Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo lepí děravou kasu. Prodává své nejlepší lokomotivy

Ztrátový nákladní dopravce ČD Cargo našel další způsob, jak vylepšit své hospodaření a najít peníze na další měsíce své existence. Za zhruba 600 milionů korun prodá deset lokomotiv řady 363.5, které nedávno prošly velkou modernizací. Dál si je bude pronajímat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i93n66d22ř47i23c79h 33F57i93a27l39a 4718482749579

To jsem zvědav co prodají, až nebudou mít na zaplacení zpětného leasingu za ty lokomotivy. :-P

0/0
23.1.2013 5:46

M44i94r50o56s86l11a78v 53B32o74h94u10n49ě76k 3539420734185

Tak honem, amnestovaní kámoši Klause, chopte se díla, už toho moc na rozkrádání není!

+1/0
22.1.2013 21:18

M68i71l74o25š 23S55a53l67o71š54e14k 7844113161113

To zase napadlo kterého chytrolína prodat nejlepší? Oni chtějí to Cargo fakt položit.Pozavírat a makat do lomu! ;-O

+4/0
22.1.2013 20:52

M87i85r80o71s24l88a75v 92Z82i87k23m89u54n85d 7189423184373

Výsledek někdejšího hloupého nápadu rozdělit lokomotivní park ČD a.s. mezi mateřskou a dceřinnou společnost, který měl za následek zvýšení nákladů na údžbyu lokomotiv včetně nárustu administrativy. Co dělal u ČD a.s. "jeden" člověk, to po oddělení Carga dělal u ČD a.s. stále týž člověk, ale u Carga se pro stejnou činnost musela zřídit "nová" pracovní pozice.

V Rakousku, kde je rovněž "osobní" a "nákladní" doprava oddělena je dceřinná společnost "trakce", která poskytuje lokomotivy oběma dopravním společnostem, což je ekonomicky efektivnější než mít u každého dopravce vlastní "lokomotivní" provoz.

+5/0
22.1.2013 16:43

J10i53r17k25a 23H42o80n52c23ů 2924434791828

Tunel

+3/0
22.1.2013 16:01

P74e27t55r 67Š78i78l84h13a54n 7748872857113

Ne, outsourcing. Co je to vlastně tunel? A nepopisujte mi to jako obyčejnou krádež, to dělají burani.

0/0
22.1.2013 21:32

T33o10m66a59s 39N45o76v83o56t98n85y 3741526988299

tunel = outsourcing po česku

+1/0
23.1.2013 0:51
Foto

K10a95r41e22l 98R22i94e43s85n17e39r 3561151819355

Zde je ukázka velké vlakové loupeže za bílého dne. Klaus v devadesátých letech pravil "Jen více takových Kožených" a jak to dopadlo. Pokud budeme chtít po státním železničním dopravci, aby vozil kusové zásilky, jako že bez nich nemůže nákladní železniční doprava existovat, měl by stát k takovému dopravci podle toho taky přistupovat. Nevím co je to za módu posledních několika, především pravicových, let za trend, takto tyto státní firmy vykrádat a destabilizovat. Ať už se jedná o ČD a. s. a nebo zmiňované ČD Cargo a. s..

+3/0
22.1.2013 15:36

J65i30ř23í 89E41r24b91e83n 1563654956367

Tohle s Klausem nemá moc spoelčného. Destabilizace drah zrušením unitární železnice a jejím rozdělením na SŽDC, ČD, ČD Cargo, Telematica atd. je dílem všech posledních vlád a zejména ministrů dopravy.

+1/0
22.1.2013 15:48

J75a41n 80U25l78r58i84c17h 9229626879734

Lokomotivy jsou to tedy nádherné. R^

+5/0
22.1.2013 14:18

J15i88ř24í 58N30o81v40á93k 3573899778713

To si snad dělaj srandu že jim tohle projde. V téhle republice projde uplně všechno naonec se to zalepí ze státní kasy dosaděj se nevý vizionáři a prodá se "výhodně" další část těm co před tím vyhodili a co už vědí co s tím majetkem dělat.[>-]Rv

+8/0
22.1.2013 13:53

V84l20a84s36t25i48m75i26l 72K46r63a61u70s 3373794704973

Připadá mi to, jako kdyby se sedlák ve finanční tísni rozhodl prodat svá pole a dále si je jen pronajímat. Jakou by měl asi budoucnost?

+3/0
22.1.2013 13:46

J69i72ř77í 56N17o10v27á64k 3713119268713

Bohužel oni nejsou ani ti sedláci ale nakládaj si s jeho majetkem jak se jim to hodí. Prostě podvod za přispění vlády ČR.

+2/0
22.1.2013 14:14

R47a45d96o68s95l14a93v 32K68l67a46u45d24a 5374518374522

Tohle se běžně dělá. Pochopitelně ne s polem, ale třeba s traktorem. Ale musí se jednat o firmu, kterou to může zachránit. O ČD Cargu bych si dovolil pochybovat.

