Diskuze
Zájem o MHD klesá kvůli drahému jízdnému i zanedbaným tratím
Děkujeme za pochopení.
Darnell
MHD v ČR funguje ještě hodně dobře
Třeba ve Španělsku je v mnoha městech normální, že zastávky se nehlásí, ale jsou na znamení, často nejsou viditelně označené a třeba v Madridu je solidní bordel v tom, že autobus má názvy zastávek prostě podle ulic a čísla popisného u zastávky, takže vám třeba neoznámí, že u zastávky je stanice metra na přestup (vyjímkou jsou centrální přestupní body, něco jako Černý Most), ve schématu linky máte napsáno třeba jen, že jede po této ulici na které má 5 zastávek (ta ulice má třeba 4km) a jízdní řád ve stylu "jezdí každých 15-25min.".
antimultivitamin
Co jiného vedení DDP čeká?
Cena služeb se zvyšují zatím, co jejich kvalita upadá a rozsah se snižuje. Celý problém je tom, že ve vedení dopravního podniku jsou samí tuneláři. Výborná je také kalouskovitá cenová politika: "sníží se zájem o služby, no tak zvednem ceny".
Darnell
Re: Co jiného vedení DDP čeká?
Je to všude jen Praha je vidět víc, protože je největší. V Liberci by to vypadalo podle mě ještě hůř, kdyby místní klika měla možnost ovládat tak velké město jako je Praha
Qesospi Cobigan
Ruší linky => ubývá cestujích
a pak se zjednodušeně napíše, že klesá zájem. Kdepak, zájem by byl, ale dopravní podniky pro to musejí něco dělat... Před 5 lety mi stavěly v Praze u domu 4 linky. Dnes je to 1. No pochopitelně, že když zrušili zrovna tu "mojí", tak už nejezdím. Ale zájembych měl, zase bych jezdil...
pavel.n
Zlatý komunisti !!!
Komunisti před 20 lety provozovali MHD pro lidi a ne pro byznys ..........
.
To neplatí jen o MHD ale o dopravě všeobecně ............za komančů jel vlak i autobus od nás do okresního města skoro každou hodinu - dnes jedou 4 vlaky za den a autobusy jedou 2 ................
To , že se nedostanete do práce nikoho nezajímá , děti se do školy dostanou ale ne už nazpět - takhle to dopadá , když vládnou peníze .
jeste asocialnejsi grupa
Re: Zlatý komunisti !!!
z jakeho me nepochopitelneho duvodu se domnivate, ze vsichni ostatni by vam meli prispivat na cestu do zamestnani ?
Korich-2010
MHD
Obecně lze MHD v ČR považovat za kvalitní. To, že pro někoho je výhodnější auto je také logické, cílem MHD není rychlý transport kohokoliv odkudkoli kamkoli. Hlavním cílem MHD je poskytnout všude ZÁKLADNÍ dopravní obslužnost všude a kvalitní dopravu tam, kam proudí nejvíce lidí, což MHD ve velkých českých městech, kde jsou páteřní linky často na nejvyšším intervalu a jsou plné daří.
Například já bydlím na okraji Brna. V minulosti jsem dojižděl po okraji Brna, a autem mě to vyšlo na podobné peníze a podstatně rychleji, takže sem používal auto. Nyní pracuji v centru, a to mě vychází MHD lépe jak časově, tak finančně. Navíc jsem se naučil v MHD číst, takže i ten čas jsem schopen efektivně využít. Je to prostě individuální.
sedmy.trpajzlik
Nejezdit MHD
Nejezdit MHD ve velkém městě je blbost. při dnešní ceně nafty a benzínu se vyplatí jet autem pokud jedou min. tři a to i s nafťákem co žere málo. V přepočtu k auto to jízdné v MHD vychází ještě dobře. Spočítal jsem si, že pokud bych navíc jezdil sám, což se stává, zaplatil bych ročně o 32 tis. kč na dopravě víc, což za to mi to auto nestojí.
Navíc teĎ v létě, kdy jsou města rozkopaná a někde může jen MHD a cesta autem je navíc delší a časově srovnatelné.
airwar
Re: Nejezdit MHD
Cena dopravy je věc velice relativní, já kdybych jezdil v Brně MHD do práce tak mě to výjde při ročním předplatné asi na 650 kč měsíčně (potřebuji tři zóny), Autem mě to včetně opotřebení vozu výjde na nějakých 1400,-. Ale má to své ale, pomocí MHD a IDOSu cestuji do práce 1,5 hodiny, denně tedy 3 hodiny zabere cestování, autem to dám asi za 20 minut, takže denně mě to zabere 40 minut. Za měsíc ušetřím při ježdění autem 46 hodin času a to tedy mě za těch 750,- kč navic opravdu stojí.
Stork.
Pro ty co si myslí, že jízda autem přináší časovou úsporu...
...tak vás asi zklamu, ale jste vedle jak ta jedle. Pokud vám cesta do práce trvá autem 15 minut a autobusem 30 minut, tak ve finále jste přišli právě o 15 minut svého života, protože tento čas musíte věnovat činosti, které se říká řízení. V autobuse, či jiném veřejném dopravním prostředku, se můžete věnovat čemu chcete (třeba odpočinku)
lorax
Re: Pro ty co si myslí, že jízda autem přináší časovou úsporu...
Visení na ruku na "poutku" v natlačené MHD nebo v narvaném metru osobně za relax nepovažuji. Jinak - osobně považuji za děsivé, že autobusová linka ujede trasu cca 5km za 25 minut. A to NENÍ V PŘELIDNĚNÉM CENTRU, ale na okraji. Autem se to dá opravdu za pár minut. I když metro je rychlé a šikovné, to zase ano . I když odpočinek...procházka v tunelech, svištění větru v uších...nevím nevím, to mě nidky nenadchlo (a že jsem bydlela v Pze a dojížděla MHD i 3hodiny denně mnoho let).
B-25
MHD Brno
Nemůžu si stěžovat - velmi hustá sít', solidní intervaly plus noční spoje. Štvou mě blbouni v autech, co blokují šaliny atd. Typicky na Cejlu, nebo křižovatka pod nádražím... Zůstanou stát v ní, čímž blokují šaliny směrem (a od) Křenové, blokují i trolejbusy.
Čili kdo chce, at' se šine po městě v kolonách - jeho problém. Ale at' sakra neblokuje MHD
bk89322
Re: MHD Brno
Ja bych si stezoval - zejmena v tech letnich vedrech. Ridicum do kabiny klimatizaci vetsinou dali, cestujici jsou pro ne povl, co to nepotrebuje.
ConfederateSoldier1861
MHD V Praze je jedno z nejlepších v Evropě
nevím, jestli zdější diskutéři jsou tak zhýčkaní nebo tak neznalí....ono se říká, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde..a co se týče ceny, tak mi nepřijde nikterak přemštěna...jezděte taxíkem "levněji" nebo raději udělejte něco pro své zdraví a choďte pěškobusem..ušetřite a Vaše zdraví Vám poděkuje chybějicími nemocemi
jose.vomacka
Re: MHD V Praze je jedno z nejlepších v Evropě
A vráti mi pak DP tu částku, kterou budu muset platit i přesto, že MHD využívat nebudu?
sergej781
Při zastaralém stavu vozidel MHD,...
...prodlužujícím se intervalům, zrušeným linkám atd. se není co divit
krakra
Re: Při zastaralém stavu vozidel MHD,...
Zastaralý vozový park ?, jaký je rozdíl když jedeš novým a když starým autobusem ?
Oba dva tě dovezou do cíle v úplně stejném čase.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...