Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky drah omládly o dva roky díky rekordním nákupům za osm miliard

Vozový park na české železnici prošel největším omlazením za poslední roky. České dráhy loni nakoupily a převzaly nové či modernizované vlaky v hodnotě 7,7 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š85t89ě48p35á81n 63H40á85l75e15k 1591932981337

"Naopak například přestavba klasických motoráků řady 810 na jednotky Regionova se už považuje za výměnu za nové vozidlo." 

Nové vozidlo na 40 let starém původním jednonápravovém pojezdu s jedinou hnanou nápravou, navíc řazenou v čele? K tomu u 1. a 2. série + všech 3vozových s tenčí podlahovou krytinou než před rekonstrukcí, takže si cestující musí i déle než hodinu "užívat" ten šílený hluk z tření zdrží, který do interiéru proniká daleko intenzivněji než v 810/010? Navíc se tato tenčí krytina v oblasti podlahových vík trhá. Hlavně, že zbylo na záclonky, které jsou prakticky zbytečné, především když skla jsou determální, že?

0/0
21.1.2013 20:35

M26i24r64e51k 12Z98á41v77o82d47n61ý 7742497560268

Jiří Krákora - Docela zábavný rozhovor :) Bohužel i když jde vidět, že jste o ekonomii někdy něco viděl, tak realitu již bohužel ne. Samozřejmě, že železnice se u nás bez dotací v podstatě nemůže udržet. Můžeme to doložit cenami jízdenek tam, kde dotace nejsou a při porovnání s kupní silou českých občanů musíme dospět k závěru, že bez dotací lze jezdit (možná) trasu Praha - Pradubice - Olomouc - Ostrava a možná Praha - Pradubice - Brno, ale zbytek nemá šanci. Respěktive šanci má, jedná-li se o vytíženou trasu (lokálky kolem velkých měst) a ve "studentské" dny. Ovšem poté se již nedá hovořit o veřejné dopravě, protože by o nějaké pravidelnosti a celkovém pokrytí nemohla být řeč. To jsou fakta, nic jiného :o)

+5/0
16.1.2013 21:46

J82i20r84k53a 17D20v42o39ř80á90k 4815940753618

V ekonomice každého státu a v pravidlech nastavených státem (třeba "mýto" za ježdění po kolejích") je jakási hranice, které části železnice jsou rentabilní samy o sobě a které mohou jezdit jen na objednávku, např. státu nebo krajů. V ČR se tato hranice pomaličku posouvá dolů tak, že zatím nad ní byla čistá nula, teď se snad začíná zjevovat něco málo - tedy zjevilo by se, kdybychom zároveň škrtli dorovnávání studentského jízdného státem u všech dopravců a zároveň škrtli současnou cenovou válku, bez které by to také šlo - je to teď dost neprůhledné. V sousedním Německu je ta hranice mezi regionální a dálkovou dopravou - ovšem ta regionální má o dost delší dosah, než jak tomu slovu rozumíme u nás. Celá železnice nad touto hranicí není snad nikde - aspoň v EU ne.

+1/0
16.1.2013 22:28

J18i64r90k43a 84D78v97o71ř57á35k 4615640833908

Ještě doplněk: Cenovou válku na ostravské trati vidím spíš jako dočasnou záležitost, předpokládám, že se to tam za čas usadí na rozumných cenách. Zároveň mzdy rok od roku stoupají a ČD zjevně nemají zapotřebí zdražovat tak rychle. Přepravené osobokilometry odůvodněně stoupají, stát platby zvyšovat nechce pokud možno ani o inflaci a podíl jízdného na nákladech pomalu roste. Vidím tu posun celkem kontinuální.

+2/−1
16.1.2013 23:23

J16i57r97k26a 78D21v35o58ř43á20k 4885470723178

Jinak upřesnění: na pojem dotace zapomeňme, je dost zavádějící. Bez příméno příjmu státních/krajských peněz nejezdí dnes v ČR snad žádné vlaky, ani na Ostravu (neručím za některé drahé nostalgické  jízdy).

+1/0
16.1.2013 22:59

P53e18t72r 27H50r94o87m70á10d65k83a 1659812965408

Taky nechápu, jak může mít někdo přes den čas takhle sáhodlouze žvanit nesmysly... Ne že bych záviděl, já radši pracuju a dostávám bonusy ;-D

0/0
17.1.2013 20:53

V86á81c59l84a80v 74H96o98s74c46h 8766448392531

Na to kolik prepravi lidi jeden vagon a kolik jeden autobus mi prijde cena toho vagonu brutalne vysoka. Bus muze byt sice po 5ti letech intenzivniho provozu na odpis a na vagonu to nebude moc ani poznat, ale stejne je ta cena nejak moc vysoka.

