Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanci si polepší na dietách za služební cesty

Stovky tisíc zaměstnanců, kteří letos vyrazí na služební cestu, dostanou mírně přidáno na jídlo nebo i za cestu vlastním vozem. Po roce se mění vyhláška, podle které se vyplácejí lidem peníze za jejich služební cesty. Polepší si hlavně ti, kteří pracovně vyráží na Slovensko. Firmám se cesty zaměstnanců většinou prodraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D94a49v63i48d 66L67e67d62v48i79n15k88a 7550120191310

Ve Francii je tarif na 1 km  0.561 €, v ČR 3,60 km - to je fakt směšné. Přitom servis a cena vozu jsou +/- stejné :-P

0/0
8.1.2013 11:01

J81a54n 16D64l63o88u96h91ý 8446590183170

od ledna tratím oproti roku 2012 jen na cestě do Brna a zpět cca 50 Kč. Sice stravné se mi zvýší o 3 koruny, ale cesta se mi prodraží opět o 0,10Kč na kilometru. Tak si to propočítejte. :-(

0/0
7.1.2013 9:51
Foto

M17i20c65h24a37e75l 90D64o18s40t34a14l 8413791977605

Koukám,že ti na tom fotu jsou vysmátí.Jsem zvědav jak budou vysmátí řidiči kamionů.Dopravci stejně najdou způsob jak s šoféry vykejvat.Podepíší že dostali 100%plus kapesné a nakonec o výplatě hořce zapláčí.Někde se jezdí za kilometry a to se rozepíše na základní nejnižší plat a zbytek do "diety".Zajímalo by mne kdy dopravcům konečně někdo zarazí aby mohli laborovat s výší diet.Je to jejich způsob jak si pěkně napakovat kapse na úkor šoférů.Jednou je za stát daný tarif ,ak žádný snižování a čachry.

0/0
3.1.2013 15:03

P71a85v88e90l 83O97d84r77a71z96i66l 6164529717140

Na Západě to funguje tak, že si šofci založí vlastní odbory a pak jednaj s dopravci jako celek.

0/0
8.1.2013 9:23

A17n58n60a 54V37e24s90e61l79á 3219540221510

To zase školní zájezdy podraží. Učitelky dostanou větší kapesné.

0/−1
3.1.2013 12:10

J30a12n33a 82M90o45l29á57k69o27v32á 7187356866514

Jezdim na sluzebky parkrat v roce a vzdy me fascinovalo, ze kdyz jedu na 3 dny do Breclavi dostanu nejakych 3 x 166Kc.... Kdyz jedu na 3 dny do Trencina, dostanu 3 x 40EUR. Pritom ty naklady jsou tam defakto stejny - obed cca 120kc, vecere cca 200Kc...

+1/0
3.1.2013 11:16

P40e19t84r 21S46c36u26c55i80n34s69k46y 5805343199794

Jde o zahranici. Opacnym smerem je to stejne/podobne.

0/0
3.1.2013 11:48

P39e84t42r 57N69ě72m82e24c 4175512552467

to jej jasne, ale proc tomu tak je?

+1/0
3.1.2013 12:00

J40a38n 45S11e36m48i31k 4694357422759

asi pozustatek z 90 let kdy cokoli v zahranici , treba v Rakousku bylo 10x drazsi nez u nas

0/0
3.1.2013 16:13

P24e13t55r 52N58ě30m98e47c 4335592472917

Benzin Plzen 32,90 Kc/l

+1/0
3.1.2013 10:09

P33a91v39e80l 66H35r69a14c93h 2799789245529

Budvar v Budějovicích 29 Kč za půllitr ....

+3/−1
3.1.2013 11:30

J87o67s19e42f 13V48y53s95k19o27č54i23l 7300349930173

Já bych rád viděl auto, které má náklady na kilometr 3,6... Když jsem tohle počítal u svýho auta, musel bych s ním najezdit služebně aspoň 60 000 ročně po dobu 5-ti let, abych vyšel šul-nul jinak to za tuhle cenu dotuju. To samý s naftou - kolik aut dnes jezdí za spotřebu v techničáku?

