Diskuze
Magie podle Českých drah. S daty o rychlících čarují, jak se jim hodí
Děkujeme za pochopení.
O85l27d31ř85i42c20h 41K73o31l32b17a31s55n54j97u21k
ČD - tato státní instituce by mohla s konkurencí opravdu více hýbat, jen by to chtělo chtít a využívat náměty svých "fanoušků, co stojí při železničních tratí a fotí jako o smrt!!!!!!
Lidé prosím a zvláště ty, co stále zůstávají ČD příznivcem, momentálně se netřeba zaobírat ztrát, ale přispívat náměty "přitáhnout" nové cestující na cestu ČD!!!
Já vlakem cesty prožívám, mám rád tento způsob dopravy a vím, kde a kdy by cestující se " prali" o jízdenky ČD !
Naše republika je krásná zem a dala by se projet třeba jen vlakem a auto nechat doma a konkurenci " válcovat" tím způsobem, jak to ona dělá ČD!
Já jezdím ČD a často přivádím jejích průvodčí do stavu šílenství a ku zpoždění vlaku! Jejich zlost je jen na chvíli, pak se omluví a odejdou ode mne se stáhnutým
"ocáskem" ! Pak já zářím jako sluníčko , vycházející nad LYSOU HOROU
T16o98m77á22š 47Z76a84h94á31l60k50a
ČD mám rád, ale na trati Praha - Tanvald pravděpodobně ve výpočtu ztráty počítali s prázdným Pendolinem taženým Brejlovcem místo 854 a 1-2x Bdtn.
D69a43v51i89d 38M93a55l70i94n54a
Mozna jsem za blbce, ale porad nechapu, jak nekdo muze vytvaret zisk utratou dotaci??? Chapu zisk jako rozdil mezi trzbou a naklady!!! Od kdy se do trzeb zapocitavaji statni dotace??? Tedy I dane poplatniku, kteri tyto sluzby nevyuzivaji??? Napr. Nechapu, jak k tomu prijde obcan Novak z Horni Dolni, kde neni ani zeleznicni zastavka, ze ze svych dani za odvedenou praci dotuje neschopnost jineho vygenerovat svou cinnosti v doprave normalni zisk???
R29a88d33e28k 86J68a83n55a34t32a
Vtip je v tom, že to nejsou dotace. Dotována je možná tak nějaké nezisková školka. Ale dopravci ve veřejné dorpavě (nejen ČD, ale spousta dalších - na železnici GWTR, Viamont, JMHD, železnice Desná, RegioJet na Slovensku, na silnic pak BusLine, Osnado, Veolia, KAD, ICOM, atd. jsou jich desítky) ti dotace neberou. Plní státem a kraji zadané zakázky na dopravní obslužnost. Což je podnikání jako každé jiné, a jeho cílem je zisk. Tento zisk bývá smluvně omezen nějakou cifrou, zpravidla 3% nebo tak nějak.Tolik na vysvětlenou, osvěty není nikdy dost, jak je vidět na vašem příkladě.
Dále, do Horni Dolní k panu Novákovi pravděpodobně vede silnice, a to pravděpodobně taková, po které (kromě pana Nováka) projede za den pár aut. Daně lidí, kteří tuto silnici využívají, tudíž tuto silnici ani náhodu nezaplatí. Pokud mu do takové díry jezdí autobusová linka, její ztráta je rovněž placena z veřejných roizpočtů.
Takže pan Novák je "dotován" taky a neměl by si stěžovat.
Z88d70e82ň17k16a 82Z88a25m18a42z35a64l80o69v71á
Jeden příklad, jak se dá dost dobře vydělat/získat vyšší dotace apod.: mezi stanicemi Brno, hl. n. a Holubice (týká se rychlíků ze/ve směru Jeseník/Šumperk/Olomouc a Bohumín) je možné jet dvěma trasami: přes Šlapanice, Slatinu a Černovice, nebo přes Sokolnice-Telnice. Rozdíl v délce těchto tras je skoro 6 kilometrů. Rychlíky jedoucí od/do Olomouce jezdí obvykle jedním směrem jednu trasu a opačným směrem trasu druhou, čili jednou jede trasu kratší a jednou delší. Myslím, že je zbytečné zmiňovat, kterou trasu si nechávají zaplatit nejen od státu, ale i od cestujících... Takže i tady v tomto konkrétním případě se dá s těmi čísly tak krásně čarovat...
R79a42d78e37k 10J82a13n65a85t20a
Pěkné, ale většina nákladů nabíhá spíš s časem (mzdy, vozidla) a počtem cestujícícíh (náklady na pokladní, eshop), než s kilometry (v podstatě jen poplatek za DC a energii což tvoří jen zhruba 25% nákladů).
