Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráha do Kladna dostala ekologická razítka a nový termín stavby

Správa železniční dopravní cesty chce ještě letos nebo v příštím roce zahájit výstavbu rychlodráhy mezi Kladnem a pražským Veleslavínem. Ano, něco podobného se říkalo už v listopadu 2011. Teď ovšem úsek po osmi letech prošel posouzením o vlivu stavby na životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97i42r75o45s36l18a84v 27Z97i79k66m92u84n49d 7179723554403

ad Radek Janata : kolem roku 1995 jsem měl na jeden víkend k posouzení v rukou studii SUDOPu Praha, velmi precizně propracovanou, byla tam některá provozně slabá místa, jejichž závada by znamenala kolaps celého systému, ale to je v rámci studie celkem zanedbatelné.

Za ostudnou dopravní politiku může především tehdejší ODS, jejíž pražskojedničkoví představitelé hodlali zlividovat Masarykovo nádraží, aby se mohli zmocnit finančně lukrativních pozemků, buď úplnou likvidací, resp. infantilními nápady odsunu cca o 1 km východním směrem - bez bezprostřední možnosti návaznosti na tramvajovou MHD - i k metru by to bylo ai 0,5 km, resp. zahloubením do země - kolejiště asi tak 8 metrů ve srovnání se stávající úrovní ...

Přitom ta Masaryčka předpokládá dobudování zhruba tří kolejí pro "letištní dráhu" v prostoru za dnešní 7. kolejí (čtvrté nástupiště) = koleje 8,9,10. Vlaky na letiště měly jezdit každých 10 minut, na Kladno by se jezdilo po 20 minutách (jeden vlak na letiště, další na Kladno), špičkově možná po 10 minutách na Kladno.

Upřímně řečeno, nejrychlejším a nejlevnějším řešením kapacitní dopravní obsluhy letiště by byla tramvajová trať s průjezdnou konečnou obsluhovaná dvěma linkami. Jedna by jezdila přes sídliště Dědina, druhá "rovně". I pro rychlé spojení Kladna s Prahou by byla nejlepší tramvajová "rychlodráha", podobná tramvajové "rychlodráze" v Košicích, kde se trojitými soupravami T3 dopravně obsluhovaly někdejší VSŽ Košice, později US Steel.

Tramvaje by mohly končit na obratišti Červený vrch, v termiálu Veleslavín by se přestupovalo na METRO.

Je škoda, že se nikde v souvislosti s prodloužením METRA A a terminálu Veleslavín neřeší otázku přestupu "železnice > metro" na Veleslavíně ... možná se řeší, ale mediálně se to nepersentovalo, resp. stavební uspořádání stanice Metra Veleslavín na nic takového neukazuje ...

0/0
27.1.2013 16:04

L85a36d84a 81N59o60v39a33k 4302433137

rád bych se zeptal... Co v Kladně...?8-o

0/0
22.1.2013 21:31

R73a52d17e15k 89J56a34n32a32t70a 9495916864202

Kladno je největší středočeské město (má 70000 obyvatel). Z nich denně dojiždí do Prahy za prací 8000 lidí (což je vůbec nejsilnější relace denní dojížďky v ČR).

Proto je ostudou dopravní politiky ČR, že tam dosud nevede pořádná železniční trať, přičemž do mnoha méně významných měst v okolí Prahy vede.

+4/0
22.1.2013 22:19
Foto

P91a91v52e26l 14W64e55r48n28e53r 7869263264812

119 je kulturni pamatka ;-)

+4/0
21.1.2013 22:01

R25a15d13o87s50l23a34v 36K58l86a94u92d82a 5504328684452

Proč? Úplně nové autobusy, navíc kloubové, často nízkopodlažní, které jsou u metra za 20 minut.

