Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další problém s Dreamlinery, lety pozastavily All Nippon Airways

Japonské aerolinky All Nippon Airways pozastavily provoz všech 17 letadel Boeing 787 Dreamliner, která vlastní, poté co jeden z těchto strojů musel nouzově přistát na západě Japonska. Oznámila to agentura Reuters, která připomíná, že letadla tohoto typu postihla v poslední době série závad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O87n42d40r39e67j 30B93o60c56e36k 3926132272126

Jak to, že ještě lítají? Nebyla náhodou nařízena Americkým Federální úřadem pro letectví podrobná inspekce..

0/0
16.1.2013 10:36

O34n91d11r55e13j 83B38o56c15e78k 3546732832386

Aha, tak teď čtu že "zatím ale nepřistoupil k uzemnění stroje".

0/0
16.1.2013 10:56

J66i18n74d11ř66i87c86h 23K37u57c30h98a70ř 4626313898

a navíc je japonske uzemi je mimo pusobnost amerického úřadu

0/0
16.1.2013 11:47

J54a91r18o29s42l14a97v 89B23r70ü62m24m57e12r 7724593546

Ne nejde. Při ostrém provozu se někdy sejdou okolnosti, které by v testech nikoho nenapadly.

0/0
16.1.2013 9:46

J91a93n 68K48r79u74p69k80a 4346318475342

Ok, abych byl korektnejsi. Ano, uplne vsechno nasimulovat nezle. Nicmene za soucasnymi zavadami vidim opravdu kompromis Boeingu mezi uskutecnenymi testy a tlakem to letadlo vydat co nejdriv.

0/0
16.1.2013 10:26

V22i38k46y47r 85B45o49h74u93m25i94l 54S59t53r64a24n37s67k45y 9627618596909

Vše se během zkoušek nasimulovat nedá, laboratorně vychytat také ne. Jen si připomeňme tak triviální výrobek jako je střešní taška. Jak nám v 90. letech jeden výrobce betonových tašek tvrdil, že jejich životnost je zaručeně 60 let /v laboratoři/ a v pražském reálu se sypou po 20ti letech.

+1/−1
16.1.2013 8:27

J87a61n 19K29r70u69p93k30a 4746618515372

Srovnani se stresni taskou je usmevne. Kdyz se letadlo nalozi a lita se s nim x tisic km, tak to ostry provoz nasimuluje. Jenze je financne vyhodnejsi tyhle veci doladovat za provozu.

+1/−3
16.1.2013 8:47

I34v22o 49J62a85n76á14č94e48k 8393533211212

Takže nejdříve budeme 30 let testovat a pak to začneme používat? Asi jste spadl z višně co? ;-D

+1/−1
16.1.2013 9:42

J39a16n 29K74r39u59p72k13a 4186748775902

Ivosku, vezmi rozum do hrsti

0/0
16.1.2013 10:27

I25v74o 23J52a87n69á42č20e89k 8773463331722

Letadlo udělá x tisíc km za x*1,1 hodin, v rámci testů to jsou miliony km než se vůbec dostane začne uvažovat o zahájení sériové výroby. Takže fakt nechápu co jste ti chtěl říct, jako že to někdo nakreslí, vyrobí a prodá a nic netestuje? Testy trvají řádově 3 - 5 let a vám je to pořád málo?

0/0
16.1.2013 10:31

J96o33s17e48f 78K57o54p88e54c40k19y 9314272655

Takze vyrobce vyrobi letadlo o kterem se teprve rozhodne, jestli ho bude seriove vyrabet? ;-)

0/0
16.1.2013 10:34

I85v72o 45J19a47n35á20č97e16k 8703833571602

Ach bože, vy asi fakt nemáte tušení co? Výrobce pracuje na takovém letadle víc jak pět  let, nejdříve se vyrobí prototyp, ten se většinou zlikviduje, pak se vyrábějí zkušební letadla, která lítají a na kterých se vše testuje a až skončí všechny testy, tak teprve pak se rozjede výroba. Jen pro zajímavost historie 787: 

Firm configuration completed - September 2005

Major assembly began - June 2006

787 first flight - December 2009

First Delivery - September 2011

0/0
16.1.2013 10:41

J17o87s48e42f 81K21o35p59e12c27k23y 9634442675

To samozrejme, ze testovani trva mnoho let, ale z vaseho prispevku vyznelo, ze vyrobce vyrobi letadlo a nikoliv prototyp. Coz je docela podstatny rozdil a vyrobce samozrejme nikdy zadne letadlo nevyrobi predtim, nez si je jisty, ze se timto kusem zahajuje seriova vyroba ;-)

0/0
16.1.2013 10:54

I68v97o 18J36a78n51á60č94e83k 8783783401612

Já si myslím, že jsem docela jasně napsal než se začne uvažovat o spuštění sériové výroby. Jinak u těch motorů mi šlo o to odhlučnění, to jsem už na několika letadlech v reálu viděl. A nebyly to 787...

