Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestovky si připlatí za pojistku před krachem. Stát chce chránit klienty

Malé cestovní kanceláře by si za pojistné proti úpadku mohly ještě letos připlatit. Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo novelu, která donutí kanceláře dostatečně se pojistit proti úpadku. Pro klienty by to znamenalo lepší ochranu a také jistotu, že dostanou bez problémů zpátky všechny své peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a89n 35G56a95l20t 9221802223288

"Pro klienty by to znamenalo lepší ochranu a také jistotu, že dostanou bez problémů zpátky všechny své peníze."

Pro klienty to hlavně bude znamenat dražší cestování - ach bože pokud se tolik bojím o takové věci můžu se jít pojistit sám. Nepotřebuje státní nařízení.

Kde že je ta "pravicová" vláda ? ;-D;-D;-D;-D

+1/0
13.1.2013 23:01

J41o55s47e26f 86L46e87b28d56u27š34k49a 4882803773675

Stát nemá nic nařizovat. Je na klientovi, aby si prověřil věrohodnost cestovky. Zrovna tak jako j na klientovi, aby si prověřil věrohodnost penzijního fondu, autobazaru, internetového obchodu a podobně. Protože ten, kdo chce podvádět, ten si cestu vždy najde. Stát má jenom trestat podvodníky a přijmout takové zákony, aby podvodnící nemohli své podvody opakovat.

+1/0
13.1.2013 18:24

L29i91b22o25r 17J63a38n74e21č61e85k 4475305495241

Spise by melo byt napsano : Klienti si priplati za pojistku. Stat chce chranit klienty.

Je prece jasne, ze to CK promitnou do ceny. Je to stejne, jako kdyby klienti dostali povinne pojisteni na cesty. :-(

+2/0
12.1.2013 16:00

J56i18n98d16ř54i85c49h 89Š88k43o36p91e80k 4545311100535

no já nevím, ale když budou chtít promítnout jen navýšení pojistného do prodaných zájezdů, kolik to asi bude ? Haléře, max. koruny, pokud těch zájezdů neprodají pouze desítky měsíčně

0/−1
12.1.2013 18:36

J78a37n 90P29a67p96e21ž 8776276727148

pojisteni je v tuto chvili okolo 2% a podobne to bude i v budoucnosti

0/0
12.1.2013 19:34

J35i59ř49í 96S16t12e76j40s89k73a33l 8802799128323

Nebyl jste v CKM?

0/0
12.1.2013 22:44

J81a80n 70P57a29p88e60ž 8416686917578

Ne neby jsem v CKM:)  V roce 1990 jsem si založil svou vlastní cestovku Marco Polo a od té doby jsem stále v ní. Před rokem 1990 jsem s cestovním ruchem neměl nic společného - studoval jsem DAMU.

0/0
13.1.2013 10:28

M93i87l21o87š 37M37o23r44a64v39e92c 7386854770763

Jakmile jsem si přečetl, že CK si připlatí za pojistku, tak mě naadla spousta vulgarismů, protože neustále dokola v tomhle státě funguje, že slušní podnikatelé doplácejí na ty .....prostě neslušné. Jak je možné, že nějaký "Ahmed Al-Salam" má Ck která krachne a on si jde vesele podnikat ve stejné živnosti dále pod jiným jménem ? Dá někdo ten bordel skutečně do pořádku nebo Ti slušní a poctiví budou neustále doplácet na pochybné podnikatele v tomto oboru ?!

+4/0
12.1.2013 14:12

F90r19a78n55t56i21š27e45k 24V39o17m69á52č25k73a 1277804150

Nejde o to, dát něco do pořádku, nebo, aby nikdo na nikoho nedoplácel. Jde o to, aby měly pojišťovny vyšší zisky.

+1/−1
13.1.2013 10:15

R58a18d88o29s12l46a95v 66K44l47a92u87d51a 5844788514972

CK má být pojištěna tak, aby pojištění pokrylo náklady těm co jsou na zájezdu a těm co mají zaplaceno. Cokoliv jiného je o ničem. Pochopitelně je potřeba zpětně dohledat za co byly peníze klientů vynaloženy. Jestliže se zjistí že CK použila peníze na něco jiného než na nákup služeb pro své klienty, je to podvod, za který by měla následovat trestní odpovědnost jednatelů.