+1/−2
21.1.2013 22:09
Foto

P44a96v70e67l 68W86e16r25n78e57r 7359343634282

Vsak ja nebrojim proti, naopak .. prvni romantika v Sarce, prvni cesty na letiste, prvni pokuta od revizora ... vse spojeno se 119

+1/0
21.1.2013 22:14

T72o39m51á17š 27H67r61d51ý 9738850649421

U metra jsou za 25 minut když to dobře jede, někdy až za 35min. Sedačky jsou špinavé, podvozky prorezlé - ale jinak jsou to nové kloubové autobusy (asi 6 let staré). Zejména v sobotu odpoledne a večer jsou díky skvělým intervalům narvané - je to hezká vizitka Prahy pro návštěvníky (to už je záležitost ROPIDu) celkem nedůstojné cestování.  ;-O

0/0
31.5.2013 12:08

M65i30r21o81s14l25a59v 17G52r28o54s23s55m28a95n72n 8702659984

Bylo by krásné, kdyby se tento projekt konečně realizoval.

+9/0
21.1.2013 21:26

D12a94v68i31d 62Š40a43f15r11á83n91e33k 5847134357313

Bylo by krásné, kdyby se realizoval na normální rychlosti.

0/0
21.1.2013 21:43

R84a13d96o52s19l74a55v 74K54l83a37u60d98a 5704888794172

Na jaké normální rychlosti? 8-o

0/0
21.1.2013 21:56

J85i62r46k95a 98D58v50o70ř20á57k 4325590943698

K městu velikosti Kladna je normální rychlost spíš 160 km/h.

+1/0
21.1.2013 22:05

R20a29d96o20s68l72a22v 89K36l48a93u76d77a 5124818164402

Nejde o velikost, ale o vzdálenost.

0/0
21.1.2013 22:08

J94i22r25k98a 49D87v34o85ř53á55k 4815980263328

Vzdálenost také odpovídá.

0/0
21.1.2013 22:08

R24a58d24o26s40l12a59v 29K16l93a95u35d97a 5124318794482

Jistě. 30 km, z toho polovina v Praze.

0/0
21.1.2013 22:14

J87i14r27k37a 47D78v70o70ř40á71k 4345240273408

Na tom je něco špatně? 200 by smysl nemělo. 120 km/h to je tak na zastávky po 5 kilometrech.

0/0
21.1.2013 22:30

J89i20r26k78a 27D62v84o50ř13á79k 4745150303128

Však ho nikdo nechce realizovat na rychlosti nenormální. Nějakých 120-145 km/h je pro vlak jako nic.

0/0
21.1.2013 22:03

T24o89m31á63š 73K17u92č93e97r94a 1759794533558

Rychlodráha Praha-Kladno se slibuje už od revoluce. Kdoví, co za tím zdržením je, fakt je ovšem ten, že se jedná o spolehlivě nejvíc zničenou trať z Prahy do okolí. Můj soukromý tip je, že si na Kladně tak ještě 10-15 let počkají a pak se konečně svezou.V

+3/−1
21.1.2013 21:12

R10a39d35e14k 88J63a15n25a81t33a 9145276624462

Za zdržením stojí pražští politici, hlavně ODS Prahy 6, která si démonizací rekostrukce tratě pod heslem "chceme metro, ne rychlodráhu" přiživovala volební preference.

+7/0
21.1.2013 21:14

J10i47r61k42a 57D67v56o49ř49á69k 4505190473958

Přesně tak. A při praktickém provedení přišla ještě s dalším trikem: Striktně vyžadovat zakopání pod zem do tunelů = nerealizovatelné prodražení (tunel stojí třeba desetinásobek). Praha 7 se od nich leccos přiučila.

+2/0
21.1.2013 22:08

P21e30t12r 47N19e38c50h73a54n69i25c66k96ý 7973186978590

Pro začátek bych začal odbočkou na letiště. Zprovoznit alespoň jednu kolej a provizorní konečnou ať tam můžou vlaky jezdit co nejdřív. Když to přeženu, tak i regionova jedoucí 60-80km/h by byla pro cestu z letiště do centra mnohaprocentní nárůst komfortu oproti dnešku. Pak už pujde přidat kolej, zrychlit atd...

