Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové vlaky přitáhly na železnici více cestujících, pomohly i časté spoje

Nasazení nových souprav na českou železnici může výrazně zvýšit počty lidí, kteří namísto autem či autobusem zvolí cestu vlakem. Dokazují to první čísla z Libereckého kraje, kde už téměř polovinu spojů zajišťují nové, moderní jednotky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a13n 10Š81p78e80c42i19á11n 2330860979669

Milí diskuteri :) liberecky kraj ma zeleznice tak klikate, ze nove vlaky nepomohou zrychlit :D nejdriv by museli modernizovat trate :) naposledy modernizovane v 50 letech a dodnes jen same zaplaty. Na problemovych castech zustaly drevene prazce. Predstavte si silnici z padesatych let dneska :D

0/0
22.1.2013 21:39

P35e27t37r 25N70e71c78h45a76n32i72c98k14ý 7633756968180

V posledních letech je pokrok na LB-Harrachov/Frýdlant/Hrádek znát dost markantně i na jízdních dobách. Na hrádecké trati i 100km/h rychlost. Na Frýdlant zrychlení a optimalizace řádů, na Harrachov neustálé opravy a výměny svršku, modernizace přejezdů a stavby nových zastávek. Překvapivě nejméně se sáhlo na rychlíkové tratě a na nich je zub času znát nejvíc právě v trasování a jízdních dobách na delší cesty. Paradoxně lokálky se mají na liberecku líp.

+1/0
22.1.2013 23:10

A86l68a19n 11Ř24e67p29k12a 4395676

Ani Jančuru tady nepotřebujeme... :-)

+1/−1
22.1.2013 13:56

D57a66n55u79š62e 28C22h66o91c97e82n19s90k81á 1830907484335

Se špatnou kvalitou cestování jsou snad na tom nejhůře cestující v Ústeckém kraji, osobní vlaky na trati Děčín - Most. Až na jednu novou vlakovou soupravu jsou ostatní snad nejstarší vlakové soupravy v Čechách:  netěsnící okna, skřípající brzdy  jsou u některých souprav dost slyšet přes zavřená okna v každé zastávce, dveře u vagónů nejsou za jízdy zajištěné. A co nejhorší, to jsou WC. Horší se snad nikde jinde nevidí, snad už jen v Indii. Stačí jen otevřít dveře a udělá se Vám špatně, že je rychle zavřete, aniž by jste WC použili. Čerstvý zážitek má dcera. Cestovala včera tímto vlakem a potřebovala na WC. Když opouštěla onu otřesnou Rv ístnůstku, zjistila, že se mezi tím za jízdy otevřeli vstupní dveře od vagónu a na podlaze byl navátý mokrý sníh. Nemohla udělat ani krok, křečovitě se držela tyče a bála se, že uklouzne na mokré podlaze a vypadne za jízdy z vlaku. Přišla paní průvodčí a ještě jí vynadala, proč tam stojí.

0/0
22.1.2013 13:54

A84l69a92n 72Ř98e10p18k29a 4785636

Most? Asi se bojí, že jisté etnikum by jim ty nové vlaky zničilo, tak tam radši posílají staré šroty. ;-D

+3/0
22.1.2013 13:57

R95a59d79e58k 24J91a26n27a64t65a 9795106304542

Pravě na osobácích Děčin-Most má jezdit nový RegioPanter.

http://www.novinky.cz/ekonomika/280353-z-decina-do-mostu-vyrazi-novy-regiopanter.html

Jeden by měl jezdit už teď, další přibude během roku.

Co se týče neautomatických dveří (takže je někdo nedovře a ony se pak jízdou otevřou samy) a starých WC (odpad na koleje). Ty vagóny jsou staré. V době, kdy byly vyrobeny, to cestujícím nevadilo, nebyli tak zhýčkaní. A rekonstrukce interiéru se v průběhu životnosti (narozdíl od západních zemí) u nás téměř nedělaly.

+1/−1
22.1.2013 14:43

P84e24t33r 95N30e85c25h54a73n55i13c38k59ý 7383866908820

Vagony bdt jezdí na mnoha osobácích v zemi a přijdou mi celkem pohodlné a záchod je takový, jací jsou cestující

+1/0
22.1.2013 14:48

O13l48d63ř51i98c81h 65J54a34n11e82č70e93k 8489706463961

Buďte rádi, že nějaké WC vůbec máte :-P

To ve Vídni, jak začne mrznout, jsou všechna WC (v S-Bahn jedno na soupravu - resp. na její část, kterou lze "vnitřkem" projít) zamčená. Dveře sice jištěné, občas ale naopak "totálně".

