Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havíři v Karviné prorazili tříkilometrový tunel, je asi nejdelší v zemi

Unikátní důlní chodbu, která je skoro o třetinu delší než nejdelší český dálniční tunel, vykopali horníci mezi doly Karviná a Darkov. Podle vedení OKD jde o strategickou investici. Díky tunelu totiž firma bude moci dopravovat uhlí vytěžené v oblasti ČSA Dolu Karviná do moderní úpravny uhlí Dolu Darkov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i36ř82í 10U89r25b34a12n 3948843563973

nejdelší možná, ale největší tunel bude "návrat majetku církvím"

0/0
12.1.2013 8:05

J91a35n 27Z35b42o58ř32i63l 3789567949

Téda ... a při stavbě dálnice se klidně minou o metry .

Klobou dolů :-)

0/0
11.1.2013 17:11

J58a23n 54Č69e59k97a80l 7329695934264

To se vyplatí takový tunel kvůli pásovému dopravníku?? Když ta úpravna uhlí je (předpokládám) stejně na povrchu??

0/0
11.1.2013 9:39

F92r16a29n92t72i55š37e44k 64Z71a96j79a74c 1507576204499

Problém je asi v tom,že na jednom dole je úpravna už za zenitem životnosti a na druhém dole je moderní úpravna která není kapacitně vytížená-důl Darkov byl plánován na kopání uhlí pod Karvinou...a tam už je nikdo nepustí...

0/0
11.1.2013 9:45

J26a97n 12S91l11o40v34í86k 7457552745141

ale dopravník na povrchu asi není moc hezký, že ?

0/0
11.1.2013 11:58

P23e62t85r 13V75e41s21e16l48ý 2849758363446

To je jednoduché. Na jedné šachtě bys to musel skypem vytáhnout nahoru, přesupat do vagónů, převézt do úpravny, vysypat z vagónu, v zimě by ti to zmrzlo, prášilo se při překládce a vůbec by s tím byla spousta práce. Tak to pojede od čelby dopravníkem hezky pod zemí až do druhé jámy, tou to vyjede výtahem ;-) na povrch a další přepravníkem rovnou do prádla (úpravna uhlí). Nemáš problémy s inspektorátem životního prostředí, nepotřebuješ vagóny (či snad auta), ušetříš lidi a nezahnojíš všechno kolem. Samá pozitiva :-P

Navíc ten překop bude mít i jiné využití. Kdysi byla všechna důlní díla pod Ostravou propojena, člověk mohl sfárat v michálkach na jámě Michal a vyfárat na vydušní jámě Odra ve Svinově. Ještě v 70. letech byli běžně ke spatření havíři, kteří se vraceli ze šichty v plné polní černí jak noc do šaten lokálkou, protože měli pracoviště blízko např. výdušní jámy (kolikrát ani ne od vlastního dolu) a vyfárali jí ven (i když to bylo přísně z bezpečnostních důvodů zakázáno - ale i tak si známkaři dokázali udržet přesný přehled o lidech v ďuře). Bylo to rychlejší a nemuseli pak šlapat i několik kilometrů zpátky. Navíc takovéto překopy se často využívali nejenom při přeravě materiálu ale i při záchraných akcích.

0/0
11.1.2013 12:35

P91a33v60l42í78n28a 11B86u41t15a71n90o33v90á 3754934168378

Šikovní kluci R^

0/0
11.1.2013 9:06
Foto

J10a62n 39B50r18a20u75n 1978188463145

Tato zpráva zgruntu změnila můj dosavadní život.;-D;-D;-D

+2/−3
11.1.2013 2:37

F10r41a31n75t57i19š16e72k 53Z65a36j72a26c 1817566244229

;-D..sakryš..já myslel že se tuneluje hlavně v Praze..na ministerstvech a magistrátu...no ukázali havíři že i tady se dá tunelovat..jinak mlčky se připojuji-toto není tunel..toto je překop..ale celkově je to jedno.tudy poteče uhlí a ne úplatky..

+1/−2
10.1.2013 23:01

J52i50ř45í 22D42i57a75t72k14a 6508246500661

Autor článku je, s prominutím, diletant, který neví o čem píše. Jedná se o klasické důlní dílo. Tunely, myslím dopravní stavby, začínají a končí na povrchu.

