Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův útok na dráhy. Vyhoďte Žaludu, do Brna pojedeme za korunu

Spory mezi Českými drahami a RegioJetem po zveřejnění dat o ztrátovosti jejich rychlíkových linek vrcholí. Šéf RegioJetu Radim Jančura v pondělí vyzval, aby ministr dopravy už neprodlužoval šéfovi Českých drah Petru Žaludovi jeho smlouvu a nechal ho z drah odejít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L42u39b42o97m79í32r 48O67b72r 8861595294855

Byla by na místě jediná otázka na pana Jančuru. Jak a s jakýma mašinama by chtěl do toho Brna jezdit? Myslím, že by s těma 163 daleko za Svitavy nedojel. Na to, že sám o provozování drážní dopravy moc neví, má moc řečí.Měl by se starat radši sám o sebe než o ostatní dopravce.

0/0
23.1.2013 21:48

J47a84n 23H58l25a89h87ů28l93e33k 2873636652563

Jančura na HRAD! [>-]

+1/−4
11.1.2013 8:53
Foto

P49e14t75e15r 20K66r46a43k 4375835978632

To, že konkurencia môže zvýšiť efektivitu na českých koľajách, je pozitívne. Ale niektoré výroky pána Jančuru už sú dosť mimo misu. Ak zabezpečí plošnú obslužnosť územia do takej miery, ako to dlhodobo zabezpečujú ČD, potom môžeme povedať, že to so železničnou dopravou myslí vážne. Tým ale nechcem tvrdiť, že efektivita ČD sa nedá ešte postupne zvyšovať, ale nemusí byť ani taká tragická, ako to "řvoun" neustále vykresľuje vo svojej štvavej kampani (stačí, ak ju porovnáme napríklad so ZSSK). Ja ako sporadický zákazník ČD som spokojný, pretože ponúkajú naozaj komplexné služby oproti "nízkonákladovému" RJ, a napríklad vlastníctvom sieťového CL sa dá dostať relatívne všade na území ČR. Vozový park ČD nebol dlhé roky obnovovaný, nuž je potrebné investovať nemalé prostriedky v následujúcich rokoch, a to aj do vozidiel na neefektívnych lokálnych tratiach, ktoré sú na pokraji záujmu RJ, či iných súkromných dopravcov. Na mňa akosi nefungujú vychytávky typu internet, či pohodlné sedadlo v noci presvetleného skleníkového veľkopriestoru, prvoradé pre mňa je dostať sa z bodu A do bodu B, a omnoho radšej cestujem v humanizovanom Béčku. Ak toto odhalenie cien R liniek ČD napomôže k ďalšiemu znížovaniu nákladov národného dopravcu, bude to len dobre z pohľadu českého daňového poplatníka. Avšak už z úloh, aké plnia ČD a úloh, ktoré plnia RJ vyplýva podľa mňa to, že sa nedajú porovnávať jablká s hruškami.

+10/−2
8.1.2013 22:54

J30a12n 87H57l26a32h62ů88l83e61k 2863256572653

To je k smíchu, jak může být zastaralý vozový park nějakou omluvou?! Podporujte konkurenčí prostředí s rovnýmí podmínkami Vy šašku, nebo se efektivita, ani kvalita služeb nikdy nezlepší.

+2/−3
11.1.2013 9:06
Foto

P60e56t19e50r 77K41r32a81k 4435915678752

To je k smíchu, jak může být zastaralý vozový park nějakou omluvou?! 

Nemôže, viďte môj predchádzajúci príspevok. Ospravedlnením môže byť práve plošnosť obsluhy územia v podaní ČD. V posledných rokoch aj ČD investovala nemalé prostriedky do obnovy vozňového parku, námatkovo spomeniem len riadiace vozne Bfhvpee, elektrické jednotky RegioPanter, motorové jednotky RegioShark, riadiace vozne 954, v súčasnosti napríklad prebieha dodávka reštauračných vozňov WRmee v počte 21ks a univerzálnych vozňov so zdvíhacou plošinou pre imobilných cestujúcich Bbdgmee v počte 64ks. V blízkej dobe sa plánuje dodávka push pull súprav Viaggio Comfort. Proti konkurencii na koľajách nič nenamietam, naopak, sám občasne využívam RJ na trase Bratislava - Miloslavov, a musím uznať, že na tejto trati sa nárast komfortu a kvality naozaj prejavil R^. Čo mi prekáža, je skôr agresívna rétorika zo strany RJ a nie celkom objektívne informácie podávané širokej verejnosti.Rv

