Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta v Evropě se prodávají nejhůř za 17 let

Automobilky v Evropě se loni potýkaly s nejslabší poptávkou po nových vozech od roku 1995. Prodalo se jich meziročně o 8,2 procenta méně. Pokles zájmu o nová auta vyvrcholil prosincovým propadem o 16,3 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27l16a70d28i15m83í18r 13H18a41v54r75á91n27e76k 7866906230177

to je ale divný, platy stagnují, všechny ceny rostou, prázdný měšec se plní drahým palivem, a lidi si mají kupovat nová auta? dokud to staré jezdí, není jediný důvod!!

+1/0
17.1.2013 12:19

K50a32r77e63l 49B42a67r32t74á58k 3749453602916

A že je ten Golf pěkný, co?

0/0
17.1.2013 8:27

S63t15a75n79i94s98l17a96v 70R80o78s60e38c48k89ý 9835829621919

Krize nekrize, trh už je stejně nasycený. Od r. 1994 mám už třetí ojetinu a ještě nejsem na ceně nejlevnějšího nového auta, a to by, kdybych si ho koupil r. 1994 byl už asi téměř vrak.

+1/0
16.1.2013 16:46

P39a49v41e49l 52Z31u85k46a60l 6428545430943

proč si mám kupovat nový auto,když to moje 15let stary nerezne,a furt jezdi bez problemu? a krome vymeny oleje,filtru,rozvodu nic neřeším?

+3/0
16.1.2013 12:52

J92i82r38i 21S10i16m95a24k 9988538618953

nerikej to moc nahlas, protoze se odnekud vynori nejaky ourada a vyhlasi ti za barakem nizkoemisni zonu, ktere tvoje auto urcite nesplni ;-)

+1/0
16.1.2013 13:06

P83a87v13e29l 42Z90u74k22a53l 6318525320643

no vsak uz se to pomalu blízí...STK chteji kazdy rok pro auta starší 6let,vozidla nad 10let nejde havairje pojistit,auta nad 5let jsou pri nehode amortizovana....proste tlacit na spotrebitele aby co nejcasteji menil tu svou plechovku

+3/0
16.1.2013 13:14

J33i57n18d61ř55i64c25h 47Š82k66o54p19e77k 4825751650765

vozidla nad 10 let samozřejmě havarijně pojistit lze, pouze některé internetové portály to neumí, ale na poboččce nebo přes obchodního zástupce není problém. Amortizace je průšvih, ale existují cesty jak to minimalizovat.

0/0
18.1.2013 17:22

T40o94m78á53š 67C43h82r27a28s51t79n30ý 2508719409161

No z amortizace jsem málem vyrostl, když mi trotl v audině nabořil mého Saaba 9000 (celý 1 den registrovaný jako veterán) po komplexní rekonstrukci za téměř sto tisíc a jeho pojišťovna mi ho amortizovala "na běžnou prodejní cenu 22 tisíc, po amortizaci vozidla 14 tisíc".

Ps. škoda na mém vozidle vypočtena na 26 tisíc (světlomet, boční plech, ostřikovač, čerpadlo, kapota), škoda na jeho 218 tisíc :)) (Saab nedal lacino, rozpáral mu bok jako podsvinčeti)

0/0
6.2.2013 9:36

M55a76r57t86i62n 53S87e46d58o11n30a 2575196636189

15 let stare auto je fajn na popojizdeni, ale s bezpecnosti na tom uz moc dobre nebude. Mit male deti tak bych s nim na dovolenou pres celou Evropu nejel.

0/−1
16.1.2013 20:24

J97i55r76i 90S56i52m21a65k 9248358438363

podle tve logiky bylo pred 15 lety o usta jet pres Evropu ;-)

Nerikam, ze bezpecnost nejde stale kupredu, ale u auta neplati obecne, ze cim starsi, tim horsi. Rozhodujici je stav a ne vek a fungl nove moderni ohvezdickovane auto za 300tisic (treba Rapid v zakladu) se co se tyce bezpecnosti nevyrovna ani v naznaku 5 let staremu mercedesu E classe , ktery se (paradoxne) opet nevyrovna spickove zachovalemu mercedesu w140 z 90 let. Ktery teda bude stat mozna v tom spickovem stavu "jakoby vyjel z tovarny" taky tech 300 tisic a bude ho docela problem sehnat. Ale i v takovem tom obycejnem "spickovem" stavu s 300tkm najeto to bude uplne jina liga nez Rapid a navic to vyjde a sto tisic levneji pri koupi....