A diety ... zní to krásně, ale když se od toho odečte snídaně a člověk jede jen na jednu noc (tzn se to ještě pokrátí) nezbyde ani tolik, aby to dorovnalo reálné náklady na palivo. Takže člověk je dva dny zabitej od rána do večera, a má z toho kulový.:-/

+4/−3
3.1.2013 9:33

P13a31v85e92l 45O22d19r96a66z63i43l 6654389817430

Tak to dělejte jako já, na letiště mě vozí řidič, letím třeba v pondělí v osm, první den příprava na jednání, pak x dnů jednání, pak poslední noc v hotelu a kolem desáté ráno letím zpět, do firmy mě zase veze řidič.:-)

+3/−2
3.1.2013 9:40

M33i41c98h69a61l 88N15o29v20o92t94n23ý 1739838660450

3,6 Kč + náklady na palivo na km.A jsme asi někde jinde;-)

+5/−1
3.1.2013 9:45

K11a75r95e89l 57S91o31c16h74ů58r22e74k 2480146879675

A kde přesně potom jsme? Moc jsem nepochopil Váš příspěvek. Těch 3,60 je asi podle Vás super byznys. Kupte si auto za 500 tis. a máte hned náklady na kilometr cca 2,- jen v té pořizovací ceně. Pak si vezměte povinné prohlídky typu výměna oleje atd. to je minimálně 0,50 na kilometr, pneumatiky také přijdou na pár desetníků, do toho větší zásahy typu rozvody, brzdy apod. a to nepočítám, že se něco vyloženě pokazí po záruce. Dále počítejte povinné ručení nebo havárku - další desetníky na kilometr. Těch 3,60 je super kšeft možná pro někoho, kdo si koupí starou Feldu, nedá do ní ani korunu a pak kasíruje amortizaci.

+2/−3
3.1.2013 9:56

M36i82c31h81a30l 63N41o28v97o12t75n98ý 1509978440220

Myslím,že není řeč o nějakám kšeftu,ale o reálných nákladech na km.

+3/0
3.1.2013 10:04

P98a28v42e88l 41O91d85r40a19z92i93l 6124769407800

On totiž nechápe, že když by na tu služebku jel služebním, tak to jeho auto se stejně zamortizuje, akorát zcela bez náhrady.

+1/−1
3.1.2013 11:51

J16o15s37e86f 89V62y84s24k46o44č77i91l 7550269310643

Hm, a firmě se auto neamortizuje stáním na dvorku?

Na VUT visí ceník za používání služebního auta ... je to 11-14Kč/km. Nějaký umělec to vytvořil tak, že vydělil náklady služebního auta jeho nájezdem. To jen pro návrat do reality. Je to oktávka.

0/0
3.1.2013 12:22

P75a24v98e74l 30O71d97r35a44z96i89l 6714379687380

Firmě se to auto amortizuje taky, proto vás asi přednostně pošle svým. Návrat do reality mě nezajímá a nějakej umělec z VUT už vůbec ne.

0/0
3.1.2013 21:30

V50í66ť31a 68K93r23u21t53i58š 9247134943548

A schválně, co je lepší – i u nového auta? Když toto při průměrném českém nájezdu soukromého auta na úrovni 12tkm ročně stojí v garáži a běží na něm tak jako tak spousta fixních nákladů, kde jen ta ztráta hodnoty např. u auta za 0,5M je na 1 km brutální, k tomu pojistky apod.? Nebo když s ním k tomu za víceméně běžné provozní variabilní náklady (gumy, olej, běžný servis „navíc“, vše naprosto s přehledem pod 1 Kč/km) více jezdíte a pokrýváte fixy z pevné platby na 1 km? U staršího a spolehlivého auta je to pak ještě významně lepší, protože tam ten fix (ztráta hodnoty) klesá na zlomek toho, co je u nového auta.

+4/0
3.1.2013 10:18

J63o98s39e23f 87V37y28s87k76o64č59i43l 7160119510913

Vše pod 1Kč/km?

Co tam hulíte čéče, to není ani u škody 120!

