Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stát chce zpoplatnit všechny silnice první třídy, kamiony platí málo

Ministerstvo dopravy po kritice Nejvyššího kontrolního úřadu vypracuje plán na zpoplatnění i zbytku silnic první třídy. Původní plány mluvily o tom, že se bude platit na třech tisících kilometrech silnic všech tříd, dosud se ale zpoplatnila jen půlka. Většina neplacených úseků jsou právě "jedničky".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

houzar

7. 7. 2012 6:56
zpoplatnit?

v loni se vybralo na el .mýtném 8 mld Kč  problém je v tom,že při rychlosti rozkrádání schopnými i neschopnými úředníky je tato částka velmi nedostatečná

0 0
možnosti
K

Keni

4. 7. 2012 20:52
Uvedomte si

Stale zapominate na to, ze myto pro automobilovou dopravu (jak osobni, tak nakladni) je prece spotrebni dan z paliv. To je ten poplatek, ktery se ma nasim zemedelcum jezdici hlavne po polich brat. Asi aby byli jeste vice konkurenceschopni. Dale vsichni chcete vse prevest na zeleznici ,ale na nasich koridorech uz neni misto ani pro osobni dopravu. Diky nasi poloze, kdy slouzime hodne jako tranzitni zeme by mohl nas stat vydelat. DPH se vraci, ale spotrebni dan je kolem 20CZK na litr a EU autobus ma nadrz na +\-450l a vychodni dve kolem +\- 800l. Kamion ma nadrze kolem 1000l a to je tedy kolem 20.000CZK za jeden prujezd.Ale diky Kalouskovi i ceske firmy tankuji radeji v Rakousku. V nemecku je to sice srovnatelne, ale je problem s vracenim dani.

To same to myto. Mikrovlny system povazuji za lepsi, ale zde je problem tunel Kapsh-cesti politici.Vsichni co basnite o satelitnim, je stale problematicky z duvodu obcasnych chyb zamereni. Delal jsem s jednotkama GPS a stale to nejde 100% odstanit

0 0
možnosti
K

Keni

4. 7. 2012 21:01
Re: Uvedomte si

Kde je psáno, že na každé křižovatce musí být mýtný systém. Stačí to dát na nejdůležitější a zpoplatnit ty úseky dle nejvhodnější trasy přes silnice I.tříd. Prostě D1-Říčany a D-5 Rudná bude stejné mýto, jako když pojedete přes okruh nebo přes silnice III.tříd. K tomu stačí už teď ty mýtné brány na dálnici. I když s naší mizernou dálniční sítí je to stále málo.

To samé ty dálnice, proč nemohly být mýtné čtečky součástí nějakých značek, multifunčních panelů apod. Asi proto, že to muselo být co nejdraž3í, aby se mohlo co nejvíce odklonit.

To samé mýto, mýto podporuje objíždění úseků a znevýhoďnuje domácí produkci. Časové kupóny lze na jeden rok či delší období zvýhodnit a tak podpořit domácí dopravce, jezdící pouze po ČR. On dneska český kamión doma moc nejezdí, takže by se mu to možná ani moc nevyplatilo.

Kdysi v jedné nákladní firmě u Příbramy si mohli řidiči vybrat, zda do Brna přes Prahu po d

R4-D1 nebo přes Písek-Budějovice-Pelhřmov-D1. Donedávna byloprý již nařízeni přes Pelřimov.

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

4. 7. 2012 14:17
teď bychom měli stáhnout z kuže Šimonovského

... který prosadil extrémně drahý a technologicky zastaralý Kapsch, namísto toho, aby se koupil flexibilní GPS systém. S GPS by mohl správce silnic zapínat mýto, jak by uznal za vhodné, včetně proměnné ceny. A nemuselo by se kopnout do země a stavět brány.

KDU jsou lumpové a zloději  !!RvRvRvRv

1 0
možnosti
M

magdik

4. 7. 2012 13:26
Nežerte

jahody v lednu,  papriky ze Španělska v zimě, melouny bůhvíodkud též v zimě a nebudou sem jezdit kamiony. Ta naše připitomělá vláda by měla podpořit domácí zemědělce, kteří nás i dříve uživili a byl by klid. Je to o rozcapenosti lidí, ale doufám, že zvýšení DPH jim napraví rozum a budou kupovat méně a naše.

0 0
možnosti
OJ

Jablkon

4. 7. 2012 10:12
jen houšť a větší kapky

8 miliard ročně je ve srovnání s částkou, kterou ŘSD na stavbu a údržbu silnic vynakládá, naprosto směšná částka. dokud příjmy z užívání dálnic a silnic 1. třídy budou vyšší než náklady na stavbu a údržbu, je prostor pro zvyšování. dokud se zelenina bude vozit napříč přes celou Evropu, místo aby se pěstovala "doma", nejsou náklady na kamionovou dopravu vysoké

1 0
možnosti
VP

pomocný učitel Václav Poustka

4. 7. 2012 11:14
Re: jen houšť a větší kapky

A neměli bychom se spíš zamyslet nad tím, proč je levnější koupit zeleninu ve španělsku včetně dopravy k nám?