0/0
22.1.2013 15:34

R31o49m20a41n 34G

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
22.1.2013 13:18

F84r22a31n64t84i91š29e63k 24P32r13o77c37h48á94z65k65a 7436569123390

No, tak to se CDC při tom zpětném leasingu asi pěkně prohne. Na 60 mega bych tento stroj rozhodně nešacoval.

0/0
22.1.2013 13:10

T32o36m62á29š 64H71á73t43l31e 7899835464611

celé vedení do vazby , včetně dozorčí rady a ministra dopravy !

+4/0
22.1.2013 12:21

M32a75r13t21i21n 73C67h54a45r42v67á86t 1873567700861

Dát tam Hatleho a během měsíce jsou v plusu....

0/0
22.1.2013 12:36

P87a91v18e12l 11M58a59r12e98k 7222289845416

Na co vazbu? Rovnou šibenici, když nejsou schopní zajistit vozbu!!!

+1/0
22.1.2013 13:46
Foto

J33i48ř65í 25K15r71á90k54o53r68a 9889563

To je šaškárna. Zatímco matinka se chlubí, jak modernizuje, dceruška pokoutně prodává svoje nejlepší kousky, aby oddálili krach. A stát do toho cirkusu leje čtyři miliardy ročně.

Nechte je zbankrotovat a přestaňte házet klacky soukromníkům.

+7/−4
22.1.2013 12:03

A93l88a68n 75Ř40e18p10k86a 4555386

A soukromník bude provozovat jen to co je ziskové a na zbytek hodí bobek :-P .

+2/0
22.1.2013 13:19

J80a80r44o13s71l73a14v 97H92o87r35á30k 5953752516810

Zizkove je pro dopravce vse. Snad si nemyslite, ze na nejakych tratich dela nejaky dopravce, vcetne CD, charitu? Dostava to dorovnano z kraju ci od statu.

0/0
22.1.2013 13:30

J25i65ř26í 42N28o13v61á18k 3223889838703

Ale nehodí bobek nebojte jen bude jezdit ty spoje co lidi opravdu potřebujou a co si na sebe vydělaj . A nebude se tu provozovot to co teď prázné vlaky jen aby se někdo nenanštval a nenapsal ,že si nemoh dojet dopoledne do města pro rohlíky v akci sám ve vlaku.

0/0
22.1.2013 14:17

J90i21ř40í 39E12r51b66e30n 1223424976867

Zjevně nebydlíš deset kilometrů od města, kam ti zajíždí tři spoje denné a o víkendu nic. Takže všichni musejí mít auto, protože jinak se do/z práce a školy nedostanou.

0/0
22.1.2013 15:50

H55o60n79z62a 35P96r22i27b93y24l 8526830540365

a v Anglii je to taky tak a nikdo si nejak nestezuje. Kde neni poptavka nikdo posilat autobus pro 2 lidi opravdu nebude.

0/0
22.1.2013 22:10
Foto

J35i29ř72í 32Š23r87á12m22e86k 3628587329781

Co to melete, prosím Vás? Když vynechám možnost individuální dopravy, tak i MHD v jakémkoli českém městě, pokud bude stát jízdenka veškeré náklady, bude násobně dražší... nebo žádná

0/0
22.1.2013 21:36

P39a55v38e48l 27M77a69r81e48k 7502359205986

Křížové financování mezi osobní a nákladní železniční dopravou není dovoleno. Ale děkujeme pěkně za fundovaný názor.

0/0
22.1.2013 13:47

J71i89ř55í 47E37r85b13e76n 1323924966977

A právě zákaz tohoto křížového financování je jedna z pořádných a nedomyšlených hloupostí.

0/0
22.1.2013 15:51

V53i94k73t68o97r 30N39á56r67o66ž87n54ý 3969732238

Do ČD Cargo stát nelije nic....i proto je tam , kde je.

0/0
22.1.2013 14:03

V72l86a83d92i62m33í51r 97F56i74b58i75g55e55r 5554451571404

To je super, prakticky nové stroje do kterých se nebude několik let skoro nic investovat se prodají a nechají si ten oprýskaný šrot, který je jako kasička. Za to kam až to s ČD Cargo dovedli by měl někdo sedět.

+3/0
22.1.2013 12:02

J94i31ř14í 11N82o27v20á78k 3523419838453

Opět jste to nepochopil nějaký kamarád potřeboval opravené lokomotivy za státní peníze tak je dostal v povánočních slevách.

+1/0
22.1.2013 14:20

F58i72l23i23p 25M91a38t40ě73j56k55a 7484984199311

Jedná se o zpětný leasing, tedy oni s nimi dále budou normálně jezdit a nedostane je "nějaký kamarád"

0/0
22.1.2013 16:03

A74l83e10x31a19n56d58r 75K69o22s88t68k73a 5249196919666

Ano, jedná se o zpětný leasing. Tedy: To co mám teď prodám a od nového majitele si to pronajmu. Cena pronájmu je samozřejmě taková, aby se za životnost stroje zaplatilo minimálně 2x tolik, než co stojí, ale co na tom? A proč si myslíte, že na tom nevydělá nějaký vhodná kamarád? Třeba takový Tykač nebo Bakala? Ti mají milionů, že si mohou z tisícovek dělat tapetu.