0/0
14.1.2013 19:16

M92a82r52t20i11n 24N94o94v86o98t69n77ý 7108358735813

Nikdo vám nedá tolik, kolik vám já dokážu slíbit.

Radim Jančura

+9/0
8.1.2013 21:05

C93y61r88i27l 48P59a19v36e91l58k51a 4746802858205

Jančura za korunu už jezdil, z Liberce do Prahy. Zlikvidoval ČSAD, teď dopravní podnik. Pak omezil počet spojení a dost zdražil. Takže tak.

+14/−1
8.1.2013 12:23

J81o32z49e19f 78D81u46h91a29c69e65k 7891780183250

zdrazil z koruny? neuveritelne ;-D

+2/−6
8.1.2013 12:55

C59y38r30i54l 73P29a25v82e55l59k60a 4586482238195

Kdyby se takto chovali kraje a stát, dotovali by 100 % státní dopravu ČD a potencionálně ČSAD s.p., tak by měli soukromníci utrum. Stačilo by pár měsíců. To by bylo keců, žalob a nevím co. Když to udělá soukromník, tak je podnikatelská strategie. Až jednou zničí ČD, kdo bude jezdit nezajímavý trasy a starat se o koleje?

+9/−1
8.1.2013 14:03

A76l78a86n 54Ř59e25p94k98a 4565696

Ehm, o koleje se stará SŽDC s.o., spolu s nástupišti a řízením provozu.

+1/0
8.1.2013 14:26

C68y57r81i69l 40P27a76v54e91l46k60a 4406452108665

To já vím taky, dřív to byly TSS a jezdily se žutejma mašinama Plasser&Theuer, který se vyrábějí v Linci. To ještě ČD (ČSD) fungovala. To jsou přesně důvody, proč teď je to tam, kde to je. Potřebujeme víc firem, manažerů, obchodních zástupců a já nevím co. A jde to celý do pé.

+4/0
8.1.2013 17:03

T48o93m59a27s 33N97o77v20o92t86n12y 3331586988189

;-D;-D

0/−1
11.1.2013 23:16

T60o80m59a85s 26N46o55v52o37t82n16y 3661126628779

Máte v tom dost zmatek ale nevadí. Lež o dumpingu za 1 Kč tu byla opakovaně vyvrácena, byla to reakce na ČSAD Liberec, které bránilo SA nabírat cestující na nádraží a taky za to dostali pokutu.

DPML se zlikvidoval sám zřejmě horšími službami a nepomohlo mu ani že jezdil levněji než SA... 1 Kč jízdenka nikdy proti DPML nebyla, takže lžete. Ale to je tu už asi norma v každé diskuzi u SA/RJ se vyrojí mraky závistivců, málokdy přijde někdo rozumný se znalostí věci.

+1/−3
11.1.2013 23:16

T40o77m30á15š 65C65h76r75a58s91t58n63ý 2948679179681

Jen pro zasmání nad argumentací ČD bijců:

Min. dopravy vyhlásilo veřejnou soutěž na provozování rychlíkových spojů na tratích Plzeň-Most a Liberec-Pardubice od prosince. Kritériem výběru má být jak nabídnutá cena, tak i kvalita souprav.

ČD na trati Most-Plzeň požadovaly dotaci 8,4 milionu korun za rok, zatímco Viamont chtěl 53,8 milionu korun; na trati Pardubice-Liberec byla jejich nabídka 36,8 milionu korun oproti 72,2 milionu korun konkurenčního soukromého přepravce Connexu (působí hlavně v autobusové přepravě).

