Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boj o čísla drah. Doprava odmítá prozradit ztráty rychlíků za rok 2011

Ministerstvo dopravy nechce zveřejnit novější čísla o tom, jaké ztráty drahám doplácí na rychlíkových trasách. Poté, co soukromý RegioJet získal informace o ztrátovosti jednotlivých linek za rok 2010, už odmítl úřad vypustit další čísla týkající se roku 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P34e78t61e20r 80J93a29b51l14o77n49o69v46s27k52y 1939366901821

Autor článku p.Sůra začína pripomínať T.Okamuru.Bojím sa že keď zajtra otvorím chladničku,že z nej vyskočí jeden z nich.

+5/0
8.1.2013 22:32

J58a91n 58S39ů90r92a 4895273893412

mohu vás uklidnit, že na prezidenta ještě šest let nemohu kandidovat:)

+1/−1
8.1.2013 22:34

L72i93b81o23r 91J58a35n39e49č84e53k 4845855605691

Jake je to obchodni tajemstvi, kdyz CD a MD spolu neobchoduji. Dotace je VEREJNA podpora a mela by byt zverejnena.

+2/−3
8.1.2013 16:21

R63a95d32e98k 49J97a45n84a52t65a 9815756494692

Tady nebyla zveřejněna jen dotace, ale vcelku podrobná struktura nákladů (odpisy, mzdy, ceny energie, režie, údržby, ...). Viz http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

A to už obchodní tajemství je. Ze dvou důvodů.

a) logického. V chystaných výběrových řízeních na jednotlivé R linky se takové údaje hodí konkurenci.

b) právního. Jako obchodní tajemství je výslovně deklaruje smlouva podepsaná mezi Ministerstvem dopravy a ČD.

+7/0
8.1.2013 17:02

O27t89t75o 38P20o41s83p66í56š53i67l 4264645857158

Já se jenom divím, že pan Jančura exhibuje zrovna v předvolebním čase, kdy to skoro nikoho nezajímá... Jóó, kdyby sám kandidoval na prezidenta, to bych chápal.:-)

+5/−2
8.1.2013 15:02

P38a72v16e96l 69K37r95á67l 5270509424378

Reklamy zadarmo není nikdy dost ;-)

+5/−1
8.1.2013 15:28

L18i39b56o20r 81J85a68n32e93č77e56k 4755295855951

Ze to nezajima Vas, neznamena, ze to nezajima nikoho.Rv

+4/0
8.1.2013 16:18

A33l42a58n 78Ř24e91p75k78a 4795426

Radim Jančura, prezident ČR.. a z nádvoří Pražského hradu by bylo stanoviště výhradně pro žluté autobusy ;-D

+4/0
8.1.2013 16:40

P30a32v58e87l 76K14r74á37l 5980439844398

A hradní stráž by nosila růžové košile R^

+2/0
8.1.2013 18:28

A16l35a12n 70Ř28e68p98k25a 4215686

Zapomněl jste, že by i rozdávali kafe zdarma, místo střežení hradu.:-)

0/0
10.1.2013 11:38

P43e56t93r 46M94a66r63e75š 8450106

A proč nebyla zvěřejněna tisková zpráva k tématu, co vydaly včera ČD (http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-15637/) ? Proč posloucháme pořád jen jednu stranu nebo je to neoznačený názor?

+13/−1
8.1.2013 14:58

R95a11d72e42k 72J70a75n35a45t22a 9445106804322

Autor je Jan Sůra, ten je podobnými člány známý, tomu objektivita nic neříká. Měl by si dohledat, co to znamená "Audiatur et altera pars".

+11/−1
8.1.2013 15:12

R69a60d50k41o 56K40ř62i71v70á16n55e38k 7320633815710

Myslím, že i samotnému vedení Mafry už musí být divné, že jejich zaměstnanec z jedné jediné PR tiskovky jedné jediné firmy (kam byl jako křoví přizván tragéd Leoš) udělal dva bombastické články předem, dva po a ještě on-line zpravodajství. Ostatní media to vzala střízlivě do ztracena, protože dezinterpretace ekonomických údajů je do očí bijící. Z toho důvodu je dobře, že čísla byla zveřejněna. Ekonomicky gramotný čtenář si udělá obrázek sám, ostatním budiž přány ty senzace. :-)

Ignorování výše zmíněné tiskové zprávy ČD mne nepřekvapuje.

+6/−1
8.1.2013 15:24

O60t87t97o 12P20o33s38p37í55š96i32l 4884755567168

Ona ale bulvárně formulovaná "senzace" má za cíl přesvědčit "obyčejného člověka" - a to se RJ velmi dobře daří...