0/−4
16.1.2013 16:13

R64a84d50e67k 19J33a84n28a17t55a 9215726654622

Je to mimo jiné v tom, co píšete. V životnosti. Železniční vozidlo běžně vydrží 40 let provozu. Na zcela jiném levelu je také bezpečnost a komfort ve vozidle (který regionální bus má bezbariérové WC, dost místa pro kola či kočárky?).

Co se týká ceny na kapacitu, třeba tenhle příklad vychází cca 5x dráž:

Regionální bus za cca 5 mega (SOR BN 12) uveze cca 100 lidi (stojící+sedící)

Regionální vlak za cca 60 mega (PESA Link II) uveze cca 240 lidí (stojící+sedící).

Je ale pravda, že by vlaky levnější být mohly. Škodí jim to, že jsou vyráběny v relativně malých sériích. Pokud by byla železnice v Evropě jednotná co do technických požadavků, mohly by být série větší a vozidla levnější.

+6/0
16.1.2013 16:28

M20i54l78o55š 51S91a61l23o57š60e89k 7574683371963

Pro upřesnění - životnost osobního vozu max.30 let a nákladního 40 let.Potom by mělo následovat sešrotování ;-)

0/−6
16.1.2013 17:16

R30a51d29e50k 93J64a35n40a11t95a 9555726764582

S tímhle požadavkem běžte za RegioJetem (rok výroby IC vozů je 1976-1979) :-) Dokonce i Švýcarské spolkové dráhy provozují vozy 40-50 let staré.

Dokud věc dobře slouží, je nesmysl ji likvidovat. Jak u vlaků tak u aut (viz nedávné šrotovné v mnoha zemích EU).

+8/0
16.1.2013 17:32

M73i65l73o29š 85S36a19l83o66š89e60k 7974223921873

Tak jsme se to učili ve škole,bylo to myšleno pro naši zemi.Je nějaké to provozní opotřebení,víme?.Na vozidlo působí různé vlivy při jízdě po kolejích,stačí? Věc sloužit dobře může ale může být i nebezpečná ;-)

0/−4
16.1.2013 17:43

J54i61r71k93a 70D47v27o23ř51á23k 4425680603248

To číslo 30 let je celkem rozumné abstraktní číslo. Vlak sice vydrží 40 let, ale v polovině potřebuje obvykle rekonstrukci, která není rozhodně zadarmo. Takže ekonomicky není vůbec od věci počítat při koupi s těmi 30 lety.

0/0
16.1.2013 22:34

M29a21r90t65i66n 83K82a41r82á12s63e77k 9448253198658

Kvalitni osobni vagon s dobrou udrzbou a jednou az dvema generalkama vydrzi i 60 let.

+5/0
16.1.2013 17:46

V36l73a73d42i87m12í67r 27F25i86b79i94g35e11r 5714831941514

Ano třeba Pantografy jsou už tak nějak staré. Je to sice stará šlupka ale docela se mi vzhledově líbí:-)

+3/0
16.1.2013 18:59

J96i39r46k77a 10D11v32o87ř76á87k 4625870443638

Žabotlemy ovšem nikdy žádnou rekonstrukci neviděly ani zdálky.;-D

0/0
16.1.2013 22:35

J44i17r97k32a 12D33v49o55ř78á12k 4625980663678

Kdybychom počítali životnost autobusu 5 let a vlaku 30, kapacitu autobusu 100 a vlaku 240, cenu autobusu 5 a vlaku 60, tak cena 240 míst v busu vyjde za 30 let na 5 * (30/5) / 100 = 0,3 MKč, zatímco u vlaku na 60 * (30/30) / 240 =  0,25 MKč. Vlak v tomhle kupodivu vychází levněji. Divné, asi někde bude chyba.;-)

+1/0
16.1.2013 22:43

V53l13a17d37i76m72í40r 23F24i39b43i36g63e86r 5114451391484

Autobus nemusí mít tolik zkoušek a certifikátů jako železniční vůz, navíc autobusů se vyrobí řádově desetitisíce takže náklady na vývoj se v tom rozpustí snadněji než třeba u lokomotivy třeba lokomotiva Škoda 380 (109E) bylo vyrobeno 20 kusů(nevím kolik jich bude celkem ale stovky to asi nebudu i když je dobrá) zatímco byla vyvíjena několik let takže náklady na vývoj tvoří velkou část ceny.

