Diskuze

Nové vlaky přitáhly na železnici více cestujících, pomohly i časté spoje

Nasazení nových souprav na českou železnici může výrazně zvýšit počty lidí, kteří namísto autem či autobusem zvolí cestu vlakem. Dokazují to první čísla z Libereckého kraje, kde už téměř polovinu spojů zajišťují nové, moderní jednotky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milí diskuteri :) liberecky kraj ma zeleznice tak klikate, ze nove vlaky nepomohou zrychlit :D nejdriv by museli modernizovat trate :) naposledy modernizovane v 50 letech a dodnes jen same zaplaty. Na problemovych castech zustaly drevene prazce. Predstavte si silnici z padesatych let dneska :D

0 0
možnosti

V posledních letech je pokrok na LB-Harrachov/Frýdlant/Hrádek znát dost markantně i na jízdních dobách. Na hrádecké trati i 100km/h rychlost. Na Frýdlant zrychlení a optimalizace řádů, na Harrachov neustálé opravy a výměny svršku, modernizace přejezdů a stavby nových zastávek. Překvapivě nejméně se sáhlo na rychlíkové tratě a na nich je zub času znát nejvíc právě v trasování a jízdních dobách na delší cesty. Paradoxně lokálky se mají na liberecku líp.

1 0
možnosti

A11l31a43n 61Ř82e93p19k64a

22. 1. 2013 13:56

Ani Jančuru tady nepotřebujeme... :-)

1 1
možnosti

Se špatnou kvalitou cestování jsou snad na tom nejhůře cestující v Ústeckém kraji, osobní vlaky na trati Děčín - Most. Až na jednu novou vlakovou soupravu jsou ostatní snad nejstarší vlakové soupravy v Čechách:  netěsnící okna, skřípající brzdy  jsou u některých souprav dost slyšet přes zavřená okna v každé zastávce, dveře u vagónů nejsou za jízdy zajištěné. A co nejhorší, to jsou WC. Horší se snad nikde jinde nevidí, snad už jen v Indii. Stačí jen otevřít dveře a udělá se Vám špatně, že je rychle zavřete, aniž by jste WC použili. Čerstvý zážitek má dcera. Cestovala včera tímto vlakem a potřebovala na WC. Když opouštěla onu otřesnou Rv ístnůstku, zjistila, že se mezi tím za jízdy otevřeli vstupní dveře od vagónu a na podlaze byl navátý mokrý sníh. Nemohla udělat ani krok, křečovitě se držela tyče a bála se, že uklouzne na mokré podlaze a vypadne za jízdy z vlaku. Přišla paní průvodčí a ještě jí vynadala, proč tam stojí.

0 0
možnosti

A62l98a78n 84Ř49e83p57k36a

22. 1. 2013 13:57

Most? Asi se bojí, že jisté etnikum by jim ty nové vlaky zničilo, tak tam radši posílají staré šroty. ;-D

3 0
možnosti

Trať Lbc-Rybniště: pro dopravce 1* , vlaky Siemens Desiro, hodinový (ve špičce 30-minutový) takt, vlaky čisté, obsluha příjemná a cena o víve jak 20% nižší než v dobách ČD R^

0 1
možnosti

My s in-kartou úplně tenhle názor nesdílíme, ale rozhodně je to lepší než šukafoní ropovody

1 0
možnosti

Vlak je dobré spojení, pokud to máte blízko na stanici a netaháte s sebou spoustu zavazadel.

0 0
možnosti

Souhlasím, do vlaku mi třicetilitrový soudek jako mitgepack nevezmou.

0 0
možnosti

Asi to bude jako jinde.

Pomohla si velká města a koncové stanice vlaku, zatímco menší města na trati a malé zastávky ztratily. Protože nové vlaky zastávky, kde nastupuje a vystupuje méně lidí než je rentabilní, ruší.

Tady na Ostravsku je to pro lidi bydlící dál od Ostravy dost průser.

0 2
možnosti

To není případ Liberecka, resp. jen v malém měřítku. Ona speciálně trať z Liberce na Harrachov je lokálka, která staví takřka na každém kilometru a zastávek tam v posledních letech naopak přibylo.

Sice se velmi výrazně omezilo zastavování mezi Libercem a Jabloncem, ale to má smysl, protože podél železnice vede tramvaj s kratším intervalem a výrazně vyšší hustotou zastávek, než má vlak.

Zastavování se omezilo i na některých dalších tratích, právě třeba mezi Libercem a Hrádkem, ale ono je logické, lidem z 10tisícového města spojení výrazně zrychlit a tím udělat atraktivní, byť na úkor řádově stovek lidí z vesnic podél trati, kde to hold už nestaví každou hodinu, ale jen vybrané spoje v přepravních špičkách.

