Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči čekají na R55, cesta však nemá kvůli ekologům ani jistou trasu

Ekologům z hnutí Děti Země se podařilo uchránit vzácné biotopy mezi Babicemi a Starým Městem. Soud totiž zrušil výjimku, díky které mohla tímto územím vést plánovaná rychlostní silnice R55. Cesta tak v tuto chvíli není jistá ani na papíře. Podle silničářů to však není definitivní verdikt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i91l77a16n 35L55a54š15ť35o37v42k94a 8172874103498

Ano v očích těcho zelených trotlů a škůdců jsou broučci a žabičky důležitější než lidské životy!RvRvRvRv

+1/−1
5.1.2013 14:46

T97o70m69a97s 70N86o83v17o10t50n84y 3981666968649

Přesně tak, navíc Patrik škodí jen do té doby, než dostane zaplaceno, aby přestal. Je to prostě kšeft s lidskými životy skrývající se po "ekologií". A protože takto funguje většina takzvaných ekologických organizací, tak ať se pak nediví, že jich všichni mají plné zuby.

0/0
6.1.2013 0:50

M45i30l37a55n 77L33a60š81ť75o59v10k42a 8832244353868

Ano, jde jim jen o výpalné, či držhubné! Bohužel našimi novináři jsou tyto kreatury stále nazývány ekology.Rv

0/0
6.1.2013 1:39

A59l19b31e14r20t 16C31e27c49h83l 1773651497558

Autorko. Obchvat Otrokovic zcela hotov není (jeho jižní část chybí), naopak úsek mezi Otrokovicemi a Hulínem hotov je. Fascinuje mě, že někdo může napsat článek a ty nejzákladnější informace podá zcela chybně, že píše o dálnici a ani se nepodívá na mapu (která je na netu dostupná během několika vteřin), ani tu minimální snahu si něco ověřit nevyvine ...... Rv

0/0
4.1.2013 13:29

J18o69s91e21f 66T60r19ö76g87l 8269942196976

Teď si vysloužím všeobecné opovržení a pár mínusů, ale nedá mi to se neozvat. Žasnu nad tím, kolik lidí tady nadává na někoho, kdo si dovolí ukázat na porušení zákona (a soud mu dá za pravdu!) a jak málo lidí nadává na toho, kdo zákon porušil (v tomto případě MD resp. ŘSD). Sice se mi to příčí, ale jsem schopen pochopit, že pro většinu konzumní společnosti je důležitější silnice a auto než chráněné území resp. ohrožený druh. Nicméně civilizovaná demokratická společnost se pozná mj. podle toho, že dá i na menšínové názory a že je schopna ochránit ty slabší, v tomto případě tedy chráněná území a chráněné živočichy. Z titulu té ochrany vyplývá, že by se do těchto biotopů nemělo zasahovat, např. tím, že se tu postaví dálnice. Zákon připouští výjimku, kterou uděluje ministerstvo ŽP, nemůže to udělat jen tak jak se to komu hodí, ale musí splnit zákonné požadavky. Pokud dojde na spor, máme tu soudy, které dají zapravdu jedné nebo druhé straně. V tomto případě tedy dal soud žalující straně, že nebyl dodržen zákon a příprava stavby, která má  svoje pravidla, probíhala nezákonně. Kdo za to může? Žalující strana asi ne.

Pokud to zobecním, podobných sporů bylo, je a v budoucnu určitě bude mnoho. Ekologické organizace opravdu nebojují proti každému kilometru dálnice, ale zajímají je jen problematické úseky. Bohužel hlavní problém je na ŘSD, která se stále nenaučila zákon ctít (a to nejen zákony na ochranu ŽP, ale i ty obecné správní, např. včasné vyvěšování řízení,obesílání účastníků apod., na tom se vezla řada sporů nejen ekologických) a stále projektu dálnice obvykle s malým ohledem na ŽP a bez snahy se s aktivisty rozumně dohodnout na kompromisech. Výsledkem jsou spory, průtahy a celková naštvanost lidí, kterým provoz na objízdných trasách nedělá objektivně dobře. Nicméně špatný stav objízdných tras není důvodem k rezignaci na ochranu ŽP nebo k porušování zákonů. A je třeba honit ty, kteří tak nečiní a ne ty, kteří na to upozorní.

