, už by to ani nestálo za to...

0/0
30.12.2011 17:34

vlahos_rosret

Re: nedlužím nic!

No to nemeni nic na veci, ze statni dluh stejne zaplatime my vsichni.

0/0
30.12.2011 19:00

Duke._.Nukem

me bohate staci

me stare dluhy,plus kalouskova slozenka,samozrejme..:-)

+2/0
30.12.2011 13:36

snílek

Začíná to,

lákavým inzerátem my vám půjčíme bez ručitele,bez nahlížení do seznamu dlužníků atd.Když ptáčka lákají............ale ty konce.Na vině je malá finanční gramotnost,touha mít věci na které nemám a hlavně nezodpovědnost.Na vině jsou dále lichvářské praktiky společností poskytujících úvěry,praktiky exekutorů a advokátů ženoucích se za bezpracnými zisky.A stát,který by měl dohlížet na dodržování a vymáhání práva,jen blahoskloně přihlíží s přimhouřenými očima a založenýma rukama.A škubání neštastníků pokračuje,ještě jak dlouho?:-(

+1/0
30.12.2011 12:00

chemba

Re: Začíná to,

Bankovní služby u nás provádí, většinou načerno tisíce firem.A to za tichého souhlasu Nečasovy vlády, kalouskova ministerstva financí, ČNB, úřadu na dohled nad bankami. Stát tišea s nadhledem podporuje okrádání jejich občanů podvodnými firmami.

0/0
31.12.2011 18:32

PijanST

cože? termínovaný vklad ? :-D

... tak ten si může dovolit asi kdo ?živím 4 členou rodinu, platím výživné. Zhruba normální mužskej v ČR. Ale když nedostanete prodloužení pracovní smlouvy, těžko budete termínový vklad využívat. Ono totiž není co vložit.

A banky si ještě budou stěžovat, že jim klesá příjem Nejhorší plebs na světě je :

- Banky

- Politici ( a ještě ke všemu tupí a nenasytní )

0/0
30.12.2011 11:54

Duke._.Nukem

Re: cože? termínovaný vklad ? :-D

ty mi pripominas abrhama z vrchni,prchni,ty kance...;-D

0/0
30.12.2011 13:37

Kwak Kwakovič

Banky se chovají jako naši politici

něco vám slíbí a pak vám vrazí nůž do zad http://www.penize.cz/diskuze/227113-raiffeisenbank-pres-noc-pritvrdila-pravidla-hypotek-jak-zareaguji-dalsi-banky?pagenumber=1

0/0
30.12.2011 11:18

Kwak Kwakovič

Re: Banky se chovají jako naši politici

http://www.penize.cz/hypoteky/227113-raiffeisenbank-pres-noc-pritvrdila-pravidla-hypotek-jak-zareaguji-dalsi-banky

0/0
30.12.2011 11:18

sámvelkýmao

Re: Banky se chovají jako naši politici

jak jsem to tu psal : za vším hledej podvod.... to samý mobilní operátoři, prostě každej, kdo může někoho orvat, tak to udělá.....

0/0
30.12.2011 11:27

jardahorak

Re: Banky se chovají jako naši politici

"Úvěry nad 90 procent prý nadále bude poskytovat výhradně stávajícím klientům Raiffeisenbank – a to pouze vybraným.... Nově také stanovila podmínku minimálního měsíčního příjmu hlavního žadatele na dvacet pět tisíc. Maximální výši hypotéky zastropovala částkou pět milionů korun."

„Chceme více zvýhodňovat takzvané prémiové klienty. Tedy klienty s nadprůměrnými příjmy, kteří mají s bankou hlubší vztah (tzn. posílají si k nám výplatu, spoří a investují s námi). Těmto klientům tak díky úpravám můžeme nabídnout lepší podmínky než doposud. Naopak rizikovější klienti budou mít přístup k hypotékám od Raiffeisenbank obtížnější než doposud,“ vysvětluje mluvčí banky" - mam dojem, ze spise nekolika nizkoprijmovym blaznum zachranili krk. I kdyz ti se certu upisi jinde, bude-li to mozne.

0/0
30.12.2011 11:35

já George XVII

Re: Banky se chovají jako naši politici

já mám hypotéku na 400t Kč. Opravdu musím mít 25t Kč čistého, aby na mě nebylo nahlíženo jako na blázna?

0/0
30.12.2011 13:35

Duke._.Nukem

Re: Banky se chovají jako naši politici

jam mam 480t liskouver a prijem nevim 15 000 cisteho,co jsem ja..:-)

0/0
30.12.2011 13:39

sámvelkýmao

no

hlavně aby každej stíhal ty svoje dluhy platit. jinak buch buch buch....tady exekutor.....

0/0
30.12.2011 11:15

Tobinka2.0

no

Když si myslím, že něco dovedu splácet, dovedu na to i ušetřit.

Výjimka je hypotéka.

+3/0
30.12.2011 11:12

sámvelkýmao

Re: no

auto samozřejmě taky. a obecně věci třeba nad půl mega.....

0/0
30.12.2011 11:16

192.168.35.1

Re: no

Například něco od Goldvish Geneve.

0/0
30.12.2011 12:21

Tobinka2.0

Re: no

Já mám utržené sluchátko od nokie;-D

0/0
30.12.2011 12:28

Tobinka2.0

Re: no

Tam už to tak jednoznačně nevidím. My jsme na auto ušetřili právě proto, že jsme si nechtěli půjčovat. Dvě stě litrů se ušetřit dá. A žádnou věc nad půl mega jsme nikdy nepotřebovali. :-P

0/0
30.12.2011 12:26

certik_bertik

to

se v Providentu tedy činili aneb půjčka bez rizika

0/0
30.12.2011 11:10

chemba

Re: to

v tom jsou jen banky, půjčovny peněz např. provident tam pochopitelně není.

