Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černé vlaky Leo Express dorovnaly ceny konkurence a cestujících ubylo

Železniční dopravce Leo Express srovnal ceny s konkurencí a potýká se s úbytkem cestujících. Vlaky mimo špičku po novém roce bývají obsazené jen z poloviny. Majitel Leoš Novotný pokles obsazenosti vlaků připouští, ale tvrdí, že to není nic neobvyklého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e54t65r 55R73u37m75p59l25i67k 4979197819463

kečup taky když zdraží vybereš si druhý, třeba i ten co už jsi měl, pěkně hustéj, aby nebyl průhlednéj!

+2/0
21.1.2013 16:06

J35i21r24k75a 61D72v42o22ř98á24k 4515430573668

Tento tendenční článek byl poněkud "stabilizován" jiným článkem:

Leo Express vyřešil problémy s vlaky, od pátku spustí plný provoz

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/leo-express-vyresil-problemy-s-vlaky-od-patku-spusti-plny-provoz-1c3-/ekonomika.aspx?c=A130115_112030_doprava_spi

Ten ale v téhle rubrice (Ekonomika/Doprava) jaksi nenajdete...

+1/−1
16.1.2013 9:09

P16e90t57r 17Š26k97o35d76a 5667450854150

Čerstvá zkušenost Praha Ostrava v sobotu ráno LEO - naprosto v pohodě. Jízda klidná, obsluha milá, dodržení jízdního řádu perfektní, jediné mínus byli nevychovaní cestující (mobily, notebooky, hlasité hovory,apod.), ale s tím už se nic nenadělá. Ostrava - Praha včera s ČD původně s místenkou na EC 110 Praha. Asi 10 minut před příjezdem hlášení "vlak přijede na 2. nástupiště, 2. kolej...dál pokračuje do....", asi 2 minuty po plánovaném příjezdu hlášení "vlak byl odřeknut". Až na informacích mi řekli, že vlak měl problémy už v Polsku....eeeeeh..8-o....a to jako ČD nejsou schopny dát za EC náhradu? Nejbližší spoj byl Ex Kysuca, kde místo, aby vagony přidaly, tak ještě 1 ubraly. Naštěstí to asi zas tak nevadilo, lidi v uličkách nestáli.

Takže fandím Leovi a doufám, že ještě nějaké spoje přidá, však oni si ho lidi najdou.

+2/−5
14.1.2013 14:36

J24i81r15k48a 97D47v42o24ř78á45k 4795980503288

Jestli nejsou SŽDC schopné pořádně a včas ohlásit zpoždění nebo odřeknutí, není to vina ČD ale SŽDC. Problém ČD to ale samozřejmě je.

+4/−1
14.1.2013 20:21

R26a70d40e24k 22J26a69n68a68t67a 9605816214562

Tady byl byl schopen podezírat i ty Poláky, že prostě nic včas neřekli. Jestli si vzpomínáte na otevírání trati Harrachov-Szklarska Poreba, oni nebyli schopní ještě den před začátkem provozu říct, jestli se teda jezdit bude, nebo ne.

+3/0
14.1.2013 23:20

M68a67r75e38k 69T46u89r36n73o10v76e18c 7285772310366

Samozřejmě, když v nějakém prostředku hromadné dopravy spolu nějací lidé déle hovoří, je to rušivé. Ještě o něco více rušivé je to telefonování. Telefonování bych nezakazoval, ale lidé by měli mít dost slušnosti, aby se snažili takové hovory vyřídit alespoň rychle. Taky mi docela vadí, kdy někde na kraji Prahy někdo nasedne do tramvaje a žvaní a žvaní do toho telefonu třeba celou půl hodinu... Musíte to poslouchat, i když nechcete. Nevím, proč si takovéhle hovory nenechávají někam do soukromí. Někdy pak může být docela legrační, když pak někdo takový dohovoří, vystupuje, jde kolem Vás a řeknete mu něco ve stylu: "Tak té vaší kamarádce vyřiďte, ať se na toho milence vykašle, to stejně nestojí za to..." :-)

Ale proč jsem tohle vůbec začal psát: co je nevychovaného na noteboocích? Tak asi by mě vadilo, kdyby si z něj někdo pouštěl nějakou hudbu, nebo koukal na film a neměl sluchátka, ale jinak?