A když už jde o nové soupravy, kde to (snad) neplatí, tak je projistotu čas od času pustí na jednu kolej proti sobě... :-(

0/0
22.1.2013 14:50

F52a23b84i63o 54S33g59a67t98t50o71n32i 9181220787110

Trať Lbc-Rybniště: pro dopravce 1* , vlaky Siemens Desiro, hodinový (ve špičce 30-minutový) takt, vlaky čisté, obsluha příjemná a cena o víve jak 20% nižší než v dobách ČD R^

0/−1
22.1.2013 12:31

P23e80t28r 63N10e59c22h49a34n35i47c54k18ý 7763126898530

My s in-kartou úplně tenhle názor nesdílíme, ale rozhodně je to lepší než šukafoní ropovody

+1/0
22.1.2013 13:36

A94l83a62n 41Ř25e13p96k90a 4295896

Kup si inkartu IN25 a máš slevu 25% oproti bě+žnému jízdnému, s IN50 dokonce 50%slevu.

0/−1
22.1.2013 13:58
Foto

J69i86ř53í 21Š30r64á16m93e87k 3578957719271

Na zmíněné trati jezdí dopravce Vogtlandbahn, který IN karty neuznává

0/0
22.1.2013 20:57

M75i39c55h77a30l 69H23i14r66k18a 4907926190803

Vlak je dobré spojení, pokud to máte blízko na stanici a netaháte s sebou spoustu zavazadel.

0/0
22.1.2013 12:02

I19v93o 89Z58d76e55b47o90r84s27k40ý 3583951210141

Souhlasím, do vlaku mi třicetilitrový soudek jako mitgepack nevezmou.

0/0
22.1.2013 22:48

R84a24d23i49m 15P41o70l12á98š40e82k 9376963599169

Asi to bude jako jinde.

Pomohla si velká města a koncové stanice vlaku, zatímco menší města na trati a malé zastávky ztratily. Protože nové vlaky zastávky, kde nastupuje a vystupuje méně lidí než je rentabilní, ruší.

Tady na Ostravsku je to pro lidi bydlící dál od Ostravy dost průser.

0/−2
22.1.2013 9:55

O43l27d40ř16i39c47h 49J65a21n53e85č26e43k 8439726453551

To není případ Liberecka, resp. jen v malém měřítku. Ona speciálně trať z Liberce na Harrachov je lokálka, která staví takřka na každém kilometru a zastávek tam v posledních letech naopak přibylo.

Sice se velmi výrazně omezilo zastavování mezi Libercem a Jabloncem, ale to má smysl, protože podél železnice vede tramvaj s kratším intervalem a výrazně vyšší hustotou zastávek, než má vlak.

Zastavování se omezilo i na některých dalších tratích, právě třeba mezi Libercem a Hrádkem, ale ono je logické, lidem z 10tisícového města spojení výrazně zrychlit a tím udělat atraktivní, byť na úkor řádově stovek lidí z vesnic podél trati, kde to hold už nestaví každou hodinu, ale jen vybrané spoje v přepravních špičkách.

+3/0
22.1.2013 10:21

F98a63b60i75o 30S90g20a50t36t66o91n97i 9701220297600

jaká zastávka byla omezena směrem na Hrádek ? Co to blábolíte ? Naopak přibyla zastávka Varnsdorf-staré nádraží R^

0/0
22.1.2013 12:25

O77l87d92ř18i39c10h 59J98a96n79e16č41e95k 8249126443781

Ok, omluva, žil jsem v domnění, že se na Lbc - Hrádek podstatná část vlaků zrychlila tím, že mezi Hrádkem a Libercem staví jen v Chrastavě. Podobně jako mezi Lbc a Frýdlantem (i když ani tam to není "podstatná většina"). Ale jak koukám do řádu, vidím, že se pletu...

0/0
22.1.2013 12:43

P16e16t16r 49N64e17c60h47a18n68i35c29k15ý 7423656928170

Platí jen pro ČD směřující do Drážďan. Trilex staví všude (nevím jak je to s Machnín-hrad nebo Andělskou Horou)

0/0
22.1.2013 13:02

O13l42d23ř46i57c28h 56J29a79n15e87č74e71k 8299596853581

Jj, z řádu je to jasné :-)

Btw. nevíte (resp. neví tady někdo), jak je to u Trilexu s přepravou jízdních kol - podmínky, cena? Kdysi jsem to hledal a nic jsem nenašel a na mail mi neodpověděli :-(

0/0
22.1.2013 13:23

P15e14t68r 22N69e28c66h87a34n67i93c16k88ý 7763726288580

kolo je za poloviční jako pes ale můžete si koupit i libnet celodenní kolo za 90kč

0/0
22.1.2013 13:30

O66l82d86ř59i35c11h 27J74a92n86e11č60e58k 8639316603911

dík za info, to platí předpokládám i přes hranici, čili např. Liberec - Großschönau kolo za 1 euro...

0/0
22.1.2013 15:05

T71o46m35á29š 78K74n28a40i68f51l 6833100307480

a že se těch zastávek zrušilo ... boha... o čem to plácáte?

