Diskuze
Dráhy vyostřují spor se Škodou o nové lokomotivy, hrozí arbitráží
Děkujeme za pochopení.
pteryx
Je vidět že iDnes vlastní Němci
Aspoň mám pocit, že zdejší novináři většinou nadržují Siemensu. Když nefungují v nové škodovácké tramvaji půl dne označovače na jízdenky, tak je z toho článek na titulní stránku, když se musí půl siemensáckých souprav metra vyhodit kvůli podvozkům zfušovaným v Polsku, je to sloupek na okraj.
Ta Škodovka pravděpodobně bude první lokomotiva schválená podle těch nových norem, zatím se ty nové normy nikomu splnit nepodařilo. Co dělal náš stát a naše železnice a co psali naši novináři, když Škodovce zabavili kvůli nesmyslné zámince testovací lokomotivu ve Vídni? Je to trochu sprosťárna, protože starší lokomotivy /které narozdíl od Němců nemáme/ očividně provozované být smí. Němci nás prostě nepustí na jejich tratě jenom tak, 109E musí být Siemensu tak trochu trnem v oku. Je jasné, že dráhy jsou nervózní, ale mám takový pocit jestli u nás Taurusy nejezdí taky tak trochu na výjimku, že pro změnu nesplňují zase naše normy. Nevím jaký je současný stav, ale určitě tak minimálně 2 roky jezdily.
809.KocuR
Ochrana domácího trhu
Mnoho hlasů volá po tom, aby české firmy nakupovaly jen a jen české zboží (což bude u železné rudy torchu problém, netěžíme ji). A takhle to dopadá, když to samé, co češi chtějí mít u sebe, provede někdo čechům: Bude bránit dovozu z ČR.
Vifon
Re: Ochrana domácího trhu
Jojo, zlaté české ručičky! Jinak Škodovka je vlastněna firmou z Kypru!!!
809.KocuR
Re: Takhle to vypadá,
No vidíš. A domy se prodávají taky jenom na papíře.
richi pichi
Roman je pracka statnich penez pro politiky a polit. strany
proto si mohl , jako clen dozorci rady prihrat zakazky za mnoho miliard korun z Ceskych drah do sve firmy Skoda Transportation a nasledne i rade dalsich svych firem , stejne tak to delal , kdyz byl generalnim reditelem CEZ , tak daval desetimiliardove zakazky sve Skode Power , nez ji prodal korejskemu Doosanu ....
certik_bertik
vždyť je
to jen pomsta Siemensu, tohle na dráze přece všichni ví
daje
To je sranda .....
Jenom 200km/h ??? To má být moderní lokomotiva? v Polsku jezdi vlaky už 445km/h !!!
MychalB.
Re: To je sranda .....
No a? Kupovat lokomotivu s větší maximálkou by bylo jako kupovat si Ferari na jízdu po hrbolaté a přeplněné D1 - na nic. Zbytečně vysoká cena, když ví, že po dobu deklarované životnosti lokomotivy (cca 30 let) tu žádná VRT, kde by se rychlost nad 200 km/h uplatnila, prostě nebude.
vransen
Ohledně těch norem.
Kupříkladu emisní norma Euro 6 byla schválena, tuším, letos, přesto každý s předstihem věděl, co tam bude. Jinak by se auta v dané sérii nedala prodávat. Automobilky dokonce vědí, co bude v Euro 7, aby měli na co napasovat vývoj.
Antonín, topič
Re: Ohledně těch norem.
Ano, to je příklad diletanta: porovnává normy pro železniční vozidla s emisními normami pro automobily. Takový náš kašpárek.
Rosomak
109e je homologována v SRN jako první dle nových norem TSI
takže je logické, že si to všechno hezky vyžere a firmy, které to testování provádí, nemají žádné zkušenosti s těmito novými normami.
Pokud je problém s tlumiči při maximální rychlosti, chápu to asi tak, že je povolené propružení lokomotivy třeba +-2 cm, lokomotiva dělá třeba +1,5 a - 2,5 cm. Co jsem se zběžně díval na normy TSI, třeba konkrétně na EN14363, tak to není pro konstruktéry žádná sranda, a jestli je to už jen tento bod, tak věřím, že ho brzy zvládnou.
Ještě by měli chtít potvrzení a naměřené údaje testovacího úseku, jestli splňuje parametry TSI pro vysokorychlostní trať ve všech parametrech, tj. např. byly provedeny testy na vozidlech s minimálně 170 kN na nápravu - tj. nutnost nových měřících vozů...
Jinak tato zpráva byla již 1.5.2012, takže slušně s křížem po funuse na titulní stranu.
vransen
Re: 109e je homologována v SRN jako první dle nových norem TSI
Co je podle vás při několikaletém skluzu "brzy zvládnou"? Ohledně těch norem - nepadají z nebe. Většinou se ví s dlouhodobým předstihem, co tam tak asi bude.
Naked and petrified
Hmm, tak priste mozna prece jen radsi Siemens
nez jakesi kyperske nebo ruske firmy...?
Neonym
Re: Hmm, tak priste mozna prece jen radsi Siemens
"Přes komplikace pevně věříme, že jsme ve finální fázi homologace a že lokomotiva 109 E bude první stroj, který tímto procesem projde,"
neznamená to náhodou, že ještě nikdo ty testy nesplnil? Co já vím, tak Siemense a Bombardiera už to také pěkně štve řeší to protahování schválení u soudů.
general_Pinochet
Re: 109 je super mašina
...ano a celý svět si ji přeje ve svém depu a šajze z plzněj nestíhá vyrábět
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Portál iDNES.cz čte od nepaměti. Petr je dalším výhercem týdenní Megahry
Jarní Megahra o peněžní prémie na portálu iDNES.cz pokračuje a po pondělím losování má již pátého...
Buď vysaďte nové stromy, nebo zaplaťte až půl miliardy, dozví se developeři
Premium Pokud nebude možné vysadit nové stromy ve městě do kilometru od pokácených, zaplatí developeři...
OBRAZEM: Přehršel techniky a stovky dělníků. Jak finišuje dálnice D4 do Písku
Tisícovka dělníků na stavbě v jeden moment. Během náročnějších prací jich ale na rozestavěných více...
Smutný konec slavné návrhářky: jde do vězení za pašování krokodýlích kabelek
Módní návrhářka Nancy Gonzalezová, jejíž doplňky nosila zpěvačka Britney Spears a také například...