0/0
16.1.2013 10:59

J48o71s10e60f 39K25o72p77e29c79k17y 9144132125

no napsal jste, ze letadlo udela miliony km nez se zacne uvazovat o seriove vyrobe, coz je nesmysl. prototyp na kterem se testuje pred zahajenim seriove vyroby nema s realnym letadlem prilis spolecneho...

0/0
16.1.2013 11:05

I51v14o 75J21a38n97á40č56e55k 8753103771812

No tak jasně, je prošpikován měřícími senzory a je dělám "na koleně", ale jinak to letadlo je a klidně by mohlo vozit lidi, jen si to nikdo nelajzne díky testům, kterými prošlo. :-)

0/0
16.1.2013 11:09

J76o35s60e92f 19K21o74p29e85c53k45y 9434632605

letadlo prospikovane pristroji lita v dobe kdy je jasne, ze se zahajuje seriova vyroba... ;-)

+1/0
16.1.2013 11:15

I64v93o 15J84a74n74á48č65e84k 8483323831842

Sériová výroba se zahajuje několik let, ale to ještě neznamená, kdy bude zahájena. Proč pořád tolik slovíčkaření? Já se přiznám, že Boeing taky moc nemusím, ale třeba 777-300 mě docela dostalo kdežto 747-400 mě po několika letech omrzelo. Naopak A-320 beru jako MHD a naopak A-340 mě docela zklamalo...

0/0
16.1.2013 11:20

I87v69o 89J33a34n78á32č62e66k 8543593311592

To MHD nebylo myšleno ve zlém, spíš naopak.

0/0
16.1.2013 11:21

J67o68s86e53f 21K27o33p23e65c80k17y 9204242395

prosim vas, zadny vyrobce niceho na svete, co stoji stamiliony dolaru, by nevyrobil jen tak zkusmo nejaky kus a pak se teprve rozhodl, co vlastne s tim... ;-)

0/0
16.1.2013 11:22

G58e91o50r72g 33K29o86m49b50e63r90e78c 9884131396151

nejvyspělejší dopravní letadlo na světě  - kdo tenhle nazev vymyslel? 8-o

0/0
16.1.2013 7:52

M35i46c96h30a63l 30M42i71l81l51e76r 9746722399402

ten, kdo vi co rika.

Letadlo je skutecne technologicky nejvyspelejsi co do materialu a draku, ale co jim nejvic hapruje neni ani tak technologie materialu jako elektronika a software.

0/0
16.1.2013 9:00

P41e83t16r 97G42a78b14r19h66e67l88í78k 9837240162902

"technologicky nejvyspělejší" .. mno ... ano, jsou použity kompozity v míře velmi nezvyklé .. ale nic víc, nic míň ...

0/−1
16.1.2013 9:19

J85a25n 44F27r85o76l52í57k 6176250745984

Omyl. Poprvé nemá letadlo žádnou hydrauliku a vše je řízeno servomotory. Od toho pochází ty potíže s bateriemi neb nárok na el. energii je velký.

+1/0
16.1.2013 9:34

J92a87n 55K65o44z64á57k 7985848929718

A to nestačí? Ukažte mi jiné dopravní letadlo, které je z naprosté většiny postavené z kompozitů, má nízkou spotřebu (oproti Boeingu 767, jež má velmi podobné rozměry je úspora paliva až 20% = výrazně delší dolet), zařízení pro redukci hluku motorů (takové zuby na zadní části motorů, snižují turbulence -a tím i hluk-  při setkávání studeného okolního vzduchu a horkého vzduchu z motorů). Dále vylepšená klimatizace s HEPA filtry, elektrochromická samozatmívací okénka, LED osvětlení měnící barvy (např. pro simulaci světla vycházejícího slunce), vylepšené přetlakování kabiny (méně bolestí hlavy, lepší dýchání)...je toho dost :)

+3/0
16.1.2013 9:36

I46v46o 67J22a16n57á38č56e55k 8473333891962

no tak stejné motory jsou i na jiných letadlech, stačí se trošku podívat po letištích v některých částech světa, ta klima a LED kravinky nemají s letadlem jako takovým až tak moc společného, takže nám zůstává jen ten drak...