0/0
22.1.2013 10:45

P15e86t21r 92N58e68c83h21a26n66i61c20k64ý 7453366418940

Zrovna Ostravsko mi přijde jako hodně dobře železničně obsloužená oblast. Skrz region vede tranzitní koridor, pak jsou tam dvě husté tratě od Krnova po Frýdek a Frýdlant s intervalem i 30min. Nevidím, že by tam někde byly problémy

+1/0
22.1.2013 11:53

R56a79d69i96m 97P98o28l96á40š13e58k 9156613219869

Koridor tam vede, ale nové soukromé vlaky na rozdíl od těch starých na většině zastávek nestaví. Mimo  Ostravu část vlaků staví v Hranicích, ale většina staví až v Olomouci.

Takže kdo nebydlí zrovna v Ostravě, má velkou smůlu, protože na Prahu musí dojíždět po koridoru pomalými osobáky nebo potom autobusem, najede víc kilometrů a cesta trvá déle než dříve. A až přestane konkurenční boj a levné jízdenky Ostrava Praha, bude to i znatelně dražší.

0/0
22.1.2013 13:06

P80e92t52r 90N74e51c14h92a40n60i81c89k91ý 7473786718590

No proti Liberci jste na tom fakt bídně :-P

+1/0
22.1.2013 13:16
Foto

J97i54ř84í 11Š11r50á73m82e62k 3878957579951

Přestěhujte se k nám na Liberecko a uvidíte, jak může být cestování vlakem dobrodružné. Budete mít tak zbystřené smysly, že se sám budete divit. Kdepak starosti s konkurenčním bojem či příliš rychlými vlaky.

+1/0
22.1.2013 21:05

P39e32t24r 69N45e23c40h43a11n43i74c89k77ý 7593296378680

Jako obyvatel LK bych rád doplnil článek. RS-1 jsou proti tomu co tu jezdilo výrazný skok. Zrychlení je proti šukafonu někde jinde, navíc je stabilnější, má zásuvky a hodně prostoru k stání a na kola/lyže. A hlavně vyjedou hravě do Harrachova a rychleji než ostatní. Pokud jde o infrastrukturu, tak 036 bude celá modernizována, už ted je nový úsek Tanvald - Smržovka dolní. 037 na Frýdlant je solidně rychlá, ale zbytek tratí ve výběžku už je zas jak z doby císařpána. Teď trochu kritiky: V Jablonci jsou zoufale umístěné zastávky, že návaznost na MHD je veškerá-žádná, IDS vám dovolí přestupy jen s čipovou kartou(jde ale za 95kč koupit přenosná, ale to málokdo a sotva turista ví), tak nějak se kašle a nechává dožít trať 042 Martinice-Rokytnice. Pendluje tam jeden šukafon, 80% přejezdů je jen kříž a potřebuje nové zastávky blíž obydlim. Přesto ten šukafon jezdívá i plný, ale pro SŽDC trať neexistuje. Nakonec tragédií celého LK je spojení se světem. Liberec-Pardubice 3h,Liberec-Praha 2h35,LB-UNL 2h4m což je z těch tří asi nejpřijatelnější. Ještě schůdné je Tanvald - Praha 2h48m ale málo spojů mimo víkend a oblíbený Sp Lb-Dresden 2h11m. Rychlíky ač staví v každé větší obci a jsou vedeny motoráky co známe i z osobáků(místní jim po vzoru Německa říkají Regional-Express), tak nejsou integrovány do IDS a při dojíždění tak způsobují problémy s tím co kupovat za jízdenky. MD a SŽDC se staví k tristnímu spojení LK se zbytkem republiky docela odmítavě. Do roku 2018 se neplánuje nic co by současný stav mezikrajského spojení zlepšilo.

+8/0
22.1.2013 8:29

P98a85v28e57l 13D21e46u14t28s15c55h 8432779211819

No jo, smůla v Jablonci je, že centrum je v údolí a vlak jede po vrstevnici po kopci a hlavně zcela míjí nejvetší sídliště - Mšeno. Docela hodně využívaná je stanice Jablonecké Paseky, hned pod ní je 5 velkých věžáků + poměrně blízko sídliště Šumava, kdyby byla lepší návaznost od vlaku směrem do Mšena, bylo by to super. Jablonec nad Nisou zastávka zase obsluhuje oblast Horního Jablonce, kam jinak zajíždí jen 7x za den linka MHD č. 3 a Jablonec nad Nisou centrum je nejvytíženější, až na ten krpál z 5. května po schodech. Návaznost na MHD je horší, jen v Pasekách to je přímo, centrum a "hlavní" nádraží to jsou minutové vzdálenosti pěšky.

To už v Liberci je to horší, nádraží je stejně daleko od centra jako v Jablonci (ale aspoň tam jede víc spojů MHD) a jediná zastávka jsou Rochlice.

