Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pendolino zůstává ve Zlínském kraji jen snem. Region dopravce neláká

Dostat se do Prahy rychlým a přímým vlakem s občerstvením, zásuvkou a připojením na internet zůstává dál jen nesplnitelným přáním cestujících ze Zlínského kraje. V nových jízdních řádech, které platí od 9. prosince, se pendolina kraji opět vyhnou. A stejně tak vlaky nových dopravců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J53a37n 23Č91e22k42a56l

11. 12. 2012 21:31

Když pominu to, jaká je to "prestiž" mít jedno pendolino týdně jako Cheb, tak kam by asi tak jelo? Vyloženě Otrokovice-Praha? Nebo s ním snad vést nějaký spoj Praha Vídeň/Blava, ale přes Přerov namísto Brna? To je trochu naivní...

0 0
možnosti
AZ

Nejlepší je podívat se na mapu elektrifikace železniční sítě. Např. Moravský Písek - Brno je stále na naftě. Zdaleka nejde jenom o problémy v Otrokovicích. Trať uprostřed města je prošpikovaná přejezdy. Kolik asi bude stát nový prštenský viadukt s ohromnými kruháči. O dalším trolejbusovém křížení, 4 proudů T. Bati, a obchvatu Zálešné, elektrifikovaném vlaku a v jedné variantě ÚP 4 proudého tunelu z Čepkova u Lidlu Obeciny ani nemluvím. Hlavně to chce vypakovat sklad kontejnerů k dálnici a elektrifikované železnici.

0 0
možnosti
MZ

ad Tomas Novotny : tohle je dávno v plánech, jenže jaksi na to nejsou peníze a nebudou, protože se "musí" odškodnit církve a pokud úřad pana Rychteského  ten zákon nepošle k čertu, tak si budoucí ministři financí musí připravit další miliardy, protože podle ústavy nejsou církve privilegovanými osobami, takže musí být stejně štědře odškodněni i ostatní "komunisty okradení".

Navíc se furt nevyřešil problém křížení trakčního vedení dráhy trolejbusové s trakčním vedením dráhy železniční. Nadjezd s více než 30 promilemi stoupání byl jako nerálný odmítnut, podhrabat se tunelem pod silnící 55, resp. křižovatkou silnic 49 a 55 naráží na problémy inženýrských sítí v Otrokovicích a přepínatelná trolej - funguje to spolehlivě ve Švýcarsku -> obě trolejová vedení se kříží v úrovni a jsou pojížděna pod napětím a v době jízdy vlaku je v troleji odpovídající "vlakové" napětí -> je v tuzemsku FUJ. Ve Švýcarsku se tak kříží trolejové vedení dvou železnic s rozdílnými napěťovými soustavami.

1 1
možnosti
TN

Nejlepší řešení by bylo, aby z Otrokovic do Zlína vedla rychlá dvojkolejka, něco jako taková "rychlotramvaj" v intervalech jako MHD. Mohlo by to i částečně nahradit trolejbusy, nemusely by se řešit přípoje v Otrokovicích a byl by klid. Dobře, pro "prestiž" našeho krajského města tam můžem nechat něco jako ten Zlínský expres ráno do Prahy, pokud je o něj zájem.

1 0
možnosti
JT

J97o71s57e33f 90T28r12ö15g55l

28. 11. 2012 13:47

Nejjednodušší řešení je přejmenovat nádraží v Otrokovicích na "Zlín hlavní nádraží". Hned bude přímých spojů více... Je to pravda poněkud z ruky, ale vzhledem k rozlehlosti Zlínské aglomerace to zas tak strašné není, navíc tam zajíždí MHD.

Je třeba se smířit s tím, že dokud nebude k dispozici nová elektrifikovaná trať s propojením až na Slovensko, tak přes Zlín moc expresů nepojede. Nechť místní a kraj tlačí na MD, aby dostalo rekonstrukci trati mezi priority, nechť tlačí aby objednalo u ČD více spojů do Prahy. Zlobit se na dopravce, kteří jezdí bez dotací (Pendolina ČD, Jančurovy Regiojety a Novotného Leoexpresy), že jezdí raději do Ostravy, protože je tam lepší kšeft, nikdo nemůže, nedotovaná doprava je podnikání a tam je bohužel zisk hlavní prioritou.

3 0
možnosti
JD

Úplně by stačilo prozaické "Zlín předměstí". Ono už se to časem spojí v jednu aglomeraci samo.

