Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express vyřešil problémy s vlaky, od pátku spustí plný provoz

Společnost Leo Express vyřešila technické potíže. Od pátku tak začne provozovat mezi Prahou a Bohumínem téměř všechny vlaky tak, jak si naplánovala v novém jízdním řádu platném od začátku prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e58t98r 50Č28t14v96r18t35l54í12k 7121806600140

Také jsem vyzkoušel minulý týden LE poprvé a asi taky naposled. Zpoždění 40 minut, nefunkční dveře-museli jsme vystupovat dveřmi ob vagon, vlakotramvaj-vagony neoddělené od sebe dveřmi, takže když se otevřou dveře, opravdu neuvěřitelně táhne, málo místa na nohy v economy třídě a hlavně, při vyšší rychlosti to strašně háže. Takže bohužel nic, co bych mohl doporučit. Za vyzkoušení to stálo, u mě ale vyhrává Pendolino ČD. Nicméně pokud má někdo dobrou zkušenost, neberu mu ji :-)

0/0
16.1.2013 23:50

A44l89a65n 80Ř13e49p18k39a 4795176

Zajímavé že i Elefant má mezi vagony dveře, ale tahle tramvaj ne ;-D. Radši měl Leoš koupit Elefanty na IC/R vlak, ČD už si je ozkoušeli a cestující si je pochvalovali i na rychlíku.

0/0
17.1.2013 10:53

J17i28r79k95a 31D22v73o50ř77á82k 4255970853978

Všimli jste si? Leo nasazuje nejen plný provoz co do počtu vlaků, ale (jaksi samozřejmě) i v plné ohlášené kapacitě těchto vlaků. A to je něco, co se Jančurovi nepodařilo ani za rok a půl.

+2/−1
15.1.2013 17:52

T77o82m12a64s 75N79o29v95o29t86n97y 3511436198469

A pointa je kde? Že sis zase mohl kopnout do Jančury?

+2/−1
15.1.2013 19:32

J74i71r28k28a 43D21v84o27ř21á14k 4415370613128

Jde o porovnání toho, jak se kterým soukromníkům daří rozjezd. Pointa je v tom, že Leo Expressu se to daří mnohem hladčeji.

Články tady ale bývají naopak tendenčně příznivé k Jančurovi. Člověk by z nich měl skoro dojem, že se jim daří stejně nebo Leošovi hůř. Proč?

0/0
16.1.2013 9:14

P76e87t45r 13Š66k13o29d46a 5537630984860

Nevím, co máte pořád s tou tramvají. Je to normální vlak. Cestuje se v něm naprosto pohodlně, rozhodně líp než v Bmee u ČD (většina vagonů na této trati).

+1/−1
15.1.2013 17:29

K98a91r96e78l 77S63a14i12d21l 4955793521853

Tak jsem zkusil slavný LEO Express a souhlasím s názorem že se jedná o trochu lepší tramvaj!!Pan LEO by ty své "vlaky" měl přestat honit na dálkách a konečně ukázat ČD na regionálních tratích,kam tyhle soupravy beze sporu patří,jak se provozuje doprava bez dotací!;-D;-D

+12/−4
15.1.2013 13:32

R91a65d89e59k 43J52a67n92a51t97a 9625476754162

Proč hned osobáky. Na ty se naopak tato jednotka nehodí, protože je přestavěná. Má např. málo dvěří a jsou úzké.

Ale třeba na rychlíky Praha-Kralupy-Štětí-Roudnice-Lovosice-Ústí-Děčín od GVD 2015/2016 by se hodila. Výběrko by mělo být brzy vyhlášeno.

+3/−1
15.1.2013 13:44

R26o37m27a64n 28S56k10o85ř34e23p35a 2624739566986

Nechci být rejpal, ale do toho Štětí se z těch Kralup dostane vlak jak? Přeskočí řeku? :D Ne, dělám, si srandu, samozřejmě vím, jakou trať máte na mysli a máte pravdu, na takovéto často zastavující rychlíky by se jednotka hodila, navíc by v části úseku mohla využít rychlost 160 km/h.

+1/0
15.1.2013 14:09

R65a91d65e60k 80J20a63n56a93t29a 9565286274572

Stačí se podívat na mapu, a je jasné, proč jsem napsal Štětí a ne Hněvice :-) Kvůli Hněvicím by v té stanici žádný rychlík nestavěl.