Na druhou stranu: je dobře, že se v tom neprůhledném bordelu někdo vrtá - jen je škoda, že některá zjištění jsou dehonestována samotným interpretem, který ani nerozumí tomu, co vlastně objevil...

+4/−1
8.1.2013 15:44

J43a74n 70S75ů44r26a 4325283153472

doporučuji news.google.cz a zadat regiojet:-)

0/−2
8.1.2013 16:13

R34a40d66k86o 44K48ř22i52v72á60n55e11k 7780223465310

Na google je to jak jsem říkal. V normálních novinách po jednom článku. V Mf jsou 4ks - dávkované po dnech + online + video. A to jsem váš předplatitel. Díky vašim profesionálním koegům jsem se ještě nenechal odradit.:-)

+1/−1
8.1.2013 16:46

J22a85n 58S17ů72r95a 4245983223632

Nemohu s Vámi souhlasit. MF DNES a iDnes.cz jsou sice propojená média, ale z velké části s jinými čtenáři. V papíru to vyšlo celkem třikrát, nikoliv čtyřikrát, pokaždé různě velké a pokaždé i vzaté z jiného úhlu. I když můžete mít jiný názor, osobně považuji zveřejnění těchto dat za poměrně zásadní událost v historii financování české železnice, protože poprvé je možné skutečně vidět, jak dráhy v některých případech čarují s dotacemi. Všimněte si, že například problematika velmi rozdilných personálních nákladů či odpisů u stejných vlaků na jiných tratích nebyla ČD vůbec vysvětlena.

Věřím, že nám i přesto zachováte přízeň.

0/−3
8.1.2013 22:38

R60a86d47k55o 38K68ř92i63v85á92n70e50k 7200583195450

Zachovám:-)

0/0
9.1.2013 9:44

J12a95n 59S41ů95r58a 4395223133452

doporučoval bych vám se někdy podívat vpravo na seznam nejčtenějších zpráv..zda jde o masáž reklamou nebo o téma, které čtenáře zajímá...

0/−2
8.1.2013 22:38

J68a96n 73S37ů25r66a 4735803863352

Můžete být prosím konkrétnější, kde je něco neobjektivního?

0/−2
8.1.2013 16:13

R15a26d31e85k 18J24a36n52a60t71a 9745106974372

V článku je citováno vyjádření Ministerstva dopravy i RegioJetu.

Ale chybí citace stanoviska ČD. Které je přitom nejpodstatnější, protože článek je k ČD kritický, tedy hlavně ony by tam měly mít možnost se bránit.

Ale proč vám to vlastně vysvětluju, vy jistě víte, že to děláte správně.

+6/−1
8.1.2013 16:44

R92a28d49k80o 66K12ř57i35v52á91n98e94k 7890573775140

Hůř by se hledalo něco objektivního. Já vím, máte je rád. Neberu Vám to.:-)

+1/−1
8.1.2013 16:49

J75a39n 71S83ů40r85a 4735723323812

reakce ČD byla ve včerejších textech, i zde je, že s tím nesouhlasí.

+1/−1
8.1.2013 16:12

R31a85d61e40k 70J68a97n46a44t95a 9275926234832

Jasně jasně, a to si myslíte, že taková bezzubá věta k objektivitě stačí? Co takhle nějaké argumenty? V TZ ČD jich je k citování dost.

+3/−1
8.1.2013 16:46

M76a79r73t38i85n 22N34o77v74o56t94n45ý 7378248965173

No jestli tomu říkáte vyvážené zpravodajství, tak potěš koště ...

+3/−1
8.1.2013 17:05

P54a75v57e84l 80K70r72á21l 5310409964528

Ale no tak, přece nechcete, aby iDnes psalo objektivně a pravdu... ;-D

+2/−2
8.1.2013 18:33

M23a80r85t82i25n 87N16o59v22o44t86n20ý 7568528215153

Chci, a ač tomu možná nebudete věřit, tak dost Sůrových kolegů dělá svou práci docela dobře.

0/−2
8.1.2013 20:46

P44e35t40r 83N49i37v51n51i44c37k13ý 3152164615167

Otázka ztrát rychlíků může být obchodním tajemstvím. Je věcí ČD, jak hospodaří. Jistě, i tady by se měl daňový poplatník ptát, jak (ne)efentivně státní firma hospodaří.

.

Ale dotace na jednotilivé tratě rozhodně nemají být tajné. To jsou veřejné peníze určené na veřejnou dopravní dostupnost. Že tyto dvě sumy jsou shodné (kolik ČD prodělají, tolik si nechají nasypat ze státního) není podstatné.

.