A jízdní doba těch rychlíků je v obou směrech stejná, k žádné veliké úspoře zde tak tou "zkratkou" nedochází.
P54a92v59e18l 11M49e95r37t61l97í59k
Pan Sůra neměl zapomenout na hlavní důvod, proč je Praha-Brno ztrátové spojení, ačkoliv vlaky jezdí plné. A to je akční jízdné ČD. Pro srovnání - z ČB do Brna je stejná dotace na kilometr, vlakové soupravy jezdí pozdstatně kratší a podstatně starší, ne po koridoru (nižší poplatky?). Ale Praha - Brno stojí 200 bez slevy a ČB - Brno 330 Kč bez slevy. Na jednu stranu chápu, že ČD chtějí přetáhnout cestující z autobusů SA do vlaků, ale měli by to dělat trochu jiným způsobem. Ideální by bylo pokud by to za ně dělal přímo stát, protože železniční doprava je strategickou, narozdíl od silniční.
D83a54v14i39d 61M61a29l64i17n63a
Omyl. Strategicka neni doprava jako takova, ale zeleznicni cesty. A ty nikdo statu nebere.
R55o57s88t51i75s96l32a15v 67S26r31s94t37k94a
Mají bojovat o záchranu, jak se tu někde píše, a při tom se dráhy chovají hůř jak za socialismu. Rozhazují na všechny strany. 1.ledna 20133 jsem se vracel do Brna kolem trari od České Třebové. Během půl hodiny jely od Brna na Svitavy 3 !!! osobní vlaky s minimálně pěti vagóny. Možná jeden byl zrychlený, každopádně všechny byly takřka prázdné. Kdo to výmýšlí , tak se nechová dobrý hospodář.
M64a10r40t85i67n 53N17o72v78o45t57n33ý
Proč do toho taháte dráhy? Ty jezdí pouze to, co si MD a kraje objednají. Tam běžte berečet, pokud máte pocit, že je něco špatně.
J32o69s31e50f 46L31e12b90d46u12š29k59a
Zrušit všechny dotace, snížit daně a nechat lidi, nechť oni sami si platí to, co chtějí a používají. To platí pro všechy dotace nejenom ČD, ale i dotace do kultury, sportu, zachraňování bank, bankrotujících států a podobně. Když stát ponechá občanům jejich peníze, však oni si zaplatí zvýšenou cenu za to co chtějí a potřebují. Vždyť dnes stát bere každému z ceny jeho práce přes 75%.
A72l98a15n 56Ř40e42p22k87a
Tak tohlevyhlašuji za blbost roku Víme dobře, jak někteří umí hospodařit s financema, ještě húře než stát
Nezapomněl jste si vzít prášky?
A27n18t73o61n31í42n 96P63o55l82i77c52k92ý
No, chování ČD chápu (neschvaluji, ale chápu). Snaží se udržet zubem i nehtem kde se dá i při jejich neefektivitě a přezaměstnanosti.
Dané údaje spíš hovoří o tom, jací "odborníci" sedí na Ministerstvu dopravy. Ti ty čísla měli pod nosem leta a nic. Vlastně něco ano, Mají režijky z ČD a košile bližší kabátu jako (nejen) režijka bližší státnímu rozpočtu.
A51n74t62o83n26í78n 98P92o46l57i62c79k79ý
oprava: (nejen) režijka bližší státního rozpočtu.
P23e67t48r 60N41o45v33á69k
Ve většině stáních podniků či ve státem dotovaných podniků je b*ordel. Z cizího totiž krev neteče, tak je potřeba dojit a dojit....vždyť si to zaplatíme z vlastních kapes a dokonce několikrát Nejlepší je zprivatizovat a pak dotovat, v tom jsme mistři
D29a14v34i47d 44M63a33l76i66n30a
Jestli myslite privatizaci se 100% vlastnictvi statu, jako CD tak to uznavam jako dobry JOKE!!!
D33a51v72i23d 63M22a93l79i60n21a
Chtel bych podotknout, ze takto funguji vsechny statem rizene organizace. Tedy dotace-jejich promrhani-navyseni dotaci-zvyseni mrhani-atd. To vse bez jakekoli odpovednosti vuci verejnym financim!!! Vzdyt staci jen navysit dane, popr. Pred volbama poslat lidem slozenku!!!
D81a50v28i38d 25M94a50l41i29n32a
A ke slovum byvaleho ministra dopravy Dobese, ze CD Cargo je casovana bomba, bych pridal jen sluvko Nejen.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!