+1/0
15.1.2013 14:17

S92t44e40p11a57n 87T74o93t40h 8608949855168

bud v klidu, my, co tu trasu jezdime, to chapeme, ti, co do vlaku nesednou, jak je rok dlouhej, maj potrebu porad neco/nekoho opravovat.

0/0
15.1.2013 14:20

M40i75r34o79s78l20a92v 84F16r96i86d94r94i61c80h 1335456710389

Je pravda, že rychlíky z Ústí jsou docela plné a z Hněvic-Štětí si moc lidí nesedne. ČD asi nemají vagóny, Rychlík má jen 2 až 3 vagóny druhé třídy a to je málo.

+1/0
15.1.2013 15:58

A81l37e41x78a94n61d25r 68K34o71s60t14k65a 5939146329796

Ono opravdu něco jede z Roudnice přes Štětí? Tá to považoval za černý humor. Ale ty rychlíky Ústí/Praha jsou opravdu extrém. Minimálně ty raní. Oficiální kapacita naplněna na 70-80%, což v praxi znamená, že si třeba z Roudnice nesednete, protože jsou kupé plná. (oficiálně mají 8 míst, reálně 6 lidí) A co to tam jezdí za vagony, to je přímo reklama na ČD. Prodředné koženky, 30 let zašlá špína v uličkách atd atd.

0/0
15.1.2013 17:14

V69l49a77d17i33m71í85r 46F53i16b62i35g92e69r 5944881661134

A jak je to na té trati s elektrifikací, je tam stejný systém jako na trase Ostrava-Praha nebo je tam jiný? Leo šetřil i na tom že má jen jednosystémovou soupravu na jiných tratích mu to nepojede třeba v jižních čechách mu to nepůjde.

0/0
15.1.2013 16:07

J78i98r96k39a 28D62v51o68ř23á55k 4915310103908

Stejný.

0/0
15.1.2013 17:42

J39i11r63k94a 92D30v57o64ř54á42k 4515550613438

Nedalo by se ale z Prahy jet z Ústí až do Karlových Varů, nebo z Prahy do Brna, ani do Budějic (tam se to láme na jih od Benešova).

0/0
15.1.2013 17:45

J41o11s64e25f 97T90r34ö32g81l 8399312246656

Jak píšou kolegové, s těmi "tramvajemi" lze jezdit jen na severu, kde je stejnosměrná soustava 3000V. Takže v úvahu přichází třeba trasy Praha-UL-Chomutov (za Kadaní už je střídavina), Praha-Děčín nebo třeba Praha-Olomouc-Staré město popř. místo do Ostravy zalomit v Hranicích na Vsetín a jet do Žiliny (nebo až do Košic). Na jih ČR (Karlovy Vary, Plzeň, Budějovice, JIhlava, Brno) už nemůže.

0/0
16.1.2013 0:24

J58i40r53k31a 15D71v94o90ř16á10k 4945460553238

Karlovy Vary nejsou sice na jihu, ale ten komu odpovídáte jistě pochopil. (25 kV je zhruba v jižní polovině ČR, ale ne přesně - viz http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kol_KJR.pdf .)

0/0
16.1.2013 9:23

J54i63r86k72a 10D17v37o22ř90á76k 4325190653168

K jízdám na jakýchkoli jiných tratích by samozřejmě Leoš musel koupit jiné vlaky, ty co má zcela vytíží na Ostravě. A když už bude kupovat jiné, nebude problém je přizpůsobit té trati - například dvousystémovostí nebo neobjednáním třídy Premium.

0/0
16.1.2013 9:18

M28i33c73h77a64l 92M16e24č87i29a49r 1890470499935

Na tabuli na nástupišti má písané že chodí Bohumín - Praha - Ústí - Děčín,.. ale úsek od Prahy ide až od vyhlásenia... takže nejaký plán tam už asi je...

0/0
15.1.2013 16:25

R64a30d61o44s21l77a27v 51K57l24a58u37d46a 5494768984952

Podle mě on vůbec o Ostravu nestojí. Je tam nával. Čeká až bude nějaký tendr. Bez vlaků by nevyhrál, tak je zatím provozuje takhle.

