Diskuze
Nové vlaky přitáhly na železnici více cestujících, pomohly i časté spoje
Děkujeme za pochopení.
J91a57n 47Š25p60e47c42i97á44n
Milí diskuteri :) liberecky kraj ma zeleznice tak klikate, ze nove vlaky nepomohou zrychlit :D nejdriv by museli modernizovat trate :) naposledy modernizovane v 50 letech a dodnes jen same zaplaty. Na problemovych castech zustaly drevene prazce. Predstavte si silnici z padesatych let dneska :D
P90e70t70r 77N32e82c89h68a14n97i70c11k18ý
V posledních letech je pokrok na LB-Harrachov/Frýdlant/Hrádek znát dost markantně i na jízdních dobách. Na hrádecké trati i 100km/h rychlost. Na Frýdlant zrychlení a optimalizace řádů, na Harrachov neustálé opravy a výměny svršku, modernizace přejezdů a stavby nových zastávek. Překvapivě nejméně se sáhlo na rychlíkové tratě a na nich je zub času znát nejvíc právě v trasování a jízdních dobách na delší cesty. Paradoxně lokálky se mají na liberecku líp.
D85a43n42u94š90e 86C19h50o57c76e56n83s34k41á
Se špatnou kvalitou cestování jsou snad na tom nejhůře cestující v Ústeckém kraji, osobní vlaky na trati Děčín - Most. Až na jednu novou vlakovou soupravu jsou ostatní snad nejstarší vlakové soupravy v Čechách: netěsnící okna, skřípající brzdy jsou u některých souprav dost slyšet přes zavřená okna v každé zastávce, dveře u vagónů nejsou za jízdy zajištěné. A co nejhorší, to jsou WC. Horší se snad nikde jinde nevidí, snad už jen v Indii. Stačí jen otevřít dveře a udělá se Vám špatně, že je rychle zavřete, aniž by jste WC použili. Čerstvý zážitek má dcera. Cestovala včera tímto vlakem a potřebovala na WC. Když opouštěla onu otřesnou ístnůstku, zjistila, že se mezi tím za jízdy otevřeli vstupní dveře od vagónu a na podlaze byl navátý mokrý sníh. Nemohla udělat ani krok, křečovitě se držela tyče a bála se, že uklouzne na mokré podlaze a vypadne za jízdy z vlaku. Přišla paní průvodčí a ještě jí vynadala, proč tam stojí.
A62l98a78n 84Ř49e83p57k36a
Most? Asi se bojí, že jisté etnikum by jim ty nové vlaky zničilo, tak tam radši posílají staré šroty.
F82a56b26i81o 98S64g48a88t78t14o36n37i
Trať Lbc-Rybniště: pro dopravce 1* , vlaky Siemens Desiro, hodinový (ve špičce 30-minutový) takt, vlaky čisté, obsluha příjemná a cena o víve jak 20% nižší než v dobách ČD
P81e41t94r 80N27e55c30h23a26n82i69c14k87ý
My s in-kartou úplně tenhle názor nesdílíme, ale rozhodně je to lepší než šukafoní ropovody
M30i93c39h79a45l 59H84i68r17k40a
Vlak je dobré spojení, pokud to máte blízko na stanici a netaháte s sebou spoustu zavazadel.
I91v68o 57Z22d18e94b54o36r88s26k56ý
Souhlasím, do vlaku mi třicetilitrový soudek jako mitgepack nevezmou.
R30a14d97i67m 92P62o43l19á10š85e21k
Asi to bude jako jinde.
Pomohla si velká města a koncové stanice vlaku, zatímco menší města na trati a malé zastávky ztratily. Protože nové vlaky zastávky, kde nastupuje a vystupuje méně lidí než je rentabilní, ruší.
Tady na Ostravsku je to pro lidi bydlící dál od Ostravy dost průser.
O92l76d43ř53i58c98h 68J76a52n23e34č63e87k
To není případ Liberecka, resp. jen v malém měřítku. Ona speciálně trať z Liberce na Harrachov je lokálka, která staví takřka na každém kilometru a zastávek tam v posledních letech naopak přibylo.
Sice se velmi výrazně omezilo zastavování mezi Libercem a Jabloncem, ale to má smysl, protože podél železnice vede tramvaj s kratším intervalem a výrazně vyšší hustotou zastávek, než má vlak.
Zastavování se omezilo i na některých dalších tratích, právě třeba mezi Libercem a Hrádkem, ale ono je logické, lidem z 10tisícového města spojení výrazně zrychlit a tím udělat atraktivní, byť na úkor řádově stovek lidí z vesnic podél trati, kde to hold už nestaví každou hodinu, ale jen vybrané spoje v přepravních špičkách.
