Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

České dráhy znají ceny, kritizuje firma první tendr na dotované rychlíky

Pilotním projektem liberalizace železnice v Česku, kterým je trať Ostrava - Krnov - Olomouc, se zabývá antimonopolní úřad. Zájemce o provozování dotované dopravy, firma Abellio ČR, kritizuje, že České dráhy znají ceny jízdného a mají tak výhodu v soutěži, kde záleží na požadované výši náhrad od státu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

chmod_5777

12. 6. 2012 4:02
Bezva nahradime monopol monopolem

0 0
možnosti
C

chmod_5777

12. 6. 2012 4:05
Re: Bezva nahradime monopol monopolem

nechapu proc se nemuzou soutezit jednotlivy casovy sloty

v zasade neni jediny duvod proc nesoutezit konkretni pozadavky misto baliku

0 0
možnosti
TF

danny47

11. 6. 2012 22:01
Tak co vlastně znají...??? (a znají jen oni)

Znají ceny jízdného  nebo výši tržeb.... ??? Už jen jasně naznačuje, jak odborně a serryjózně je článek napsán Rv Bravo pisálkové z NEJlepčího zpravodajskéo serveru !!

0 0
možnosti
SM

taktaktak

11. 6. 2012 18:23
Obslužnost

Obslužnost dosažení přepravy všech a ze všech míst po celé zemi neni schopná vést soukromá společnost a už vůbec s.r.o kdy ručí jen dvěma statisíci.Co by pokrylo další škody přesahující tuto částku?Jinak bez zisku soukromnici nebudou přepravovat ty oblasti,které teď pokrývají ČD.

0 0
možnosti
MK

Bob-an

11. 6. 2012 18:27
Re: Obslužnost

CD taky nepokryva nic jen tak bez zisku (snad krome trati ostrava-praha paradoxne :-D)

1 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

11. 6. 2012 17:03
všem co hlásají dogma o jedině státní železnici

.. tak těm bych chtěl připomenout, kdo začal stavět první železnice... byli to soukromníci ... tak jako jsou v západní Evropě běžné soukromé dálnice, není důvod, aby i železniční trať nebyla soukromá a vlastník nevybíral od přepravců železnční mýto ... ideální stav.

pokud bude trť nekvalitní a stane se kvůli tomu malér, bude smluvně vázaný vlastník platit přepravci odškodné jako mourovatej - v čem je problém?

1 0
možnosti
B

bebíčko

11. 6. 2012 17:35
Re: všem co hlásají dogma o jedině státní železnici

To je objev!!!

0 0
možnosti
FH

Premiant

11. 6. 2012 15:15
Chudinky malé :-D

Jak řekl majitel Leoexpresu : nejsme přeci padlí na hlavu,abychom si zjišťovali informace od konkurence a stavěli na nich svůj byznys, my si je dokážeme zjistit sami ;-D

1 0
možnosti
AV

andilek10

11. 6. 2012 14:33
.............

Nechci Viamont. Už tuto republiku okradl dost. Je to divné, aby to nedopadlo tak, že nový vlastník bude jezdit jen s vlaky a o tratě a vše ostaní se bude starat stát a rebublice se to prodraží o dalších 50 % . Je to jako s tendri na státní kancelářské budovy. To známe. Státní úředník  nám něco říká a praxe je jiná. Viz. ministerstvo obrany , aby se ušetřilo tak se propustili zaměstnanci v uniformách, ale okamžitě s nimi měli smlouvy jako s civilními zaměstnanci. Po vyhodnocení je o to 1/3 dražší, ale o tom se nikde nemluví. Mluví se o úsporách v armádě. HAHAHA;-O

0 0
možnosti
L

Leinad

11. 6. 2012 14:55
Re: .............

Automobily a autobusy sou taky soukromé, stát platí infrastrukturu. Nejsem proti zvýšení mýta.

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

11. 6. 2012 13:38
v diskriminačních a ohnutých výběrových řízeních jsme mistři

Jediná šance jak to ošetřit alespoň trochu je oddělit zadání a vyhodnocení tendru. Tedy tak, že 1. zadavatel by si vypsal podmínky, dal váhu a bodové ohodnocení jednotlivým kritériím, 2. by někdo ty kritéria zkontroloval, jestli nejsou šitá někomu na míru a 3. by nějaký jiný úřad ty nabídky vyhodnotil v režimu utajení (hodnotitelé by o sobě neměli vědět, sami by neměli vědět kdo jakou nabídku dostane) a až pak to zvěřejnil.

Jenže o to nemá vůbec nikdo zájem, nebyly by bakšiše.

0 0
možnosti
L

Leinad

11. 6. 2012 13:45
Re: v diskriminačních a ohnutých výběrových řízeních jsme mistři

Ale byly, český úředník si cestu vždycky najde. Kdo by ta kritéria kontroloval, voliči v referendu?

1 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

11. 6. 2012 13:33
klíčem je privatizace ČD !!!

Nejdřív je potřeba prodat ČD a pak na trh pustit další konkurenty. Totéž se mělo udělat už dávno s ČPoštou ... nechat soukromníkovi přechodné období pseudomonopulu, aby zanedbanou firmu postavil na nohy a pak otevřít konkurenci.

0 0
možnosti
1

109e

11. 6. 2012 13:38
Re: klíčem je privatizace ČD !!!

Ten klíč-privatizace drah se řeší ve světě 200 let. Střídavě bez jasného výsledku. Jak státní, tak soukromá doprava má své výhody a nevýhody, spackat se dá vše. Jednoduché řešení tedy neexistuje.

6 0
možnosti
KK

Santa1

11. 6. 2012 13:28
A to je takový problém,

aby si najali pár studentů a ti jim to během pár dnů zmapovali přesně? Co budou chtít příště? Na kterých zastávkách jim ti cestující nastupují, kde vystupují, kam jezdí, číslo bot a barvu očí? Taky doufejme ty nové vlaky a lepší služby přitáhnou další cestující, na to by se měli soustředit a ne že tu příjde další socialistický subjekt, který musí erár vodit za ručičku.

0 0
možnosti
A

AAA2

11. 6. 2012 14:04
Re: A to je takový problém,

par studentu muze tezko od cestujicich pozadovat informaci, na jaky druh jizdneho jeli.

0 0
možnosti
AA

aliencz

11. 6. 2012 12:53
A UŽ JE TO TU ZASE

Prý "liberalizace". Další tunel na státní pokladnu. DOTOVANÉ RYCHLÍKY. Aneb předem garantovaný byznys bez rizik. To snad není už možný. Já doufal, že po megaprůseru s fotovoltaikou už žádné "dotované projekty" nebudou. Ach jak naivní jsem byl. Jestli chceme opravdu funkční hospodářství, tak první, co musí definitivně skončit a to pro všechny, jsou DOTACE !!!.

1 0
možnosti
AK

Adalbert Kolínský

11. 6. 2012 12:54
Re: A UŽ JE TO TU ZASE

Dej si studený hard na hlavu.

Osobní železniční dopravu (ani jinou hromadnou dopravu) zkrátka v Evropě bez dotací provozovat nelze.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty

24. dubna 2024

Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...

Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice

24. dubna 2024

Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...

Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů

24. dubna 2024

Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!