U mýho auta stojí sada pneumatik 14000, když je koupím levně na netu.

Životnost řekněme 60 000 a to přeháním.

Výměna oleje a spol 5000 (15 000 km)

U C4 Grand Piccasso výměna brzd cca 20 000, nájezd 50 000km Výměna spojky + dvojhmoťáku cca 30 000 pokud vím, nájezd 100 000 Náklady na felicii (!), která dost jezdí budou přes 2Kč/km. Jakékoliv normální auto je daleko vejš. Stěrače, dálniční známka, výměny žárovek, ... ?

0/−1
3.1.2013 12:16

V71í22ť86a 77K16r36u34t34i57š 9377514633698

Aha, takže gumy cca. 0,25 Kč/km. Olej 0,33. To máme 0,6 Kč/km. A další je Váš problém, že platíte takto neskutečné ceny za opravy. Brzdy výdrž 50tkm? To jako myslíte vážně? Spojka se setrvákem 100tkm? Co to máte klump (asi tu C4)? Pak se nedivím, že žasnete nad tou korunou. U obyčejné Okty jsem se dostal na nájezdy minimálně o 50% vyšší a ceny až o 50% nižší (spojka asi 17tKč při 180tkm, brzdy pod 10tKč co 80tkm).

Stěrače, žárovky – opět, co to máte za auto, že musíte často kupovat takový „spotřebák“? Já měním H7 tak 1x do roka a ostatní korunové žárovky nestojí ani za řeč. Stěrače letos poprvé, nájezd auta 230tkm. A dálniční známka? Obvykle si ji člověk pořizuje pro soukromé ježdění. A pokud výjimečně ne, tak solidní firma zaplatí i tu. Stejně jako veškeré jiné poplatky, mýtné, parkovné a apod.

+1/−1
3.1.2013 14:38

P49a60v27e75l 53O71d44r67a76z83i98l 6504499737120

Máte si koupit auto a ne kasičku. Já měním olej co 10tkm a dávám tam Mobil 5W-50 a stojí to i s prací a filtrem 1200 Kč. Sada pneu 225/45/17 nebo 215/55/16 je za 12 tis slušná. Felicie za 40 tisíc ještě 60tkm ujede a pak ji můžete shodit ze skály, čili náklady pod korunu.

Ale to je fuk. Vás někdo nutí jezdit služebně soukromým autem?;-D;-D;-D

0/0
3.1.2013 21:39

P70e35t86r 21S69c60u85c11i25n27s48k36y 5745143659594

A kde se pise, ze to ma byt super kseft?

S takovouhle by vam mohl zamestnavatel platit treba i kosile, obleky a kravaty, to taky k praci potrebujete k praci...

0/0
3.1.2013 11:50

J85o63s27e36f 13V42y66s61k39o16č34i94l 7370879360653

A nebo by zaměstnanec mohl platit za světlo v kanceláři, za použití záchodu, za rozhrkanou židli a vůbec, proč se vlastně ve vrátnici nevybírá od zaměstnanců vstupný?

0/0
3.1.2013 12:25

P62a32v62e31l 49O39d93r19a62z58i12l 6584159447690

On to taky zaměstnanec platí, nebo máte dojem, že to platí někdo jinej?

0/0
3.1.2013 21:40

J62o21s33e22f 86V32y46s97k38o67č34i81l 7630369900733

Ne, nejsme, takhle sem to myslel. Ale chápu, že pro duchem slabší jedince může být jednorázová suma za cestovné zdrojem ohromné radosti;-D, páč nechápou, že to vlastně zaplatili i s chlupama jinde...

0/−1
3.1.2013 12:21

J36i89ř81í 73H51r51d43l19i55č68k18a 2728541400183

Ale jděte. Pokud služebně najedu ročně 50.000 km a firma mi platí náhrady, dostanu 180.000 Kč + palivo. A proservisuju snad těch 180k ? Asi těžko, za to mám další zachovalou ojetinu v perfektním stavu. Ušetřil jsem si na ní :-P Pojistky, atd. bych platit stejně. A to auto půjde ještě prodat, rozhodně nebude na odpis. ;-). Pokud by to zaměstnavateli přišlo jako super byznys, nebráním se služebnímu vozidlu pro soukromé účely. :-P To by byly teprve náklady.

