Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ještěd může provrtat tunel za miliardu. O stavbě se mluvilo už za Hitlera

V Liberci znovu ožívají myšlenky na tunel pod Ještědem. Fantasmagorie, rána pro přírodu a mrhání miliardami? Nebo to bude úctyhodná a prospěšná stavba, která řidičům usnadní cestování?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K81a27m21i84l 45Ř93e43h85á14k 4379974125669

Poručíme větru dešti:-P

0/0
12.12.2012 18:59

J13a52n 25K24o24h10l 4813347511824

Nejsem apriori proti, plán je to dobrý, ale v situaci kdy chybí kvalitní silniční spojení na frýdlantsko nebo do jablonce nebo železniční koridor Prg/Pha-Rbg/Lbc o kterém se už taky uvažuje minimálně od dob komunismu, je to skutečně otázka zřejmě víc než dvaceti let, možná i dvojnásobku.. ale je fakt že v takovém Norsku nebo na Islandu se pod kopci a horami prokopávají ve velkém a byla-li by u nás vůle, šlo by to taky. Navíc by tak jako tak nešlo o žádnou dálnici ale o obyčejnou silnici, takže o ohrožení přírody nebo vodních zdrojů bych tady vyloženě pochyboval, navíc Lbc bere vodu z jizerek, ne z ještědu, takže asi tak.:-)

+1/0
11.12.2012 20:11

Z52d48e53n49a 81H64v98o55z18d39e90n50s42k66á 6803247927546

Jezuskonte, jestlio tom premejslel Adolf, tak at si to Liberec rychle vyrazi z hlavy, To musi bejt od dabla!

0/−2
8.12.2012 0:17

A19l78e58š 50W33o83l56k15e52r 6529739784309

V současné době nejsme schopni zafinancovat a postavit ani rychlé spojení mezi Libercem a Jabloncem. Ale budeme si honit triko studiema sci-fi tunelů.

+4/−1
7.12.2012 9:13

M18a39r44t68i46n 91J53o60n30á14š 3804891725755

no, koukám, že Syneru dochází zakázky, Liberec díky němu a modrým strakam je mínus dvě miliardy

+2/−2
4.12.2012 22:44

M62a20r57t43i98n 16H36r25o71m34a12s 5248696926767

Je potřeba tunelů, velkých silnic. Neboť ti, co bydlí na severu, jezdí do práce na jih, ti co bydlí na západě, zase dojíždí na východ. Je potřeba jim pomoci.

+1/−2
3.12.2012 22:46

Z22d55e80n38a 19H81v20o96z97d44e32n49s93k88á 6743767597606

No jisteze. To je mobilita obyvatelstva, bez te tu globalizaci neudelame!

0/0
8.12.2012 0:18

E18d93u94a93r19d 74B72l92a92z67e20k 1653310325605

Musíte nutně dělat tomuto fašistickému ksindlu reklamu?...;-€ To nejde příslovečné určení času, té doby, nazvat jinak?! :-(Rv

0/−11
3.12.2012 21:14

F83r17a57n98t61i63š93e51k 22V58í98t76e65k 6410350957569

Co má tunel pod Ještědem společného s Mussolinim? 8-o Nebo jako správný socialista také účelově směšujete italský fašismus a německý nacismus neboli nacionální SOCIALISMUS, protože se Vám ani trošku nelíbí, že i nacisti byli levičáci? ;-€

+8/−3
3.12.2012 21:28

J51i63n60d98ř80i28c46h 16B64e25l87l51i86n41g 9227105886204

Tak proto měli nacisté takové pochopení pro šlechtická privilegia, stavovské členění společnosti, vůdcovský princip, předurčené uspořádání rodiny, pohanské rituály, sny o ztraceném tradičním pragermánském ráji, proto za nich tak vzkvétaly obří soukromé koncerny.......