0/0
23.1.2013 9:50

M62a97r11e45k 62K39r62o27l14l 5831832490810

Asi malo plati sve topmanazery. Jinak si to nedokazi vysvetlit. :-)

+3/0
22.1.2013 11:52

P14e90t61r 52J36a77r30o32š 2364851815137

Taky bych to tak videl. Zrejme pak maji malou motivaci delat svoji praci poradne ;-(

0/0
22.1.2013 12:08

J11o33s55e28f 23H30o80f88f91e50j 8970733672442

ČD Cargo,taky pěkný tunel a zlodějina.....

+7/0
22.1.2013 11:41

Z31d81e26n35e72k 19V93r64b30a 8369265473457

Ono je to těžké - odboráři ždímají formu jak to jen jde (viz například

ČSA.), management - který je trafikou pro politiky - svojí hloupostí

působí ztrátu a navíc firmu ždímá (viz například ČSA) a aby ten tunel

vydržel ještě pár let tak se uměle vylepšuje hospodaření prodejem

majetku (viz například ČSA). Nakonec zůstane jen slupka, kde cenu má

jenom logo na hlavičkovém papíře (defakto současný stav ČSA). Nějak mi stávající situace na železnici připadá stejná.

+8/0
22.1.2013 11:41

J88a69n 39M76a25r97š43á39l83e43k 6131837129931

Za všechno může stát. Asi ho nezrušíme(tomu brání ústava a tak), takže ho aspoň řádně osekejme. R^

0/0
22.1.2013 11:59

J56i40ř16í 27E93r17b15e94n 1133954636757

Jak odboráři ždímají ČD? Povídej.

0/0
22.1.2013 15:53
Foto

J87i47ř79í 96Š38r80á77m41e21k 3598257359101

Třeba režijní jízdenky i pro rodinné příslušníky?

+1/0
22.1.2013 21:39

J39i37ř60í 86J78i42n33d78r62a 6625589136418

Chybí mi tu ohniví zastánci ČD. :-P

+3/−2
22.1.2013 11:29

J19i41n49d84ř72i75c11h 36Š59k63o41p54e62k 4355521890445

a co by tu dělali, když článek není o ČD, ale o ČD Cargo

+2/−5
22.1.2013 11:39

T40o15m16á86š 65Z55a28h26á70l72k84a 7220352877760

Jako zastánce ČD si myslím, že ČD Cargo bude asi přecházet na parní trakci. :-)

0/0
22.1.2013 19:27
Foto

J64i29ř48í 37U55n48č82o24v97s49k75ý 8959152333539

Ty staré jsou v tunelech neohrabané.

0/0
22.1.2013 11:23

J89a42n 43M31a57r51š25á75l62e23k 6331247989891

Privatizovat. Soukromej vlastník si tam udělá pořádek a pokud ne, prostě to zkrachuje...což je, zdá se, nevyhnutelný...jen to pak holt nebude sanovat stát za peníze daňových poplatníků.

+4/−1
22.1.2013 11:20

W87a11l71t85e76r 35C23e96r95m51a60k 1264168661216

To je bohulibá představa, která ovšem neplatí v Česku. U nás se vše dělá obráceně. Neprivatizovat a vytloukat klín klínem. Vždyť z cizího krev neteče.

0/0
22.1.2013 11:27

V69i49k93t72o80r 40N50á89r77o45ž60n88ý 3659342148

Je otázka , zda by se našel nějaký potenciální zájemce. Tato firma je na tom dnes tak špatně , že se měla zprivatizovat tak před čtyřmi lety..to byla v jiné kondici.

0/0
22.1.2013 11:29

J41a48n 91M35a95r76š88á28l79e19k 6561927899821

Tak to bohužel je nejen v tomhle případě. Stát je holt nejhorší hospodář....což je dost obtížně stravitelnej fakt při pomyšlení, kolik procent HDP přerozděluje.

+1/0
22.1.2013 11:37

J15a50n 84L13u15k22á29š 7607433683492

Kdyz se podivate napr. do Nemecka na spolecnost Deutsche Bahn, zjistite, ze i stat umi hospodarit, dokonce i v USA jsou nektere prirozene monopoly statni podniky a funguji, jeden takovy podnik napr. vlastnil WTC.

Potiz je hlavne v ceskem pojeti statu, kdy slouzi predevsim jako zdroj malych domu, na statnich podnicich je to jen vic videt nez na ostatnim aparatu.

+2/0
22.1.2013 12:00

V97i33k35t34o87r 68N88á91r64o13ž67n89ý 3199882328

Přesně tak. Třeba výrobce aut VW je akciovou společností , kde má majoritu veřejná správa. A přesto je to jedna z nejrychleji rostoucích automobilek na světě

0/0
22.1.2013 14:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.