0 0
možnosti
O

oxon

4. 7. 2012 9:04
V Australii

každý majitel motorového vozidla platí roční registrační poplatek a mýtné na dálnicích se platí také........

0 0
možnosti
OJ

Jablkon

4. 7. 2012 10:08
Re: V Australii

Český stav, kdy soukromé osoby neplatí za auto žádné dodatečné daně (registrační, každoroční "silniční" atp.) je ve "vyspělém světě" spíše výjimkou.

V Rakousku se při registraci platí 5-10% ceny (v závislosti na emisích) a dále každoročně řádově stovky eur - podle výkonu motoru, např. u 75kW to dělá něco přes 300 EUR ročně. Plus navíc dálniční známka atd.

0 0
možnosti
PC

Petricek

4. 7. 2012 8:28
Stačí se podívat,

za co ŘSD utrácí peníze. ŘSD je sponzor rakouského Kapsche a ten zase sponzor našich politických stran. Určitě si pamatujete tu kauzu předražených informačních tabulí. http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-se-neutraci-jen-za-dalnice-zbytecne-drahe-jsou-i-informacni-tabule-1lk-/ekonomika.aspx?c=A100223_194447_ekonomika_vel

anebo kolik to vlastně z výběru mýtného tomu Kapschi zůstává http://zpravy.ihned.cz/c1-55397530-vyber-mytneho-je-predrazeny-tvrdi-nku-kapsch-se-ohrazuje-kontrola-je-chybna

no a ony ty rozkradené peníze potom někde chybí.

2 0
možnosti
ČNPASL

Čtvrtý nick pro admina s láskou

4. 7. 2012 8:10
S prodělkem nelze fungovat stále...

Čili si to dopravci musí dát do nákladů a následně objednavatel musí zvýšit cenu zboží - což zaplatíme všechno my, ale stát musí vymýšlet neustále svoje intrikářské kličky, aby plebs moc nedržkoval... A že tenhle systém výběru stojí taky neskutečné prachy, to už státu vůbec nevadí, protože přihraje kšeft správným lidem...

0 0
možnosti
1

109e

4. 7. 2012 8:19
Re: S prodělkem nelze fungovat stále...

Ať se ta cena jogurtu z Hamburkku zvýší! Z naší mlékárny se tím nezvýší a naši zaměstnanci budou mít práci. Je potřeba zbytečné vození omezit, nikoli likvidovat domácího výrobce!

1 0
možnosti

JS99

4. 7. 2012 7:52
Zase

obráceně nejdříve se silnice mají za rozumnou (reálnou) cenu opravit a pak třeba zpoplatnit. Když si jdu koupit chleba tak taky nedám peníze dopředu a teprve potom začnou péct. Nebo všiml si snad někdo, když platíme více za dálniční známky, že by se opravovali intenzivněji? Já tedy ne.

0 0
možnosti
B

BajnyPhoenixIV

4. 7. 2012 8:00
Re: Zase

Problém je,že neplatíme více. Platíme pořád stejně,ale ty papírky mají menší hodnotu a životní úroven jde dolu. Jediné co se + - nominálně drží jdou mzdy. Ceny jdou nominalně nahoru (zdražování) ,ale to není zdražování jen ty subjekty chtějí pořád stejnou hodnotu danou těmi papírky - peníze.

0 0
možnosti
JB

janbes

4. 7. 2012 6:52
železnice vs. kamiony

Železniční přeprava kamionů může fungovat systémově a efektivně pro transfer přes ČR, musela by však vyjít levněji a výt alespoň stejně rychlá jako přejezd kamionem. Regionální přeprava je pro mnoho dopravců již nerentabilní, proto doporučuji zprůhlednit vybírání dinancí a investice do dopravních staveb, lépe hospodařit, méně krást a půjde to. Stálé zvyšování poplatků bere lidem práci, brzdí ekonomiku, zdražuje ekonomiku a v konečném efektu zatěžuje životní prostředí, dopravci si totiž namísto nových strojů budou držet staré. Investice do nových technologií ekonomiku oživuje. Je třeba hledat úspory tam, kde se zdroje ztrácí, tedy ve státních a regionálních investicích.

0 0
možnosti
1

109e

4. 7. 2012 8:09
Re: železnice vs. kamiony

Práci bere lidem levná doprava výrobků na stovky km. Díky tomuto došlo k likvidaci domácích producentů. Zpoplatněním silnic dojde k částečnému narovnání vůči kolejové dopravě.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!