+1/−3
4.12.2012 14:58

D80a27v77i97d 96J23a51n82s44a 5201963169600

Takových tunelů by v Čechách mohlo být. Stačí jen spočítat návratnost a účelnost. Kolika lidem tento tunel pomůže? Co to přinese pro ekonomiku. Usnadní to průjezd tranzitní dopravy? Jak to zasáhne krajinu na jižním svahu Ještědského hřebene? Je nutné vždy zvážit ekologické a ekonomické dopady. Podle mne by mnohem důležitější byl tunel, který by umožnil tranzitní průjezd od Turnova do Hrádku nad Nisou. Ale vždy je třeba si rozmyslet, co je důležitější a za jakou cenu. Česká krajina a příroda je nádherná a každá takováto stavba ji může nenávratně zničit. Připadá mi to jako nápad Poláků postavit tunel pod Sněžkou, aby se rychleji dostali do Pece nebo most v Horné Plané a nová rychlostní komunikace přes Zadní Zvonkovou aby se Rakušáci rychleji dostali do Čech k holiči.

+3/−1
3.12.2012 21:08

P66e70t63r 24Č67i70h60á13k 7881200924967

Naprosto souhlasím, lidé z Podještědí to potřebují jako sůl, potřebují rychlé spojení s Libercem, však se do Liberce často jezdí za prací, nákupy je to každodenní cestování a pokud se lidem cesta více usnadní, tak věřím že to přinese i celkovou prosperitu a rozvoj do kraje Karolíny Světlé. Však považte Liberec je jen tzv. za kopcem a přesto je cestování horor. Do Podještědí navíc vede jen železnice přes Křížany, dále nikoliv. Fandím tomuto plánu. A též souhlasím s přispěvatelem Miroslavem Janouškem toto spojení bude mít smysl i v případě pokud bude napojen na další velké město až do Prahy + aby tunelem vedl i tubus pro rychlostní železniční koridor do hlavního města, to je pro Liberec a celý region priorita. Za 20 let totiž ani R10 nebude stačit a bude to jen velké a dlouhé parkoviště až na okraj Prahy. Proto by rychlé železniční spojení mělo být na programu číslo 1.

+7/−9
3.12.2012 18:56

Z48d15e10n35e27k 85V75r76b31a 8549785783537

On už "Hitler" tohle věděl. Právě rychlostní silnice mezi Libercem a Chrastavou je vybudována na tělese dálnice, kterou začal "Hitler" stavět a která měla pokračovat "Ještědským tunelem" směrem na Prahu. Je to mnohem logičtější než stávající R10 do Turnova později prodloužená do Liberce. Když to vezmu s hodně velkou nadsázkou, tak kdyby se Hitlerovi podařilo vybudovat Evropskou unii už tenkrát, je možné, že bychom dnes "Ještědský tunel" považovali za samozřejmost. Těžko spekulovat o tom, co by se stalo a bylo, kdyby nacisté válku vyhráli.

+3/−2
4.12.2012 4:40

Z66d47e57n96a 82H36v18o57z63d30e80n33s27k53á 6393377177916

Fakt je, ze Adolf musel mit sakra dobre inzenyry, co ty dalnice a spojeni planovali.

V DDR ty "AH-dalnice" vydrzely bez vetsich oprav az do sjednoceni, i kdyz tedy kvalita jizdy pripominala tu drkotavou D1 dnes a jednomu malem vypadly po hodine jizdy plomby ze stolicek.;-)

+2/0
8.12.2012 0:22

R16a83d11e57k 17N51o57v27a33k 9314393399220

Trochu to pletete.

Silnice z Liberce je č.35, vede z Liberce na Jičín - Mohelnice - Olomouc - Wroclav, tak to plánovali už němci.

naopak silnice č. 10 je a byla trasována ve směru Praha - Turnov - Harrachov - Jelenia Góra

Křížení u Ohrazenic u Turnova je logické

0/0
11.12.2012 10:20

M91a83r70e11k 32P13l15a15č83e83k 4481839837283

To je zase nějaký tunel! A za dvacet let bude ekonomika opravdu úplně jinde!;-(

+2/−1
3.12.2012 16:21

J11a98n 42P45u48k24l 1611714

Syner už se jistě nedočkavě tetelí...  :-P

+9/−1
3.12.2012 16:08

B93ě52l18a 39H16o49r65á13k86o28v33á 1178882489560

Za dvacet let může být ekonomika někde úplně jinde. To si před dvaceti lety myslel, o dnešku, každý.!! ;-O

