Diskuze
Stovky železničních přejezdů čekají nákladné opravy. Lokálky zrychlí
Děkujeme za pochopení.
109e
jediné řešení
Jediné řešení pro zvýšení bezpečnosti by byla instalace zařízení, které používají např. v Rusku. Ocelový blok, který se vysune z vozovky v době výstrahy. Tomu jedinému řidič rozumí!
turista-
Re: jediné řešení
Divím, se že i ty, člověk z oboru, jsi nepochopil, o čem je článek. Toto vylepšení zabezpečení se nedělá kvůli neposlušným řidičům, ale kvůli zvýšení cestovní rychlosti vlaků.
byrokrat?
zvyšování bezpečnosti?
u nás jí teda rozhodně zvýšili, ze čtyř přejezdů se závorama v okolí je za poslední dva roky zrušili u třech, přičemž na dvou z nich není na trať vidět dál než cca 30 metrů, protože je přejezd ve svahu v zatáčce a třetí je na tom jen o něco málo líp (paradoxně závory jsou momentálně jen na přejezdu kde je vidět možná 200 metrů daleko) ... předpokládám, že teď je za evropský dotace nějak vylepší, třeba tím, že tam za 3 miliony posečou trávu
turista-
Re: zvyšování bezpečnosti?
Počkej, oni snížili zabezpečení přejezdu? To jako že tam byla světla a už je tam jen kříž?
Závory neřeš, to je jen kosmetický doplněk. Řidič se má řídit světly.
chriswebb
No, já bych nechal na vlastní vůli
každého zda se chce nechat rozmašírovat vlakem. Když někdo může jezdit, pravděpodobně se může rozhlédnout.
turista-
Re: No, já bych nechal na vlastní vůli
Tady jde o místa, kde se bezpečně rozhlednout nelze (pro rýpaly připomínám, že překážkou není jen vysekatelné křoví, ale i terén, tunel, budovy, apod. a u vyšších traťových ryhhclostí je třeba počítat si mlhou nebo tmou).
Dnes na takových místech vlak zpomaluje až na 10 km/h a houká. To první má negativní doapd na jízdní doby, ekonomiku provozu a tím konkurenceschopnost železnice. Na to druhé si mnohde stěžují místní obyvatelé. Instalací světel na přejezdu se obojí řeší.
vransen
Cena přejezdů je fakt mimo
Jestli jeden stojí pět milionů Kč, tedy tolik, co luxusní rodinný dům, tak asi něco není v pořádku.
turista-
Re: Cena přejezdů je fakt mimo
Víš, on přejezd sám od sebe nefunguje. Musí tam být zapezpečovací zařízení, které ho řídí.
Navíc cena ještě není jasná, ta vyplyne až ze soutěže. Může se i významně snížít, nedávno se to stalo např. u modernizace Plzeň-Rokycany.
Leinad
Asi si pořídím křovinořez
2 gigakoruny / (3385 přejezdů * 4 rohy). To se vyplatí, ne?
wrah
Super láce
2000 milionů děleno 385 přejezdy. Jen 5.19 milionu na jeden. Na kolik kč by vyšlo okolo takového nepřehledného přejezdu pořádně vysekat křoví? Na rozdíl od kabelů od zabezpečení prostou viditelnost nikdo neukradne. A opravdu, u většiny přejezdů by stačilo jednou ročně prohnat partu s křovinořezem.
Rodnok
Re: Super láce
co mlha? tma?
hele opravdu zůstaň u chlastu a nepokoušej se sdělovat moudra do oblastí, o kterých nemáš ani páru.
Ota226
Viděl jsem takovou "rekonstrukci"...
letos po prázdninách: spočívala v instalaci uzamčených závor z obou stran - tedy zrušení přejezdu. Mimochodem ty závory jsou podle nějakého vzoru Marie Terezie - dva těžké profily zapuštěné do země a napříč tentýž těžký profil prostrčený přes vypálené otvory v těch svislých - ruční výroba nebo 100 let staré skladové zásoby? Jen visací zámek vypadá dnešní. Na "otevření" jsou zapotřebí nejméně dva lidi.
turista-
Re: Viděl jsem takovou
No a? Některé přejezdy na zrušení jsou. Například cesta k nim vedoucí už dávno zanikla a max. jednou ročně tam projede traktor.
feese
Bílé světlo!!!
Hlavně by bylo fajn, aby stávající přejezdy se světelnou signalizací měly funkční bílé světlo. Z mých poznatků plyne, že na většině přejezdů, kudy jezdím, je bílé světlo zaslepené, tudíž ke každému přejezdu je nutné přistupovat tak, jako by tam žádné zabezpečení nebylo a přejezd byl opatřen pouze výstražným křížem.
Bohužel jsem ve svém okolí zjistil, že málokdo z mých známých toto ví, prostě přijedou k přejezdu, neblikají červené, tak jedou. Koho jsem se ptal, řekl mi, že může jet jen 30 místo 50km/h. Fatální omyl! Pokud nebliká bílé světlo, nedává signalizace žádnou informaci o tom, zda je v obvodu vlak nebo není.
Gropius
Re: Bílé světlo!!!
Ono se to v pravidlech silničního provozu nezdůrazňuje, kdoví jestli to tam je vůbec napsané. Vpodstatě jsem se to dozvěděl teprve v momentu, když jsem se začal zajímat, jak vlastně přejezdy fungují. U nově stavěných přejezdů absenci bílého světla ani nepředpokládám.
Mašina
Co dál
Zdravím, koukal jsem dámy a pánové na příspěvky, ale nikde jsem nenašel spíše základní otázky. Udělají se nové přejezdy, které potřebují novou kabelizaci. U nás se tato stavba dělala a napřed se kopalo pro přejezdy a pak pro nové zabzpečení trati. Pak sem jezdí údržba každou chvíli, že přejezd je mimo provoz. Znamená to, že SŽDC má rozvážené i tyto kroky? Bude se kopat jen jednou? Údržba našeho přejezdu v polích asi levná není, ale jezdí tam jen zemědělci na jaře a v létě, je to účelné? Proč má ČR nejvíc zabezpečených přejezdů na km tratě v Evropě? Připadá mi to jako danajský dar, zabezpečíme přejezdy, na které nemáme peníze na údržbu a reinvestice
nahoda
@
Ano nákladné opravy protože počínaje projektantem a konče firmou která to udělá si každý musí namastit
řádně KAPSU
vransen
Re: @
Podívejte, ve vašem případě stát vyhodil zbytečně peníze za vzdělání. Vždyť neumíte ani psát
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů
V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...