To jestli uz chces neco porovnavat, tak pomer cena/bezpecnost/provozni naklady. Tam souhlasim s tim, ze tohle kriterium splni nejlepe nejaka nova , dejme tomu maximalne rok stara ojetina

0/0
17.1.2013 8:28

M23a45r26t42i93n 24S13e31d16o27n77a 2235856176429

Pokud veris tomu ze 15 let stare airbagy a bezpecnostni pasy jsou na tom stejne jako u noveho auto tak si tomu ver. Ja doma auto starsi 7 let nechci. A rekl bych ze mame zcela jine predstavy o tom co je rodinne auto, to Rapid ani MB tridy E neni. Pro me to je MPV od velikosti S-Max  ci Grand Scenic.

0/0
17.1.2013 12:19

R93a65d22e34k 18H64o43r80a73k 4737807836625

Asi bude problem v jednotlivych automobilkach, takovy Mercedes si s necim takovy hlavu nedela, jinak si nedovedu predstavit, ze na relativne obycejne "ecko" se ceka 6 mesicu.

+2/0
16.1.2013 12:45

P43e20t43r 61U29l26l74m10a41n68n 2357438157412

EU nejdřív umělě zdražuje auta neustálými požadavky na "zelenost" a pak se diví, že se méně prodávají. Kdyby tu auta stála jako v USA, tak to by najednou byla poptávka.

+6/−1
16.1.2013 12:42

L11u79d77ě62k 14N49o20v27ý 2981129103341

já bych i souhlasil s tlačením na zelenost, kdyby se to dělalo s rozumem. Což se ovšem většinou říct nedá

+3/−1
16.1.2013 12:48

M71a78r63t51i67n 23K40a49r86á94s83e26k 9938693418418

No auta za poslednich 20 let spis vyrazne zlevnila (i kdyz v prumeru v Evrope mene nez v CR).

0/0
16.1.2013 15:02

M61a96r85t90i12n 32S41e10d95o20n76a 2445526266209

Never pohadkam, auto v Evrope, narozdil od US, je diky MHD zbytna vec. Jak v US zacali lide mit problemy s penezi tak take prestali kupovat nova auto, v Evrope to je uplne stejne.

Dnes je v Evrope auto spotrebni zbozi jako kazde jine, navic vuci prijmum jeho cena za poslednich 5 let velmi klesly. Kdo auto potrebuje tak jej uz davnou koupit, kdo jej ma pouze na vylety a nema na nej, tak koupi odlozil na lepsi casy.

0/0
17.1.2013 12:26

J41i60r93i 53S94i45m89a10k 9228128658543

ja bych to nezevseobecnoval

je pravda, ze predrazene a pretechnizovane kramy se prodavaji nejhur za 17 let. Ovsem lowend jako je Dacia, pripadne auta s nejlepsim pomerem cena/vykon jako mohou byt napriklad nektere modely Kia a Hyundai se dari celkem dobre.

pokud mluvime o opravdove krizi, tak ta zasahla tolik dotovany a medialne oslavovany sektor elektromobilu, to bylo jeste loni kecu, ze pani redaktori. Elektromobil sem, elektromobil tam, dojezd takovy a makovy, rychlost dobijeni takova a makova, uz se testuji,. uz jsou ve vyrobe.., uz si je lidi kupuji a kde ty elektromobily jsou v praxi ?:-P

+2/0
16.1.2013 12:37

L16u94d61ě68k 43N17o77v64ý 2111259183321

jinými slovy: lidi si nejenže koupili celkově míň aut, ale ještě k tomu, když už si nějaké koupili, tak spíš nějaké levnější. Takže zevšeobecňování je na místě

0/0
16.1.2013 12:43

J49i47r62i 55S57i45m94a95k 9708838528643

tak ted si trosku protirecis, treba Hyu rostou dlouhodobe procenta prodeju v dvoucifernych cislech za rok. Bud Hyu nejsou auta ;-) anebo neplati tvrzeni, ze se auta prodavaji nejhur za 17 let, protoze bych si jen tak baj oko tipnul, ze v konkretnim pripade korejcu prodavaji minimalne desetinasobek toho co pred 17 lety. Aby jsi mohl tvrdit, ze se auta prodavaji nejhur za 17 let, chtelo by to dokazat, ze upadek postihl vsecky vyrobce, coz samozrejme neni pravda. Postihl jen ty znacky, ktere zaspaly dobu velkych fuzi, pripadne prosvihly trend montovat v nizkonakladovych zemich, pripadne to s nima bylo takove vachrlate odjakziva, konkretne treba Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Ford, Seat ..