+1/0
17.1.2013 14:53

S90t16e87p98a37n 93T62o54t29h 8268469555248

asi mel prave tohle na mysli... me taky vadi, kdyz nekdo nastoupi se sluchatkama, ale pritom to ma vohuleny tak, ze to slysis na metry od nej...

+2/0
18.1.2013 9:14

M54a66r86e90k 72T55u13r16n19o61v60e91c 7525692620156

Jo tak na takové jsem už narazil také, ale obvykle ne s notebookem... Asi dvakrát jsem udělal to, že jsem dotyčnému poklepal na rameno, ten sundal sluchátka a já mu řekl, že ta sluchátka má asi nějaká rozbitá, že místo toho, aby mu hrála do uší, tak že to hraje na celou tramvaj. :-)

+3/0
18.1.2013 11:34

D92a48v47i42d 76V60e71j81s82a61d16a 5239569229330

Pan Sůra se stydí podepsat pod PR článek pro Student Agency? Co se to děje?

+8/−3
14.1.2013 13:47

M90a75r81e17k 23Z85á45p71o73t25o26č39n55ý 3951568678406

To je vykrik do tmyRv Ten clanek je naprosto pravdivy, na te trase jezdim casto. Proste je Regiojet nejlepsi.

+2/−4
14.1.2013 23:07

J56i60r80k77a 13D78v62o82ř83á13k 4385650423568

Zavádějící článek (nebo reklama) je vždy "pravdivý". Jde o to, jak se ta pravda podá, aby z toho příjemce pochopil něco trochu jiného, že?

0/−1
16.1.2013 9:10

M93a85r70e83k 20Z45á55p76o69t30o73č32n25ý 3471148758346

Dalsi vykrik do tmy, bavme se tedy o faktech... Jako racionalni spotrebitel se rozhoduji mezi LE a RJ, pricemz RJ ma nizsi cenu, jednodussi a rychlejsi rezervacni system, pravou kava zadarmo (zatimco u LE instantni za poplatek), vetsi sedacky a vic mista za nohy + vagony primarne urcene na dalkovou dopravu (to je mimochodem podstatna vec, nikoliv deklarovana nizsi nakladovost vlaku LE, toto pro spotrebitele neni dulezite). Vyhodou LE je o cca. 10 min kratsi jizda (do Olomouce) a tablet k pujceni. To by musel mit muj cas hodnotu cca. 100 Kc za 10 min., aby se mi to vubec ekonomicky vyplatilo a to nemluvim o kvalite.

+5/0
16.1.2013 9:26

I24v30o 59J62a74n43á29č21e22k 8973323191562

Racionální spotřebitel musí pít kávu? :-)

0/−2
17.1.2013 12:19

M79a39r27t30i39n 67S70o85u21š21e63k 8868393169545

Stát těžce zaspal v regulaci této soukromé dopravy.

.

Podívejme se na Británii, kam to s liberalizací dopracovali! Tisíc vzájemně nekompatibilních systémů, ani jízdní řád není na jednom místě.

.

Přitom dnes máme počítače a povinné místenky, tedy je přesný přehled, kdo odkud kam jel. Není to nějaký odhad, je to detailní až na úroveň jednotlivého pasažára. Stát má zajistit JEDNU jízdenku, prodávanou na JEDNOM místě, ať jedu, s kým jedu. Na základě detailních dat ať si to už dopravci mezi sebou rozpočítají. Ale chce to centrální prodej jízdenek a centrální systém rezervací!

+3/−5
14.1.2013 10:42

R86a40d57e17k 59J87a18n15a79t80a 9595666584712

Máte pravdu, že by stát měl zajistit jednotný prodej jízdenek na jednom místě (viz Švýcarsko, Německo, kde cestující to množství dopravců na jízdenkách ani nepozná).

Ale nesouhlasím s povinnými rezervacemi. Těmi naprosto zabijete výhody, které plnou z toho, že na hlavních tratích dnes jezdi vlaky každou chvíli. K čemu vám je vlak každých 20 minut, když si stejně musíte předem plánovat, kdy pojedete místo abyste prostě přišel na nádraží a jel nejblížším?