A pak že soukromník je lepší a levnější!!!!  ;-D;-D;-)[>-]

+16/−1
8.1.2013 9:16

T77o45m41á65š 10C54h29r63a21s95t66n75ý 2218659949241

Hihi, teď jsem našel článek z roku '06

Doufejme, že impulsem pro změny by mohl být vstup Student Agency na trh v horizontu dvou až tří let. Podle slov jejího ředitele Radima Jančury se máme nač těšit: 

„Určitě chceme soupravu, ne vagóny tažené lokomotivou jako za císaře pána.“

;-D;-D Ach a kde ta realita je?

+15/−1
8.1.2013 9:20

T41o61m18á80š 27C91h42r40a83s32t67n37ý 2618519879451

A ještě krátký komentář ČD k téhle štvavé kampani:

České dráhy nejsou nikým dotovány, občané neplatí žádné miliardové ztráty. Tato informace je kompletně nepravdivá. ČD jsou financovány stejně, jako kdokoli jiný, kdo bude na objednávku kraje či státu spoje provozovat. Nejsou to dotace, ale obchodní vztah zákazník a provozovatel, přičemž zákazník SI MŮŽE VYBRAT – NIC HO V TOM NEOMEZUJE. Financování ČD a ostatních dopravců se pak nijak neliší. Tak, jak jsou financovány ČD, tak je stejně například financován za své služby Viamont aj. 

Polemizovat o plošné kvalitě služeb ČD je samozřejmě možné a ne na všech tratích zatím jezdí nová či modernizovaná vozidla. Nicméně ČD jsou v jiné situaci než ostatní dopravci. Nemůžeme si vybrat jen určité trati. Navíc máme vozový park, který byl v minulosti pořízen, který masivně modernizujeme (každoročně v hodnotě několik miliard) – nicméně je to určité dědictví, které nelze změnit ihned.

+10/−2
8.1.2013 9:24

J67o15s69e35f 46T62r32ö21g24l 8199192976896

ČD jezdí za tuto cenu jen proto, že si to vynahradí z ostatních tratí. Jinak je to čirý dumping. Zkuste se svézt vlakem z Mostu do Plzně a uvidíte, že kromě pátku a neděle narvaný zrovna nebývá (tím nechci napsat, že by se měl zrušit, ale holt sedlo je sedlo). Požadovaná dotace pokryje sotva naftu do motoráku a zbylé náklady ty cestující nenahradí.

+2/−4
8.1.2013 9:30

P65a19v62e76l 26K11r86á85l 5880759454158

A jak si to vynahradí z ostatních tratí? ČD většinu svých spojů provozují na něčí objednávku tj. někde musí existovat objednatel ochotný tolik za službu zaplatit.

+5/0
8.1.2013 10:25

T56o42m41á27š 66C22h33r60a97s70t50n40ý 2588609189501

Asi z těch "hypervydělečných" spojů, které provozuje na vlastní triko (EC + Pendolino) R^

+1/0
8.1.2013 14:58

T92o71m17á92š 51C74h74r68a90s20t60n63ý 2118559909691

No, obsazenost vlaků bývá mimo špičku tak poloviční až tří čtvrtinové záleží na sekci trati.  Platy zaplatí cca. 10-12 cestujících. Což je pro 843ku s kapacitou 110 lidí (55 na sezení) která tam jezdí, lehký plus na odpisy a opotřebení.

0/0
8.1.2013 15:14

P64a78v13e31l 15K54r12á85l 5570109294258

Na to , jak je soukromník lepší a levnější zrovna v případě železnice, se stačí podívat do Británie ;-D

+5/−1
8.1.2013 10:26

T78o14m25a17s 60N92o24v80o81t92n40y 3811736498169

Ano a ta cena od ČD vůbec není dotovaná z jiných tratí, prostě si to křížově financují odjinud, jen aby nepřišly o kšeft, protože čím víc výběrek prohrají, tím menší šance bude ulívat prachy na správná místa.

+1/0
11.1.2013 23:18

J15a57n 31N15e17š10p84o60r 4556398136952

Křížově a odjinud, jo? A co tak říct odkud. když jste tak dobře informován? Tady každý přesně ví, že se něco bere odjinud, dává někam, ale jaksi chybí argumenty a fakta...

