- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Autor článku p.Sůra začína pripomínať T.Okamuru.Bojím sa že keď zajtra otvorím chladničku,že z nej vyskočí jeden z nich.
mohu vás uklidnit, že na prezidenta ještě šest let nemohu kandidovat:)
Jake je to obchodni tajemstvi, kdyz CD a MD spolu neobchoduji. Dotace je VEREJNA podpora a mela by byt zverejnena.
Tady nebyla zveřejněna jen dotace, ale vcelku podrobná struktura nákladů (odpisy, mzdy, ceny energie, režie, údržby, ...). Viz http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm
A to už obchodní tajemství je. Ze dvou důvodů.
a) logického. V chystaných výběrových řízeních na jednotlivé R linky se takové údaje hodí konkurenci.
b) právního. Jako obchodní tajemství je výslovně deklaruje smlouva podepsaná mezi Ministerstvem dopravy a ČD.
Já se jenom divím, že pan Jančura exhibuje zrovna v předvolebním čase, kdy to skoro nikoho nezajímá... Jóó, kdyby sám kandidoval na prezidenta, to bych chápal.
A proč nebyla zvěřejněna tisková zpráva k tématu, co vydaly včera ČD (http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-15637/) ? Proč posloucháme pořád jen jednu stranu nebo je to neoznačený názor?
Autor je Jan Sůra, ten je podobnými člány známý, tomu objektivita nic neříká. Měl by si dohledat, co to znamená "Audiatur et altera pars".
Otázka ztrát rychlíků může být obchodním tajemstvím. Je věcí ČD, jak hospodaří. Jistě, i tady by se měl daňový poplatník ptát, jak (ne)efentivně státní firma hospodaří.
.
Ale dotace na jednotilivé tratě rozhodně nemají být tajné. To jsou veřejné peníze určené na veřejnou dopravní dostupnost. Že tyto dvě sumy jsou shodné (kolik ČD prodělají, tolik si nechají nasypat ze státního) není podstatné.
.
Nakonec se třeba zjistí, že jiný dopravce je schopen provozovat DOTOVANÉ rychlíky za menší dotace. Nebo se pod tlakem konkurencě hecnou a budou požadovat méně. Je zbytečně, aby ČD zkrachovaly. Musí se zefektivnit. Čím víc subjektů si bude konkurovat, tím lépe.
To co, požadujete (zjištění, kdo bude jezdit nejlevnějí, tedy výběrová řízení), je v plánu: http://www.zelpage.cz/zpravy/8362
Dokonce se podle toho plánu již postupuje (ta první trať už se právě soutěží).
Rozklíčování aktuálních nákladů ČD (tedy jednoho z potencionálních uchazečů v řízení), je v rozporu se zákonem i se smlouvou mezi ČD a MD. Protože to tohot uchazeče poškozuje.
Sůra dostal od Jančury asi pěkný balík...
cozetomaji??? Jen za rok 2010 a za rok 2011 jsou jeste moc cerstva??? Neni uz nahodou, ale jen cirou nahodou rok 2013?? Jak mohli teda udelat uzaverku roku 2012?? No tvl... ta firma se mi snad zda.
Čísla 2011 za konkurenci pan Radim Okamura chce, ale své vlastní výsledky za rok 2011 dosud ve sbírce listin OR nezveřejnil, ačkoliv je tato jeho povinnost ze zákona nesporná. Výsledky za rok 2009 zveřejnil až v roce 2011. Začal bych s tím povinným zveřejňováním, pak až bych se hádal o to ostatní.
Ceske drahy za:
a) zrusit
b) zprivatizovat
nechapu,proc stat porad vlastni a sponzoruje takovehle nevydelecne podniky...
to neni dobra cesta, jen je to chce proste udelat moderni...
Jde o státní firmu ...
hospodaření státních firem by měli být automaticky včetně všech detailu zvěřejňovány min. na internetu !
Nejde o ČD , ale taky o Českou poštu a všechno ostatní co stát vlastní.
I v případě, že tyto firmy podnikají na konkurečním trhu?
Zveřejňování takto prodrobných (náklady na každou z cca 25 linek rozklíčované každá do cca 10 položek) dat každou (i státní) firmu, na trhu (zejména před chystanými výběrovými řízeními) poškozuje. Myslíte, že by stát měl poškozovat firmu, ve které je majoritním akcionářem - a tedy škodit sám sobě?