Co se hodně povedlo je možnost použít BČK, v ceně "lítačky" mám i vlak a hojně využívám a jízdenky jsou přestupní, byť to turista nevyužije, ale je to dobře pro místní. Rekonstrukce je od Jablonce po Smržovku a paráda, nedrncá to, vlak jede potichu, nádhera.

+2/0
22.1.2013 10:02

P78e69t25r 67N58e58c46h44a95n68i29c93k65ý 7733426518870

Mšeno je i MHD dost blbě napojeno na vlak. Linka č.9 spojující Mšeno s Pasekami jezdí strašně málo a navazuje jen na některé vlaky a ještě k tomu jen na směr do Tanvaldu. Na vlaky v Pasekách navazují linky 14 a 19, ale jezdí obě skoro souběžně s tratí na autobusák. Jednu z nich by mohli protáhnout přes zastávku U Přehrady a tím aspoň trochu Mšeno napojit. Původně tam zajížděl meziměstský bus JB-LB, ale lidem ze Šumavy a Podhorské se to nelíbilo dělat si výlet do kopce a zpět. Zastávka JB-Centrum je připojená k centru a autobusáku schody, kde to za mokra a zimy je o zlomeniny a to tam chodí i starší lidé.  Nicméně na léto se údajně chystá oprava. Bral bych krytý nášlapný eskalátor jako mají v Ostravě, ale to je asi moc. U nádraží je problém s obratem autobusů, ale prý se chystá tam MHD nějak dotáhnout. V Liberci je právě aspoň ta MHD, ale poloha nádraží také není ideální a lidi to stále víc láká jezdit do Liberce autobusem (nebo tramvají), protože i ten přestup vlak-MHD v Liberci je celkem zdlouhavý, to nádraží není nejmenší. BČK a lítačky se povedly, ale problém zatím nastává při cestě MHD Jablonec - Liberec, kdy jsou problémy s přestupem a doplatkem do základní ceny JB-LB místo koupě nové jízdenky. Podobně i cesta MHD(LB/JB) + vlak/bus někam dál, také není jednoduché zaplatit jen tolik kolik máte. Ale měli by to brzy prověřit a zfunkčnit.

+1/0
22.1.2013 12:01

P64a14v84e84l 20D91e20u27t68s36c66h 8112589631409

Jinak souhlas s tragickým spojením z LK ven, snad kromě směru na Českou Lípu, kde jsou ale koleje v tragickém stavu a spojení do Německa (třeba s využitím Libnet+) je to děs.

+2/0
22.1.2013 10:04

P28e16t40r 29N23e83c40h98a78n90i62c83k69ý 7693586498240

Na ČL trati nahrává to, že silnice je také celkem mizerná, skrz velké obce, plná kamionů a v zimě problematická. Liberec - Děčín v autobuse také není žádný med a nic komfortního tam moc nejezdí. Navíc ta tratˇ z Liberce po Zdislavu je skoro alpského charakteru. Bohužel použitelná je jen pro lidi jedoucí někam mezi Liberec a Cheb. Kamkoli do Německa je to lepší přes Drážďany (nebo Bavorsko na Prahu) a jinak přes Prahu/Pardubice. Spojení do Drážďan je rychlejší nebo minimálně stejné jako autem a pohodlnější, ale zas tak často ho nepotřebujeme no...

0/0
22.1.2013 12:08

O29l70d32ř85i10c63h 19J43a57n66e10č93e15k 8269896383101

Záleží samozřejmě dost na tom, jestli RS-1 srovnáváte se šukafony, nebo s 843, které před nimi přinejmenším na 036 pár let jezdily a přišly, pokud vím, výměnou za to, že kraj (zatím) nevyhlásí soutěž.

S příšernou návazností vlaku na MHD v Jablonci nelze než souhlasit, ale taky nelze než konstatovat, že s tím nejde příliš dělat - železnice prostě městem vede jak vede a tam, kde šel aspoň trochu rozumný přestup udělat - v Pasekách - už dávno je. Pravda, kdyby byla chuť na větší investici, dal by se ještě postavit terminál na Dolním s rychlými bus linkami do Mšena a Rýnovic :-P

A co se týče spojení se světem - ano, bohužel, ale to by rozumně vyřešila asi jen stavba (takřka) celé nové trati na Prahu nebo Hradec a toho se s přístupem ministerstva dopravy dočkáme možná koncem tohoto století...