+2/−1
16.1.2013 18:58

J97i26r17k89a 46D36v76o96ř28á93k 4165960323318

Zatím je těch 109E tak nějak 22 kousků (2 ve variantě 109E2, která se ale skoro neliší), ale nikdo ještě neví jistě, jaká cena bude nakonec za těch prvních 20 zaplacena (po odečtení penále). Také nepočítám zrovna se stovkami, jsou v módě ucelené jednotky a v exportu je silná konkurence.

0/0
16.1.2013 22:49

M97i68r88o19s30l18a83v 37Z36i67k44m67u18n87d 7939153284243

ad Miroslav Hruška : jak hodně jste se povozil RailJety ?  Pokud se tam nedají pohodlnější sedačky ( tom vážně pochybuji), tak budete se slzou v oku vzpomínat na vozy  jezdící na dnešních EC / IC  ...  I rakouské ojetiny z let 1976/1977, které ČD zakoupily jsou pro cestující mnohem pohodlnější než RailJety. Především je tam možnost polohovatelnosti sedaček i ve dvojce, o čemž si můžete nechat v "rakouském" krámu jen zdát.

+2/−1
16.1.2013 15:03

R24a61d63e37k 28J55a85n10a46t39a 9455636264952

On ale mluvil o přesunu vozů z EC na R. A přesun vozů proběhne, ať už jsou Railjety pohodlné jakkoliv.

Ohledně pohodlnosti -

Nezapomeňte na to, že jde hlavně o lidi, co teď vlakem nejezdí. Lidi, co jezdí vlakem i teď, kvůli RailJetům z vlaků rozhodně neodejdou. A ti noví, ti nemají s čím srovnávat.

A nezapomeňte taky na značku, na image. Lidi se dost často nerozhodují podle sebe, ale podle reakce okolí. Např. to Pendolíno je méně pohodlné, než leckterý klasický, i starší, vagón. Ale říct ve společnosti, že jste jeli Pendolínem není takový trapas, jako že jste jeli normálním vlakem.

+8/0
16.1.2013 15:31

J44i37r39k41a 65D12v75o49ř38á77k 4175320623208

Pak si také uvědomme, že příslušná sedmice railjetů je investice 2,5 GKč během dvou let. Kdyby měly investice jít tempem roku 2011, tak nám na ty dva roky zbývá ještě nějakých 8 GKč. Kam je ČD vrazí? Předpokládám, že velká část se plánuje na rychlíky na postupně soutěžené linky, se starobama by toho ČD moc nevyhrály. i nějaké soutěže v krajích proběhnou. A i když to nevyhrají ČD, provoz na těch linkách prostě ztratí a staré vagóny jim stejně zbydou.

Nejstarší vagóny se posouvají na šroťák v celkem slušném množství a (téměř) nezadržitelně.:-)

+1/0
16.1.2013 23:17

M67i42r38o19s16l21a90v 14H16r82u16š35k81a 1110625973375

Nejel jsem Railjetem ani jednou, nicméně co se týká polohovatelnosti sedaček, tak pokud vynecháme Pendolino a vozy první třídy, tak se to týká jen vozů typu Bmz, ve vozech Bee, respektive Bpee o polohovatelnosti nelze mluvit.

Navíc je třeba vzít v úvahu, že Railjety budou nasazeny na trasu Praha - Vídeň - Graz, ale kolik lidí jezdí tuto trasu celou, že by jim to mělo tááák vadit?

Frekvence je rozložená - část lidí jede úsek Praha - Brno a část lidí zas jiný úsek. Pokud toto vezmu v úvahu, nevidím problém. Ty dvě hodiny a půl z Brna do Prahy v Railjetu v pohodě přežiju. Rozhodně to bude komfortnější (aspoň pro mne) víc než Jančurovy autobusy, kde jen prakticky sedím a sedím, kdežto ve vlaku se mohu projít. A na rozdíl od Leošovy šaliny to bude mít více záchodů, takže taky pohoda.