+2/0
12.1.2013 11:47

J50a61n 23P44a46p76e52ž 8956576297678

Hezký den. Novela zákona je kompromisem, jinak to ani nebylo možné. Ale v každém případě je to zachování základního principu zákona 159 = ochrana spotřebitele. Klient se v případě potíží cestovky dostane domů a dostane své peníze zpět. Cestovní ruch je jeden z mála oborů, kde něco takového mají klienti k dispozici. Dáte peníze developrům a nemáte nic takového, dáte své auto autobazaru a nemáte nic takvého apod. Taková jistotota samozřejmě musí něco stát, takže vzdechy o tom, že to cestovní kanceláře vloží do ceny nejsou fér a nejsou na místě. Na druhé straně v cestovním ruchu je taková konkurence, že ceny nejsou určovány pojištěním, ale tlakem konkurence.

A plakat nad situací malých cestovních kanceláří je nesmysl (jednu takovou provozuji). Ta základní suma povinného pojištění není likvidační. Většina malých ck už je na trhu dlouho a má své vztahy s pjišťovnou a dávno prokázala svou životnost. Jde o nové subjekty, často vytvořené jen proto, aby využily krachu a tam je přísnost a rozumná překážka v pořádku.

Pro většinu cestovních kanceláří nebude novela znamenat změnu. Jde spíš o metodiku a o to, aby pojišťovny nemohly následovat zoufalý příklad Generali, která odmítla plnit klientům za cestovky, které pojistila.

0/0
12.1.2013 9:00

R69a29d89o21s22l33a36v 69K87l71a17u42d58a 5884758784512

To je ale divný. Přece když někdo zůstane 10.000 km od domova bez peněz, na ulici, bez pomoci, kolikrát bez možnosti aby se domluvil, tak je to stejné jako když někdo šoupne auto do autobazaru. :-)

0/0
12.1.2013 11:50

J36a87n 32P89a11p26e32ž 8646666697218

to vubec neni to same. Zadny klient cestovek nezustal bez pomoci. Pojistovny a asistencni sluzby vzdy pomohli a vse vyresili.

0/0
12.1.2013 19:33

M40a45r32t54i26n 37C96e25r56v80e75n27y 2573188636368

Jestli je 40 tisic rocne pro cestovku likvidacni, tak at to nedelaj. Beztak maji marzi v desitkach i stovkach procent.

0/−6
12.1.2013 9:00

J43a29n 63P55a70p96e10ž 8696686957768

Marze cestovních kanceláří se phybují od 1 do 23%. To je velmi přiměřené. Napsat, že máme marže ve stovkách procent je pěkná konina. Myslíte, že bychom dokázali na trhu udat např. letenku, kterou koupíme na trase do New Yorku za 15 tis. např. za 30 nebo dokonce 45 tisíc ? Bylo by to fajn, ale to opravdu nedokážeme:)

+6/0
12.1.2013 9:03

D68a12d66a55k 54P62e25t39r 7511480624258

Marže ve stovkách procent, tak to bych chtěl vidět. K samotnému pojištění, není to dlouho, kdy se CK pojistila na částku tak malou, že při jejím krachu pojistná částka  nepokrylo doslova nic. Chudáci klienti, soudí se se s pojištovnou, ve znaku lva, která nepochopila co je to pojištění proti úpadku CK.

+1/0
12.1.2013 11:18

M31i91l60o31š 69M60o69r74a81v46e89c 7886454130243

Pane Cerveny je vidět, že o tom víte doslova kulové tak neplácejte prázdnou slámu.

+1/0
12.1.2013 14:16

T50o42m44á62š 84B29a60m37b22u89l35a 2307641411783

Klient si připlatí a stejně nikam nepojede.

0/0
12.1.2013 8:58

T21o87m79á13š 42B63a19m74b40u18l97a 2317931311223

A proč? Protože žijeme v ČR, zemi neomezených možností pro zloděje a politiky.