+4/−1
3.12.2012 15:33

M52i16r34o11s86l32a10v 61J73a33n32o55u27š90e84k 9894241607

Výstavba tunelu především pro spojení Liberce s Lípou, Stráží, Osečnou, etc. je nesmysl. Co však smysl dává je spojení Liberce s Prahou a následně okolím a to především s ohledem na zrychlení průmyslové dopravy. Priority výstavby: 1. Propojení přes Ještěd za pomoci železniční trati pro ŽELEZNIČNÍ NÁKLADNÍ dopravu; 2. Při stavbě tunelu zároveň výstavba silničního spojení pro urychlení dopravy jak osobní tak nákladní; 3. Návaznost budovaného tunelu na obce, průmyslová centra a PŘEDEVŠÍM R10 (E65). Výdělečnost: 1. Platba za průjezd tunelem; 2. Zisk z nákladní přepravy; 3. Zisk z železniční dopravy (především nákladní, avšak i osobní). Výsledky: Vysoké zrychlení železniční dopravy Praha - Liberec, výhodná velkooběmová železniční nákladní přeprava do průmyslových center (PzS a PzJ) města, urychlení kamionové a železniční dopravy, přiblížení dopravy k průmyslovým částem a přesměrování z centra města. O výdělečnosti podobných projektů viz: Dr.h.c J. A. Baťa - Budujeme stát pro 40 milionů lidí

+9/−4
3.12.2012 13:13

M29i89r27o92s92l96a64v 48J79a96n29o59u75š39e62k 9524881397

Nezaráží mě mínusy, ale zaráží mě, že k negativně vnímanému názoru není žádná diskuse, jenž by ospravedlnila, případně podpořila, opačný názor na něj. Zajímá mě to pro to, abych pochopil, v čem jsou diskutující iDnes vnímavější, než ekonomičtí stratégové dnešní doby, včetně jednoho z historicky největších průmyslníků republiky doby minulé.

+2/0
3.12.2012 18:00

A24n22t74o49n92í89n 44K16a82t93z48e22r 8112383196560

A co geologický průzkum???Vždyť Ještěd je geologicky sopečný útvar a kdo ví co je pod tímto kopcem.Ten nikomu z dnešních inteligentů nic neříká.Každému je to jedno, kolik to bude stát,když to zaplatí daňoví poplatníci.Víte on Hitler byl svým spůsobem hlava,ale ty tnešní duté makovice to je hrůza.Každy by stavěl,ale jak?!?!

+2/−2
3.12.2012 18:44

Z69d57e38n58a 23H37v46o47z51d13e42n23s56k91á 6913737117556

A co by melo pod tim kopcem byt? Jestli vyvreliny, tak ty jsou pevne az az.

0/0
8.12.2012 0:24

Z74d12e85n78e96k 37V58r86b23a 8709105673947

Nedělejte si moc velké iluze s výhodností železniční nákladní dopravy. Ta je výhodná na sibiři na obrovské vzdálenosti - ne v ČR na trati 100km dlouhé... Když se uvažovalo kam svést nákladní dopravu při opravách D1, tak se uvažovalo využít i železniční koridor mezi Prahou a Brnem. Výsledek je takový, že ani ten relativně moderní koridor není schopen kapacitně pojmout významnější procento silniční dopravy. Navíc musíte ty vlaky někde naložit a někde zase vyložit - to je obrovský logistický a prostorový problém. A to i v případě, že budete nakládat kompletní kamióny...  Prostě železnice je dobrá pro přepravu miliónů tun uhlí na tisícikilometrové vzdálenosti ve vlacích dlouhých několik kilometrů. U nás nákladní železnice až na vyjímky moc velký význam nemá. Co má ale budoucnost je vysokorychlostní osobní doprava - To je vidět už nyní na rychlých tratích např. Hradec - Praha, Praha - Ostrava atd...

+4/−2
4.12.2012 4:51

Z90d50e29n69a 15H24v40o25z86d75e36n96s89k57á 6303587897116

Chapu - nalozit vlak a po 100 km zase vykladat... mozna kontejnery do stejneho nebo blizkeho mista urceni?