+8/0
21.1.2013 20:41

R55a53d56e93k 60J42a43n31a85t98a 9595896654632

A kudy by to vedlo? Jakákoliv trať až na letiště, mezi těma všema budovama, nebo spíš tunelem pod nima, včetně nové stanice, bude dražší než zdvoukolejnění existující trati na volném poli. A protože nejsou prachy (jako všude), tak se začíná tímto.

+1/−1
21.1.2013 21:12

P78e26t19r 13N60e30c65h18a34n94i36c91k91ý 7263906708570

Ale s variantou přes letiště se počítá, tak by bylo dobré její kousek udělat už teď a aspoň nějak ho napojit...

0/0
21.1.2013 21:21

R41a51d19e93k 65J89a12n59a87t68a 9255326394902

Ano, je v plánu. 1 etapa je letiště coby koncová stanice, 2. etapa coby průjzední, vlaky by mohly pokračovat na Kladno. Jenže i ta 1. etapa by byla dost drahá.

0/0
21.1.2013 21:26

J83i87r16k46a 50D86v94o57ř76á93k 4475290603668

To je časově spíš tak 3. a 4. etapa.

0/0
21.1.2013 22:11
Foto

J67a50k26u40b 24M51a28l47o55v68a23n35ý 3175527715615

podle zveřejněné mapky jsou letišti nejbližší zastávky Hostivice a Jeneč - vždy v prodloužení startovací dráhy. že by cestující měli naskakovat až za letu? Jinde stanice není - myslel jsem, že jednou z priorit rychlodráhy mělo být pohodlné spojení letiště s centrem, žádné autobusy nebo předražené taxi. tak proč není nic na letišti???

+2/0
22.1.2013 15:11

R49a84d94e13k 52J14a84n79a49t82a 9615826734252

Napojení letiště je v další etapě:

http://www.trolejbusyvpraze.net/Mapy/zeleznice_kladno_2.JPG

Etapou na Kladno se začíná proto, že je

- levnější

- jednodušší a rychlejší na přípravu i stavbu

- zhruba stejně potřebná

0/0
22.1.2013 22:25

M56i46r38o44s90l47a51v 84Z17i86k72m45u42n46d 7329243794513

Jan Jelínek - Ze Zlíčína nemusí vést metro na Letiště, stačí, když se ze stanice Praha Zličín na letiště v Ruzyni postaví železniční trať a celý "pražský semmering" se elektrifikuje, včetně oživení výhyben Žvahov a Stodůlky, eventuálně zdvojkolejnění některých úseků.

Cesta z Letiště na hlavní nádraží přes Smíchov bude časově výhodnější než cesta z Letiště na Masarykovo nádraží a pěší přesun na HLN. Vlaky mohou jezdit "dokola" z Masarykova nádraží přes Letiště a Smíchov na HLN a dále směrem do Milovic...

Podle jednoho z projektů by se trať v oblsti Výstaviště (nová zastávka) zakousla do země a v podobě tunelové trasy vylezla na povrch v oblasti Veleslavína. Tedy poněkud delší tunelová trasa než v případě "nového spojení".  Dejvickénádraží by bylo také pod zemí.

Pojem "rychlodráha" je pochopitelně logický nesmysl, vychází z rakouského [vídeňského] označení S-Bahn = schnellbahn a tudíž v překladu (rychlá dráha > rychlodráha).

viz :

www.schnellbahn-wien.at www.wien-konkret.at/verkehr/schnellbahn/

+5/0
21.1.2013 20:05

J85o24s53e62f 34K57o24p63e64c45k89y 9414882445

A proc by se mela stavet zeleznicni trat ze Zlicina, kdyz uz jedna zeleznicni trat okolo Letiste vede ted? A proc srovnavate cestu z Letiste zrovna na Hlavni nadrazi? To bude cilova destinace vyrazne mensiny vsech cestujicich...