0/0
13.1.2013 16:54

J90o84s59e92f 32K58o94p64e74c13k98y 9704862735

Takze pane Lebduska, abysme si to ujasnili, to ze dospeli dotuji skolu, lekare a tez nejspise i verejnou dopravu pro vase deti a tez vase rodice, je zcela v poradku? Pokud ano, pak je mi prosim zkuste vysvetlit, proc neni v poradku, to ze se take dotuje verejna doprava? Sam jste tu priznal, ze jste vlakem jel, urcite jste pouzil i MHD v nejakych mestech, takze vase jizdy take nekdo dotoval ze svych dani, co presne na tech vasich jizdach bylo jine nez na jizdach ostatnich lidi? ;-)

+6/−1
8.1.2013 8:40

D18a75v34i95d 39M80a97l48i54n64a 1520923280393

No, a to je vse pratele, taadydaada. Skoly statni, potazmo kraju, obci, nezizkovky, prispevkove organizace srovnavate s firmou, ktera si rika soukroma, ale vlastni ji stat a rocne stoji jeji provoz danove poplatniky pres 12 mld?? Prestoze, jak tvrdite je to ziskova spolecnost pro blaho vsech obcanu? :-D

+1/−5
8.1.2013 8:53

J27o58s85e13f 64K12o38p31e88c69k80y 9854182745

Ktera firma si rika soukroma, ale je statni? ;-) CD, stejne jako jakykoliv jiny dopravce na zeleznici, v autobusove doprave nebo MHD, ktery je v systemu IDS dostava penize pouze za statem/mestem/krajem objednane sluzby. Tezko rict, co je na tom spatneho... ;-)Verejna doprava chrani stat od enormnich vydaju a chrani lidi od likvidace prostredi ve kterem ziji, takze svym zpusobem mate pravdu. Basnicky receno je zde pro blaho vsech obcanu ;-)

+5/−1
8.1.2013 8:58

D12a16v85i43d 41M97a33l60i64n26a 1570143560463

No jasne! A soukromnik, ktery tvrdi, ze to jde I levneji, tak je za zlodeje! :D je mi to jasne. :D no uznavam, ze GR si nejak musi na sve "opravnene platy" vydelat, resp. O ne ukecat danove poplatniky.:D

+1/−4
8.1.2013 9:13

R30a16d10e14k 29J76a16n87a10t44a 9685576514292

Pokud soukromník bude jezdit levněji, pak je správně, aby vyhrál výběrové řízení a jezdil. Tohle tu málokdo zpochybňuje.

Jenže Jančura nyní požaduje něco jiného. Již dávno existující plán ministerstva na postupnou soutěž (během cca 15 let vysoutěžit vše, první je právě zmíněná trať přes Krnov) se mu nelíbí. Chce předbíhat. Chce trať Praha-Brno bez soutěže jen pro sebe. Chce rozkazovat ministrovi v jeho kompetencích. A to je rozhodně špatně.

+12/0
8.1.2013 9:20

M16a53r20t30i16n 95K42v67e30t21k93o 8933771625419

Prosim pekne, ktery soukromnik tvrdi ze to jde levneji? Pokud vim tak RJ pokousi ziskat trate, kde jsou bud velke dotace, nebo jezdi hodne lidi. Uvedomte si konecne, ze to ktery vlak kdy a kam bude jezdit nerozhoduje CD, ale objednava si to kraj potazmo stat (az na jednu vyjimku). Zkuste si predstavit situaci ze vam nekdo rekne tady budes jezdit 10x denne kazdy 2 hodiny. A vy vite ze nenaplnite ani jeden vagon, kraj si u vas objednal sluzbu tak je logicke ze vam ji zaplati. Nerikam at soukromnici nevstupuji na zeleznice, ale nejprve ma byt vyresen problem s uznavanim jizdenek, pak jasna koncepce, jakym zpusobem se bude sluzba poskytovat. Je terba si take uvedomit, ze soukromnik bude uz z principu chtit vytvaret zisk, zatimco statem vlastneny dopravce muze plnit jine i poslani ;-)

0/0
20.1.2013 16:07

D37a97v17i65d 18M25a87l65i60n19a 1120853120703

Tak si to shrnme pane Kopecky. CD jako "soukroma" firma, vlastnena 100% statem, ma rocni obrat cca 900 mio z jizdneho a o dalsich 12 mld si rekne statu, tedy danovym poplatnikum na pokryti vydaju! A z celkove castky potom vypocitava zisk!!!

