Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tendr na rychlíky je v pořádku, smetl námitky drah antimonopolní úřad

Soutěž na provoz dotovaných rychlíků na trati z Ostravy do Olomouce přes Krnov je čistá a může pokračovat. Rozhodl o tom antimonopolní úřad. Odmítl tím námitky Českých drah, které tendr napadly. Dráhy se proti rozhodnutí odvolají. Pokud by to neudělaly, přišly by o první rychlíkovou trať.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49e66t41r 50M46a50r93š24o45u30n 5225668116306

a tak to už se těším na dobu za 7 let... každá trať vysoutěžená, v extrémním případě na každé jiný dopravce?proč by ne,s tačí aby někoho na kraji napadlo, to soutěžit rozkouskovaně, a to si dovedeme spočítat, že to se jim za všimné vyplatí... takže jiné jízdné, které si samozřejmě navzájem neuznají (proč by), všude místenkový systém, jo to bude radost někde cestovat, když někde (a to není z kotěhůlek) se musí minimálně jednou přestoupit. to se bude krásně nakupovat lístky a obyčejnou cestu dlouhou 30 km, aby člověk plánoval kvůli obsazení vlaku tydny dopředu.... JOJO, na to už se jako cestující velmi těším, hlavně že mi stevardka zvedne... komfort :-P ;-D;-D;-D

+1/−5
14.1.2013 21:40

J98i18r79k16a 83D10v69o94ř36á39k 4745710583978

Samozřejmě víte, že teď píšete nesmysly.

+2/0
15.1.2013 8:40

R58o78m36a49n 49S58k12o19ř77e63p17a 2334219386956

Na vysoutěžených tratích ne! Koupíte si jednu jízdenku a dopravci si peníze přerozdělí, tak jak to již nyní funguje tam, kde provozuje regionální dopravu např. Viamont. A rozhodně nebude na vysoutěžených tratích zaváděn povinný rezervační systém.

+3/0
15.1.2013 11:18

J85a49n 63Č13e47k41a96l 7129695424904

jste mimoň...

0/0
23.1.2013 10:58

V79a22c37l66a78v 87H51a45j45e19k 3796719189

Protože na provoz dostane dotace. Pokud se budov týká, je to tak spíše danajský dar. Komerčně a efektovně využitelné je jen velmi malé procento. Dráhy by měly ale dostat zaplacené alespoň to co do jejich údržby či rekonstrukce za poslední roky ivestovaly. Třeba Ústí n/L, M.Lázně a Sušice. Plzeň hl.n. a řada dalších.

0/0
14.1.2013 20:26

J98i20r30k54a 72D82v71o70ř72á18k 4855750713338

Já celkem doufám, že přes všechny ty právnické tahanice a Jančurovy lži s ministerským razítkem tuhle trať vysoutěží co nejdřív nějaký soukromník. Protože do vozidel někdo naleje slušné prachy, ČD svá nově zrekonstruovaná nikoli technicky špičková ale přesto velmi ucházející vozidla nasadí jinde a ještě jí na jiné relace zbydou investiční prachy, které se těšila vrazit sem. A do šrotu půjde dominovým efektem nečekaně dalších pár nejhorších plív.R^ Státu to od dotací sice neodpomůže, ale vydělá na tom celá česká železnice, protože takhle trať je relativně izolovaná a případné velké kiksy soukromníka tu budou mít omezený dosah na celou síť. (Mimochodem, jestli truhlíky co mi občas vnucujou že kopu za ČD nebo jsem dokonce jejich zaměstnanec teď trafil šlak, tak jim to přeju, protože si za to ve své jednoneuronové hlouposti mohou sami.)

+2/−1
14.1.2013 19:49

P26e11t55r 18V92e58s69e45l74ý 2529988743656

No to je opravdu maras. Oblast zavisla na turistickem ruchu a SONE se nebude uznavat? No to je opravdu dobre. Nemuzu si pomoct, ale opakuji se chyby privatizace zeleznic v Anglii. Uz se tesim, jak pojedu z Havirova do Jeseniku> CD - cosi - CD. A normalni jizdenku mi neuznaji. Nemluve o slevovych. Vzdyt i v prihranici Nemecka plati SONE DB. A na jednu jizdenku se jede z Tanvaldu az do Drazdan. Zato my se z toho tady pose..kakame. Navic, jak tam nacpou dalsi turnusy mezi co hodinu jezdici SP Tesin-Opava, to uz mi opravdu neni jasne. To se bude v Svinove presedat? To je jak z pocatku provatizace, jen se prohloubi ztrata statu na teto trati. Tady se vse deje ve jmenu likvidace zeleznic.