+5/−1
4.1.2013 10:02

P38e12t68r 80C22h89u74d77o61b85a 8584248136870

Bylo by to krásné, ale je v tom jeden zásadní háček. Pořád slyšíme, jak ekologická hnutí nebo jiní aktivisti protestují proti navrhovaným trasám komunikací, ale nikdy nepadlo ani slovo o tom, že by sami navrhli nějakou smysluplnou variantu nebo řešení. Pak je těžké hledat nějaký kompromis a v očích veřejnosti toto nutně vyvolává pocit, že jde jen o pouhé zdržování (což je v konečném důsledku pravda).

+2/−1
4.1.2013 11:55

J71o10s66e21f 35T88r51ö39g49l 8719562736776

To je ovšem jen mediální obraz. Pokud zabrouzdáte např. na www stránky těchto organizací, tak tam těch alternativ najdete řadu, jen už se o nich nepíše, protože to není tak zajímavé. Většina oficiálních projektů se řeší tak, aby byla dopravně optimální (i za cenu zásahu do ŽP), z tohoto pohledu bývají ekologické alternativy horší.  Pár příkladů:

U D8 navrhovali ekologové už v 90 letech jakousi "objížďku" Středohoří z jihu, dále pak variantu s dlouhým tunelem Lovosice-Řehlovic a nakonec i "nejkomrpmisnější" variantu s tunelem Kubačka (která by byla mimochodem kratší a sklonově příznivější než současná trasa). Bohužel se žádná z těchto tras nedostala do oficiálního projednávání a i z toho vyplynuly průtahy, protože např. neposouzení varianty s dlouhým tunelem byl jeden z argumentů proti výjimce ze zákona.

U D11, která protíná Libický luh (u nás naprosto jedinečná a původní lokalita), nakreslil tupý projektatnt násep, který by odřízl část lokality od vody. Ekologové navrhovali taky objížďku (která by pravda byla ponkud problematičtější) a pak estakádu, která by na lužní ekosystém měla relativně malý vliv. ŘSD se nepochopitelně drželo násepu, nakonec se po letech sporů povedlo prosadit alespoň kratší most.

V případě R55 k ŽP šetrnější alternativy také existují (na papíře), zle ŘSD je neoblomné. Viz třeba http://www.denik.cz/z_domova/r5520071205.html nebo zde http://www.dalnice.com/r/r55/r55.htm

+2/0
4.1.2013 12:16

J81o30s15e19f 11T18r91ö24g79l 8129642746746

Mimochodem podle výzkumu veřejného mínění se k šetrnější variantě D8 s tunelem Kubačka přiklánělo více lidí než ke stávající stále zablokované variantě.

+2/0
4.1.2013 12:22

P77e34t31r 21C77h18u78d88o19b19a 8764898156670

Myslím, že za takto pošramocený obraz si ale ekologická hnutí mohou sama. Vezměmě si třeba zrovna dálnici D8. Nejen odborníkům, ale i laické veřejnosti je jasné, že ze všech dopravních staveb je tunel tím úplně nejnákladnějším objektem, jak při výstavbě, tak při provozování. Tím je pochopitelné, že se jim projektanti snaží vyhnout. To u D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi lze. S tohoto důvodu nutně vypadá požadavek ekologů za nesmyslný - proč mrhat časem a vyhazovat milióny na studii varianty s dlouhým tunelem, když je od počátku jasné, že bude finančně neúnosná? Možná mají oporu v zákoně, ale zdravý rozum by měl mít přednost.

0/−2
4.1.2013 13:29

J67o87s39e22f 17T43r17ö53g72l 8519842506316

Mně ze stejného důvodu spíše překvapuje, že tam dlouhý tunel není, někdo by se na tom více napakoval...

Ale teď vážně. Souhlasím, že dlouhý tunel je drahý, ale nemůžu souhlasit s tím, že neúnosně. Na těch 12,7 km D8 přes Středohoří se počítá s náklady 12 miliard, což je hodně naprůměrná hodnota. Nový úsek také vede z větší části po umělých stavbách - vysoký most přes Opárenské údolí, pak krátký tunel, estakáda u Prackovic, druhý tunel. Varianta s tunelem Lovosice-Řehlovice by asi stála víc, ale varianta s tunelem Kubačka by o moc víc stát nemohla - místo dvou krátkých tunelů a estakády by byl jeden tříkilometrový a trasa by navíc byla o několik km kratší a menším převýšením.