0/0
16.1.2013 12:50

P98a26v45e94l 71O96d73r87a46z77i35l 6154439517420

Já nevím, co je pro vás těžké k pochopení na tom, že vloni se v EU registrovalo nejméně aut od roku 1995?

0/0
16.1.2013 13:08

J36i74r60i 18S26i51m71a14k 9578818438513

ze tam chybi drobne upresneni.. ze se nejedna o auta jako takova, ale o nektere vyrobce. a stalo by to za to rozvest i jake konkretni vyrobce... treba ty, kteri vyplacali miliardy na elektromobily, hybridy, downsizing, udelatka na snizeni papirove spotreby a emisi CO2, na startstopy, asistenty vseho mozneho, ktere nikdo nechce a nejlepsi je, kdyz se daji vypnout....

Ano, temto vyrobcum se v globale prilis nedari a je to dobre.

Vyrobcum, kteri nic z tohoto nevyvijeli (DACIA, HYUNDAI, KIA) se dari naprosto bezvadne. ;-D

0/0
16.1.2013 13:13

P75a16v68e83l 31O52d96r68a27z70i81l 6924149507300

Já si myslím, že je to naprosto exaktní vyjádření. Že vám to nějak ne a ne dojít asi není chyba autora.

0/0
16.1.2013 15:25

J84i71r22i 57S21i16m13a68k 9318198748363

neni o cem spekulovat, je to klasicka polopravda pololez. Bud ten nadpis mel byt nejak jako "vetsina vyrobcu aut celi nejvetsimu propadu vyroby za poslednich 17 let" nebo meli rict "celkovy prodej aut v Evrope" je nejhorsi za poslednich 17 let, ale formulace "Auta se v Evrope prodavaji nejhur za poslednich 17 let" je zavadna, protoze jak rikam vyse, netyka se to ani zdaleka celeho trhu s auty a naopak jsou zde ukazky dlouhodobych rekordnich rustu prodeju aut.

0/0
16.1.2013 20:03

L22u37d22ě87k 23N37o54v97ý 2801769933131

kdyby deset dalších automobilek dělalo auta s úplně stejným poměrem cena/výkon, jako Hyundai, nic by to nezměnilo na faktu, že lidi si prostě kupují míň auta. Jen to potvrzuje to, co jsem psal. Nejenže kupují míň, ale ještě si vybírají (v průměru) ty cenově výhodnější. Ať už to pro někoho znamená, že si koupí to úplně nejlevnější (Dacia apod.) nebo to s nejlepším poměrem cena/výkon. Někdo jiný zase, kdo by si dřív koupil klidně auto za milion a půl, si dnes vybírá v kategorii do milionu.. trend je jasný a to, že některá automobilka jde nahoru, mu vůbec neodporuje..

0/0
16.1.2013 13:23

J61i46r81i 25S64i91m67a14k 9748318858413

to je spekulace... podle meho ten propad trhu je v tom, ze je tu vicemen jen jeden vyrobce Hyu/Kia, ktery vyrabi zhruba to, co trh zada nejvice a ostatni jsou s tou nabidkou uplne mimo misu.

Kdyby tu tech vyrobcu krom Hyu/Kia bylo v nejnaslapanejsim segmentu C 10 dalsich, tak by i to Hyu/Kia muselo reagovat na situaci na trhu a jit s cenou jeste nize... to je logicke.

Stejne jako to musela udelat nase slavna Skoda a ze ji to boli..... prskla Rapid na trh se sebevedomou cenovkou 290.000 KC za vybavu zebrak holobyt a ted  zaziva krute probuzeni do reality, kdyz ji spotrebitele rekli za tuto cenu  "na...t". ;-) Takove krute ponizeni na domacim trhu, kde leta letouci platilo auto=skoda.

Lide se chovaji ekonomicky, vyrobci se chovaji tak, aby sli na ruku Bruselu a maximalizovali tim svuj zisk a na spotrebitele kaslou zvysoka a jednou to holt uz prasknout muselo.