+1/0
14.1.2013 18:38

J87i75r29k25a 23D41v63o91ř26á86k 4345280963708

Zajímalo by mě, jestli zkrácení sítě ČD by je mohlo na druhou stranu dotlačit ke zlevnění některých SONE (dnes Skupinových víkendových jízdenek blablabla).

0/0
14.1.2013 19:37

J28i70r35k60a 94D54v70o49ř88á36k 4255310113718

Asi byste se měl zamyslet nad tím, že likvidace železnic se především děje samovolně kvůli tomu, že se málo modernizuje. Kdyby "se" nedělalo nic a tenhle samovolný proces by "se" nechal probíhat samovolně na tratích z c.k. dob, o hodně by se zrychlil. A když "se" něco měnit chce, vždycky tu budou nějaké nové nevýhody.

+1/0
14.1.2013 20:01

R33a67d31e78k 17J94a95n51a56t93a 9545216784162

Tady není řeč o modernizaci infrastruktury, ale o financování provozu. Tyhle dvě věci se u nás v ČR řídí nezávisle na sobě.

+1/0
14.1.2013 23:03

M38a76r37t21i31n 39T98e20l24č56e53r 7149256976481

Vážený, koukám že máte bedlivě nastudovány podmínky tendru. Jen jaksi vám uniklo, že součástí tendru je nejen uznávání obyč. jízdného, ale i dokonce i některých inkaret. Jízda na tratích v závazku pro kraje či MD, se nehraje na povinně místenkové spoje.

+1/0
16.1.2013 8:52

P14e93t22r 69H40a34c94h 1182278335107

No čas ukáže. Je možné že soukromník omezí počet spojů a bude vysmátý. Ale co lidi, to už nikdo neřeší, že se nikam nedostanou. A když, tak si počkají.

+1/−6
14.1.2013 17:33

J29i70r75k80a 48D25v47o41ř72á60k 4255920903128

Soukromník hezky odjede tolik spojů, kolik bude státem objednáno, nebo bude následovat otisk podrážky na zadeli a už si v dalším výběrku pro nedůvěryhodnost neškrtne.

+1/0
14.1.2013 19:39

J60a19n 20Č76e73k90a95l 7579465624814

achjo, více číst by to chtělo...

0/0
23.1.2013 10:57

V83a80c53l21a30v 59H14a20j12e68k 3326399759

Je samozřejmě otázkou, zad i ostatní účastníci výběrka, pokud nakupovali nová vozidla  neměly stejně jako ČD nákup uskutečnt dle zákona o veřejných zakázkách. tedy stejným procesem jako ČD:-(

+3/−3
14.1.2013 15:49

J41a16r71o51s47l33a21v 12H20o19r31á24k 5283432356360

Proc by to meli delat?

btw dostanou od statu take nemovitosti zdarma, aby meli co prodavat a za co pak zit, jak se to deje u CD?

+2/−2
14.1.2013 18:38

J52a81n 17Č93e95k66a70l 7369215234564

zřejmě jste nepochopil důvody výběrových řízení...

0/0
23.1.2013 10:58

A14n89n32a 78Č30e43r78m70á12k49o58v34á 1355605716744

a proč se tedy České dráhy nepřihlásily?

0/0
14.1.2013 14:02

R59a39d92e86k 34J76a66n29a61t38a 9435186694792

Vyslvětlení ČD je, že poté, co byly jasné požadavky ministerstva na nové soupravy, ČD vyhlásily poptávkové výběrové řízení na vozidla proto tuto trať (jak jim coby podniku se státní účastí nařizuje zákon, narozdíl od soukromníků, ti si mohou dělat co chtějí). S nabídkou vozidel se přihlásil ovšem jediný zájemce (polská PESA, shodou okolností dokonce s přesně stejným vozidlem, se kterým by zde chtěl jezdit Regiojet). A v případě, že se přihlásí jen jeden zájemce, zákon ukládá firmě se státní účastí výběrové řízení zrušit. Tak se taky stalo a už nezbyl čas vypsat nové nebo to vyřešit jiným způsobem (např. oznámit záměr nakoupit PESY za cenu X a veřejně vyzvat ostatní výrobce, zda nemají lepší nabídku, to je myslím taky legální).