+2/0
21.1.2013 20:12

D73a40v22i76d 95Š71a61f34r20á64n76e17k 5407174707473

Perfektní rozbor, akorát ten termím Stadtschnellbahn pochází z Berlína roku 1930.

http://en.wikipedia.org/wiki/S-Bahn

+4/0
21.1.2013 20:22

J56a34n 12J20e96l58í71n93e21k 8803295362816

Myslím, že frekventovaný provoz přes zastávku Praha-Zličín by asi kvůli husté zástavbě neprošel. Trasa podél semmeringu mi přijde dost zastavěná. Jinak je to zajímavý nápad. Z Praha-Zličín jste na Kladně za 30 minut včetně přestupu v Hostivici.

+1/0
21.1.2013 20:23

B15e94d75ř96i38c70h 11K34u55d27r18n89a 1608148882840

Praha-Zličín SŽDC není ta samá lokalita jako Praha-Zličín Metro B. Je tam rozdíl cca 1,2 km vzdušnou čarou.

+1/0
21.1.2013 20:31

J26a26n 17J92e26l87í64n38e78k 8463245672276

Já vím, ten člověk mluví o Praha-Zličín, což je železniční zastávka a já také. Ale pražský semmering je teď obsluhován převážně motoráky a zastávka Praha. Zličín leží v těsné blízkosti Sídliště Řepy a celý pražský semmering vede zastavěnou oblastí, navíc je jednokolejný a například Na Cibulce je hustá zástavba a z druhé strany jsou zahrádkářské kolonie, takže by tam taky možná byl problém :/

+4/0
21.1.2013 20:35

B64e25d51ř34i51c14h 68K10u19d12r45n68a 1228118162930

Podle jízdního řádu je Praha-Smíchov - Hostivice 19 km. Praha-M.nádraží - Hostivice 17 km. To znamená, že by musel cestující jet na nádraží Smíchov (Asi výstup u Anděla) a tam sednout do vlaku. Pokud by vlak jel z Hl,.n. tak to bude delší trasa. Nic by se neušetřilo.

0/0
21.1.2013 20:58

P29e45t54r 82N18e94c63h22a43n64i26c40k46ý 7283906558430

Delší trasa o cca 4 minuty s tím, že to cestujícího vyhodí rovnou na hlavním nádraží. To není taková bída, ale moc modernizace bych od Semmeringu neočekával, tam už fakt místo není a nevim kolik by ta jedna kolej zvládla.

+1/0
21.1.2013 21:04

B16e90d12ř65i64c19h 98K29u83d16r24n70a 1338148862570

Já bych tedy raději ty 4 minuty věnoval tomu, že SŽDC a město Kladno se chytnou za nos a protáhnou zastávku až do zastávky Kladno Švermov. Zastávka Kladno-Švermov by obsloužila další lokalitu. Ale bohužel, v Kladně čekají na zázrak a nejdou všemu naproti. Nějak jsem od nich aktivitu nezaznamenal. Že by například vykoupilo město pozemky, připravilo přístupové cesty, ...

+1/0
21.1.2013 21:20

J44i58r11k69a 84D19v68o60ř39á89k 4855870383638

Jedna kolej toho mnoho nezvládne. Podívejte se na současný jízdní řád z Kladna přes Dejvice. Vymáčkli z té jednokolejky extrémní maximum.

+1/0
21.1.2013 22:32

P90e20t88r 35N15e19c14h37a63n35i54c62k33ý 7873496508200

Podívejte se na HK-PA, Brno - Nezamyslice, Ostrava-Frýdek,Ostrava-Opava, Liberec-Tanvald...jednokolejek na maximum je hodně. 30min ve špičce, hodinu mimo špičku by z toho snad vymáčknout šlo. Podle mě priorita je aspoň nějaký vlak na letiště.  I kdyby to jelo 35min. furt je to pokrok a pohodlí

0/0
22.1.2013 10:11

D60a38v81i11d 68Š88a84f57r96á31n50e36k 5747334217903

Mě přijdou ty prehistorické rychlosti z dob C&K docela překonané. Ať se to staví aspoň na 250 km/h, nebo jsou to prostě vyhozené prachy. Jako za tzv I. koridor, kdy už teď je jasné, že se ty peníze jenom prošustrovaly...

