Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SŽDC chybovala s ceníkem, nákladním dopravcům vrátí desítky milionů

Zdražení poplatku za použití tuzemských kolejí, o kterém loni rozhodla Správa železniční dopravní cesty, neplatí. Správa železnic vrátí nákladním dopravcům několik desítek milionů korun, které vybrala navíc podle neplatného ceníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45o57s27e97f 70Š19e15m68e15l33í41k 7409741640407

Áááá safra. Tak to zase nevyšlo, co? To je ale mrzuté.

+1/0
18.1.2013 15:07

J32a86n 55N74e77š22p72o95r 4476238346672

Vskutku hodnotný příspěvek, co tím chtěl literát říci?

0/0
18.1.2013 16:30

T32o25m28á51š 34H42á81t18l41e 7299185754131

k čemu tam je správní rada , plná bývalých senátorů , politikú na příč pol.spektra ! za co berou královské odměny ! zažalovat zanedbání povinnosti při správě cizího majetku !

+1/0
18.1.2013 14:27

V92l39a84d40i80m66í45r 16F62i44b17i50g87e57r 5604721601784

Objíždějí nás, ale nebude to jen kvůli poplatkům, taky kvůli tomu že tu jsou přetížené tratě a každý týden nějaká výluka na hlavní trati, taky stačí malý problém a hned všechno stojí. Kolem to je sice třeba 2x delší ale rychlost dopravy je vyšší. Tady místo aby konečně dodělali tranzitní koridory alespoň na těch 160 tak si tu zadávají studie na výstavbu:-/

+1/0
18.1.2013 12:11

V83i45k51t81o53r 85N81á17r96o92ž55n98ý 3129782798

Nákladní vlaky v okolních zemích nejezdí rychleji než 120 km/h a tato rychlost je dosažitelná i u nás.

Jinak s těmi přetíženými tratěmi souhlas. Stát si platí mraky vlaků osobní přepravy , které jezdí prázdné a zacpávají kapacitu tratí pro nákladní dopravce

+4/−1
18.1.2013 12:16

R71a84d82i87m 65P65o56l87á60š69e79k 9206103459849

Nebo povolil soukromým dopravcům zacpat tratě spoustou "vláčků" s třemi vagóny a mizernou kapacitou , omezenou ještě povinnými místenkami, zatímco dlouhé původní vlaky s 5 - 10 násobnou kapacitou cestujících zrušil. Viz trať Ostrava Praha

+2/−2
18.1.2013 15:43

J30o45s80e50f 33T39r61ö20g84l 8979572736686

Vyjma hlavního tahu Praha-Pardubice-Ostrava překáží nákladní dopravě spíše příměstské osobní vlaky. A ty plní okolo velkých měst nezastupitelnou dopravní úlohu. Třeba trasa Praha-Beroun je ve špičce prakticky neprůjezdná, osobáky po 10-15 minutách, kdyby to trať umožňovala, jezdily by ještě častěji. Cestujících je hafo.

Problém je i v tom, že Praha a STředočeský kraj má nějakou koncepci příměstské dopravy, kterou už řadu let postupně naplňuje a v jejím duchu připomínkuje např. i dopravní tavby na železnici. Nákladní dopravci nic takového nedělali a podle toho ty stavby dopadly. V okolí srovnatelných měst s Prahou se staví běžně nezávislé příměstské tratě popř. se současné modernizují rovnou na čtyřkolejné (pro ilustraci není třeba jezdit daleko, stačí do Drážďan a za Pirnou koukat z okna vlaku), odstraňují se úzká hrdla atd. U nás je pořád největším "pokrokem" tříkolejka z LIbně do Poříčan, která už je taky na hranici kapacity.