+6/−1
14.1.2013 12:24

M21a22r46t30i88n 90S56o11u85š78e43k 8898223139665

Rezervace právě kvůli tomu, aby bylo možné dohledat úplně přesně odkud kam kolik lidí kdy jelo, aby se dopravci mohli podělit o zisk.

.

Ale netrvám na tom. Jistě by se dal nějaký funkční systém okopírovat ze zahraničí ;-D

.

Každopádně stát by neměl jen rozprodat lukrativní spoje, ale zajistit JEDEN jízdní řád, JEDNO proejní místo a JEDNU jízdenku. A nejspíš i JEDNY přepravní podmínky.

+2/0
14.1.2013 13:13

Š72t32e68f87a41n 80F63r90i71č30a 7472738593456

Jestliže vlak jezdí mezi největšími městy v intervalu půl hodiny, povinná rezervace je pro drtivou většinu cestujících spíše na obtíž.

+1/0
17.1.2013 8:59

Z70d71e19ň98k73a 98S74e42v96e48r59o53v11á 9615248274465

Ano, v tom máte pravdu. To je taky důvod, proč většinou jezdím z Prahy do Brna vlakem

0/0
23.1.2013 7:24

P84e51t42r 57N22i70v35n77i17c29k50ý 3252814245417

Když jedu vlakem někam dále, nemám zájem stát v přeplněném vagonu v uličce a zaplatit stejně jako někdo, kdo sedí. Já rezervace podporuji. Když se neumíš naplánovat odjezd, jezdi s ČD. Kdo plánovat umí, bude jezdit s alternativními dopravci (místenkově - pohodlně).

+2/−4
14.1.2013 14:34

B20o40h23u69s43l25a23v 37K33r74á82l18í44k 2391290489736

Jistě, každý slušný dopravce má v dálkové dopravě možnost rezervací. Ale každý slušný dopravce je taky schopný pobrat cestující, kteří v danou chvíli chtějí jet nejbližším spojem.

+2/0
16.1.2013 17:32

J34i45r95k41a 11D32v98o46ř40á91k 4545570593608

V Rakousku je dokonce povinné místenkování nepřijatelné. Byl to jeden z několika důvodů, proč odtamtud vykopali Pendolino. Nepomohl ani kompromis, že na rakouské části tratě nebude platit povinné místenkování platné z českém území.

+3/0
14.1.2013 20:25

O81n17d48r22e87j 90P80i11v33o56n28k66a 1732140360

A jeje to tu mame zase inteligenta, kde jste vzal ze v nemecku je jednotny prodej jistenek? ano terminaly od ruznych dopravcu kterych je v nemecku pres 190jsou kompatibilni ale ne na 100% a za cennu vysiho jizneho i o vic nez 300% priklad Friedrichhafen-.Kressbronn od DB za 4.20eur os schwaben expres 23eur podotykam ze vzdalenost je necelich 20km...

0/0
14.1.2013 21:16

R94a58d67e54k 25J79a85n82a39t86a 9415756394512

Zmíněná dvě města leží v integrovaném dopravním systému bodo.de

Takže mezi nima na tarif DB ani jet nemůžete - to je v Německu běžné - v rámci ragionálních IDS dopravci nesmí prodávat vlastní tarify. Ale pokud byste měl dálkovou jízdenku DB, pak ji tam použít klidně můžete.

0/0
14.1.2013 23:27

P69e64t77r 71N91i75v68n32i51c37k67ý 3712114875767

Jízdní řád na internetu bez problémů nabízí různé dopravce.

Centrální jízdenky - zbytečné. A ještě aby se do toho montovat stát! Jak to asi dopadne? Nefunkční softwary za milióny a nasr...tvaní zákazníci.

0/0
14.1.2013 14:32

J73a37n 28Z72i50m81m33e98r42m78a73n98n 4760606791210

Co je to konkurence? Za jednu atraktivní trať by měli mít podobní "dopravci" povinnost zajistit ještě 50 neaktraktivních. Pak se jedná o skutěčnou konkurenci na které zakazník vydělá. Takto se Jančura a spol jen řehtají a my doplácíme ČD stále více. Argumenty o hospodaření ČD je na jiné téma.