0/−9
21.1.2013 20:02

Z30u25z13a81n96a 97Č76e53k17a93l74o25v32á 4843800217875

Ano, 250km/h pro úsek 20km, a navíc uvnitř městské zástavby...;-D;-D

+9/0
21.1.2013 20:07

D79a34v58i55d 61Š31a31f13r77á18n87e62k 5107884127423

Tak pokud se k tomu postavíte takhle, tak je to vlastně úplně jedno, kolik tam ty vlaky jedou, ne?

+3/−1
21.1.2013 20:14

B71e13d72ř45i68c23h 62K61u38d93r73n24a 1698358222500

Převším by se vše muselo zahloubit, tak to by vzniklo paralelní metro.

+3/0
21.1.2013 20:20

D38a48v93i97d 62Š44a67f92r81á77n28e88k 5887894167143

V Německu je to celkem normální, že vlaky jedou na nádraží v zahloubeném úseku nebo rovnou pod zemí. Zejména pak nové projekty s tím počítají. Přitom se rozhodně nejedná o paralelní metro (U-Bahn)

+5/0
21.1.2013 20:25

B71e81d60ř80i18c75h 29K66u71d96r26n66a 1578168432520

No jo v Německu. Ale tady nejsou peníze na metro D  a bude se stavět paralelní dráha v Dejvicích. Význam by to mělo pokud by se vyrobil koridor Praha -Karlovy Vary.

+4/0
21.1.2013 20:40

D94a47v34i61d 94Š14a79f36r44á78n62e89k 5937724717483

Jde hlavně o to, že takovouhle stavbu nemůžete stavět na dnešní požadavky. Prostě to musí fachčit minimálně dalších sto let. Pokud na to nejsou prachy, tak je lepší počkat.

0/0
21.1.2013 21:01

J87i68r51k87a 73D40v42o62ř29á37k 4365650273118

Počkat je nesmysl, už se pěkných pár desítek let bytečně čekalo. Až se za 50 let někomu bude zdát ekonomické tam postavit třeba vactrain, ať si ho laskavě postaví, to není naše věc.

+1/0
21.1.2013 22:27

P45e74t44r 75N93e51c65h53a19n67i11c33k46ý 7383226388710

Na 20km je rozdíl mezi 250 a 120 asi 5minut cesty a to počítám bez zastavení a zpomalení. Reálně by části musely být zpomaleny kvůli zástavbě, pak zastavování na zastávkách a pak bychom byli rádi za navýšení tak o tři minuty.

+1/0
21.1.2013 20:58

J97a34n 77J78e87l64í54n77e64k 8143705422666

Chlape, tady je to nesmysl. Je potřeba vozidlo, které je schopno dobře akcelerovat a bude lehké, ale rozhodně ne jedoucí 250 km/hod. Docela by se hodila Leošova tramvaj.

+4/0
21.1.2013 20:25

D76a24v18i43d 43Š86a54f28r78á29n82e44k 5597824857503

Chlape, 250 dosáhne dnes kdeco. Asi ne repasy Vagónky Studénka, ale jinak je to technicky dosažitelné i S-Bahnu.

0/0
21.1.2013 21:42

J93i14r49k89a 64D38v40o49ř31á56k 4205880963398

Na vzdálenost o které mluvíme, úplně stačí moderní vláček, co jezdí jako příměsto nebo spěšňák. Tedy 160 km/h. Víc nemá smysl, když se podíváte, kde všude je zástavba, kde to musí být pomalejší. Na nějakých 250 zapomeňte, to je tady zbytečně drahé a spojovat tuto rychlost s S-Bahnem je krávovina jako tvrdit, že na svém kole také můžete "technicky" jet 120 km/h.

+2/0
21.1.2013 22:23

J46i93r20k52a 90D86v25o12ř93á35k 4825530283148

Ještě jednou jasně: Na 250 km/h v žádném případě nedosáhne kdeco, jen podstatně dražší vlaky a na těch zkroucených 30 km by to ani nešlo.

+3/0
21.1.2013 22:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.