Souhalsím s tím, že současný přístup "Open Access" pro dopravce jezdící bez dotací by také potřeboval nějakou regulaci. Zejména je problém v tom, že přednostně se uděluje kapacita rychlejším vlakům, což může úspěšně likvidovat pravidelnou dopravu (příměstskou i dálkovou). A nejde jen o osobáky, které po trase postávají čekáním na předjetí rychlíkem. Ilustrativní příklad jsou třeba páteční Pendolina ve 14:29 a 16:29, z Prahy, která vytloukají pravidelnou celotýdenní trasu pro LeoExpres (je pomalejší, takže Pendolino má přednost). Kapacitě také nepřidá, že dopravci mají jinak rychlé vlaky (nevyužívá se možností tratě jezdit až 160 km/h - viz "pomalý" RegioJet nebo "šnečí" rychlíky v podání ČD). V Itálii např. za "pomalý" vlak vybírají vyšší poplatek.

Souhrnně řečeno koncepce koridorů byla v univerzální trati pro rychlou dálkovou dopravu, příměstskou dopravu a nákladní dopravu. Tyto tři funkce je třeba udržet, nemůže jedna profitovat na úkor druhé. Koncepce byla asi chybná, ale nic lepšího nemáme a je třeba dopravu trochu srovnat.

0/0
18.1.2013 22:11

V52l59a63d41i37m70í25r 71F76i84b93i22g37e56r 5894221731754

Většina jich prázdných nejezdí a kde jezdí méně lidí tam zas nákladní vlaky moc nejezdí jsou to vedlejší trati. Kdyby se jezdilo s nákladem v noci tak by to ohlo kapacitu uvolnit v noci osobní doprava skoro nejezdí jen mezinárodní spoje a do cca 4 se nové vlaky moc nevypravují.

0/−1
18.1.2013 19:49

V80i70k22t71o20r 28N61á55r49o20ž74n97ý 3889172918

Vlak na hlavní trati , kde cestuje 100 cestujících pokládám za prázdný...a takových vlaků tam je 90%.

I u toho nákladu potřebujete nějakou rychlost , to že bude přes den stát a pojede přes noc...tak to mohlo fungovat dříve , ale dnes určitě ne,

0/0
18.1.2013 20:02

J86o45s11e16f 47L81e39b30d23u52š59k85a 4382943813705

Takže dopravci dostanou desítky milionů. A co jejich zákazníci, kteří to zaplatili v ceně přepravy?

+1/−1
18.1.2013 11:21

J96a21k31u76b 12Š55a80f48a44n79d81a 7305157951781

Tak to ať si vyřídí zákazník s dopravcem, ne?

+2/0
18.1.2013 11:26

K94a86r29e49l 21N87a16s35t92o51u50p98i29l 3590421330591

zákazníci platí poplatky za koleje? to snad nee.. zákazník se snad dohodne na ceně přepravy, nebo snad myslíš že mají ve smlouvě rozdělenou cenu na poplatky, marži, plat sekretářky atd? ;-D;-D;-D

+3/0
18.1.2013 11:54

V67i48k77t86o67r 40N88á41r64o61ž70n67ý 3989192258

Kdyby nastal pravý opak... došlo k mírnému zdražení energií , případně dalších vstupů , také by to dopravci nepožadovali ihned zaplatit od svých zákazníků,

+2/0
18.1.2013 12:21

J26a72n 64N97e18š55p69o82r 4906848376352

Pane, vy jste dobrý mimoň... To je jako by vrátili nějaké milióny za mýtné pro kamiony, které třeba vozí zboží do supermarketů, taky byste letěl do Tesca s účtenkama, a požadoval okamžitou slevu, když se jim přece snížily náklady?

+1/0
18.1.2013 16:26

J61o55s60e88f 12L55e32b62d65u28š91k37a 4562403183565

Mám dojem, že jste mimoň vy. Je to státní organizace mající monopol, která stanovila vysoké ceny a je to zase státní organizace, která je dostane zpět a vykáže ve svém zisku. A zaplatil jste to vy v cenách toho, co jste nakoupil a co se přepravujee po železnici. Jedná se vlastně o šikovně provedenou dotaci na straně jedné a na straně druhé nahrání peněz za kamionovou přepravu. Protože kdyby ta železniční nebyla tak drahá, šlo by více nákladů po železnici a Kapsch by o to vybral méně na mýtném. A vy by jste platil méně v cenách zboží. Ono totiž nic nemá jen jednu stranu.