0/0
3.1.2013 15:52

J93o45s70e83f 14V74y49s43k25o34č33i63l 7250579400813

Sorry, já mluvil o autu.

O lidech, kteří s ojetinou ujeli 50 000km a nevrazili do toho minimálně 100 000 nevím.

Ale ano, pokud jezdíte 120kou, kterou koupíte, a po vyjetí nádrže odstavíte, nepočítáte čas na shánění dalšího šrotu, servisu, úřadech, atd, tak si vydělávejte.

Zaměstnavatel se může bránit ze 3 důvodů: 1.) Si chce zaměstnance zavázat služebním autem, 2.) Auto už má, a logicky chce aby jezdilo, 3.) Neumí si to spočítat.

Onehdá tu byl článek o TCO u flotil aut. A výrazným způsobem pod 3,6 to rozhodně nešlo, obvykle to bylo dražší. A to nemluvím o tom, že to zmrazí investiční peníze, či se prodraží o leasing. Například IBM běžně soukomý auta používá...

0/−1
3.1.2013 17:45

P71a84v74e67l 32O70d27r21a76z23i66l 6274239737520

Asi jste z nějakých spolku kavek, ne? Koupil jsem auto 2005 a mělo 215tkm, prodal jsem 2011, mělo 265tkm, čili přesně vaše číslo a na opravy se dalo 25tisíc.

Vy máte naprosto nereálný kecy, možná je to tím Citroënem.

+1/0
3.1.2013 21:48

J97i59ř77í 87H27r64d16l68i60č50k48a 2588271270793

jj, je to nějaký blázen. Nebo jsou ti francouzi přesně takový průser, jak se říká ;-D A ještě mi bude říkat, že Audi není auto.

0/0
4.1.2013 11:23

J93i97ř38í 36H10r68d64l49i33č33k27a 2598161890183

;-DTak to máte asi opravdu smůlu na vraky. Nebo jezdíte v autech za miliony, tak pak běžný servis za 50.000 km hodí přes 100tis Kč. ;-D Jezdím v ojeté, několik let staré Audi s pořizovací cenou 250.000 Kč a takové náklady rozhodně nemám. A to se Audi bere jako velmi drahá na provoz. ;-)

0/0
4.1.2013 11:21

J35i14ř47í 68H22r26d64l25i23č27k83a 2218101920963

A jakou stanovuje vyhláška cenu LPG? To jsem se v článku nedočetl.

+1/0
3.1.2013 9:06

S29t68e87p86a72n 82T43o19t53h 8638989155988

znam jednoho takovyho osobne... nechava si proplacet beno a jezdi plynovkou...To je asi nejvyhodnejsi byznys, jakej sem videl. A muze si v klidu psat jen to,co projel... nepotrebuje prece nikoho sidit ;-D

+2/0
3.1.2013 9:31

J77i52ř29í 28H17r45d91l75i56č38k25a 2198451520503

Chápu, ale to se blbě provádí v okamžiku, kdy oskenovaný velký TP se zapsaným LPG leží na účtarně ;-)

0/0
3.1.2013 15:36

P32a49v21e27l 65N19o70v49á42k 4423778965901

nerozumim tomu, jak lze maskovat soukromou cestu, kdyz zamestnavatel zna vzdalenost, ktera se mela ujet, a tuto proplati bud podle ceny paliva na predlozenych uctenkach anebo podle pausalu.

+1/−2
3.1.2013 8:38

V93í92ť15a 23K20r64u47t70i96š 9647134643118

Maskuje se to, že zaměstnavatel vědomě proplácí zaměstnanci kilometry, které najede soukromě. Z jednoho jediného důvodu - to co mu vyplatí jde v plné výši firmě do nákladů a zaměstnanecto na rozdíl od platu obdrží také v plné výši, bez srážek daně a odvodů.