0/−1
16.1.2013 9:45

J30a81n 32K25o18z16á15k 7535338489748

Stejné motory jinde nejsou - 787 může používat dva typy motorů - buď Rolls Royce Trent 1000 (ten v současnosti najdete pouze na 787) a nebo General Electric GEnx (787 a nejnovější řada Jumbo Jetu, 747-8). 

A také určitě stojí za zmínku (jak se psalo níže), že 787 nemá žádnou hydrauliku, ani vzduchovou turbínu - vše je řešeno skrz servomotory, včetně startérů a brzd.

Do budoucna by také mohl dostat jinak vojenskou technologii FLIR, umožňující pilotovi na HUD displeji vidět skrz mraky. 

Kolem a kolem, určitě je o Dreamliner o nejmíň krok napřed před ostatními dopravními letadly:-)

0/0
16.1.2013 10:52

I19v88o 93J90a51n68á54č27e12k 8373683561302

Stejné motory rozuměj to odhlučnění a jak sám píšete, tak jsou na 787-8, ale viděl jsem toho po světě víc.

0/0
16.1.2013 11:01

R95o19m82a34n 77K78r20a65t39o56c37h58v13í75l 6466287686364

Nějak se jim to sype.

+1/−1
16.1.2013 7:38

V56e73r31o64n87i83k38a 52R19o63t43t75o34v71á 9480905405375

Ač nejsem fanda Boeingu, objektivně se dá říct,že každý stroj ma porodní bolesti. Natož tak složitý jako letadlo.

+5/−2
16.1.2013 8:03

J93a87n 92K90r46u52p15k23a 4576728815422

No to hej. Nicmene, porodni bolesti by nemeli "lecit" v ostrem provozu. ;-)

0/0
16.1.2013 8:18

V97e53r79o72n80i72k91a 52R10o28t90t11o53v48á 9260485265105

To co se dalo nasimulovat, to se samozřejmě nasimiluje a odstraní. Nicméně každý ze strojírenství ví, že mnohé ukáže až ostrý provoz, který se nasimulovat nedá. Proto se mnoho lidí nehrne koupit hned nové auto, pokud jej nechce pro prestiž.

+2/−1
16.1.2013 8:37

J64a25n 82K54r80u26p30k43a 4266588815552

Ale prdlajs, jaky je rozdil mezi ostrym provozem a letadlem nalozenym? Jenze dukladnejsi testovani by Boeing stalo ohromne prachy a mesice zpozdeni. Coz se jim nehodilo, protoze se na tento letoun cekalo jako na spasu.

Proste ho potrebovali "vydat" co nejdriv, aby Airbus neziskal velky naskok s A380. Takze zrejme poresili nejdulezitejsi veci a "prkotiny" tohoto typu resi za ostreho provozu bez ohledu na cestujici.

+3/−2
16.1.2013 8:45

J85a83r71o46s82l69a83v 80B71r29ü98m39m82e55r 7714533746

A380 mely take velke problemy, ktere se objevily az v ostrem provozu. Ono spousta veci nelze nasimulovat.

0/0
16.1.2013 9:00

J46a87n 89K39r12u90p65k21a 4636378315892

Rikam, ze nemely? Ja tvrdim, ze Boeing to letadlo uz musel poslat na trh. A tvrdim, ze nasimulovat to lze, ale holt to stoji prachy

+3/0
16.1.2013 9:09

J35a86k18u79b 63Š45a30f26a72n75d95a 7495857261181

A380 jako konkurent Dreamlineru?

+1/0
16.1.2013 9:29

M52i38c79h43a38l 40M13i23l66l26e43r 9316552509552

tady slo o dve ruzne filosofie jak usetrit.

Jedna verila v progres pomoci zvysene kapacity letadla a pouziti konservativni technologie. Druha verila v modernejsi metody a materialy, stredni kapacitu a usporu na kazdem letu diky modernejsi technologii.

0/0
16.1.2013 10:24

J57a82n 75K11r18u83p77k22a 4206788755142

Je to jina trida, ale ... Airbus se po vydani A380 zacal financne hodne dsotavat na nohy, zatimco Boeing ten svuj Dreamliner porad oddaloval a vyvoj se mu prodrazoval atd. Musel ho vydat co nejdriv, aby zustal ve hre ...

0/0
16.1.2013 10:29

P87e30t78r 47S11t31r57a36k80a 9607237635733

787 staly pomerne dlouhou dobu na ranvejich Boeingu. Bylo jich tam pomerne dost, nepocital jsem, ale nekolik desitek urcite. Takze pokud je neco zavazneho, nikdo si nedovoli poslat letadlo do vzduchu.

+1/0
16.1.2013 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.