Kritici naopak říkají, že na tento proces měly ČD dost času.

Já říkám že je to sporné a pokud nechceme řešit podobné spory u každého výběrka, je třeba ho vypsat vždy v dostatečném předstihu. V Německu je normální, že výběrové řízení trvá klidně rok i déle.

+10/0
14.1.2013 14:19

T60o38m89a28s 30N79o40v87o87t45n56y 3401846768289

A nemohli by ČD použít již objednané soupravy pro jiné tratě? Tedy pokud ty zase nejsou vázány nějakou jinou smlouvou?

0/−2
14.1.2013 15:42

R55a56d31e30k 17J41a42n34a88t79a 9465706704492

Zbytečně by si tak podražovaly provoz tam kde to nikdo nežádá (a neplatí). Nové soupravy mají vyšší náklady (splácíte a odepisujete je celé, zatímco u toho, co dnes jezdí se splácí nebo odepisuje buď cena rekostrukce, nebo vůbec nic). Nafty sežerou nové soupravy zhruba stejně. Mívají sice efektivnější motory, ale naopak třeba zase klimatizaci, high-tech WC a podobné žrouty energie.

+3/0
14.1.2013 16:33

J86i34r18k90a 51D21v68o15ř15á80k 4405860713938

Pokud vím, tak nové vlaky 1) mají často nějaký příspěvek EU, takže jsou podle pravidel tohohle příspěvku vázány 10 let na nějakých cca 90% výkonů na uvedené tratě a 2) nové vlaky šly většinou tam, kde do toho ČD nutily jednotlivé dlouhodobé smlouvy s kraji ve své části o kvalitě přepravy. Takže kvůli nějaké rychlíkové trati nemohou ČD ohrozit dlouhodobou smlouvu s celým krajem nebo několika kraji.

+3/0
14.1.2013 19:32

P45e55t48r 10N48e72c14h16a22n11i38c46k36ý 7483206808580

Brzy cestující z trati Olomouc - Krnov - Ostrava zjistí jak se jim prodraží a zkomplikuje cesta kamkoli mimo svou trať, protože na akční jízdenky, sporotikety, možná i takové IN50 budou moci pěkně zapomenout. Rád bych se mýlil a třeba výběrko na tyto věci myslí

+6/−8
14.1.2013 12:30

J18o89s10e62f 36S65c88h73m18i23d50t 5743907423442

Takže vlastně vůbec nevíte a chcete se s námi podělit o trošku svého negativismu. :)

+7/−5
14.1.2013 12:36

R46a96d77e50k 79J97a96n65a42t73a 9335796544242

Výběrko předpokládá uznávání IN25, IN50, IN100. Ale myslím, že nikoliv SporoTiketů nebo turistické síťové jízdenky SONE (což je v této oblasti obzvlášť škoda).

Ale je samozřejmě možné, že kraje k uznávání této nabídky Regiojet/Arrivu přesvědčí (a zaplatí mu za to další peníze). Ono by vypadalo dost divně, kdyby SONE na této trati platila v osobácích ČD a v rychlících soukromníka neplatila, když zde tyto mají podobnou jízdní dobu a navzájem se doplňují.

+6/0
14.1.2013 12:49

P71e58t33r 55N71i49v85n18i66c79k65ý 3732904345327

Proč by to bylo divné. SONE vydávají ČD, takže logicky bude platit ve vlacích ČD? Co je jiným dopravcům do toho, jaké někdo jiný vydává jízdenky?

+1/−2
14.1.2013 13:15

R90a48d57e97k 40J81a61n52a56t36a 9385556214742

Karty IN25, IN50 a IN100 taky vydávají ČD a ty tam uznávány budou.

Zde se jedná o dotovanou dopravu - vítěz se musí chovat podle toho, co si objednavatel vymyslí. A požadavek uznávat si jízdenky (všechny) je požadavkem v Evropě obvyklým. Analogické síťové nabídky v Německu (SWT, SachsenTicket, atd.) platí rovněž u všech dopravců. Stejně tak mezinárodní jízdenky nebo jízdenky DB Fernverkehr lze použít i u soukromých dopravců.