+1/−3
8.1.2013 9:08

J27o85s88e78f 27K17o53p94e51c18k24y 9784102945

CD neni soukroma firma. Nastudujte si rozdily ve vlastnictvi firem ;-) Trzby na jizdnem cini cca 35% celkovych trzeb osobni prepravy. CD si o nic nerekne. CD jako vsichni ostatni dopravci, ma smlouvy za kterych provozuje statem/mestem/krajem objednane sluzby a za ty dostava penize. Kdyz jdete do restaurace a objednate si jidlo a piti, take za nej neplatite? ;-)

+5/−1
8.1.2013 9:11

R15a19d50e23k 73J60a11n36a13t49a 9355406494912

Tržby z jízdného nejsou 900 miliónů ročně, ale něco přes 6 mld. Kč ročně. Úhrada od objednavatelů (tady toho, kdo si ztrátové linky objednal, státu a krajů) činí něco přes 12 mld. Kč ročně. Tedy poměr jízdné/náklady je zhruba 33%. Např. u MHD v Praze je tento poměr horší.

Pokud ani neznáte čísla, o kterých se tu hádáte, silně tím zpochybňujete svoji kompetenci účastnit se této diskuze.

+5/0
8.1.2013 9:16

R11a27d29e92k 70J49a43n31a25t75a 9705186464852

Pardon, to byla reakce na pana "Davida Malinu" výše.

0/0
8.1.2013 9:16

D89a91v86i18d 30M81a55l20i94n38a 1350103430243

Jestlize je ta restaurace moje, tak ji budu platit zase jen z jejiho vydelku. Ale jestli budu mit restauraci a stat mi bude k tomu platit jeji provoz, tak pri kazdem obede vzpomenu na ty blbce, co mi ji plati!

+1/−1
8.1.2013 9:22

M46a62r47t77i24n 52N77o31v24o53t38n65ý 7728898435783

Sry, ale vy jste vážně natvrdlý. Stejně tak, jako stát neplatí provoz restaurace, neplatí ani provoz ČD. Stát a kraje platí pouze za to, co si objednají. Nic navíc ČD nedají. Pokud v nějaké budoucí soutěži nějakou linku prohrají, tak už za ni nic dostávat nebudou a ty samé peníze půjdou jiné firmě.

+1/−1
8.1.2013 10:11

T15o37m73a21s 44N26o40v15o57t92n80y 3161886938919

Jak ty samé? Nižší a to jde.

0/0
11.1.2013 23:21

M36a34r96t67i77n 97K56v64e67t63k74o 8483571525579

Abyste to pochopil tak jeste jednou a jenom pro vas. Kdyz prijdete do restaurace, vyberete si z jideniho listku za cenu ktera je tam uvedeno jidlo a objednate si ho, je logicke ze ho zaplatite i kdyz ho treba nesnite. Kdyz to vztahnu na CD tak kraj, potazmo stat prijde za CD a rekne, chci 10 rychliku denne Praha-Prcice drahy reknou 220/km a stat, kraj reknou OK. Co na tom nechapete? CD na tu trat musi vyjet i kdyby v tom vlaku nikdo nesedel a ten kdo si to objedal to musi zaplatit.

0/0
20.1.2013 16:18

P91a22v40e88l 11K60r88á98l 5970159574888

Pozor, ČD jsou z hlediska zákona soukromou firmou, tuším od roku 2003.