+5/0
3.1.2013 8:42

D31a71v39i71d 76P37r40a91ž86á14k 6514812492896

Protože v tom jedou současně zaměstnavatel i zaměstnanec. Maskuje se vůči státu, nikoliv zaměstnanec vůči zaměstnavateli :-)

+4/0
3.1.2013 8:43

P17a13v85e84l 39N47o10v81á62k 4333128975791

aja, dik :)

0/0
3.1.2013 9:33

T15o79m34a83s 18N61o64v87o98t19n69y 3641506668989

No on bude trochu rozdíl u cest, kdy si zaměstnanec bere auto ze dvora firmy na jednu cestu a pak ho vrací zpět nebo pokud má auto "nastálo" jako většina obchoďáků, manažerů apod. Pak to neřešíš, buď rozepisuješ kilometry do služebních. U nás to bylo třeba tak, že jsme mohli mít auto i na zahraniční dovolenou, natankovala se plná na hranicích na firemní kartu a byl klid. Maximálně kdo jel dál, tak tam holt dal ze svého, když musel tankovat v zahraničí. Takže dovolená v Alpách za 40 euro komplet cesta, to jde ne?

+1/0
3.1.2013 11:06

J16i88ř62í 41H70r74d39l66i21č78k73a 2278101490183

Takto jsem to v jedné práci také měl a pro někoho, kdo dojíždí, nebo jezdí hodně, je to super benefit - auto k soukromým účelům, včetně nafty zdarma. Měsíčně to může ušetřit desítky tisíc korun (leasing, pojistky, servis, palivo). R^

0/0
3.1.2013 15:57

J16a69n 78K56o34m21á62r30e43k 5305838119183

opět velmi povedené ilustrační foto, kam na ně proboha chodíte?

+1/−2
3.1.2013 8:00

R92e25n30é 88Š79r11ů74t73e70k 8708365156748

foto: Profimedia.cz Neumíte číst?

+2/0
3.1.2013 8:57

P23a23v14e43l 43N63o48v89á13k 4103858925421

ale to asi nebyla pointa, neumite cist mezi radky? :)

+1/0
3.1.2013 9:55

V87á52c67l28a21v 86H72o31s72c94h 8586848472981

No presne, taky jsem si hned rikal, ze ta pani je snad jeste v pyzamu po flamu s hladinkou.

0/0
3.1.2013 9:31

K73a44r44e98l 51S51o58c97h49ů25r10e85k 2290626279895

Je to relativní, někdo na tom vydělá, pro někoho je služební cesta spíš finanční zátěž. Já třeba jedu do ciziny, šéf mi základní sazbu sníží nejprve na 75 % a pak ještě o 25 % za snídani a z toho, co zbude, si nekoupím ani polévku místo večeře, protože bydlím v drahém hotelu, který je navíc mezi dálnicí a pastvinou 10 km od nějakého obchodu a nemám možnost si nikde nic koupit, prostě mě vyzvednou na letišti, odvezou do té zlaté klece a já dám denní stravné za jedno kafe s  minerálkou.

+5/−1
3.1.2013 7:24

H25o43n94z47a 23B31o15b52u58l49a 9416529493279

Tak ale pořád ti to za to asi stojí, jinak bys to asi nedělal, ne?:-)

+2/−1
3.1.2013 7:44

K54a58r95e64l 74S54o67c10h43ů51r82e88k 2130526279345

Tak jistě, že celkově je má práce slušná, jinak bych to fakt nedělal. Tohle téma je o cestách, proto se vyjadřuji k cestám a ne k jiným výhodám mé práce. Zrovna ty cesty ale nepatří k důvodům, proč tu práci dělám. Člověk přijde třeba na 2 týdny o rodinu a nic navíc z toho nemá.

+11/−1
3.1.2013 8:06

H66o20n14z82a 78B25o88b10u85l51a 9386919493129

Já to znám celkem dobře. :-) Vlastně spíš :-/

+2/0
3.1.2013 8:24

P82a31v48e65l 48N39o68v95á78k 4323268755601

kupte si neco pred cestou a v hotelu se vykaslete na jidlo a je to.

+4/0
3.1.2013 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.