+6/0
14.1.2013 13:21

P12e59t88r 93N13e50c56h36a79n27i22c75k87ý 7733746368270

To bych se hodně divil, kdyby SONE neuznali, protože to většinou regionální dopravci uznávají. Ale komplikacím při koupi dokladu někam mimo trať se asi nevyhneme. Už vidím relaci Olomouc - Rýmařov, kde je kombo soukromník/ČD nebo ještě líp Třemešná ve Slezsku - Brno (ČD-Soukromník-ČD)

+2/0
14.1.2013 13:29

V67a88c15l66a73v 28H51a93j28e91k 3596789209

A bylo to součástí tendru???

0/0
14.1.2013 16:06

R67a90d70e41k 45J37a35n74a32t39a 9215316444312

Však jsem to výše psal. Takže ještě jednou - podle toho, co jsem zjistil, je podmínkou je IN25, IN50, IN100. Ostatní slevy (SporoTiket, SONE) ne.

+2/0
14.1.2013 16:29

J51i18r85k26a 39D41v70o66ř16á17k 4385400473108

Je nejvyšší čas tu IN100, IN50 a IN25 postátnit úplně a vnutit ji všem

vlakovým dopravcům v ČR. Chyba a nedostatek koncepčnosti ministerstva

byla v tom, že to neudělao už dřív a nepodmínilo tím už dávno všechny

železniční licence na pravidelnou přepravu - myslím včetně

Praha-Ostrava. A v rámci sjednocení ji vnutit i městům na MHD a zamezit tak nesmyslným tříštícím projektům ála OpenCard.

+1/0
14.1.2013 19:57

P83e57t96r 56M68a58l31ý 7152557378467

Chyba byla ta, že vůbec něco takového vzniklo - zákaznická sleva, aby se vůbec dalo jezdit vlakem. Soukromí dopravci jezdí bez karet (není-li integrována nějaká krajská karta) a taky to funguje.Nenamítám proti možnosti zakoupit si slevu na jízdném (různé IN-XX), ale pak už to je vztah mezi dopravcem a cestujícím; jiný dopravce by do toho neměl být nucen.

0/−1
14.1.2013 22:59

R10a52d70e37k 76J82a31n51a75t42a 9175126614272

Slevy pro časté uživatele veřejné dopravy jsou běžné i v dopravních systémech, která zahrnují více dopravců. Nejlepší příklad je asi Švýcarsko s svým Halbtax a GA, ale i u nás se najdou IDS slevy, které zvýhodňují stále zákazníky před občasnými a platí přitom u více dopravců (časové jízdenky, čipové karty s kreditem apod.).

Svůj věrnostní program má taky téměř každá aerolinka.

A jestli narážíte na to, že In-karta neměla vzniknout u ČD, ale rovnou na státní úrovni. Jasně že jo. Ale jestli jste sledoval situaci za ta léta, tak jste si musel všimnout, že ČD projevovaly dost často větši starost o systémovost veřejné dopravy než Ministerstvo dopravy resp. politici sami. Zkrátka, ministerstvo na vydání takové karty dosud nemělo a myslím, že stále nemá, intelektuální kapacitu.

+2/0
14.1.2013 23:14

J18i53r61k82a 42D10v97o37ř51á26k 4355820513728

Přesně tak!

0/0
15.1.2013 8:35

J23a26n 94Č80e48k26a86l 7709425884334

A kdo brání ČD se se soukromníky na jejich uznávání smluvně dohodnout?

0/0
23.1.2013 11:01

F84i85l64i14p 91M80u94s78i47l 8255962476719

Výborně - konečně se pro cestující naskýtá šance jezdit daleko důstojněji a pohodlněji než ve studénkových smradlavých a počůraných vlacích...

Jen tak dál!R^

+3/−10
14.1.2013 11:52

M54a39r19e57k 36P45a54l35i19c18k35a 1795619681853

Jezdí tam takové vozy, jaké si stát s dopravcem vyjedná...

