- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a tak to už se těším na dobu za 7 let... každá trať vysoutěžená, v extrémním případě na každé jiný dopravce?proč by ne,s tačí aby někoho na kraji napadlo, to soutěžit rozkouskovaně, a to si dovedeme spočítat, že to se jim za všimné vyplatí... takže jiné jízdné, které si samozřejmě navzájem neuznají (proč by), všude místenkový systém, jo to bude radost někde cestovat, když někde (a to není z kotěhůlek) se musí minimálně jednou přestoupit. to se bude krásně nakupovat lístky a obyčejnou cestu dlouhou 30 km, aby člověk plánoval kvůli obsazení vlaku tydny dopředu.... JOJO, na to už se jako cestující velmi těším, hlavně že mi stevardka zvedne... komfort
Samozřejmě víte, že teď píšete nesmysly.
Protože na provoz dostane dotace. Pokud se budov týká, je to tak spíše danajský dar. Komerčně a efektovně využitelné je jen velmi malé procento. Dráhy by měly ale dostat zaplacené alespoň to co do jejich údržby či rekonstrukce za poslední roky ivestovaly. Třeba Ústí n/L, M.Lázně a Sušice. Plzeň hl.n. a řada dalších.
Já celkem doufám, že přes všechny ty právnické tahanice a Jančurovy lži s ministerským razítkem tuhle trať vysoutěží co nejdřív nějaký soukromník. Protože do vozidel někdo naleje slušné prachy, ČD svá nově zrekonstruovaná nikoli technicky špičková ale přesto velmi ucházející vozidla nasadí jinde a ještě jí na jiné relace zbydou investiční prachy, které se těšila vrazit sem. A do šrotu půjde dominovým efektem nečekaně dalších pár nejhorších plív. Státu to od dotací sice neodpomůže, ale vydělá na tom celá česká železnice, protože takhle trať je relativně izolovaná a případné velké kiksy soukromníka tu budou mít omezený dosah na celou síť. (Mimochodem, jestli truhlíky co mi občas vnucujou že kopu za ČD nebo jsem dokonce jejich zaměstnanec teď trafil šlak, tak jim to přeju, protože si za to ve své jednoneuronové hlouposti mohou sami.)
No to je opravdu maras. Oblast zavisla na turistickem ruchu a SONE se nebude uznavat? No to je opravdu dobre. Nemuzu si pomoct, ale opakuji se chyby privatizace zeleznic v Anglii. Uz se tesim, jak pojedu z Havirova do Jeseniku> CD - cosi - CD. A normalni jizdenku mi neuznaji. Nemluve o slevovych. Vzdyt i v prihranici Nemecka plati SONE DB. A na jednu jizdenku se jede z Tanvaldu az do Drazdan. Zato my se z toho tady pose..kakame. Navic, jak tam nacpou dalsi turnusy mezi co hodinu jezdici SP Tesin-Opava, to uz mi opravdu neni jasne. To se bude v Svinove presedat? To je jak z pocatku provatizace, jen se prohloubi ztrata statu na teto trati. Tady se vse deje ve jmenu likvidace zeleznic.
Zajímalo by mě, jestli zkrácení sítě ČD by je mohlo na druhou stranu dotlačit ke zlevnění některých SONE (dnes Skupinových víkendových jízdenek blablabla).
No čas ukáže. Je možné že soukromník omezí počet spojů a bude vysmátý. Ale co lidi, to už nikdo neřeší, že se nikam nedostanou. A když, tak si počkají.
Soukromník hezky odjede tolik spojů, kolik bude státem objednáno, nebo bude následovat otisk podrážky na zadeli a už si v dalším výběrku pro nedůvěryhodnost neškrtne.
Je samozřejmě otázkou, zad i ostatní účastníci výběrka, pokud nakupovali nová vozidla neměly stejně jako ČD nákup uskutečnt dle zákona o veřejných zakázkách. tedy stejným procesem jako ČD
Proc by to meli delat?
btw dostanou od statu take nemovitosti zdarma, aby meli co prodavat a za co pak zit, jak se to deje u CD?
a proč se tedy České dráhy nepřihlásily?
Vyslvětlení ČD je, že poté, co byly jasné požadavky ministerstva na nové soupravy, ČD vyhlásily poptávkové výběrové řízení na vozidla proto tuto trať (jak jim coby podniku se státní účastí nařizuje zákon, narozdíl od soukromníků, ti si mohou dělat co chtějí). S nabídkou vozidel se přihlásil ovšem jediný zájemce (polská PESA, shodou okolností dokonce s přesně stejným vozidlem, se kterým by zde chtěl jezdit Regiojet). A v případě, že se přihlásí jen jeden zájemce, zákon ukládá firmě se státní účastí výběrové řízení zrušit. Tak se taky stalo a už nezbyl čas vypsat nové nebo to vyřešit jiným způsobem (např. oznámit záměr nakoupit PESY za cenu X a veřejně vyzvat ostatní výrobce, zda nemají lepší nabídku, to je myslím taky legální).
Kritici naopak říkají, že na tento proces měly ČD dost času.
Já říkám že je to sporné a pokud nechceme řešit podobné spory u každého výběrka, je třeba ho vypsat vždy v dostatečném předstihu. V Německu je normální, že výběrové řízení trvá klidně rok i déle.
Brzy cestující z trati Olomouc - Krnov - Ostrava zjistí jak se jim prodraží a zkomplikuje cesta kamkoli mimo svou trať, protože na akční jízdenky, sporotikety, možná i takové IN50 budou moci pěkně zapomenout. Rád bych se mýlil a třeba výběrko na tyto věci myslí
Takže vlastně vůbec nevíte a chcete se s námi podělit o trošku svého negativismu. :)
Výborně - konečně se pro cestující naskýtá šance jezdit daleko důstojněji a pohodlněji než ve studénkových smradlavých a počůraných vlacích...
Jen tak dál!
Jezdí tam takové vozy, jaké si stát s dopravcem vyjedná...