+2/0
10.1.2013 23:09

F80r20a64n82t40i73š49e25k 75Z80a68j30a61c 1707736884239

..ale já vím o čem se tam píše..jsme prostě protunelovaný stát...;-D

+1/−1
10.1.2013 23:11

J68i61ř94í 63D55i67a10t90k67a 6828556120521

;-D  Ale napsat takovou ptákovinu, to je děs.  ČLověk by předpokládal, že si o tom aspoň něco zjistí. Ale dnes patrně může psát do novin každý jouda. :-/

+3/0
10.1.2013 23:14

F68r90a32n86t84i25š17e42k 50Z81a73j96a75c 1687756904799

..no asi tak nějak..ale zdruhé stranky-kolika lidem řekne něco překop-to tunel zná už dnes každé malé dítě..;-D..já vím-opět to tunelování..ale po té amnestii se mi nedivte...OKD-potažmo NWR si holt blbě naplánovala oznámení světu o tomto  tunelu;-D...ale nebojte-optejte se lidí co bydlí v bytech RPG..ty by vám povykládali o tunelování...

+3/−1
10.1.2013 23:20

J85i11ř83í 90D80i62a54t12k34a 6528636900721

O bytech jsem slyšel. Nevím, zdali se jim ty byty musely prodat nebo mají jen přednostní právo ke koupi. Nevidím jediný důvod, proč by je NWR prodávalo. Lidi jsou asi naštvaní hlavně kvůli tomu, že se těši, že je lacino koupí a případně draze prodají a ono nic.

0/−2
10.1.2013 23:25

F90r92a22n32t22i76š97e74k 85Z57a80j79a27c 1787306664789

..tunel..p.koláček pracoval o sobotách a nedělích aby jednoho dne zjistil že má 51%akcií OKD..pak těch 49%koupil za hubičku cca 3.2miliardy kč...a posléze prodal...ale to už je jiná pohádka-všechna čest chlapům co to tam prorazili...

+2/−1
10.1.2013 23:32

J97i34ř10í 86D96i53a28t61k86a 6388766830601

Zapomněl jste na Otavu. A koupili to přes Karboninvest. Nebyli chlapci hloupí. Otázkou je, kolik čelných představitelů ČSSD si při tom také přišlo na své. ;-) Ale Bakala s tím neměl nic společného.

+2/0
10.1.2013 23:41

F71r53a51n77t90i80š83e53k 56Z97a92j14a10c 1537126204639

..já Bakalu do toho nepletu..já jen zdůraznuji že slovo tunel je pro mne spojen v OKD s Koláčkem a vámi zmíněným Otavou a samozřejmně i karboninvestem...ale na druhou stranu-pokud by nebylo Koláčka tak tu dnes nestojí ani jedna šachta-tudíž OKD by se nemohlo pyšnit novým překopem..a jsme na začátku-nebýt jednoho tunelu v privatizaci-nebyl by ani ten dnešní překop..a koli papounů z ČSSD si přiškráblo...to nevím..ale určitě tam dodnes vzpomínají na privatizaci v dobrém...;-(

+1/0
10.1.2013 23:48

J82i33ř45í 54D54i39a90t84k92a 6498936700341

Petra Otavu pamatuji velmi dobře, Každopádně byl cílevědomý a uměl.

0/−1
10.1.2013 23:55

J48i30ř90í 35D84i37a38t49k87a 6498816350511

Ale jaká byla původní dohoda s těmi byty skutečně nevím. Víte o tom něco bližšího?

0/0
10.1.2013 23:56

F35r17a81n96t10i26š50e33k 54Z53a48j15a27c 1237596914969

mám to štěstí že nebydlím v RPG...takže mám informace o příslibu odprodeje zdruhé ruky...ale reději nechme té debaty.vy možná pamatujete OKD za komanče a lehce poté..já vidím dnešní realitu..a je mi k pláči...věřte mi už to není co to bylo a nikdy už nebude...

+1/−1
10.1.2013 23:59

J41i89ř81í 31D58i71a23t73k67a 6738816240941

Tak díky za pokec a přeji dobrou noc. ;-)

0/0
11.1.2013 0:02

F82r62a28n12t13i83š13e95k 48Z77a29j11a93c 1767526294669

dobrou...