+3/0
16.1.2013 17:13

J88i37r97k13a 90D90v59o77ř87á82k 4585580863868

Myslím, že do Brna by se to s railjety mohlo stihnout snad za 2:20, jestli se dokončí, co se teď rozhrabává na trati. Autobusáci se budou muset snažit, aby jim moc cestujících neuteklo do pohodlnějšího a především bezpečnějšího.

+2/0
16.1.2013 23:06

M88i76r77o76s83l29a76v 31P86a85v37e25l48e37c 9583286696243

No, je to ještě cesta na dlouhou trať, ale konečně se začalo alespoň něco dít !!!!!!

+2/0
16.1.2013 14:41

J56i76r54k33a 35D30v40o43ř34á27k 4245610223268

"Začalo" se dít už před více lety. Doteď nejpohodlnější vagóny (Bmz, Apmz) začaly ČD nakupovat v roce 1999. A po miliardách ročně už ČD investují také pár let. Ovšem teď se už procento nových vlaků zvýšilo natolik, že ji jich dříve či později na dráze všimne na vlastní zadek z cestujících už kdekdo.

+3/0
16.1.2013 22:56

L33u34m56í47r 93V21i85t29h59a 2147177306812

Tou 830 myslíte M152? To si děláte legraci?

Já vím, že je v módě nadávak na Regionovy, možná ani nejsou příliš povedené, to nedokážu posoudit, ale řadit je pod staré orchestriony, to může člověk, který je zná z časáku, ne z praxe. Nás, kteří tím cestujeme, by takový nesmysl ani nenapadl.

Howgh,

+2/0
16.1.2013 13:53

M13i15l31o61š 48S54a98l40o26š71e42k 7984333521583

U Regionovy se změnila akorát skříň+vybavení,pojezd je stejný jako u bývalého M152.Takže to drncá stejně ale vnitřek je daleko pohodlnější ;-)

+1/0
16.1.2013 17:20

V98l46a86d61i67m22í62r 36F21i34b93i22g75e62r 5644671141744

V Regionově jsem jel jen 1 a je to děs. Vnitřek je super, pohodlný a pěkný ale když to jede tak hluk a cítíte každou nerovnost, navíc to nemá klimatizaci takže v létě peklo. Kdyby to bylo odhlučněné, trochu lepší tlumiče a klimu tak by to bylo něco takhle je to jen starý motorák s novou kastlí. Ale City Elephant je docela fajn jel jsem kousek ale pohodlný a tichý.

0/0
16.1.2013 19:03

P26e32t22r 52D23v19o40ř59á76k 9774347262310

To je pěkné, ale já jsem jezdil výhradně rychlíkovými spoji. Po několika letech jsem si opět vyzkoušel cestování vlakem a žádná změna. Je vůbec reálné, abych se v budoucnu v rychlíkových spojích připojil s notebookem k zásuvce? Nekomfort se dá překousnout, pokud cesta netrvá dlouho. Bohužel se cesta po kolejích vleče a jednokolejná trať čas taky nezkrátí.

+3/0
16.1.2013 13:21

M31i78r85o94s16l55a18v 83H94r51u46š18k97a 1210435733465

Časem snad ano :) Nákup Railjetů by měl umožnit přesun vozů, které se dnes používají na vlacích kategorie EC a IC, i na rychlíky.

+1/0
16.1.2013 13:37

M14i95r78e44k 64Z48á82v81o23d74n19ý 7532137320758

Bohužel těch rychlíků bude minimálně 30x více, než uvolněné vozy dokáží pobrat :/

0/0
16.1.2013 21:37
Foto

J43i55ř68í 95K54r40á85k81o18r68a 9699233

Tak teď ještě zrušit dotace, definitivně odloučit ČD a SŽDC a zrušit jakékoliv dotace do železnice. Konkurence udělá zbytek.

Časem ten moloch ČD přenechá část tras konkurenci, zahodí staré vraky a snad se potom nebudeme konečně muset za tu železnici stydět.

+2/−19
16.1.2013 12:53

J37o57s71e71f 31K61o65p44e59c78k26y 9354982515

Zrusenim dotaci verejne doprave o verejnou dopravu prijdete a to neni ekonomicky prozirave rozhodnuti ;-)

+20/−2
16.1.2013 12:57
Foto

J40i67ř71í 35K69r29á41k91o15r75a 9459103

No, teď mi u vašeho komentáře chybí taková zásadní věc. Jak to jen bylo...

Jo, už vím. Argument!

