Diskuze
Osm miliard a dráhy omládly na čtvrt století. Letos nakoupí další vlaky
Děkujeme za pochopení.
Smilodont
Ano, vše je otázka peněz
Proč nám není nabídnuto vyčíslení nákladů na investice a provoz drah v přepočtu na jednoho přepraveného cestujícího? A jaká je vlastně skutečná cena, kterou by měla mít doprava po železnici?
Nevíme ji, protože tu by mohla ustanovit jen soutěž vzájemně si konkurujících přepravců - a ta zde není. A tak věřme, že vše je vpořádku, že vedení drah se snaží, železniční doprava se společnosti vyplatí a přispívá ke obohacení společnosti. Věřme.
turista-
Re: Ano, vše je otázka peněz
Musíte se smířit, pane liberále, s tím, že v dopravě nebude nikdy plná konkurence. Především proto, že dopravní cesty od dob královských obchodních stezek patří státní moci (až na pár krátkodobých výjímek). A stát ji uživatelům rozdává či prodává za různou cenu, politicky určenou.
Pokud situaci myslíte jen omezeně z pohledu dopravců, tak tam to lze vyčíslit snadno. Dotace do osobní železniční dopravy jsou cca 12 mld. Kč ročně, to jsou zhruba 2 Kč na osobokilometr. Z toho se nemalá část vrací zpět státu v poplatku za dopravní cestu, v DPH a jíných daních.
Konkurenci můžete udělat formou vypisovaných výběrových řízení na jednotlivé linky nebo soubory linek. Konkurence formou více dorpavců na trase, tj. "vybere si zákazník" je zpravidla nefunkční, protože na většině tratí se nezaplní vlaky v intervalu menším než jedna hodina a pak si zákazník stejně pořádně vybírat nemůže, ledaže by slevil z flexibility (a flexibilita je hlavní zbraň, kterou by si železnice měla zachovat proti IAD).
Mářa_23
Most - Děčín
A jedna z nejvytíženějších tratí v Ústeckým kraji: Most - Teplice - Ústí n/L - Děčín zase nic. Tady se snad nových vlaků nedočkáme nikdy...
kosobecny
RegioNova je hroznej vlak
Vlatně je to úplně stejný jako ta jednotka 810. Akort za ty peníze co stojí jedna jedotka, jsme mohli mít daleko lepší a úplně nové.
mim7
Re: RegioNova je hroznej vlak
Jistý rozdíl oproti 810 je, Regionova lépe vypadá. ČD ale zapomněly na to, že vlak neslouží k vystavování ve stanici, ale k jízdě. A jak s Regionova rozjede, je to katastrofa: neskutečný kravál a házení, ještě horší než 810.
plooton
Stadler RegioSchuttle - obojživelné Pandur ČD
...To zas musely být slušné provize. Naftový motorák na elektrifikované tratě - to mi podezřele připomíná extra opancéřované obojživelné OT Pandur.
Pruit Igoe XI.
Re: Stadler RegioSchuttle - obojživelné Pandur ČD
Tak vůbec bych se nedivil, kdyby je ta nafta vyšla levněji, než elektřina.. Jinak s RegioShuttle jsem zatím jel jen na trati Tanvald - Harrachov, byla to paráda, ale dodnes nechápu, proč jela 3-4 vozová souprava (pomalu se nevešla na nádraží v Harrachově ), ve které jsme jeli asi v 6 cestujících
Anton Semjonovič Makarenko
Dejte to Jančurovi.
Ten by začal okamžitě jezdit s několika tisíci nových vagonů.
Premiant
Re: Dejte to Jančurovi.
......ktere budou pouze na papire, ja si hoblovat zadnici o kolejnici tedy fakt nechci
Pruit Igoe XI.
Mimochodem, kam se hrabem na komunisty...
...v 80.letech byly takřka všechny vlaky nové, průměrné stáří tehdy mohlo být tak 10 let. Dneska máme svátek, když se za velký prachy podaří stáří vozového parku stáhnout na 25 let
Ondra.vsb
Re: Mimochodem, kam se hrabem na komunisty...
A to máte něčím podložený nebo to je tak tipujete?
Pruit Igoe XI.
Ty Sysli jsou strašný...
...prostě normální vlak, vpředu běžná lokomotiva a poslední vagon má na čele takovej nádor - kabinu, ze které může fíra ovládat lokomotivu vzadu, když jede obratem zpět, aby se nemusela přepřahat lokomotiva. Řešení je to sice vtipné a účelné, ale vypadá to děsuplně
Valhalla
Tak pravil Zarathustra ...
Dříve jsme si tohle všechno dokázali postavit sami, ba co víc. Dováželi jsme to do celého světa. Dnes nám musí postavit vlak pšontek
IDNES v -00:00:01
regio PANTER ?
Tak teď ještě Leopard a Tygr a České dráhy se se svým arzenálem stanou postrachem celé Evropy ...
capitalismo o muerte
Tak ještě dalších 100 miliard a stáhnem to na 10 let
Ale my už tu nebudem, ach pýcho marnivá...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Vláda pomůže ovocnářům. Mrazy způsobily miliardovou škodu na úrodě
Škoda na úrodě ovoce kvůli mrazům přesáhne podle odhadů ovocnářů miliardu korun. Poškozena je...
Benátky zavedly turistický poplatek. Vstupenky budou kontrolovat revizoři
Italské Benátky od čtvrtka zavedly poplatek ve výši pěti eur (asi 126 korun) pro návštěvníky, kteří...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!