0 0
možnosti
MZ

Slovenské vozy jezdíci na Zlínském expresu jsou nejméně o jeden "level" komfortnější než vybájené Pendolino, které je komfortnější než motorové vozy řady 810, ale v jedničce je méně komfortu než v tuzemské elektrické jednotce řady 471 nebo řídících vozech 29-80-2xx, ve dvojce jsou v rakouských ojetinách starých přes 30 let, které ČD nakoupily, sedadla pohodlnější než v Pendolinu.  Vozy na Zlínském expresu mají i 230 V pro notebooky a restaurák je tam taky....  Přes Valmez a Vsetín (Zlínský kraj) jezdí vlaky EC ...

1 0
možnosti
RJ

Máte pravdu, ale co čekat od novináře, který píše o něčem, co nezná.

Když je schopen zkritizovat časný ranní odjezd Zlínského Expresu, přitom pokud už jsou v rozpočtu Ministerstva peníze jen na jeden přímý spoj, je tato časová poloha ta nejlépe zvolená (ranní cesta něco vyřídit do hlavního města, večer zpět). I vlaky z Ostravy jsou nejvíce obsazené v této době ...

0 0
možnosti
Foto

J84a30n 37J88i43r18á68s59e68k

28. 11. 2012 8:36

Další novinářská práce, tentokrát vyjmečně nikoliv alá Sůra že! Jestli pane novinář nevíte, tak do Zlína není elektrifikovaná trať, jezdí tam pouze nezávisla trakce tj. motorové lokomotivy a motorové osobní vozy. Prostě iDNES.... Rv

1 1
možnosti
TN

Plevelo, lháři, co ty tady? Nestačí ti otravovat na k-repu? Nebo už tě konečně blokli?

0 0
možnosti
FS

Necestuji vlakem denně. Od jara do podzimu však často vyjíždím za svými turistickými aktivitami. Co mi vadí nejvíc ? Za prvé. Nedostatečný prostor ve  v š e c h  rychlíkových soupravách pro převoz spoluzavazadel větších rozměrů. Úschova během přepravy často vůbec není. A vzhledem k minimální době zastávek rychlíků ve stanicích, a nyní kdy se nebude ve vysíláni nádražního rozhlasu ani oznamovat, kde se v soupravě nachází vagon pro úschovu ... se tato možnost přepravy zavazadel stane nedostupnou. Za druhé. Tristní stav nádražní budovy v krajském městě ZLÍN. Tvrdím, že tato budova hlavní železniční stanice ve Zlíně je ze všech krajských měst  ... v nejhorším stavu.

0 0
možnosti
RJ

Úschovu během přepravy používá malé procento lidí. Předpokládám, že máte-li tak velká zavazadla, nechodíte na nádraží na poslední chvíli a tak máte dost čase se na řazení podívat ve stanici - na nástěnce nebo LCD panelu. Nevzpomínám se, že bych neke v Evropě slyšel z nádražního rozhlasu slyšel tak zbytečně podrobné informace o řazení vlaku jako u nás.

0 0
možnosti

No jo jenže Luhačovice nejsou Františkovi Lázně.Než se dostanu do Olomouce na pendolíno radči pojedu do Prahy autem.EU

2 0
možnosti
RJ

Na autora (nebo kdo přišel s tímto podivným tématem) bych měl tři dotazy.

1) zda tuší, že do Zlín nevede elektrifikovaná trať (a kraj nic pro změnu nedělá). Takže Pendolíno by muselo končit v Otrokovicích, a nezbytný přestup by moc nových solvetních lidí nenalákal. Stávající přímý Zlínský Expres má výhodu, že může přepřáhnout mašinu. Ostatně i ten kecal Jančura by musel přepřahat. Což je drahé a proto se dnes upřednostňuje přestup.

2) zda tuší, že ČD již mnoho let regionální jízdní řád neurčují. Věta "České dráhy jízdní řád neproškrtaly" je tedy nesmyslná, až zavádějící.

3) zda nepropadal vě škole z počtů. Jak můžete napsat "Ceny budou vyšší zhruba o 5 procent" a hned vedle toho  dát odkaz na článek "Dráhy zdraží jízdné na kilometr o 2,5 procenta, zákaznické zůstane".

7 0
možnosti
PR

Proč by pinda nemohl jet z otrokovic do zlína?Copak do zlína nejezdí city elefant, jak je dětský festival?To je problém nastartovat brejlovce? Ale jinak souhlasR^

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  10:58

Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....

České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava

25. dubna 2024  10:06

Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...

Děláte z Benátek zábavní park, stěžují si místní. Město začalo vybírat vstupné

25. dubna 2024  8:51,  aktualizováno  9:33

Italské Benátky od čtvrtka zavedly poplatek ve výši pěti eur (asi 126 korun) pro návštěvníky, kteří...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!