+3/−13
14.1.2013 8:50

J61a38n 40Č67e78k55a73l 7979445134534

a to je chyba těch soukromníků?? ;-D

+2/−2
14.1.2013 9:02

J30a98n 81Z24i91m19m18e12r68m68a35n56n 4270706321980

Ano, to je naše chyba ale nechápu proč se smějete sám sobě? Nebo jste pan Jančura? ;-D

+2/0
14.1.2013 9:11

F97i92l97i17p 51K40r75o38l41u42p19p31e98r 7396834684968

Predpokladam, ze jste neslysel, ze pokud dostane Jancura stejne dotace jako CD treba na trase Praha/Brno tak bude jezdit za jednu koruny, vy komiku, ze? ;-)

+3/−4
14.1.2013 9:35

Z61b33y26n28ě86k 64Č89e74j91k21a 5856148201693

to už tady jednou bylo ... v autobusech.

+5/0
14.1.2013 10:36

B45o79h57u80s98l36a60v 23K53r70á50l80í82k 2861180719846

Jo? Tam bral jaké dotace?

0/0
16.1.2013 17:36

J98a37n 94Z93i53m14m21e42r12m33a25n40n 4530716271700

Jste trochu bokem, řeč je přece o něčem jiném, vy tragéde. :-P

+2/−2
14.1.2013 10:46

M95a38r73t28i40n 56K17o83v17á62ř 2752460133762

V ČR neexistují neatraktivní tratě.

+1/−2
14.1.2013 10:39

J80a13n 17Z21i57m18m26e25r41m67a24n77n 4750216301680

Tak proč se stále ruší další a další spoje?

+3/0
14.1.2013 10:48

P81e52t78r 84N53i23v89n41i37c90k53ý 3872404775667

Protože není nikdo, kdo by si na nich objednal dopravu.

Možná je to o pojmech atraktivní versus výdělečné (byť s dotací).

0/0
14.1.2013 14:36

J17i65r31k30a 17D28v95o62ř11á54k 4635700583498

Protože někdo "vtipně" napíše atraktivní/neaktraktivní a nenapíše pro koho.V

0/0
14.1.2013 20:30

M63i44c86h24a34l 20K95r60č59á62l 6908708786292

A proč by měl cestující z atraktivní tratě doplácet cestujícímu z neatraktivní?

0/0
14.1.2013 12:17

J14a30n 85Z47i73m59m57e56r55m13a11n72n 4290516341300

Nikdo přece nechce aby někdo někoho doplácel. Snaha je aby byla konkurence všude - i tam kde to tolik nesype!

+2/0
14.1.2013 12:22

M81i64c49h76a91l 14K38r62č30á81l 6168578126402

Pokud má mít někdo povinnost zajistit, tak to taky musí zaplatit. A pokud má zaplatit, tak musí někde a na někom vydělat.

Klidně se může vypsat soutěž i na další tratě. Brání tomu pouze kraje a nikoli potenciální dopravci. Potom se ale může ukázat, že jízdenka na nerentabilní trať bude stát stokrát tolik než na tu rentabilní.

+1/0
14.1.2013 13:57

J58a38n 98F90r41ý24d17l 1894218102925

problémem je,   že platíme i za tratě, které se zaplatí samy

0/0
28.1.2013 0:56

J18i41r85k51a 15D68v71o40ř77á97k 4505920853258

Výměnný obchod byl ve středověku populární, ale peníze již byly vynalezeny. A já nevidím nejmenší důvod proč soukromníkovi kvůli jedné vysoutěžené rychlíkové trati svěřovat ještě x nějakých lokálek navíc.

+1/0
14.1.2013 20:28
Foto

P75e67t64r 64S67l12á55d26e95k 8740121803869

V sobotu ráno pojedu z Prahy do Ostravy a bude to má premiéra v černozlaté tramvaji. Mám jen ty nejlepší zkušenosti s regiojetem ale tentokrát vyhrála cenová nabídka při nákupu měsíc dopředu. Když vidím Flirt projíždět po kolejích, opravdu se nemůžu ubránit dojmu, že jde jen o velkou tramvaj a tak jsem moc zvědav na vlastní zážitek z jízdy. Ale podle zkušeností předchozích přispěvatelů to asi nebude nic moc. Určitě si ten zážitek nenechám pro sebe. Pendolínem se nejspíš nikdy nesvezu a moc o to ani nestojím. myslím si, že kdyby ČD místo nevyužitelně rychlých souprav nakoupily raději slušné vozy, udělaly by pro cestující mnohem víc. Vlaky mám moc rád, Pendolino mne nikdy nenadchlo.