0/0
30.12.2011 20:18

neandrtálec

Dluh ...

Letos "naše" banky (zde provozované domy cizích investorů) z nás dostaly 40 000 000 000.

:-)

A dluhová služba státu nás stála 70 000 000 000.

:-)

Nabubřelé platy + zdroje provizí pro Zlodějskou mafii nás stály 150 000 000 000.

+1/0
30.12.2011 11:07

pivovarský chasník

Re: Dluh ...

A bude hůř.... Zejména "mafie" neví, kdy má mít dost.

0/0
30.12.2011 11:29

navstevak nakopne socana

Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

kdyz  nakupvoat na dluh je vzdy drazsi nez nakup za hotove. Minimalne o uroky. Kdo je tak bohaty, ze muze vyhazovat penize za uroky??

0/0
30.12.2011 10:57

Zouzel

Re: Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

souhlasím s vámi, radši si věc nekoupím a počkám až si našetřím, než se zadlužit. Ale co hypotéka? Na byt budete šetřit opravdu dlouho a zatím budete bydlet pod mostem?

0/0
30.12.2011 10:59

navstevak nakopne socana

Re: Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

Tak hypoteka je snad jedina uznatelna vyjimka, ale zase jen za predpokladu, ze clovek da minimalne kolem 50% ceny nemovitosti v hotovosti a zbytek si pujcuje. Brat si hypoteku na nemovitost ve vysi 100% (90-80% ceny nemovitosti) je holy nerozum.

0/0
30.12.2011 11:06

Tobinka2.0

Re: Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

to vám myslím ani nikdo nedá;-)

0/0
30.12.2011 11:08

skokánek

Re: Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

dá,dělá se to tak,že prodejce Vám napíše cenu 1,5 ale prodává za 1,3 a tím dostanete z banky 100% i když vlastně jen 70%

0/0
30.12.2011 11:14

Tobinka2.0

Re: Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

No ale hypo je oficiálně 70%, ne?

Když je někdo ochotný jít do takových čachrů...

0/0
30.12.2011 16:11

skokánek

Re: Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

jj oficiálně je to těch 70%.Nejsou to čachry,dělá se to kvůli bankám naprosto běžně,prostě majitel si to rozmyslel a slevil z ceny.Kdyby se to nedělalo,tak 60% lidí s hypotékama bude mít mnohem menší byty a domy.

0/0
30.12.2011 17:10

Tobinka2.0

Re: Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

Nejsou to čachry;-D Prostě podvedete banku;-)

No, každopádně, bez "kouzlení" už se dneska 100% hypo nedává.

0/0
30.12.2011 17:32

skokánek

Re: Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

banky to vědí,všem je jasné,že se to děje,ale důležité je,že banka neposkytla 100%;-Djá bych to taky nevěděla,kdyby nám tohle nenabídla sama hypotékářka,vlk se nažere a koza zůstane celá:-P

0/0
30.12.2011 17:57

KOČÍ -> jenom přesmyčka ÍČKO

Re: Osobne nechapu k cemu se nekdo zadluzuje

Máte pravdu že je lepší byt na hypotéku koupit a pak splácet, než bydlet v podnájmu a platit nájem, žejo.. :-)

0/0
30.12.2011 11:06

neandrtálec

Já dlužím jen těch Kalouskovo 192 000,-

Taky ovšem dlužíme našim dětem, co jim nějaká m***rá s**ně prodala celé hospodářství.

:-)

+3/0
30.12.2011 10:54

Wrunx

Re: Já dlužím jen těch Kalouskovo 192 000,-

To je smutné. Já nedlužím žádnému kalousovi nic, nejsem trpitel abych na sebe bral chyby a zločiny jiných. Že se to ze mně /asi/ bude tenhle korupcí prolezlý stát snažit někdy vydřít, je možné. Otázka je s jakým úspěchem. K totálně asicoální provokaci ve formě složenek se hlásím asi tak málo jako k zodpovědnosti za rozkradený národní majetek. Pokud to někdo cítí jinak, ať klidně svůj "dluh" platí. Polistopadoví zloději na nic jiného nečekají.

0/0
30.12.2011 11:04

hellforce666

Re: Já dlužím jen těch Kalouskovo 192 000,-

Víš,ono ti nic jinýho nezbyde než to platit.A kalous s tím jaksi počítá.A co se týká těch polistopadových zodějin.Budu se opakovat a je mi to šumák,ale pokud máš nějak hmatatelný důkaz o tom,že někdo něco ukradl,dej ho.Není nic jednoduchýho.To že o něčem takovým všichni vědí,ještě neznamená,že to je důkaz.Vím,nebude se to líbit,ale je to tak.Dokaž to,přines důkaz,bez toho se nikde nechytneš.Proto se tím ani nezabývám,protože já nemám hmatatelný důkaz o tom,že po listopadu bylo něco rozkradeno.

0/0
30.12.2011 11:11

Kwak Kwakovič

Re: Já dlužím jen těch Kalouskovo 192 000,-

I kdybys ho měl, stejně se nic nestane. Akorát budeš k smíchu.

0/0
30.12.2011 11:20

pivovarský chasník

Re: Já dlužím jen těch Kalouskovo 192 000,-

V zemi, kde většina vládnoucích existencí nemá svědomí a pocit odpovědnosti, nemá smysl žádné důkazy přinášet. Jinak na to přinášení důkazů a jejich následné používání mají normální demokratické státy svoje instituce, které fungují. U nás funguje jenom ta zlodějina.

0/0
30.12.2011 11:35







Najdete na iDNES.cz