+7/−1
14.1.2013 12:09

T74o56m74a63s 37N96o55v45o92t45n69y 3301556448369

Takže když si stát/kraj/kdokoliv neobjedná přesnou specifikaci, tak tam prostě dopravce pošle to nejhorší co má? Smluvně asi v pořádu, ale pak ať se nediví, že těmi vlaky lidi nejezdí a že ten dopravce pak má špatné jméno mezi lidmi.

0/−1
14.1.2013 15:45

R74a74d53e50k 50J39a67n60a34t86a 9635236764602

Naopak, každý dopravce posílá vždy to nejlepší co zrovna má. I na těch ČD je to vidět. Rekonstruované vozy jezdí pořád, na posilových R jsou stará béčka.

Zapomínáte na to, že úhrada od objednavatele není jediným příjmem. Více než třetina tržeb je za jízdné a zákazník má možnost volby i na trati, kde mají ČD zdánlivý "monopol" (lze jet busem, autem, ...).

+2/0
14.1.2013 16:02

A83l52a32n 94Ř30e32p72k61a 4685496

Vůbec nevíš, co na této první soutěžené rychlíkové trati jezdí.. Už teď tady ČD nasazují modernizované a dostatečně kvalitní vlaky ;-) No nemá to WiFi ani kafe zdarma, ale to opravdu není potřeba :-D kafe si koupím na nádraží a kdo net potřebuje, tak už má dávno svůj.

+10/−1
14.1.2013 12:12

R25a18d46e73k 87J16a88n20a97t43a 9425806394202

Ano, jezdí tu 943 a 843, motorové jednotky vyrobené v 90. letech, některé z nich rekonstrované před 2 lety. Není to nic "smradlavého a počůraného":

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_954_2.php

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_843,043,943.php

A pokud by VŘ nebylo tak narychlo, že měl státní dopravce těžší se přihlásit (musí ze zákona narozdíl od soukromníků vypisovat na vozidla výběrové řízení), pravděpodobně by nasadil zcela totéž, co plánuje nasadit Regiojet - nové soupravy PESA Link II, které už jinde jezdí pod marketingovým označením RegioShark. Vypisování VŘ na poslední chvíli je taková česká specialita - viz třeba stavba Rokycany-Plzeň.

+11/0
14.1.2013 12:20

R39a28d24k31o 86K98ř24i30v93á61n49e22k 7740983325700

A kdo ty vlaky, pane Musile, počůral? Co o tom víte? Barva usvědčuje stoupence Regiojetu. Jinak v této kauze, ve které zaznělo z Brna už tolik lží, si paradoxně přeju, aby to dostal RJ. Nastolí se tím řada otázek, které potřebují být zodpovězeny. Na kvalitu to nebude mít vliv - Pesa link, se kterým chtěly jít do soutěže ČD nebude o nic horší ve žluté barvě. Rychlost se zvýší tak jako tak nejen lepší dynamikou vozidel, ale i letos provedenými opravami trati. (Odstranění havarijního stavu tunelů apod.) Stát zaplatí za veřejnou službu víc (ztráta ČD v roce 2011 zde byla podle neoficiálních údajů 165 Kč/km a skutečná úhrada 139 Kč/km), ale to zdražení na 188 Kč/km, které nabídl RJ, snad něco přinese.

+6/−2
14.1.2013 12:52

T74o16m35a38s 41N14o64v78o54t45n76y 3651786438799

To jsi se zase předvedl... Rv

0/−4
14.1.2013 15:46

J53i42ř92í 76E16n11g85l61i54š 1295309565951

Obávám se, že mimo kvality samotné nové soupravy se nezmění nic. Trať je i po rekonstrukci koncepčně i parametrově zastaralá. Navíc její profil je tak příšerný, že vyžaduje obrovské náklady na údržbu. Na jednom konci se totiž rekonstrukce ukončí a na začátku se může začít znova.;-€

0/0
14.1.2013 17:33

P60e23t16r 65M49a32r37š17o51u97n 5155738486686

když ty vlaky nebude počůrávat CESTUJÍCI, tak takove NEBUDOU! jenže ono je to asi tak.. vlak čd, statni, tam se klidně na zem vych... ale u soukromnika si to nedovolim... zvlaštní uvažování lidí... chrochro jsou pasažeři, nebo myslite že do těch vlaků chč... zaměstanci čd?

0/0
14.1.2013 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.