Nakonec se třeba zjistí, že jiný dopravce je schopen provozovat DOTOVANÉ rychlíky za menší dotace. Nebo se pod tlakem konkurencě hecnou a budou požadovat méně. Je zbytečně, aby ČD zkrachovaly. Musí se zefektivnit. Čím víc subjektů si bude konkurovat, tím lépe.

+5/−2
8.1.2013 14:23

R55a25d80e64k 93J69a22n29a49t17a 9465936194882

To co, požadujete (zjištění, kdo bude jezdit nejlevnějí, tedy výběrová řízení), je v plánu: http://www.zelpage.cz/zpravy/8362

Dokonce se podle toho plánu již postupuje (ta první trať už se právě soutěží).

Rozklíčování aktuálních nákladů ČD (tedy jednoho z potencionálních uchazečů v řízení), je v rozporu se zákonem i se smlouvou mezi ČD a MD. Protože to tohot uchazeče poškozuje.

+5/−1
8.1.2013 14:29

J47a37r37o59s67l75a95v 98L22e12s84y38k 1439471872839

Nejedná se o aktuální náklady, ale ztráty, cit "...jaké ztráty drahám doplácí na rychlíkových trasách..". To jsou dvě různé věci...

+1/−2
8.1.2013 14:35

R10a53d60e37k 40J93a74n87a27t44a 9325156904752

Nejste informovaný, ale napravím to. Bylo zveřejněno vše. Výnosy i náklady podle tratí a druhu nákladů. Viz příloha zde:

http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

+3/−2
8.1.2013 14:42

R13a42d42e62k 96J98a74n55a47t84a 9205566134782

Pardon, ne tratí, ale linek. Těch 28 sloupců v souboru odpovídá 28 linkám dálkové dopravy.

0/0
8.1.2013 14:44

P78e64t35r 73N40i64v17n92i43c80k58ý 3522624495427

No a? Když MD zveřejnilo tato data, to je jejich problém. Náklady nikoho nezajímají - každý dopravce ma jiné a budoucí výnosy si taky musí každý propočítat (odhadnout) sám. Jde o to, kolik jim sype stát z veřejných peněz.

+1/−2
8.1.2013 14:45

J33a53r89o17s45l98a52v 94L80e49s87y19k 1549151742279

Díky za odkaz, ale není relevantní. Napravím to: odkazuji na článek k této diskuzi ohledně ztrát za rok 2011 a jen pouze ztrát za rok 2011.

+1/−1
8.1.2013 14:45

P82e90t95r 18N61i18v58n74i35c68k19ý 3972604145547

Pleteš si pojmy a dojmy. Nikoho nezajímají NÁKLADY ČD. Každý dopravce bude mít jiné náklady (jiné vlaky, odpisy, počet míst, režie apod.). Náklady ať si ČD tají. Konkurenty a taky daňové poplatníky zajímají DOTACE na jednotlivé tratě. Jsou to veřejné peníze.

.

Jinak schíza? Data za rok 2010 se mohou zveřejnit a za rok 2011 nee? Ani v roce 2013 s trapnou výmluvou, že jsou "čerstvá"?

+1/−2
8.1.2013 14:43

R46a35d23e23k 41J29a48n66a79t36a 9685546334522

Zveřejněny byl náklady (v kategorích odpisy, mzdy, režie, energie, atd.) i tržby:

http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

Ohledně rozdílu mezi 2010 a 2011. Ono je to opravdu tak, že čersvější data jsou v byznysu cennější. A je tu i další aspekt. Vydání dat 2010 schválil ministr Dobeš, těsně předtím, než odstoupil, kdy už mu o nic nešlo. Ani jeo straně ne, jeho strana je mrtvá. Takže lze jen spekulovat, proč to schválil a kolik od koho za to dostal. Vydání dat za rok 2011 ale schvaluje již nový ministr. Patrně má na věc jiný názor.

+5/−1
8.1.2013 14:47

V55a62c86l67a62v 74H61a65j40e79k 3256939259

No když to zveřejníte, tak jen potenciálním zájemcům sdělíte v jaké výši mohou své služby nabídnout. Pro zakázku by mělo stačit uvedení počtu přepravených cestujících, popř. jejich skladba. Navíc u to zde zaznělo. Nejedná se o dotaci, ale o úhradu OBJEDNANÉ SLUŽBY..

+2/0
8.1.2013 23:02

K76a88r53e44l 76H94l51a82v40s90a 2437972439336

Sůra dostal od Jančury asi pěkný balík...