+1/0
22.1.2013 10:13

P80e80t42r 43N71e95c12h30a25n25i61c52k95ý 7973976138800

Lze s tím něco udělat: 1. V Pasekách zajistit autobusy směr Mšeno a Rýnovice od všech vlaků, 2. zavést zajíždění MHD k nádraží, obratiště nebo linky jedoucí na Žižkův vrch (to bude chtít úpravu ulic, ale reálné to je), 3. JB-Centrum udělat solidní přístup, přemostěni do centra přes autobusák a krytý eskalátor dolů k ulici 5.května, to co tam je teď je o zlomkončetinu. Srovnávám je s tím co tam jezdilo před příchodem RS-1 tj. 843,854,810,814. RS-1 je rychlejší, výkonější, celkem prostorný a určitě tišší. Výhoda předešlých třech je jen v topení, protože RS-1 nemá oddělené dveře od zbytku vlaku. 843 je neskutečně hlučná, 814 a 810 vám navozují pocit, že vlak brzy vyskočí z trati a pojede po silnici a 854 má docela málo míst k sezení. Všichni 4 sice do Harrachova někdy jezdili, ale bez problémů to úplně nebylo (814 odpadla první), u 843 problém s brzdami, 854 pokud vim občas podkluzovala (ale to až tak vážné nebylo), ale musela jezdit solo což kapacitně nestačilo. 

Spojení se světem problém bude, ale pár vlaštovek s nižšími náklady by snad šlo řešit i v tomhle desetiletí. Jako je spojka u Čtveřína ať není nutné jezdit úvratí přes Turnov nebo Milovická spojka, modernizace trati 041 pro spojení přes Jičín nebo obnova spojení Liberec - Kolín pro nejrychlejší spojení ke koridoru (tam by se to nějak muselo vejít do současného taktového provozu)

0/0
22.1.2013 12:19

O10l93d53ř96i69c49h 40J35a17n67e50č70e78k 8199806503361

1. To je otázka pro dopravní plánovače města, jaká je poptávka a tedy jestli to má smysl. Paseky jsou zajímavé jen pro směr Tanvald. 2. Co přesně máte na mysli? Žižkáč je v docházkové vzdálenosti hlavního a nechat "jedničku" zajíždět k nádraží - no nevím. Reálněji bych viděl přímý (oficiální a udržovaný) přístup na nádraží od Balvanu a z Vodní. 3. Jo, bezesporu, každopádně v oblasti 5. května je toho mnohem víc, co by se mělo udělat.

Ad. spojení se světem: na Prahu by pomohla jen fungl nová trať - v konkurenci dálnice nemá jakákoliv optimalizace té o třetinu delší železnice šanci. 030 je tak klikatá a dlouhá, že výrazným přínosem by byla jen výrazná přestavba - se spoustou přeložek, tunelů a tak. Zbývá tak 'rozumné napojení na koridor' po 041 nebo 070/071, kde ani silnice nejsou nic moc. Na 070/071 by to teoreticky šlo i bez staveb, "čtveřínská spojka" by sice pro Lbc/Jbc byla fajn, ale pochybuju, že si někdo dovolí vyškrtnout Turnov. Každopádně by to ale znamenalo velké čachry v grafikonu, po celé trase Lbc - Kolín teď jsou rychlíky v dvouhodinovém taktu a přidávat další je ekonomický nesmysl a tak by zbývalo snad jen výrazně přetrasovat nebo si hodně hrát s přímými vozy. Kvalitně modernizovat 041 a převést tam přinejmenším část rychlíků z 030 by bylo pěkné, ale kdo to zainvestuje - ono aby to stálo za to, by to totiž mnohdy bylo skoro jako stavba nové tratě - koleje, přejezdy...??

0/0
22.1.2013 13:11

P96e61t47r 93N14e54c70h43a14n65i21c39k76ý 7653156498180

1. O víkendu je spojení ze Mšena na LIberec tragédie, případně i v pracovní dny v určitých mimošpičkových hodinách. Smysl by mělo alespoň vedení 14ky kolem Přehrady... 2. Třeba linku 12 netáhnout přes Masnou, ale okolo nádraží (ale jak říkám, to by se i ulice musely trochu přizpůsobit). Ale i přístup k Balvanu by byl trochu výhrou. Ad spojení: Na novou trať peníze nejsou, víc se toho vymyslet nedá, s 030 se do budoucna jako dálkovou tratí počítat nedá. A nemyslím si, že i v konkurenci dálnice by vlak s "pouze" čtveřínskou a milovickou spojkou a pár optimalizacemi nebyl konkurence schopný. Bus vás vyplivne na ČM a dál už to žádný med ani pohodlí není, s parkováním v Praze je problém obecně. Pokud by vlak jel LBC-Praha hl.n. řekněme 1h40m, tak už se o něčem zajímavém dá mluvit...

0/0
22.1.2013 13:24

O55l50d96ř74i73c23h 91J71a92n86e30č78e87k 8279986153121

1. Souhlas, ale řešit to navážením lidí ze Mšena do Pasek je nesmysl. Než takhle objíždět celé město, to už jste rychleji pěšky u Brandla na tramvaj. Spíš si odjakživa říkám, proč se nepropojí jablonecká '4' s libereckou '22' - aspoň o víkendu! Když už teď je konečně integrovaný tarif, mělo by to být o to jednodušší. Jasně, Mšeno '4' moc neřeší, to by se přinejmenším musela přeložit na Želivského, anebo místo ní použít '12'. 2. S tou 12 u hlavního nádraží mě to napadlo, ale spíš třeba ve variantě s nějakým přechodem ze Skřivánčí?