0/−1
8.12.2012 0:25

M73i21l55a62n 17M70o89k60r10o10š 8366238745472

dejte to Metrostavu, ten to umí jak s tunely tak s cenama

+4/−2
3.12.2012 13:00

M82a18r50t71i36n 32Š85v58a70n39c87a35r 5582803

Mimochodem, jeden tunel pod Ještědem již existuje. Železniční trať Liberec-Česká Lípa část ještědského hřebene překonává dlouhým tunelem. Kdyby se zbytek trati, železniční svršek se rekonstruoval, křížení se zautomatizovalo, mohly by tudy jezdit vlaky dost rychle, a bude-li zde terminál kombinující vlakovou a auto dopravu, možná by to bylo zajímavé dopravní řešení. V Swiss to funguje podobně docela dobře.

+2/−2
3.12.2012 12:28

K17a79r37e37l 32P69u35m56p49a 2374436574

To by bylo dobré řešení, jenže lidé , kteří o tom rozhodují už minimálně dvacet let vlakem nejeli. Takže se spíš budou stavět nesmyslné silniční tunely a tratě se budou rušit, protože vlak s průměrnou rychlostí 40 km/hod (Liberec -Lípa) je samozřejmě nerentabilní.

+4/−2
3.12.2012 12:34

L78u54k23á39š 88H72l11o88u23c80a16l 6582310671244

myslite ten kratky tunel mezi Novinou a Krizany? ten by toho moc nevyresil...

0/−1
3.12.2012 12:41

M25a49r25t74i80n 22Š18v53a30n71c97a89r 5152213

Jo ten a nékolik dalších na té trati. Proč myslíte, že by to moc neřešilo ? Ti, co to budovali, tím asi chtěli něco řešit.

0/−1
3.12.2012 12:56

M36a67r23t37i78n 52M41u45s40i50l 4240341683661

Už v 70. letech vznikla studie, která navrhovala změnit vedení trati LB-ČL s cílem zrychlit a zefektivnit dopravu (sklony, poloměry oblouků a tím rychlost). A výsledek? Trať měla vést od Jitravy (Rynoltic) dolů do Bílého Kostela a připojit se k trati Libe-Zittau (plánované jako počátku dvojkolejné). Přiblížení tratí měl vyřešit tunel. Ale Ještědskému masivu se zdaleka vyhýbal. (Původní trať v úseku Karlov - Zdislava měla být snesena, snad jen pokud by uranový průmysl chtěl vlečku pro důl Křižany, zůstaly by koleje v úseku Rynoltice-Křižany.)

0/0
5.12.2012 11:12

M35i72l78a15n 64V54o20k16a34t62ý 5623452692117

Ano!Je potřeba nechat vytvořit takovéto nesmyslné studie, o kterých všichni vědí, že je to utopie. Spřízněné projekční firmy taky potřebují z něčeho žít...

+11/−2
3.12.2012 12:15

A92l67e89š 82J95a77b86ů23r92e30k 4529241820789

není ta studie trochu staršího data ???

0/−1
3.12.2012 12:40

K19a73r59e56l 52S51t27r56ž92a92n35o59v11s29k43ý 1598745425

;-D

0/−1
3.12.2012 12:45

M81a40r52t72i59n 41F38u90r79i21k 2792575616491

Jak symbolické :-P

+1/−1
3.12.2012 12:10

M71a40r95t59i12n 16M91u28s82i45l 4730961563451

A já čekal, že razit se začne hned po dokončení jablonecké vánoční štóly z přehrady. To aby na bagrech zbytečně nezaschlo bláto ;-D. Jinak předpokládám, že pokud Ještědské pohoří protne nějaký tunel, bude železniční, aby přivedl do Libe vlak od Prahy. Ale to je asi stejná pohádka, jako ten silniční. Myšlenka tunelu pod Ještědem pochází z doby, kdy se nekalkulovalo s trasou dálnice na Prahu přes Jeřmanice a Rádelský mlýn. Dneska nemá tunel prakticky opodstatnění, protože Českodubsko dobře myslím slušně dostupné právě od dálnice z Hodkovic. Těžko někdo, někdy postaví 4km tunel jenom proto, aby pár lidí ze za kopce bylo o deset minut dřív v krajském městě.