0/0
11.1.2013 0:08

J23i77ř56í 89D18i90a53t29k75a 6448686320411

Už na konci 80 .let se v revíru využíval plnoprofilový razící stroj, který razil kruhový překop o průměru 6 m.

+2/0
10.1.2013 23:26

F51r68a19n58t69i84š86e24k 20Z75a88j11a91c 1227626304649

..na konci tihoto desetiletí už nebude ani OKD a asi ani ten překop...:-/

0/0
10.1.2013 23:35

F94r70a54n11t59i13š66e15k 73Z71a74j82a36c 1487436734179

překlep--TOHOTO

0/0
10.1.2013 23:35

L35u60k90á45š 16H67l42o51u13c12a66l 6872260781894

jako nic proti severní moravě, ale v Praze se už pár let (desítek let) razí tunely které jsou i delší. třeba vloni adélka a tonda prorazili cca 4km tunel mezi motolem a dejvickou

0/−1
10.1.2013 22:34

J97i21ř49í 96D76i40a91t64k51a 6538946220211

O tom žádná. Nicméně dlouhá důlní díla v hloubkách 900 a více metrů pod povrchem jsou přece jen něco jiného. ;-) A na rozdíl od Prahy se to nad nimi nepropadá. ;-)

+6/0
10.1.2013 22:38

M41a82r36t55i37n 84S86e12d39o29n87a 2135226586559

Ze se na ostravsku tunely nepropadaji? Byl jsi nekdy v Ostave ci aspon slysel o tom jak se propadaji domy pod starymi sachtami?

+1/−2
10.1.2013 22:46

J11i10ř26í 57D92i83a83t25k98a 6468956760431

Proč si to po sobě aspoň nepřečtete? Jinak byste takový nesmysl nemohl napsat. Žádný dům se pod starou šachtou propadnout nemůže. Už z toho prostého důvodu, že stojí nad ní. Vy jste v Ostravě byl nebo jste to jenom "slyšel"? Já žiji na Ostravsku více jak 30 let. 10 let jsem dělal v revíru, tak něco málo o tom vím. ;-)

+7/−2
10.1.2013 22:55

A94l48b91e21r54t 30C20e30c74h21l 1603411907878

Ó jak si vtipný Jirko a ty poklesy povrchu o desítky metrů na Karvinsku taky neexistujou, viď ;-)

+1/−2
10.1.2013 23:23

J68i91ř60í 93D64i80a45t63k51a 6368466290361

Něco jiného je pokles a něco jiného je propadnutí nadloží. Je logické, že pokud vyberete uhlí ze sloje o mocnosti i více jak 4 m, tak k určitému poklesu dosjte. Lze zde vidět zatopenou plochu, ze které kouká pouze 1 m sloupu a vše ostatní je pod vodou. Sám si pamatuji, že během třé let, co jsem dojížděl za prací do Karviné, tak se silnice cca o 1 m nasypávala. Nicméně propad, kdy se vám udělá díra až na povrch, jak se "podařilo" v Praze se nestávají. V Ostravě takové poklesy nebyly i z toho důvodu, že uhelné sloje měly nízkou mocnost.  Ale pan Havlíček psal o Ostravsku.

+4/0
10.1.2013 23:32

F57r66a36n18t41i17š52e17k 89Z37a76j58a90c 1487356354889

..zdravím Alberte..copak gorilky už netáhnou???

+1/0
10.1.2013 23:36

A65l26b11e95r24t 33C48e51c40h94l 1973401967648

Gorilkám jsem dal na chvíli pokoj, přeci jen to člověka nebaví pořád ......

0/0
11.1.2013 0:31

J73i34ř92í 61D62i48a12t28k33a 6478806780641

Navíc za totáče se vyrabované prostory moc nezasypávaly, šlo se stylem "po nás potopa". V Ostravě byla veškerá těžba po roce 90. zastavena. Dnes se těží pouze na Karvinsku, na Paskovsku ve Staříči a dvě jámy jsou na Freštátsku, ale ty nejsou plně funkční.

+1/0
10.1.2013 23:37

F83r45a73n42t20i37š61e69k 30Z28a40j42a43c 1877666114229

..navíc za kapitalizmu se nezasypává taktéž..ani nezafoukává..ted to rabování je ještě horší...zlatí komanči-ti vvěděli že každej nevytěženej kousek uhlí se už nikdy nevytěží...