X. Pokud se dobře pamatuju, je Rychnov - Pha hl.n. přes Nymburk 131km (tarifních, abych byl přesný). Tj. z Liberce skoro 150, se dvěma spojkami bychom to stáhli kousek pod 140 - aby to vlak dal za 1:40, což by snad ještě konkurenceschopná jízdní doba byla, musel by to po většinu cesty hnát kolem 100km/h a místy ještě více, ale takovouhle rychlost myslím cestou takřka nepotkáte, takže by to znamenalo přinejmenším kompletní optimalizaci celé trasy a navíc, umí ČD v dieslu víc než 120km/h? Asi ne... Než řešit Prahu, bylo by pro začátek možná lepší obnovit aspoň ty přímé vlaky Lbc - Kolín - to je po silnici bída a kdo chce nutně do Prahy vlakem, může si v Nymburce přestoupit, sám jsem to tak na VŠ právě za pomoci přímého pátečně-nedělního spoje Lbc - Kolín dělal... I teď to sice celkem jde, ale ty 2 přestupy navíc leckoho odradí...

0/0
22.1.2013 15:45

P93e52t41r 46N95e38c42h66a92n82i34c85k98ý 7213106728130

Mšeno - Paseky - Tanvald není úplně nepoužitelná relace (uznávám, že z LB to asi nikdo moc nevyužije, ale zas pohodlí přestupu dělá svoje..) , ale ani od vlaků z Tanvaldu to není sláva a přece ten bus nevozí jen lidi od nádraží a z nádraží. Spojení 22 a 4 by mohl být problém v oběhu vozidel, ale jak je to DPMLJ tak už i tohle by šlo pořešit. Jen ta zastávková jízdní doba by byl asi masakr ;-D Já to beru takto: Liberec - Turnov 38min. (se spojkou a menšími optimalizacemi lze stáhnout řekněme na 30), Turnov - MB 31min - jezdí se tam vesměs 100, ale jsou tam přejezdy a oblouky, které by mohly rychlost ještě navýšit, tak řekněme na 25min (muselo by se vyřešit křižování v Hradišti a šetří se čas ze spojky.). Máme 55min. LB-MB a potřebujeme 45min. do Prahy. Nyní cesta přes Všetaty trvá 70min., po spojkách se ušetří značně kilometrů a dostaneme se na vyšší rychlost (navíc je záměr zavést Ešusy přes Milovice do MB, takže elektrifikace a z části i dvojkolejka a trat na 140 (pokud by trať měla cca 65km (Pha-NB-MB je 80km) tak potřebujeme na 45min. cestu průměrnou rychlost 82kmh, to by se mělo dát i s dohnáním prostojů R^  Vozidla jsou problém, 120 je fakt max co můžou nabídnout, ale třeba by se dala někde pořídit další... S tím Kolínem by to bylo nejbližší rychlé řešení a přes MB jezdívám ještě teď, přestupy mi tolik nevadí.

0/0
22.1.2013 16:36

P45e67t58r 63N14e74c26h24a25n37i71c38k11ý 7713676978390

Jo a u dnešních Kolínů odrazuje nezaručený přestup na EC. Tam dávno měla být poznámka aspoň čekání max. 5min., většina rumburských R přijíždí do Kolína právě se zpožděním 9-12min.

0/0
22.1.2013 16:41

R69a76d16e50k 62J66a71n88a73t11a 9915986884502

Mně to přijde celkem v pohodě. Na přestup je 10 minut, průměrné zpoždění je do 3 minut:

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=1111&d=28

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=1113&d=28

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=1115&d=28

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=1117&d=28

0/0
22.1.2013 17:26

P62e29t34r 23N34e87c86h78a25n69i18c94k65ý 7733686628230

ale právě ty soboty-neděle to sahá k těm maximům (více méně pravidelně a nepravidelně tam jezdím skoro pátým rokem, takže to mohu vysledovat). Tam je problém souběhu Bakov-MB s rychlíky Tanvald - Praha, to se zpoždění přenáší strašně snadno

0/0
22.1.2013 17:28

O57l78d58ř58i42c10h 24J71a65n65e64č24e33k 8629946893231

Přesně! "Perfektní" návaznosti na EC od/do Břeclavi mě taky docela trápí. Ty přestupy jako takové mě ani tak ne, ale přítelkyni, když bychom měli táhnout trochu víc bagáže, a spolu s těmi těsnými přestupy, docela jo.