3 0
možnosti

Jako obyvatel LK bych rád doplnil článek. RS-1 jsou proti tomu co tu jezdilo výrazný skok. Zrychlení je proti šukafonu někde jinde, navíc je stabilnější, má zásuvky a hodně prostoru k stání a na kola/lyže. A hlavně vyjedou hravě do Harrachova a rychleji než ostatní. Pokud jde o infrastrukturu, tak 036 bude celá modernizována, už ted je nový úsek Tanvald - Smržovka dolní. 037 na Frýdlant je solidně rychlá, ale zbytek tratí ve výběžku už je zas jak z doby císařpána. Teď trochu kritiky: V Jablonci jsou zoufale umístěné zastávky, že návaznost na MHD je veškerá-žádná, IDS vám dovolí přestupy jen s čipovou kartou(jde ale za 95kč koupit přenosná, ale to málokdo a sotva turista ví), tak nějak se kašle a nechává dožít trať 042 Martinice-Rokytnice. Pendluje tam jeden šukafon, 80% přejezdů je jen kříž a potřebuje nové zastávky blíž obydlim. Přesto ten šukafon jezdívá i plný, ale pro SŽDC trať neexistuje. Nakonec tragédií celého LK je spojení se světem. Liberec-Pardubice 3h,Liberec-Praha 2h35,LB-UNL 2h4m což je z těch tří asi nejpřijatelnější. Ještě schůdné je Tanvald - Praha 2h48m ale málo spojů mimo víkend a oblíbený Sp Lb-Dresden 2h11m. Rychlíky ač staví v každé větší obci a jsou vedeny motoráky co známe i z osobáků(místní jim po vzoru Německa říkají Regional-Express), tak nejsou integrovány do IDS a při dojíždění tak způsobují problémy s tím co kupovat za jízdenky. MD a SŽDC se staví k tristnímu spojení LK se zbytkem republiky docela odmítavě. Do roku 2018 se neplánuje nic co by současný stav mezikrajského spojení zlepšilo.

8 0
možnosti

No jo, smůla v Jablonci je, že centrum je v údolí a vlak jede po vrstevnici po kopci a hlavně zcela míjí nejvetší sídliště - Mšeno. Docela hodně využívaná je stanice Jablonecké Paseky, hned pod ní je 5 velkých věžáků + poměrně blízko sídliště Šumava, kdyby byla lepší návaznost od vlaku směrem do Mšena, bylo by to super. Jablonec nad Nisou zastávka zase obsluhuje oblast Horního Jablonce, kam jinak zajíždí jen 7x za den linka MHD č. 3 a Jablonec nad Nisou centrum je nejvytíženější, až na ten krpál z 5. května po schodech. Návaznost na MHD je horší, jen v Pasekách to je přímo, centrum a "hlavní" nádraží to jsou minutové vzdálenosti pěšky.

To už v Liberci je to horší, nádraží je stejně daleko od centra jako v Jablonci (ale aspoň tam jede víc spojů MHD) a jediná zastávka jsou Rochlice.

Co se hodně povedlo je možnost použít BČK, v ceně "lítačky" mám i vlak a hojně využívám a jízdenky jsou přestupní, byť to turista nevyužije, ale je to dobře pro místní. Rekonstrukce je od Jablonce po Smržovku a paráda, nedrncá to, vlak jede potichu, nádhera.

2 0
možnosti

Najezdil jsem jako obchodní zástupce necelý milion kilometrů. Teď dělám volnější práci a kde můžu, jedu vlakem. To prostě nemá chybu!! A také jsem začal využívat MHD, a kupodivu jsem zjistil, že téměř všude se dá pohodlně dojet tramvají nebo busem.( To není žádná agitka, to jen konstatuji.)

11 1
možnosti
Foto

Zapomněli ovšem dodat, že například z Liberce do Frýdlantu byly zrušeny některé autobusy, tudíž lidem nezbývá jiná možnost než jet vlakem a dále došlo ke změně autobusové linky, která nyní zajíždí do vzdálenějších vesnic a cesta autobusem se prodlužuje o dalších "zbytečných" 20 minut... což samozřejmě vede k naplnění vlaků...

0 1
možnosti

Ono je logické, že nemá cenu objednávat takřka souběžné linky a je lepší svážet k páteřní. Jen návaznosti bus-vlak jsou furt na mnoha místech problém hlídat.

5 0
možnosti

Nevím, kde pán co má chalupu v Desné sebral, že je to stejně rychlé jako autem. Já jezdím z Desné do Liberce docela často a pod hodinu a čtvrt těch závratných 28km  to vlaky nezvládnou. Asi jezdí pán celou dobu 30km/h. Ale musím uznat, že je to velká změna jet čistým a klimatizovaným vlakem oproti stavu před jejich nasazením.

0 0
možnosti

Ono to možná souvisí víc s cenou benzínu, než jen s časem. Pokud pán jede sám nebo ve dvou a chalupu má nedaleko od zastávky, proč by nejel vlakem. Zvláště, když mu jeden lístek (opus karta) pokryje vlak i jízdné na MHD v Liberci. Ovšem pokud by se měl od vlaku táhnout s věcmi někam do kopců až pod Souš, asi by auto za vlak nevyměnil. Souhlasím proto s názorem níž, že důležité jsou nejen nové a čisté vlaky, ale i četnost spojů a blízkost nádraží. V tom zmíněná Desná novými zastávkami určitě boduje. Na rozdíl např. od Varnsdorfu (zmíněná trať s Vogtlandbahn), kde je Horní nádraží málem půl hodiny pěší cesty od centra resp. autobusáku. Obnova Starého nádraží v centru města se přitom roky vleče (dotace 2013-14 snad klapne).

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny

28. března 2024

Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...

OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka

28. března 2024

Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....

Kanadě dochází javorový sirup, zásob má nejméně za šestnáct let

27. března 2024

Kanadské rezervy javorového sirupu se loni zmenšily na 3,1 milionu kilogramů, celkově jsou přitom...

Stávka zažehnána. Aerolinky Lufthansa se dohodly s odbory na mzdách

27. března 2024  19:40

Německé aerolinky Lufthansa a odbory Verdi se dohodly na nových mzdových a pracovních podmínkách...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!