+1/0
4.1.2013 13:47

P87e17t68r 44C91h45u57d63o29b28a 8714638776840

Jsou tam sice dva tunely, ale ten kratší, co má cca 270m, nebyl postaven vrtáním díry do kopce, ale vybetonovali rouru na povrchu a pak zasypali (zřejmě je tam jen kvůli migraci zvěře), čili ten nemohl být o moc dražší, než most. A ten druhý a delší tunel má jen 620m. Troufám si tvrdit, že i s tou estakádou to byla pořád ještě levnější varianta, než by byl tříkilometrový tunel se dvěma mosty přes železniční trať.

0/0
4.1.2013 14:32

P68a72v53e24l 14K43u49r13a83l 5671944300660

Tenhle stát nemá dost peněz na to ani aby udržoval současné silnice v chodu. Dokud k tomuto stavu nedojde měla by výstavba nových kilometrů (to do budoucna znamená jenom vyšší náklady na údržbu) zcela zastavit.

Silnic máme zbytečně mnoho. (ostatně stejný problém je i se železnicemi... taky zbytečně moc)

0/−2
5.1.2013 15:58

V30í15t 82B46r69z55o30b71o30h73a26t40ý 7410512473491

Tohle je podobně hloupé tvrzení jako to, že když se zvýší daně, vybere se na nich víc. Nevybere jelikož spousta lidí se s placením "přestěhuje" nebo si najde jinou kličku. Pokud budu mít přetíženou silnici tak ji můžu opravovat téměř každý rok, dokud se nepostaví jiná, která ji "uleví" a až tímto se v konečné fázy ušetří.

+2/0
5.1.2013 23:37

T25o75m44a31s 74N44o10v57o47t50n10y 3271136488729

Hodně hloupý příspěvek

+1/0
6.1.2013 0:53

P23a34u25l 52J79a82r57o26s 2433158640

Petre.Mas uplne pravdu.Jen doplnim,ze ti ekologove take nadavaji,kdyz zatvrdnou,nekde na zacpane ceste.

0/0
7.1.2013 18:03

Z93d55e22n81a 61H94v10o86z18d33e72n55s32k29á 6563447947696

A ze nikdo nedela migracni studie tykajici se lidi, kterym vede vysoce frekventovana silnice stredem obce?

+3/0
3.1.2013 17:23

V37á26c32l56a59v 91P25o88u70s64t90k98a 3410381662

Tyhlety strosti můžete klidně pustit z hlavy Kefalín, lidí je na světě jako sr....

0/−2
3.1.2013 19:32

M80a87r87t74i85n 54K10o39u93t25n98i67k 4123957947459

Kdepak že onen aktivista Miroslav Patrik bydlí, asi někde u Brna, že bychom mu tam poslali pár hlukových a vibračních stavebních strojů aby se mu zatřásl barák a párkrát mu tam zatůrovali, aby poznal život lidí třeba ze Spytihněvi na úseku odkud má odvést provoz budoucí rychlostní silnice. Nebo by stačilo této organizaci přestat platit dotace ze státního rozpočtu a přestat jim platit výpalné za razítko v územním řízení.

+8/−2
3.1.2013 14:53

J86i87n87d27ř82i17c43h 63Š95k92o89p40e18k 4875751940165

ono by stačilo při plánování trochu myslet a ne projektovat stylem já jsem projektant/investor, kdo je víc ? Silnice půjde kudy chci já... (a to se nezastávám ekologů, jen narážím, jak se často připravují trasy)

+3/−5
3.1.2013 18:19

V43á40c81l58a50v 69P96o31u17s56t91k88a 3290921352

Trasy se často připravují tak, jak je to ekonomicky a dopravně nejvýhodnější.

+2/−1
3.1.2013 19:33

J77o13s20e24f 55T58r46ö34g90l 8809952246906

COž je právě ta chyba, na ŽP se dostane až nakonec a výsledek v praxi vidíte - spory a průtahy.

+2/0
4.1.2013 12:18

T51o28m29a92s 92N67o64v22o86t46n28y 3891946748609

My tu v Brně se za  něj stydíme. I tady hodně škodil a třeba Královopolské tunely zdržel spolu se Štěpaníkem cca o rok a prodražil min. o půl miliardy. Přitom doprava v půlce Brna je po otevření daleko plynulejší a hlavně v v ulicích je daleko méně aut, protože se nemusejí proplétat skrz obydlené čtvrti.

0/0
6.1.2013 0:57

J51a73n 76M98a63l62ý 6159760606

Z rychlostní silnice je hotový úsek Říkovice - Hulín - Otrokovice, nejen křižovatka u Hulína a severní obchvat Otrokovic.