0/−1
16.1.2013 13:32

L44u34d31ě45k 72N47o47v73ý 2551259833401

to vše je pravda, ale tohle je prostě o tom, že má míň lidí na to, koupit si nové auto. Nemyslím si, že by si tolik lidí najednou neumělo vybrat z nabídky, když doteď si z ní vždy vybrali a to dokonce za vyšší ceny

0/0
16.1.2013 14:05

J14i82r68i 64S58i52m48a18k 9778188958733

;-) no to se asi neshodnem. V minulych letech byl po autech hlad, protoze ve vychodni evrope doslouzil socialisticky vozovy park a ti lidi v necem jezdit museli. Tahle situace byla unikatni a proto to fungovalo relativne dobre. Ja verim, ze spousta novych aut neoslovuje pripadne zajemce a ze dneska si naopak NENI z ceho vybrat. Konkretne ja osobne bych chtel auto v cenovce Dacie, ovsem se solidnosti zpracovani Audi na technice Subaru a s komfortem Mercedesu bez vsech zbytecnosti, ktere akorat odvadeji od rizeni a snizuji spolehlivost, tj. s elektrickou vybavou opet z Dacie a klidne at to dela pro me za me Kia.

takova auta v Evrope (zatim) nejsou a nebudou tu drive, nez se je nauci vyrabet Cinani...

0/0
16.1.2013 14:55

P33a86v13e38l 50O70d61r89a51z79i52l 6874169197340

No, tak pokud chcete komfort mercedesu s výbavou Dacie, tak to se určitě neshodneme...

0/0
16.1.2013 15:27

J43i38r29i 57S45i61m51a20k 9818338128553

sedni si do libovolneho mercedesu z devadesatych let a pochopis, ze ke komfortnimu svezeni netreba ani adaptivni tlumice, ani 10 ruznych jizdnich rezimu razeni prevodovky, ani automaticke sterace a ani hlasove ovladani. navrhuju zkusit treba w140 prezdivany Mamut, kterym jezdila lady Diana. Ano, bylo tam hodne elektroniky, ale v porovnani k dnesni S klasse to ma blize spise k te Dacii a hlavne... ta elektronika tam nebyla samoucelna a taky celkem bez problemu fungovala.

0/0
16.1.2013 20:08

E35d38a 57S22t85á44r19e32k 6846634932886

Tedy školy na to nemám, ale že nekonečný růst není v našich (světových) podmínkách uskutečnitelný vím. Teď už jen zbývá, aby s tím počítal i vrcholový management automobilek a začal vytvářet i nějaké ty rezervy na horší časy, protože zatím se jen zběsile investuje do rozšiřování výroby a pak se zjistí, že není pro koho vyrábět (hlavně abychom neplatili žádné daně...).

+1/0
16.1.2013 12:31

J34a39n 79P58a48v27e14l 8783572608596

Školy na to skutečně nemáte. Ještě existují africké, jihoamerické a zejména asijské trhy které mohou výrazně růst.

+1/0
16.1.2013 13:02

E21d80a 75S31t15á48r24e38k 6166734252276

Ano ano, oni tam nemají pořádně co do huby, ale naše auta si kupovat budou. Vy školy zřejmě máte a tedy dobře víte co je to teorie, ale ta se od praxe výrazně liší...

+1/0
16.1.2013 13:38

J59a57r95o48s98l29a95v 72F81i67c62t85u51m 6527535168148

To je spíše dobrá zpráva :-)

+3/0
16.1.2013 12:22

E78d96a 15S73t77á45r40e19k 6226134832696

No jak pro koho...

0/0
16.1.2013 12:26

L34u87d24ě18k 22N29o10v51ý 2771159593611

ani bych neřekl, neznamená to přece, že ti lidi začnou chodit pěšky

0/0
16.1.2013 12:47

P87e76t53r 28N88o79v61a93k 3180347379767

Je to dobrá zpráva. To že spotřebujeme méně aut znamená, že nám zbyde na jiné věci.

0/0
16.1.2013 12:56

E20d52a 81S22t65á38r85e25k 6226124562796

Sice mohou přijít statisíce lidí o zaměstnání, ale co už, to je podružné. Prostě místo 20 zájemců o jedno volné pracovní místo jich bude najednou 50, takže spoustě lidem opravdu zbude na jiné věci...