S dosažitelností 1:40 na Lb-Pha přes Milovice máte pravdu - ale zase, už jde o celkem rozsáhlé infrastrukturní projekty, na které si v lepším případě pár let počkáme. A navíc - vypadá to, že Vás spíš zajímá, jak se dostat na koridor směr Brno/Olomouc, než do Prahy. Prahu bychom tedy měli pořešenou, ale "východ" se spíš zhorší - zachránit to může leda nějaký super přestup v Lysé do Kolína.

S dostavbou a masivní optimalizací Pha-MB by se to pak rychlíkem za 45' zvládalo v pohodě i kdyby měl být vedený 854 s v_max = 120 - pokud budou moci většinu cesty jet kolem 110 a nebude moc úseků, kde pojedou krokem.

Nicméně pokud by až do MB byla elektrika a MB-Lb se mělo výrazně optimalizovat, neřku-li dostavovat o spojku a/nebo nějaké přeložky, už by asi stálo za zvážení dotáhnout elektriku až do Lb? ...a třeba ÖBB mají ještě dostatek železa, kterého by se rády zbavily - mj. i lokomotivy, které by se myslím právě na provoz a la Pha - Lbc výborně hodily :-P (pokud vím, stroje rakousko-německé trakce 15 kV/16,7 Hz~ umí jezdit i pod českou 3 kV SS?)

Btw. ad MHD Jbc: měl jsem celou dobu pocit, že Vám u 9/14 v Pasekách jde o návaznosti na Liberec. Na Tanvald to samozřejmě smysl má, o tom žádná.

0/0
23.1.2013 11:21

P46e49t24r 92N52e37c31h73a20n42i80c10k53ý 7243196258520

Využívám nejčastěji spojení na východ, to souhlasím, ale poptávka je taková, že Praha táhne a tam je zájem a jen Prahou jde nahnat lidi do vlaků (většina lidí jezdících LB-Morava už stejně vlakem jezdí, i když vrchem přes Jaroměř). A 17 let jsem žil v Liberci, kdykoli jsem chtěl do Prahy, tak jedině narvaným busem s nejistým úspěchem pokud jsem to neplánoval dost dopředu a nesehnal místenku, jinak platilo přijít na autobusák a doufat, že někdo zapomněl dojít na bus, autobusy to ani teď pobírat nestíhají a lidem se rozhodně nelíbí nechat se vykopnout na ČM. Ad směr Kolín: Ten superpřestup bych nechal v MB (nebo přímý vůz) a pokračování do Kolína jako dosud, furt by to bylo nejkratší než přes Lysou. Ty infrastrukturní změny jsou v součtu míň než např. optimalizace Plzeň - Cheb, tunel na Beroun, IV. Koridor na Budějice atd., proti těmto stavbám jde fakt jen o dvě krátké spojky, a trochu oprav svršku a zabzař, nic co by si relace s takovou potenciální poptávkou nezasloužila. Dráty jsou pěkná idea, ale jak není Liberec na žádném transitu, tak to asi politicky neprojde. Podmínkou pro ty ešusy totiž

0/0
23.1.2013 11:41

P59e97t73r 78N96e62c69h97a11n34i91c87k11ý 7323686808720

by bylo i přestavba nádraží v MB případně přeložení trati, protože nádraží v MB je na dost hrozném místě.  Ad MHD: Jo trochu mi o to šlo o víkendu, kdy busy JB-LB nejezdí a furt tam je nejpohodlnější přestup

0/0
23.1.2013 11:44

O31l40d41ř48i46c46h 76J57a87n84e14č55e22k 8169656493531

Celé je to samozřejmě o krátkozrakosti dopravních plánovačů a salámové metodě. Když už stavět vlkavskou spojku, tak dvojkolejně a pod dráty. Když už to, tak dotáhnout dráty až do MB. Když už to, tak rovnou asi i Vlkava - MB optimalizovat a (částečně) zdvojkolejnit. Ano, tím máme vyřešenu MB a situaci, kdy rychlíky Lbc-Pha začínají být konkurenceschopné. Ale polovinu trasy jedou diesly pod dráty a po kolejích, jejichž v_max (ačkoliv není nikterak závratná) nevyužijí? Můžeme pokračovat: když už stavět spojku u Čtveřína, tak už asi myslíme na to, že vlaky Lbc-Pha mají opravdu nahradit busy, tedy asi budeme potřebovat velkou kapacitu  a tak spojku uděláme rovnou pod dráty - a už nám zbývají jen na pár desítkách km. Myslet to s konkurenceschopnými vlaky Lbc-Pha vážně a přitom alespoň střednědobě neuvažovat o drátech by byla celkem zhovadilost.