+1/−1
15.1.2013 15:24

T15o88m72a82s 35N26o80v62o16t40n75y 3671326198689

Na tom možná něco bude. Pak nechá na Ostravě točit jen vlaky ve špičce a zbytek půjde jinam

0/0
15.1.2013 19:34

A86l27a35n 56Ř70e73p53k38a 4105806

V Economy třídě by lístky pha-ova za 136 měli mít trvale, jinak do té tramvaje nikdy nedostanou dost lidí.. u konkurence je víc místa i druhé třídě. :-)

+1/−1
15.1.2013 12:43

S25t63e16p64a69n 73T21o30t53h 8848589755218

136kc na 356km?? ;-D;-D;-D;-D

+1/0
15.1.2013 14:18

A38l13a79n 81Ř14e46p51k83a 4355146

Když si lístek koupíš včas, tak na tu cenu dosáhneš u LEa ;-)

0/0
15.1.2013 15:28

M88a49r28i23e 30V37a31š60í59č71k12o19v62á 3741963462658

to sice jo, ale buď jen pozdě večer, nebo třeba ve tředu ráno...

0/0
15.1.2013 17:23

A63l47a78n 34Ř19e21p16k95a 4525896

Příští týden myslím i v neděli ráno. ;-)

0/0
17.1.2013 10:51

J90i48r90k57a 95D89v59o26ř25á50k 4605900913328

Pro rozumně rentabilní ekonomiku provozu je pro PHA-OVA dlouhodobě vhodné jízdné tak od 250 Kč nahoru.

0/0
15.1.2013 17:36

J33a98r13d19a 29S49i14k 9849677806873

Pěkná šalina

+7/0
15.1.2013 12:30

P45e55t78r 78F38r22ý26d76e47k 7399221689243

Skoda ze na lidi tolik tahne, kdyz se otevrou dvere. Ted pres zimu takhle uz peknych par lidi onemocnelo. Az pojedu nekdy do Ostravy, tak radsi vlakem (v Pendolinu se mi posledne libilo)

+3/0
15.1.2013 12:44

P15e29t13r 58M81a94r14š71o55u56n 5115208176966

vzdyt to skoro nikde nestavi, tak to moc dvere neotvira, ale nevim, ja jel zatim pracovne vzdy jen v Bussines, a tam bylo mista dost a netahlo tam ;-) (a o vanocich jsem zkusil i premium na vylet, a bylo to fajn, jen tam bych rekl ze bylo moc zbytecne svetla, ale asi by to personal stahnul, videl jsem tam uz i nekoho z ostravy opravdu pochrupovat)

0/0
15.1.2013 14:10

S76t12e84p16a80n 20T69o60t43h 8798479855378

to urcite zajima drtivou vetsinu lidi, co se honi za cenama jizdenek ;-D

0/0
15.1.2013 14:16

P44e24t53r 91M21a40r88š13o98u46n 5555128716756

no jasne ze jo, protoze pokud je cena skoro stejna, tak uz ja si to treba rozmyslim, cim jet, rozdil 5 kc pro mne takovou roli nehraje (a kdo se honi za cenou tak ma v leo economy, ta vyjde hodne levne, treba Pce-Praha od 72 kc, to nekomu za tu economy treba stoji

0/0
15.1.2013 14:24

J25a89r98o77m67í30r 25F48i73a61l32a 2409571531538

Já myslel, že Leo má jen rychlé tramvaje(pro brňáky šaliny). Kdo tím bude jezdit? A kolik lístků si musím cvaknout, kdybych jel z nádraží až na konečnou?

+8/−8
15.1.2013 11:57

A84l33e21š 94N66o69v57á11k 6638880797276

něco podobného jsem před časem zde také napsal a příznivci těch rychlošalin mě málem ukamenovali.. ;-D

+4/−2
15.1.2013 12:03

J92i76r65k39a 14D18v43o53ř69á43k 4115780643228

Však to také trochu hloupé je.

+1/0
15.1.2013 17:39

D94a49v91i69d 79Š81a44f58r24á23n44e17k 5157154677883

Už bylo. Unávné. Prostě to není šalina. Co tam máte dál?

+9/−1
15.1.2013 12:07

B45o88h87u13s32l70a18v 31K28r32á23l10í83k 2501310419396

Vy už jste si dneska cvaknul dost.

+5/−1
15.1.2013 12:21

L54u74k18á18š 93Š19m97a82h43e62l 2527944962134

No a jak dlouho by vám to trvalo jet tramvají 360 km? Zvládla by to ta tramvaj ještě v tomtéž dni?