+3/0
3.1.2013 14:45

Z49d56e37n19e49k 10H61r35d77i55n13a 9860629973310

Tak Říkovice - Hulín je peáž spolu s D1. Navíc je hotový kousek u Olomouce, kde na na R55 navazuje křižovatka s R35.

0/0
3.1.2013 18:42

V63á79c48l40a84v 30K29u79ž97e93l59í24k 6814419605857

Nejlepší by bylo osídlit těmi "ekology" domy přiléhající k silnici, kudy projíždějí tisíce aut. Možná po čase by jim ten jejich krahujec zpíval v uších.

+10/−2
3.1.2013 14:28

T73o66m79a46s 65A58u25g22u34s20t49y44n 6907876971530

Proč novináři všude píší, že "kvůli ekologům" ? 

Zákon byl porušen (podle rozhodnutí soudu) úplně někým jiným...

+6/−9
3.1.2013 14:01

M22i28l25a31n 29K56o41v68á58č 9422588343287

co taky čekat od idnesu Rv

+1/−1
3.1.2013 18:53

Z91d80e46n16ě25k 41J72o48n67á24š 9301449856370

Ukažte mi jednu věc, proti které neprotestují ekologové?

+14/−3
3.1.2013 13:38

J91a98r50o17m11i62r 26C38h65a27l34o20u87p33k98a 4899927135457

Proč?

0/0
4.1.2013 11:26

L57u62c54i80a81n 21P78a73p59a11z11i84a70n 5144767581905

Proč silničáři nechtějí hledat vhodnější trasu? Májí fetiš ze stávající namalované trasy? Proč, někdo z papalášů tam má pozemky, na kterých spekuluje? Působí to trapně!

+4/−7
3.1.2013 13:28

P51e33t65r 14S45t35a63r21o94s37t18a 6736588740208

Na každé trase žije nějaký živočich či roste nějaká rostlina a tzv. "ekologové" budou protestovat vždy a začínat jinde od začátku by stejně nikam nevedlo.

+8/−2
3.1.2013 14:16

Č84e86s32l82a21v 27T39a37r37a12n25z37a 6808567304435

Přesně, neprotestují kvůli přírodě, ale protestují aby protestovali.

+3/−2
3.1.2013 16:47
Foto

P38e41t57r 65M36o98o98s 6312975427

Spolky typu Děti Země, Hnutí Duha, Arnika a jiné nemají s ekologií nic společného.Jejich činností je rocketeering(organizované vyděračství, např. placení mafii za "ochranu"), zde se ovšem platí za "nepřekážení" - viz ten výtečník, co dlouhodobě blokuje dostavbu D8 v severních Čechách a který má na krku už trestní oznámení, protože  to zřejmě trochu přehnal...

+2/−1
4.1.2013 1:39

J84o53s12e15f 24T83r89ö25g96l 8479312656416

Pokud podle jednoho podvodníka hodnotíte všechny aktivisty, tak byste se nad sebou měl zamyslet.

0/−1
4.1.2013 9:45

T60o23m95a63s 87N18o54v17o90t61n98y 3761256918489

Přesně tak a Patrik je jeden z největších vyděračů

0/0
6.1.2013 0:58

V20o85j65t34ě49c35h 72B37á31r22t27e34k 1211825186981

Neexistuje trasa, se kterou by "ekologové" souhlasili. A seznamte se prosím s navrženou trasou této komunikace a pak teprve hodnoťte.

+7/−2
3.1.2013 14:29

M76i96l79a43n 69B72u20r90e75š 4895516327548

ekologové, největší zlo této země. Bojují za nesmysly, jezdí autama, nosí kožené věci. Děti země? Spratci země

+16/−6
3.1.2013 13:24

L35u88c32i45a79n 39P41a22p80a39z67i33a90n 5824457631955

Největším zlem je mafie, Klaus a jeho lidi, pravice, která vládne s korupčníky. To se s Dětmi země rozhodně nedá srovnávat a nemohu s Vámi souhlasit! Amnestie, kterou učinil Klaus je rovna vlastizradě národních zájmů poctivých občanů České republiky!

+8/−10
3.1.2013 13:30

A70d97a91m 83H11a95n81s 1316742981936

já vím, jak ti je, chudáčku;-D

+3/−4
3.1.2013 16:50

Z88d43e97n12a 28H12v41o89z80d54e80n51s94k27á 6473397567516

Kazdej z nich skodi jinak.

+2/−1
3.1.2013 17:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.