P58e96t18r 15N31e37c43h25a70n73i98c89k41ý
Jako obyvatel LK bych rád doplnil článek. RS-1 jsou proti tomu co tu jezdilo výrazný skok. Zrychlení je proti šukafonu někde jinde, navíc je stabilnější, má zásuvky a hodně prostoru k stání a na kola/lyže. A hlavně vyjedou hravě do Harrachova a rychleji než ostatní. Pokud jde o infrastrukturu, tak 036 bude celá modernizována, už ted je nový úsek Tanvald - Smržovka dolní. 037 na Frýdlant je solidně rychlá, ale zbytek tratí ve výběžku už je zas jak z doby císařpána. Teď trochu kritiky: V Jablonci jsou zoufale umístěné zastávky, že návaznost na MHD je veškerá-žádná, IDS vám dovolí přestupy jen s čipovou kartou(jde ale za 95kč koupit přenosná, ale to málokdo a sotva turista ví), tak nějak se kašle a nechává dožít trať 042 Martinice-Rokytnice. Pendluje tam jeden šukafon, 80% přejezdů je jen kříž a potřebuje nové zastávky blíž obydlim. Přesto ten šukafon jezdívá i plný, ale pro SŽDC trať neexistuje. Nakonec tragédií celého LK je spojení se světem. Liberec-Pardubice 3h,Liberec-Praha 2h35,LB-UNL 2h4m což je z těch tří asi nejpřijatelnější. Ještě schůdné je Tanvald - Praha 2h48m ale málo spojů mimo víkend a oblíbený Sp Lb-Dresden 2h11m. Rychlíky ač staví v každé větší obci a jsou vedeny motoráky co známe i z osobáků(místní jim po vzoru Německa říkají Regional-Express), tak nejsou integrovány do IDS a při dojíždění tak způsobují problémy s tím co kupovat za jízdenky. MD a SŽDC se staví k tristnímu spojení LK se zbytkem republiky docela odmítavě. Do roku 2018 se neplánuje nic co by současný stav mezikrajského spojení zlepšilo.
P21a51v96e50l 58D17e54u80t74s80c77h
No jo, smůla v Jablonci je, že centrum je v údolí a vlak jede po vrstevnici po kopci a hlavně zcela míjí nejvetší sídliště - Mšeno. Docela hodně využívaná je stanice Jablonecké Paseky, hned pod ní je 5 velkých věžáků + poměrně blízko sídliště Šumava, kdyby byla lepší návaznost od vlaku směrem do Mšena, bylo by to super. Jablonec nad Nisou zastávka zase obsluhuje oblast Horního Jablonce, kam jinak zajíždí jen 7x za den linka MHD č. 3 a Jablonec nad Nisou centrum je nejvytíženější, až na ten krpál z 5. května po schodech. Návaznost na MHD je horší, jen v Pasekách to je přímo, centrum a "hlavní" nádraží to jsou minutové vzdálenosti pěšky.
To už v Liberci je to horší, nádraží je stejně daleko od centra jako v Jablonci (ale aspoň tam jede víc spojů MHD) a jediná zastávka jsou Rochlice.
Co se hodně povedlo je možnost použít BČK, v ceně "lítačky" mám i vlak a hojně využívám a jízdenky jsou přestupní, byť to turista nevyužije, ale je to dobře pro místní. Rekonstrukce je od Jablonce po Smržovku a paráda, nedrncá to, vlak jede potichu, nádhera.
F63r46a54n67t22i73š42e95k 49M20i19c94h54a38l87í71k
Najezdil jsem jako obchodní zástupce necelý milion kilometrů. Teď dělám volnější práci a kde můžu, jedu vlakem. To prostě nemá chybu!! A také jsem začal využívat MHD, a kupodivu jsem zjistil, že téměř všude se dá pohodlně dojet tramvají nebo busem.( To není žádná agitka, to jen konstatuji.)
L52u95k31a12s 44H62a26v86e26l
Zapomněli ovšem dodat, že například z Liberce do Frýdlantu byly zrušeny některé autobusy, tudíž lidem nezbývá jiná možnost než jet vlakem a dále došlo ke změně autobusové linky, která nyní zajíždí do vzdálenějších vesnic a cesta autobusem se prodlužuje o dalších "zbytečných" 20 minut... což samozřejmě vede k naplnění vlaků...
P79e12t64r 26N19e17c82h26a39n50i84c81k74ý
Ono je logické, že nemá cenu objednávat takřka souběžné linky a je lepší svážet k páteřní. Jen návaznosti bus-vlak jsou furt na mnoha místech problém hlídat.
P96a40v13e50l 31M12i55c52h21e69k
Nevím, kde pán co má chalupu v Desné sebral, že je to stejně rychlé jako autem. Já jezdím z Desné do Liberce docela často a pod hodinu a čtvrt těch závratných 28km to vlaky nezvládnou. Asi jezdí pán celou dobu 30km/h. Ale musím uznat, že je to velká změna jet čistým a klimatizovaným vlakem oproti stavu před jejich nasazením.
M45a11r83t53i77n 43M11u29s67i50l
Ono to možná souvisí víc s cenou benzínu, než jen s časem. Pokud pán jede sám nebo ve dvou a chalupu má nedaleko od zastávky, proč by nejel vlakem. Zvláště, když mu jeden lístek (opus karta) pokryje vlak i jízdné na MHD v Liberci. Ovšem pokud by se měl od vlaku táhnout s věcmi někam do kopců až pod Souš, asi by auto za vlak nevyměnil. Souhlasím proto s názorem níž, že důležité jsou nejen nové a čisté vlaky, ale i četnost spojů a blízkost nádraží. V tom zmíněná Desná novými zastávkami určitě boduje. Na rozdíl např. od Varnsdorfu (zmíněná trať s Vogtlandbahn), kde je Horní nádraží málem půl hodiny pěší cesty od centra resp. autobusáku. Obnova Starého nádraží v centru města se přitom roky vleče (dotace 2013-14 snad klapne).
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny
Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...
OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka
Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....
Kanadě dochází javorový sirup, zásob má nejméně za šestnáct let
Kanadské rezervy javorového sirupu se loni zmenšily na 3,1 milionu kilogramů, celkově jsou přitom...
Stávka zažehnána. Aerolinky Lufthansa se dohodly s odbory na mzdách
Německé aerolinky Lufthansa a odbory Verdi se dohodly na nových mzdových a pracovních podmínkách...