+1/0
15.1.2013 12:56
Foto

J38a85n 80M97r22á89z 5610886339411

jelikož každá novější tramvaj jezdí minimálně 70 km/h, tak by to na otočku zvládla zhruba za 11 hodin. Nicméně, sám Stadler paštikářovu tramvaj specifikuje jako příměstské vozidlo do intravilánu/extravilánu např. na trasy Basel - Zürich apod...

0/0
15.1.2013 18:53

L67u44k74a72s 90A12d76a59m40e59k 5795513785899

Je pravda, že Leo vypadá jako příměstský vlak. Jel jsem v něm, v Businessu (to je ta prostřední třída) a musím říct, že mě velmi překvapila velikost volného prostoru. Pendolíno se v tomto směru nemůže rovnat. Slyšel jsem ale, že v Economy je to ale horší než v Pendolinu.

No, každý má své pro a proti, nejsem zastánce ani jednoho ze tří poskytovalů vlaků, potřebuji se hlavně rychle a pohodlně dostat z Ovy do Prahy a zpět. :-)

+3/0
15.1.2013 13:22

J29a88n 18Z65b36o31ř29i84l 3249127529

a rychle to neposkytuje ani jeden , protože koleje máme jen na 160km/hod.:-/

0/0
15.1.2013 14:02

S42t10e42p10a25n 75T43o29t37h 8818299715308

me ta 160ka bohate staci. Republika je jen neco malo pres 600km dlouha. Na to nepotrebujeme koleje pro 300km. Navic na to nemame stejne vlaky. Staci jen poradne dodelat to, co se zacalo. Az se nebude kolem Usti nad Orlici courat jako doted, bude to uplne v klidu.

0/0
15.1.2013 14:15

J81i60r98k94a 87D82v41o98ř27á59k 4805300273148

Vysokorychlostní železnice je nejvýhodnější pro relace 180 - 600 resp. 800 km. (Což samozřejmě neznamená, že by bylo nevýhodné zastavovat každých 30 km nebo mít naopak celkovou jízdu vlaku 2200 km.) Takže jak si to stojí s vhodností pro dvě milionové aglomerace vzdálené 350 km je to jasné.

0/0
15.1.2013 17:33

J42i11r76k86a 86D11v95o75ř50á44k 4635350103138

Jistě by ekonomice ČR prospělo, kdyby Praha - Ostrava trvala jen kolem 1:30. Nicméně ty cca 3h jsou už snesitelné. A kvůli klikatosti D1 v téhle relaci vyjímečně i dobře konkurenceschopné oproti silniční dopravě.

0/0
15.1.2013 17:28

P32e33t56r 28M95a68r78š42o30u56n 5195538686566

nojo, myslim ze ale econmy vyjde taky cenove jinak nez listek do pendolina s mistenkou. Ikdyz nevim, v pendolinu jezdim jednickou a ted koukam ze od 6.1. maji nejake akcni ceny do 2. tridy, takze tam ten narust neni o tolik jako normalne. Dale musim podotknout, ze nejezdim ova-pha, kde jsou ty akce jeste vetsi. Ale pro srandu jsem to ted porovnal. Listek do 2. tridy pendolino me vyjde s akcni mistenkou na 140 (bez inkarty), leo vyjde od 72-145, zalezi kterym vlakem bych jel a jak v predstihu koupil listek. (vetsina spoju je ale v economy levnejsich nez pendolino bez zakaznickych slev CD) Takze je to neco za neco.

0/0
15.1.2013 14:22

R24a49d60e79k 96J70a11n27a60t94a 9425696344152

Akční ceny místenek jsou v Pendolínu už dlouho. Třeba Pardubice-Praha je za 34 Kč snad vždycky. A Praha-Ostrava 97 Kč v podstatě každém spoji mimo špičku.

+1/0
15.1.2013 14:30

P19e63t40r 62M81a37r75š93o13u62n 5345578356106

diky za info, jak rikam, mam inkartu a ja jezdim vetsinou jednickou, na tu se akce nevztahuje :-(

0/0
15.1.2013 14:32

J80i29r77k43a 42D48v60o10ř83á83k 4375390123148

To jste asi slyšel dobře. V Economy jsou čtyři sedadla vedle sebe, kdežto v Pendolinu ve 2.třídě dvě. To je rozdíl prostoru, který se těžko dá něčím nahnat - kromě ceny samozřejmě.

0/0
15.1.2013 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.