+9/−2
8.1.2013 14:16

S25t81e91p63a34n 32T78o16t31h 8398969385918

cozetomaji??? Jen za rok 2010 a za rok 2011 jsou jeste moc cerstva??? Neni uz nahodou, ale jen cirou nahodou rok 2013?? Jak mohli teda udelat uzaverku roku 2012?? No tvl... ta firma se mi snad zda.

+2/−5
8.1.2013 14:02

R79a93d42k97o 46K13ř66i89v90á81n34e76k 7370103725310

Čísla 2011 za konkurenci pan Radim Okamura chce, ale své vlastní výsledky za rok 2011 dosud ve sbírce listin OR nezveřejnil, ačkoliv je tato jeho povinnost ze zákona nesporná. Výsledky za rok 2009 zveřejnil až v roce 2011. Začal bych s tím povinným zveřejňováním, pak až bych se hádal o to ostatní.

+9/0
8.1.2013 14:24

P95e34t64r 41N37i49v58n86i60c69k92ý 3122694665237

V principu souhlas. Tak na něj podej stížnost.

+2/0
8.1.2013 14:47

R46a47d12e70k 88J96a91n96a94t75a 9435346984672

Účetní závěrku za rok 2012 ješta žádná firma nemá hotovou. Tak rychle to opravdu nejde. Takže nejnovější data jsou opravdu z roku 2011.

+5/0
8.1.2013 14:30

M85a95r31t16i83n 35T15o42m96e64s 9394447553478

Ceske drahy za:

a) zrusit

b) zprivatizovat

nechapu,proc stat porad vlastni a sponzoruje takovehle nevydelecne podniky...

+2/−14
8.1.2013 14:00

S75t19e63p29a33n 67T87o39t35h 8398829335138

to neni dobra cesta, jen je to chce proste udelat moderni...

+3/−1
8.1.2013 14:03

J36a68n 64Z92b25o59ř29i74l 3729717959

Už jste se setkal někdy s výsledkem, když stát chtěl něco udělat moderní ? Jednodušší a intuitivní?

+1/0
8.1.2013 15:25

R84a40d18e13k 50J47a40n53a51t54a 9305846224232

a) tím by jste ale zrušil železniční dopravu téměř v celé zemi. Okamžitě bychom s tak zařadili ještě níže než např. Řecko.

b) myslíte si, že privatizované ČD by se chovaly jinak? Nikoliv. Snažily by se maximalizovat svůj zisk, stejně jako dnes. Ano, je možné, že jsou náklady na dopravní obslužnost příliš vysoké (i když jsou nižší než ve všech okolních zemích). Ale snížení nákladů na veřejné zakázky v civilizovaném světě řeší pomocí otevřených výběrových řízení (což má MD v plánu), ne prodejem dominantního dopravce.

+7/−1
8.1.2013 14:40

M10a40r78t56i70n 90N32o60v31o77t72n42ý 7708248845353

a) A jak byste potom řešil dopravní obslužnost?

b) Kde tu takovou hloupost udělali, tam to skončilo špatně. Proč si myslíte, že by to zrovna v tom našem zkorumpovaném banánistánu skončilo dobře?

+4/−1
8.1.2013 14:43

J71a13n 47Z67b44o91ř59i83l 3879867979

Jde o státní firmu ...

hospodaření státních firem by měli být automaticky včetně všech detailu zvěřejňovány min. na internetu !

Nejde o ČD , ale taky o Českou poštu a všechno ostatní co stát vlastní.

+4/−11
8.1.2013 14:00

R39a81d58e16k 83J51a79n24a28t49a 9275116794722

I v případě, že tyto firmy podnikají na konkurečním trhu?

Zveřejňování takto prodrobných (náklady na každou z cca 25 linek rozklíčované každá do cca 10 položek) dat každou (i státní) firmu, na trhu (zejména před chystanými výběrovými řízeními) poškozuje. Myslíte, že by stát měl poškozovat firmu, ve které je majoritním akcionářem - a tedy škodit sám sobě?

+12/−1
8.1.2013 14:33

T34o19m39á39š 17C75h25r68a26s81t27n47ý 2538789189791

Samozřejmě! Proč by ne? Vždyť to tak tady funguje už kolik, dvacet let !!

Dobré zlikvidujeme (světe div se, ale ČD mají konkurenci už deset let a už dávno před panem Jančurou - Viamont, DB, Veolia, Arriva etc. a to nemluvím o nákladním segmentu, který je ještě vrstvitější a krutější) a pak koukáme na to co se to sakra stalo. Podívejme se na vyvedení oprav a kde čeho z dopravních podniků a zajištění "soukromníkem" rok dva to fungovalo a teď jen sypeme a pláčem!!

+3/−1
8.1.2013 15:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.