+1/−6
14.1.2013 8:32

M36a26r40t70i63n 55N68o60v28o85t56n61ý 7208758795133

ČD by to udělaly, kdyby jim nebylo před lety Pendolino nadiktováno politiky.

+6/0
14.1.2013 8:35
Foto

P88e65t51e82r 25J72a58b52l31o19n54o76v22s65k82y 1709276411541

Petr,asi si nezaregistroval,že ČD majú slušné vozy,dokonca komfortné a moderné-v okolí Liberca na 3 tratiach majú 100% zastúpenie tzv.stadlery,na Vysočine sú tiež v plnom počte.V karlovarskom kraji regiosharky,podobne v plzeňskom.Na diaľkové expresy tiež ČD zaraďujú moderné vozy,aj tzv.servisné / s kupé i veľkopriestorovým odd+pre cestujúcich na invalid.vozíku.R^ Som zvedavý,ako ďaleko to budete mať v černozlaté tramvaji od sedadla k WC.Tých je totiž v tej súprave veľmi málo.

+3/0
14.1.2013 9:40

J98i16r44k93a 34D34v96o88ř20á13k 4535910313518

ČD mají také přes šedesát expresních vagónů od Siemense. Podobné tomu s čím jezdí Jančura, jenže mnohem mladší. Akorát je to v těch jejich tisícovkách vozidel jako plivnout do rybníka...

+1/0
14.1.2013 20:36

M36a40r32t28i65n 24E76l72s18t60n18e78r 2551944442258

tož já bych taky rád vyzkoušel leoška, jenže on prevít staví v Olomouci a pak až v Ově... tož to má u mě smůlu...já potřebuju do hranic. ...to nemluvím o tom, že mám taky raději klasické vagony a nejlépe s kupátkem..a navíc mi strašně moc chutnají te croasány..

0/−1
14.1.2013 11:36

J38i29ř64í 75R72o68ž93e40k 5267853357611

Jeli jsme loni na podzim z Prahy do Ostravy na koncert Nohavici. Tam jsme jeli Pendolinem (chtěli jsme ho vyzkoušet a zároveň byl nejrychlejší, což se v tu chvíli hodilo) Místa málo, služby nic moc, klimatizace nefungovala, nebyl tam vzduch,  a pak mě v Pardubících začala bolet hlava) Už nikdy více ...   Zpátky jsme jeli druhý den ráno Regio - jetem a musím říct, že se to vůbec nedá srovnávat ... Nebo vlastně jo - něco jako srovnání noc a den ..... Byl to prakticky opak ... Hodně místa, služby vynikající, vřele doporučuji ...

+9/−5
14.1.2013 7:35

J55a97r39o86s13l49a80v 42N64o14v13á64k 3805895557362

Zkus si do Pendolina vzít zavazadlo.

+1/−1
14.1.2013 9:42

J25a77n 39K61a73d81l83e88c 7257585826419

Já jel před vánocí z Prahy do Ostravy, druhý den zpět do Prahy. Ve vlaku kosa ja prase, topení u nohou hřálo, ale ze stropu, kde je klimatizace fučel mrazivý chlad. Zpět to bylo ještě horší, náhodou jsem jel stejnou soupravou, hlásili, že se jim to "zrovna" rozbilo, takže kecy.... Sice vrátili polovinu jízdého, rozdávali čaj zdarma, ale já bohužel chytil angínu a kluk to taky odstonal. Příště opět Jančura...

+10/−3
13.1.2013 22:45

P10e16t41r 39N61o31v74o78t73n15ý 5387744610781

Švýcarská kvalita ;-D

+5/0
13.1.2013 23:31

P20a35v63e82l 85M27a42l78i61n85a 9348603798700

A tak to všechno dobře vypadalo, doku se neukázala, že ta švícarská kvalita je z Polska ;-D

+7/0
14.1.2013 0:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.