0/−1
18.1.2013 17:13

A36l45e67x92a41n35d82r 55K94o43s25t13k96a 5659866129396

Klesnou poplatky nákladní dopravě, která je jediná zisková. Proč ne. Stoupnou za osobní. Výborně, ČD stejně neplatí nic, protože jejich "platby" se jen protočí skrz státní kasu a vrátí se ve formě dotací zpět ČD. Proč nepodojit Lea, Jančuru a případné další dopravce? Opravdu inteligentní.

+1/−4
18.1.2013 11:00

J15o36s84e13f 72L67e21b76d55u58š97k80a 4372513763475

Patří jim to. Co si dovolují lézt na koleje, na které smí jen pravověrní železničáři. Však my si na ně už něco najdem, aby co nejdříve vypadli.

+1/−2
18.1.2013 11:23

J22a55k54u26b 43Š92a36f72a15n92d67a 7405287641981

Tyto "dotace" (protože to dotace nejsou) dostávají i jiní soukromí dopravci.

+4/0
18.1.2013 11:27

K41a88r96e51l 13N33a53s63t76o56u26p85i75l 3840731670911

no tvůj příspěvek opravdu inteligentní není..pleteš si dotace s platbou za objednanou službu (které dostává i např Jančura)... radši by ses měl věnovat oblasti, o který máš alespoň částečný informace a znalosti a ne jen to co jsi pochopil ze zpráv na Nově...

+2/0
18.1.2013 11:58

J47o65s83e20f 41L84e94b21d10u21š97k78a 4102793573905

Pokud někdo dostává od státu a kraje peníze za nějakou službu, kterou obyvatelé stejně platí, je to dotace. To by si kraje mohly objednávat hokejové a fotbalové zápasy, divadelní představení a promítání filmů s tím, že na jednu vstupenku dají x a lidé si doplatí y a bude to služba? Stát má ponechat občanům jejich peníza a dopravci jim mají nabízet služby za ceny nepokřivené dotacemi. A buď s nimi někdo pojede, nebo ne. Prodělek i výdělek bude dopravce a občan si bude moci vybrat, případně se rozhodnout pro jiný druh dopravy, třeba individuální.

0/−1
18.1.2013 17:20

J58o65s90e39f 10T73r23ö68g91l 8779682266176

Zrona u kultury to tak běžně funguje, většina divadel se ze vstupného neuživí, mnohá kina taky ne. Pokud stát, kraj nebo obec něco dotuje, dělá to proto, že to z nějakého důvodu považuje za užitečné, např. proto, aby bylo v obci méně aut (za plné ceny by MHD nikdo nejezdil).

0/0
18.1.2013 21:47

V59i87k40t35o75r 92N62á79r88o10ž14n12ý 3399122218

V celé Evropě je struktura poplatků taková , že osobní a nákladní vlaky platí stejně. (vlkm+hrtkm). Pouze u nás platí nákladní vlaky více než osobní. Tak si to stát vytvořil , aby nákladní doprava dotovala osobní dopravu a  aby tudíž stát dotoval osobní dopravu pokud možno co nejmenší částkou.  Výsledek je ten , že nákladní dopravci takřka umírají a že přepravovat zboží po železnici je hodně drahá záležitost. Hlavně , že všichni politici kvákají , jak se jim nelíbí kamiony na silnicích

+5/0
18.1.2013 12:14

L55u84d76ě76k 68J94e26l28í82n38e90k 5737517259270

Jen aby ty ceny nákladní železniční dopravy nebyly drženy vysoko záměrně na popud lobby nákladní automobilové dopravy a lobby "údržbářů" dálniční sítě.

+2/0
18.1.2013 14:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.