+15/−1
3.12.2012 12:01

J76a66n 78C42h55o19d41u51r36a 1463232286284

Poslední věta se moc nepovedla. V zemi, kde se staví rozhledny pod kopcem, dávají dotace na golf. hřiště, ulice, které nikam nevedou...

+3/−2
3.12.2012 14:05

M61a71r16t76i45n 40M85u86s69i32l 4830561683501

Ale kdepak tenhle tunel je příliš velké sousto. A rozhledna pod kopcem vůbec není rozhledna. Ve skutečnosti je to vesměs myslivecký posed, jen je papírově pro Brusel vydáván za rozhlednu. Bohužel, je to tak a znalí potvrdí. Nimrod na svůj posed nikdy penízky nedostane, na rozhlednu ano, tak se to takhle kmotrovsky sfoukne. Je to na zvracení.

0/0
14.12.2012 10:28

G63e56o16r97g 62K83o91m24b22e42r46e12c 9514171296131

spis by to byl dalsi tunel na prachy viz MS v lyzovani

+6/−1
3.12.2012 11:40

J59i45r83k87a 40H56o76n67c37ů 2654704571168

A kolik by to stálo, kdyby to stavěli Němci? Polovinu?

+6/−2
3.12.2012 11:32

K44a94r85e85l 68S77t94r30ž47a60n44o35v47s59k72ý 1398425875

Pravděpodobně méně, protože v roce 1943 by tam nahnali lidi z koncentráku.

+10/−2
3.12.2012 12:46

P77e67t66r 72N47o72v80á19k 3173796484704

Už vidím nu zvýšenou návštěvnost a ten transparent : Přijeďte se podívat na náš nový tunel!! Spočítal si někdo kolik turistů by tu muselo přijet aby se ta miliarda vrátila na zisku?? Je vidět že nikdo. Komu se bude regin líbit, ten ho navštíví i bez tunelu. Tunel =TUNEL.!!

+8/−5
3.12.2012 11:29

P96e22t43r 17K76r46a60u25s 2816399343824

Furt jak vidim Jested vzpomenu si na knihu J.Rudise - Grandhotel a zdejsi personal.. Treba Honimir;-D

+2/−1
3.12.2012 11:16

L22u84k48á61š 92H95l13o38u94c76a91l 6892490701574

strky frky ;-)

+1/−1
3.12.2012 12:40

M22i14c59h69a24e81l 76E63r31h91a39r81t 7368771262160

Tunel uprostřed ničeho, příklad maloměstského/krajského megalomanství.

+13/−4
3.12.2012 11:12

M48i42c82h60a61e33l 29E26r20h75a19r75t 7298301522670

(myslel jsem samozřejmě hlavně tu 5 mld. variantu)

0/−1
3.12.2012 11:34

J16i88r47k21a 32H68o19n11c44ů 2314274691638

Jako by z Vás byla cítit velkoměstská nadutost a šosáctví.

+2/−5
3.12.2012 11:34

M24i76c59h77a70e52l 57E65r20h94a88r84t 7438591482710

Správný pocit, u miliónového města má drahý tunel smysl (Blanka), dokonce i když je předražený. Podtunelovat horu odnikud nikam nemá smysl žádný. V regionech se mají budovat dálnice, ne zbytečné tunely.

+7/−3
3.12.2012 11:49

R11o43m11a48n 70S75o46u40č15e82k 4793335813256

tunel to bude stoprocentně, ale jestli udělají i díru pod Ještědem to nevím. Ale když mohli tuneláři z Brna udělat zbytečný a předražený tunel pod Krpolem.

+1/−2
3.12.2012 10:58

J40a16n 59M61u94c98h59a 8979576762946

předražený určitě, zbytečný částečně

+1/0
4.12.2012 15:02
Foto

P12a94v93e58l 35P88o18k70o38r43n86ý 2256304910482

Tunel bych uvítal, pokud jste jeli po silnici přes Ještěd, tak určitě také. Ale...

Tunel se začal za války již stavět, ale skončilo to koncem války tím, že místní obyvatelé (spíše nově se přistěhovavčí, Liberec byl v Sudetech) rozkradli úplně vše, takže po stavbě tunelu nezbylo ani památky. A děje se to tak dosud, kdy budou konečně soudy s úředníky z ŘSD?

+5/−3
3.12.2012 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.