0/0
8.1.2013 10:45

J83i42ř46í 88K37r31a27m14p67l 4146214456326

ČD ví, proč některé informace nechce zveřejnit.

jsou to jednoduchá pravidla fungující v jakémkoli politickém uspořádání :-/

0/−3
7.1.2013 22:57

D49a68v20i45d 94M67a87l57i64n80a 1500263870423

Ve slovnim spojeni "mala domu" pouze nahradte slovo "mala" za "velka"

+1/−1
7.1.2013 23:07

T13o36m35a90s 20A87u23g23u28s78t35y52n 6317536831520

Chápu, že je pan Jančura soukromníkem, ale asi by bylo také zajímavé, kdyby zveřejnil co ve svém byznyse jakou sumou dotuje z jiným, výdělečnějších zdrojů. Pak budu poslouchat jeho momentálně ubohé výkřiky...

+10/−2
7.1.2013 21:48

J80o76s18e49f 41L50e53b14d40u27š98k33a 4132913303115

Ale on to dotuje, pokud něco dotuje, ze svého. Nevybírá na to peníze od ostatních. A pokud zkrachuje ponese následky on. Tak co je komu do toho.

+3/−8
7.1.2013 21:50

R93a28d89e77k 75J92a33n31a19t30a 9895836914732

Následky neefektivního podnikání nesou vždy i ostatní.

a) podnákladové ceny pokřivuji to trh (vzpomínáte na SkyEurope?)

b) pokud zkrachuje, pocítí to (aniž si to uvědomí) klienti všech bank, u kterých měl nesplacené úvěry

+7/−2
7.1.2013 23:08

J24o13s15e83f 14L41e75b55d91u58š31k94a 4722203633205

Ale to je problém těch bank. A jak znám banky, tak zrovna tohle mají dobře ošetřené, oproti vládním dluhopisům. Konec konců, někdo tu soupravu koupí a protože platí úroky, banka neprodělá. Podnákladové ceny dlouho nikdo nevydrží a takže trh nijak nekřiví. Trh křiví jedině dotace státu, obcí a EU.

+2/−6
7.1.2013 23:16

P30a96v76e41l 34K40r74á17l 5580569544988

Že to pocítí klienti je problém banky? Právě že není, ne? A pokud to nevíte, tak smyslem podnákladových cen právě je, aby to někdo nevydržel.

+6/−1
7.1.2013 23:20

J28o50s65e60f 39L25e24b93d49u98š60k53a 4542113693675

A vy znáte banku, která půjčuje peníze na ztrátové projekty? Tedy kromě ECB a MMF. Já ne. Buďte bez obav, banky i to umí pohlídat a požadují měsíční, nebo čtvrtletní výkazy. Opravdu toho hodně nevíte o úvěrech a financování.

+2/−5
7.1.2013 23:30

P81a12v82e68l 21K87r33á22l 5520679434488

No právě, že banka to vytáhne z klientů. Evidentně nevíte nic o životě.

+5/0
8.1.2013 0:22

M94i55c37h58a42l 56T14i36m96k90o 3793584264245

Smyslem podnákladových cen je opravdu získání většího podílu na trhu, ale to zdaleka neznamená, že by zákazník mel býz jakkoliv poškozený. Míra konkurence totiž kolikrát víc než na počtu firem v odvětví závisí na to, kolik dalších firem by do něj mohlo potenciálně vstoupit. Tzn, kdyby svými podnákladovými cenami zruinoval celé CD a nasadil podstatně vyšší ceny, aby se mu to začalo vracet, za chvíli by mu minimálně na hlavní spoje vlítla deutsche bahn nebo jiné firmy a byl by zase na začátku.

0/0
8.1.2013 4:07

R20a69d52e32k 39J63a71n92a15t75a 9875426204942

Banky tohle mají tak "dobře ošetřené", až je celá Evropa i USA musí zachraňovat injekcemi ze státních rozpočtů, záruk a povolováním tištění nových peněz.

+7/−1
7.1.2013 23:22

J38o23s92e95f 75L29e48b21d49u27š96k49a 4742713753125

To ale mluvíte o půjčkách státu. např. Řecku, kdy banky odepsaly už zhruba 70% dluhů. Ale to je jiná kapitola a věřte, že majitelé bank o nic nepřišli. Jenom daňoví poplatníci, ostatně část těch dluhů je používána právě na financování železnice. Státy bohužel platí jenom úroky.

+1/−5
7.1.2013 23:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.