+1/−11
16.1.2013 13:00

J27o76s17e50f 48K57o82p40e24c22k10y 9464612815

jaky argument presne potrebujete? ;-) pokud nebudete dotovat verejnou dopravu, ta zanikne, neb si na sebe nevydela. Pokud zanikne verejna doprava, tak se cca 50% obyvatel vyspelych statu sveta navic bude muset nejak dostat do skol a zamestnani... dusledky si snadno domyslite ;-)

+8/−1
16.1.2013 13:05
Foto

J40i11ř24í 77K21r18á26k37o15r86a 9409773

Hm, co třeba nějaká fakta, kterými byste svůj názor podepřel?

+1/−9
16.1.2013 13:13

J10o96s86e67f 37K40o78p25e84c29k44y 9414112185

Jaka fakta potrebujete? najdete si treba trzby CD nebo MHP Praha a pomer k nakladum. Pak vam bude jasne, ze bez dotaci zadna verejna doprava nefunguje... ;-)

+10/−2
16.1.2013 13:18
Foto

J83i59ř92í 56K37r57á23k69o82r79a 9209743

Ovšem, já zapomněl. Monopolní dopravce, dotovaný z větší části ze státního... bez něj by to nešlo. A ty extrémně vysoké náklady vůbec s těmi dotacemi nesouvisí, stejně jako korupce.

Kdyby nebyla doprava dotována a regulována, nebyl by na tom trhu monopol, náklady by byly výrazně nižší tím pádem i ceny. To jsou jednoduchá ekonomická pravidla.

Po zveřejnění nákladů ČD vyšlo najevo, že nejdražší jízdenka vyšla na 250 korun přímou platbou a 3000 na dotacích. A že vzhledem k počtu cestujících by vyšlo najevo, kdyby ti lidé místo vlakem jezdili taxíkem.

ČD i MHD jsou černou dírou na peníze právě proto, že do nich stát ty peníze leje a ty příjmy jim garantuje.

0/−12
16.1.2013 13:27

J73o31s32e16f 68K90o22p42e69c51k61y 9234242225

Zadny monopolni dopravce u nas neni ani na zeleznici ani na silnici, takze vasemu veselemu blaboleni nerozumim... Je uplne jedno jake si vemete dopravce verejne dopravy v IDS a jestli v CR nebo v Nemecku nebo v USA nebo kdekoliv jinde ve vyspelem svete...  kdyby nebyla verejna doprava dotovana, tak zanikne, je to jednoducha matematika, kterou si spocita na rozdli trzeb a nakladu i 10ti lete dite ;-)

+9/−1
16.1.2013 13:34
Foto

J77i33ř50í 60K85r38á57k76o76r24a 9299303

Na železnici teprve nedávno vstoupila konkurence v podobě Jančury, a to jen na asi jedné trase. Klacky, které mu házel a stále háže Žaluda a stát pod nohy, zví stoletých dubů. Stále se zdaleka o reálné konkurenci nedá hovořit, prozatím se vše děje v rovině handrkování o dotace. Konečně Jančura dotlačil ČD ke zveřejnění nákladů a je vidět, jak velkou černou dírou dráhy jsou.

ČD jsou stále personálně a mejetkově propojeny se SŽDC a pokud jde o dojení státu, táhnou za jeden provaz.

V MHD Praha žádná reálná konkurence neexistuje. Existuje konkurence pouze v měziměstské autobusové dopravě, kde se jasně ukázalo, jak velkým přínosem je. Jízdenky se zlevnily, komfort se zlepšil, a to všude, kde se nějaká výraznější konkurence objevila.

TO je jednoduchá matematika, resp. ekonomická matematika. Ne ty vaše dojmy a touhy.

Kdyby nebyla veřejná doprava dotována, tak nezanikne ani náhodou. Naopak, náklady se sníží a doprava se zlepší. A smajlík vaší argumentaci nepomůže. To chce spíš fakta a trochu ekonomických znalostí.

0/−8
16.1.2013 13:43

J36o46s30e72f 49K72o96p53e60c68k49y 9214972215

Kdybyste se kdy obtezoval nakouknout do tratovych radu SZDC, zjistil byste, jak jste hloupy. V jedne vete napisete, ze konkurence v MHD Praha je i neni... Kdyby nebyla verejna doprava dotovana tak zanikne, protoze nebude mit dostatek na prijmove strance ;-)Vase ekonomicke znalosti necham bez komentare, ale verim, ze jeste napisete nekolik stejne absurdnich blabolu, jako doposud. Zatim se Vami bavim skvele ;-)

+6/−1
16.1.2013 13:50
Foto

J35i42ř27í 70K27r32á15k74o44r98a 9579153

Nikde jsem nenapsal, že v MHD Praha konkurence je i není, to jste si asi špatně přečetl.