Ešusy v MB by se předpokládám řešily tak, že by se dráty a tedy i ešusy dovedly až na MB město. I když jsem tam už spoustu let nebyl a vůbec nevím, jak ta zastávka teď vypadá. Každopádně překládat v MB trať a eventuálně stavět nové nádraží by bylo na desítky let (viz Brno), stejně nevím, kam by se to ve městě vešlo, tím spíš, pokud by to nemělo být jen nádraží na slepé koleji pro ešusy. Snad leda odbočit u Nepřevázky pod Chlumem a do města přijet od východu po 064, ešusy by pak mohly dojet na konečnou na hlavní a rychlíky se po další spojce napojit na současnou trať směr Bakov.

Btw. já jsem naopak za "vykopnutí z busu na ČM" byl vždy šťastný - záviděl jsem liberečákům, že jejich busy si udělaly konečnou tam, sotva tam bylo metro, a nadával na ČSAD Jbc, že se ještě roky třískalo až na Florenc - tak jsem na ČM aspoň vystupoval... a při cestě do Jbc v pátek odpoledne zuřil, že to busu z Florence k dálnici trvá hodinu...

+1/0
23.1.2013 17:09

P65e41t30r 24N45e24c31h15a50n15i61c92k46ý 7203496688150

Se vším se dá souhlasit, bohužel finance na to nikdo dávat nechce, do roku 2018 se počítá jen se zkapacitněním Praha-Vysočany - Lysá n.L.. Samozřejmě, že pokud už by dovedli do MB dráty, tak to má smysl až do Liberce, aby tam nejezdily motory pod dráty velký kus cesty atd...jen tak přemýšlím nad nejlevnějším řešením, protože 5. koridor je sci-fi a to dřív povolí na R10 200km/h pro auta a v tom nejlevnějším řešení se třeba nedá počítat s jakýmkoli narovnáním v úseku Turnov - Liberec, protože by to stálo víc než celý zbytek trasy dohromady. Budeme rádi pokud se dočkáme alespoň jednokolejné neelktrifikované vlkavské spojky, už to by byl zásadní pokrok. Ad ČM: Však pro autobusy to nejlepší je, kamkoli hlouběji do Prahy po silnicích je neskutečná ztráta času, proto má přijít vlak a situaci vyřešit, ale MD a SŽDC na to dlouhodobě kašle

0/0
23.1.2013 17:33

P77a72v47e93l 70D22e68u32t83s55c13h 8582569681609

Zastávka u Gymplu už je pro přestup z/na vlak v pohodě, pouze ten směr od vlaku do Mšena znamená přejít hodně frekventovanou Pražskou, leč jak to tam vyřešit? Vzhledem k blízkosti ulic obývaných nejmenovaným etnikem bych si netroufnul podcházet Pražskou temný podchodem a nadchod od gymplu na druhou stranu by byl jak pěst na oko.

0/0
22.1.2013 17:08

P66e86t86r 53N58e67c79h35a78n54i98c35k37ý 7883826178410

A pokud jsme u cesty od Tanvaldu, tak proč objíždět Jablonec a pak se vracet autobusem, když z Pasek je to kousek. Pokud jde o směr od Liberce, tak tam to řešení moc nemá a pohodlné to taky zrovna není. To už vyjde skoro na stejno jít dolů kolem tramvaje k lázním. Nicméně etnikum budeme potkávat tak jako tak... Takže nejlevnější a nejjednodušší řešení je nějak "přiblížit" zastávku centrum autobusáku.

0/0
22.1.2013 17:23

P18a28v45e52l 79D31e81u84t27s65c88h 8552709471639

No samozřejmě, vlak a napojení v Pasekách na MHD je důležitý pro cestujíci od Lučan dál k Tanvaldu (z Lučan je spojení MHD), takže to by obsluhovalo zejména cestující z Kořenova, Desné, Tanvaldu a Smržovky do Mšena (resp. k nemocnici a nákupním střediskům v Rýnovicích) a zpět. Ono je, akorát se musí slézt ten kopec dolů a přestoupit na 4, to je nějakých 400 m.

Z Pasek máme do Liberce luxusní spojení vlakem, ve všední dny i busem, z centra taky, ale zrovna Mšeno o víkendech nic moc - tam se nabízí protažení MHD na Kunratice (i když ty serpentýny...)

0/0
22.1.2013 18:54

P28e18t44r 78N40e23c89h59a77n47i19c14k86ý 7143376248640

MHD do Kunratic mi přijde jako dlouhatánská kodrcajda, ale spojením linek 4 JB a 22 LB bychom snad měli nejdelší linku MHD v zemi ;-D Paseky mají výhodu toho pohodlného přestupu, který mi přijde hrozně nevyužitý. (vždyť poslední vlak v X směr Tanvald na který navazuje linka č.9 je v 14:25 !) a i o víkendech to navazuje jen na Tanvald a to si myslim, že by někteří klidně jeli oklikou ze Mšena vlakem než přestupovat na lochnesku 11 v doprovodu etnika jezdícího zdarma k Měnírně.

0/0
23.1.2013 11:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.