0/0
12.1.2013 9:00

R77a19d51e48k 74N95e17u84m76a95n69n 5632472418445

pokračuj, mluv ještě chvíli sám se sebou

0/0
12.1.2013 10:53

D39a15d42a13k 35P11e19t42r 7691600404668

Pokud nepojede z důvodů potíží CK, holt na to je ta pojišťovna.

0/0
12.1.2013 11:21

P14a53v86e97l 65N16o98v22á25k 6781256669811

VIVAT ČESKÁ VLÁDNÍ MAFIE  !!!!!!

klient je až ten poslední  - tady jde o navýšení zisku pojišťoven a nejlépe je , když se to nařídí rovnou z ministerstva - to bude asi ta Klausova neviditelná ruka trhu co rozkradla tuhle zem !!!!!!

+2/−2
12.1.2013 7:08

J14a12r12o17s72l98a71v 43N94o78v91á87k 3905945207682

Oprava: Klienti si připlatí za zájezdy, ministerstvo chce pomoci pojišťovnám.

+1/0
12.1.2013 7:02

A76n80t87o43n38í12n 40K89a96t13z57e47r 8292293606890

Ani né tak pojišťovnám,ale cestovkám,které si to započítají do cen zájezdů a to několikanásobně.A pojišťovna dostane jen to,co má dostat,ale cestovka z toho bude profitovat celý rok.Tak že jak někteří píšete,klient až na posledním místě,který to zaplatí.Rv

0/−1
12.1.2013 7:59

L74a30d31a 98N16o35v96a60k 4682333197

obávám se, že ministerstvo chce spíše chránit pojišťovny....;-DRv

0/0
12.1.2013 2:52

J74a93n 19K74ř20í88ž 6535473965378

............ať,když nebudu tratit já!

O to tu jde.R^

0/0
12.1.2013 3:52

L33a53d11a 71N21o19v68a51k 4332243757

ty si jenom připlatíš za zájezd...

+1/0
12.1.2013 12:29

M27i12l23o69s 73B21r61e51j82c37h74a 7154922645957

Nadpis mel byt spis "Klienti si priplati za zajezdy. Stat chce opet zvysit regulaci cestovnich kancelari", protoze kdo jiny zaplati vicenaklady nez konecny spotrebitel?

Clanek bych pak zacal vetou "Stredni a velke cestovni kancelare dostali od statu opozdeny novorocni dar. Zavedeni minimalniho pojisteni opet vice ochrani trh pred vstupem novych hracu. Pojistovny si take nestezuji. "

Vazne jsme tak tupy, ze za nas musi rozhodovat moudry stat? Nestacilo by zavest povinnost viditelne v propagacnich materialech zverejnit udaje o pojisteni?

A nemeli by se povinne pojistovat treba hospody, pro pripad ze nakazi hosty salmonelou, aby mely na odskodneni? Nebo prodejci spotrebni elektroniky? Kdyz zkrachuji, reklamace taky nemame kde uplatnit..

A co zavest povinnou 10 letou zaruku? Prodejci vezmou urcite naklady na sebe a nic se nezdrazi..

+4/−1
12.1.2013 1:18

J87a37n 46K58ř74í80ž 6625623515768

........dobrej blábol!

+1/−3
12.1.2013 3:55

M30i37r93e25k 37T18u45r19e42č57e90k 4953142460762

Vzdyt to je pravda!

Nespadl jsi nahodou s kola ?

+1/−1
12.1.2013 6:18

J90a95n 23K98ř57í48ž 6185163255318

,,,,,,,,,,,,nespad,ale tobě spadlo něco na hlavu.A už dávno,že jo?;-D

+1/−1
12.1.2013 6:41

J41a14r73o48s93l64a49v 70N92o52v83á67k 3365555287392

Proč? Ty myslíš že ty cestovky to zaplatí ze svého? Všechny jejich peníze pocházejí od klientů, takže holt budou muset vybrat víc.

0/0
12.1.2013 6:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.