Příjmová složka je subjektivní, ale nic neříká o té nákladové. Dotovaný subjekt má vždy vyšší náklady než ten nedotovaný, a to z jednoho prostého důvodu - nemá potřebu náklady optimalizovat. To je prostě fakt. Možná se bavíte, ale to nic nemění na skutečnosti, že to, co uvádíte, jsou jen vaše dojmy, které nemají reálný základ.

Tady máte něco k tomu, jak to dlouhodobě vede ČD a SŽDC, človíčku. Čtěte a vzdělávejte se.

http://www.ekonomiedopravy.cz/publikovane-clanky/financni-analyzy/zadluzeni-cd-szdc

http://www.mediafax.cz/domaci/3994853-SZDC-a-Ceske-drahy-chystaji-dohodu-o-prevodu-pozemku-pod-kolejemi

0/−5
16.1.2013 13:58

J55o68s23e87f 91K73o38p90e75c92k22y 9434152415

Dotovany subjekt nema vzdy vyssi naklady nez ten nedotovany, protoze ma potrebu optimalizovat. kdyby je neoptimalizoval, nemel by sanci u pristich VR na linky v ramci IDS... Takze zase vse spatne... jeste neco mate k tematu? ;-)

+6/−1
16.1.2013 14:04
Foto

J49i73ř48í 80K79r89á91k45o27r59a 9649503

Dotovaný subjekt má vždy vyšší náklady. Neexistuje dotovaný subjekt, který by měl nižší náklady než srovnatelný nedotovaný na volném trhu. Obzvláště když má ten dotovaný subjekt garantovaný monopol.

Alespoň si něco z té ekonomie přečtěte, probůh.

0/−7
16.1.2013 14:07

J80o11s58e19f 23K25o97p15e73c49k48y 9154982365

Tezko rict, kde neustale berete ten vas legracni monopol... Zadny monopol v doprave nikdo v CR nema... Dotovany subjekt samozrejme zadne vyssi naklady nema a porovnavat ho s nedotovanymi v ramci IDS ani nejde, neb jsou dotovani vsichni ;-) vam by precteni cehokoliv z ekonomie evidentne nepomohlo, chyba bude nekde jinde ;-)

+5/0
16.1.2013 14:23
Foto

J32i15ř47í 95K50r50á77k14o88r98a 9429933

"Zadny monopol v doprave nikdo v CR nema"

Tak to asi žijete v jiné ČR než já, anebo (a to mi přijde pravděpodobnější) prostě nevíte, co pojem monopol znamená. A to jsou právě ty ekonomické základy, které vám chybí. Stejné je to s tím chápáním dotací.

Aspoň že ty smajlíky umíte, i když nevím, k čemu vám to je.

0/−5
16.1.2013 14:27

J34o18s33e74f 78K31o52p73e24c73k50y 9934902625

Ano, je prosty fakt, ze monopol v doprave v CR nikdo nema. Ale nepredpokladam, ze vas tato informace jakkoliv poznamena. ale pocist si zkusit muzete ;-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol

+4/0
16.1.2013 14:32
Foto

J34i90ř26í 51K68r74á41k41o84r91a 9199943

Marně přemýšlím, kdo ještě provozuje veřejnou dopravu v Praze kromě a.s. Dopravní podnik hl. m. Prahy.

0/−4
16.1.2013 14:35

J53o27s54e40f 59K80o14p34e25c64k20y 9484402245

Je to tak 5-6 dalsich firem minimalne. Namatkou treba Veolia transport. Ale to je zcela irelevantni, protoze jste touto otazkou jen dokazal, ze te definici vubec nerozumite ;-)

+5/0
16.1.2013 14:39
Foto

J39i30ř14í 78K40r33á32k10o55r85a 9519643

A kolik procent trhu taková Veolia v Praze má? A skutečně může provozovat služby podle pravidel volného trhu?

Ne ne, jediný, kdo ukázal, že neví, která bije, jste vy. Měl jste si ten odkaz na Wiki přečíst lépe.

0/−4
16.1.2013 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.