0/−1
16.1.2013 13:01

J47i76r38i 33S52i63m36a72k 9478538858103

podle me to je spatna zprava s drobnymi pozitivy. Spatna zprava je, ze hospodarstvi EU nalajnovane dle predstav byrokratu v Bruselu speje do kopru rychleji, nez si kdo predstavoval.

Dobra zprava je, ze lide se bezhlave neridi vsim, co jim EU byrokrati diktuji a jasne odlisuji politiku a socialni inzenyrstvi a ekozvazsty od reality vsedniho dne a nenechaji se lehce zblbnout.

ja osobne vidim svetlo na konci tunelu a tim bude vzpoura clenskych zemi proti bruselskemu diktatu a oslabeni ochoty prijimat predem jasne nesmyslne limity a omezeni.

0/0
16.1.2013 13:05

A90l22e30š 42N51o88v60o10t59n47ý 8971691473866

nevím kolik jim dali, ale posl.dny je všude jen VW, kdyz ne clanek, tak aspon foto, tak jako tomu je v tomto clanku, nestydaté !! !! !!!! !!!!

+4/−3
16.1.2013 12:22

J85a48n 28M43o49h84y30l73a 3798218506388

Zrovna v tomto článku to dává smysl.

0/0
16.1.2013 13:53

D50a53v96i63d 38P65r66a80ž30á53k 6184532732326

A to je snad špatně? Však nejen auty je člověk živ. :-)

+2/0
16.1.2013 12:21

M50i55c29h10a78e68l 84L64u76k86a53v13s14k10y 6799271418181

No když taky automobilky už neví co by za ty auta chtěli. Ať je prodávaj za stejnou cenu jako třeba na americkém trhu a uviděj jaký budou prodeje.

+1/0
16.1.2013 12:18
Foto

T91o23m47a17s 12K95w18o42l13e66k 4659424400745

Az se auta dostanou na stejnou cenovou hladinu jak za oceanem tak urcite ty cisla porostou. Auta jsou v Evrope stale predrazena a evropska auta se v USA prodavaji za mnohem nizsi ceny navzdory nakladum za dopravu, clo atd .

+5/0
16.1.2013 12:18

D69a26v43i74d 54P79r42a80ž52á84k 6754202202356

A nejsou rozdílné ceny náhodou způsobeny rozdílnou specifikací vozů pro Evropu (resp. EU) a pro USA?:-)

+1/−2
16.1.2013 12:21
Foto

T60o65m11a13s 21K10w60o60l83e43k 4529324910465

Mel jsem kdysi auto z USA renomovane nemecke znacky. Bylo identicke (az na predni oranzove odrazky, symetricka svetla a mirne jiny zadni naraznik a tachometr v milich ) jako verze z Evropy.

+1/0
16.1.2013 12:47

P64a28v98e44l 56O78d43r86a65z15i72l 6614759207690

Jo, ale to nebylo auto specifikované pro USA, ale pro Evropu, že? Nebo si myslíte, že třeba BMW bude dělat dvě různý pětky, jednu evropskou a druhou americkou? Rozdílná cena je pak dána možností trhu; za evropský ceny by to v USA neprodali.

0/−1
16.1.2013 13:08

J61i40r91i 85S82i80m46a65k 9628318398233

nechcu ti brat iluze, ale konkretne tebou uvadene BMW zjistilo, ze v Evrope nema sanci udat jeden ze svych stezejnich modelu, konkretne trojkovou radu, kterou zase jen tak mimochodem loni "vylepsilo" v duchu downsizingu a trh rekl "n....t".

No a nez aby ty modely prodavali v Evrope jako lonske se slevou, tak je radeji prevezli do USA a prodali za tamni cenu. Takze zadny ozebraceny americky model, ale neprodejna auta urcena pro Evropu plus vicenaklady na prepravu do USA.

Obrazek necht si kazdy udela sam za sebe...

0/0
16.1.2013 13:54

P19e42t10r 31N31i86v95n25i34c85k41ý 3622414905727

Klasický ekonomická křivka. Jednou se prodávají lépe, jindy hůře.

+3/−1
16.1.2013 11:16

M10a94r40e59k 33O50p 9899313130603

nenen, za to může přece Kalousek ;-O;-O;-O;-O

+3/0
16.1.2013 12:17
Foto

T46o19m64a28s 62K45w22o26l64e34k 4549654820505

navzdory pochopitelne vyssim nakladum .....

0/0
16.1.2013 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.