0/−1
10.1.2013 23:43

J54i75ř91í 71D12i33a96t85k71a 6868856460921

20 let jse už mimo revír, tak nemám informace, ale je to docela možné. :-/ Hlavně už tu nemám hrdinysocialistické práce, jako byli Vasilčo, Húščava a spol. ;-)

+2/0
10.1.2013 23:53

A62l24b45e68r64t 16C65e61c86h13l 1443941527168

Díky za vysvětlení výše. Mějte se. R^

0/0
11.1.2013 0:32

R61o29m29a59n 44W27e20s92o15l85y 1911804221765

Neni to "tunel", ale jen obycejna dulni chodba. !!!!!!

0/0
10.1.2013 22:26

M56i47c50h74a32l 37D64r26u95h74y 6330600441591

Prej je to prekop. Ani chodba ani stola.

+2/0
10.1.2013 22:28

J67i71ř57í 76D59i26a44t65k52a 6368506290811

Je to překop. Chodba bývá v uhlí a je menší.

+2/0
10.1.2013 22:32

A69l19ž59b75ě82t92a 88B15e48h62e68n71s25k50á 8452326536365

Délka překopu (pokud definujeme překop jako vodorovné spojení několik důlních děl, pak hlavní sběrná štola na Americe (Lomy Mořina) na 3. patře má oficiálně délku 2950m, profil je cca 2,5m x 2,5m, to co je za závalem a na projektech pokračování směrem ke stěně nad Berounkou nemám dostatečně relevantní informace...

0/0
10.1.2013 22:03

L83u82c59i34e 42S37v25o31b94o41d89o94v23á 8333138550946

Je to jasný, konečně budem mít to metro :)

0/0
10.1.2013 21:25

M17a45r97t49i66n 54J54i28z19d87n14ý 3435751971426

akorat po tech jezdicich schodech pojedes 10 minut ;-D

+3/0
10.1.2013 21:30

L97u98c66i45e 31S44v75o32b60o61d97o56v25á 8533488440686

Prosím, nekaž mi to poznámkami k věci ;-D

+1/0
10.1.2013 21:33

P69e55t38r 86J55á86n27s37k15ý 3161328494208

nějak nechápu slovo nejdelší, nemohu to v tom jaksi najít

0/−1
10.1.2013 21:04

M86a29r42t56i96n 23J66i66z33d59n40ý 3235471861676

je tu nekdo, kdo by vysvetlil, jak se to meri, aby se chodby potkaly presne?

0/0
10.1.2013 20:41

M97a39r73t69i52n 45K73y29p69r 2552525214484

Geodézie je vědní obor, který se na vysokých školách vyučuje pět let, takže vysvětlit tu postupy práce v několika stručných větách opravdu nejde. Berte to tak, že geodet je schopen pracovat s určitou definovanou přesností, kterou je schopen dodržet díky přesné technice a metodám práce, které používá. Samozřejmě současná technika s použitím laserů a jiných udělátek hodně pomůže, ale naši předci byli schopni přesně vytyčit i grandiozní díla s obyčejným optickým teodolitem.

+5/−1
10.1.2013 21:05

M18a26r37t52i82n 49J73i78z23d67n55ý 3345761111456

tak jasne, nad zemi, lasery, teodolity, budiz, ale pod zemi, to mi hlava nebere

0/0
10.1.2013 21:13

M95a96r72t17i10n 58K39y75p41r 2612955744234

Principy jsou úplně stejné jako nad zemí. Jenom se musí postup práce geodeta přizpůsobit faktu, že veškeré měření musí probíhat v ose budovaného díla a do jisté míry je i samotný postup práce obrácený - logicky nejde vytyčit dílo dopředu, pouze se zpětně kontroluje správnost směru po každém odstřelu a odkopání a podle zjištěné skutečnosti se určí další směr ražby pro další úsek a tak pořád dokola. Pokud se razí strojem, tak se zase neustále řídí a kontroluje jeho poloha vůči už provedené části, jestli je ve správném směru výškově i směrově.

+10/−1
10.1.2013 21:27

M98a72r10t54i12n 27J58i17z31d86n40ý 3975221871836

ok, dik

0/0
10.1.2013 21:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.