- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A mohl by mi někdo vysvětlit, pro je pro nás členství v EU potřebné?
Do amerického baru vstoupí tři dealeři piva – Coors, Budweiser a Prazdroj.
Dealer od Coorsu si poručí Coors protože, jak neopomene zdůraznit, je vařené z těch nejlepších surovin.
Dealer od Budweiseru si objedná Bud Light, protože to je podle jeho slov nejlepší pivo na světě.
Čech si poručí coca-colu a druzí dva se vyjeveně ptají: „Vy si nedáte pivo?“
„Kdepak, když vy nepijete pivo, nebudu trhat partu.“
jj, to si s oblibou u nas rikame, ale realita je takova, ze o ceskem pivu za hranicema nikdo moc paru nema, mnohem vic je zname belgicke ci holandske pivo
Z čehož je vidět, že ne jen Čína má problémy s kradením značek.
Obávám se, že to pivo se u nás vařilo dříve, než "otci zakladatelé" vykročili na tamní půdu z paluby Mayfloweru
tak ale spor neni o to, kdo driv zacal varit pivo, ale o znacku a ta je podle vseho starsi nez budejovicky pivovar, ktery si ji taky narokuje
Trojpísmenná značka "Bud" je přece jen příliš, aby na ní mohl mít Budvar monopol. Takových 3písmenných slov v anglické abecedě je nejvýše 30 tisíc, takže není divu, že mezi statisíci geografických názvů srovnatelných s Českými Budějovicemi se najdou nějaké, které začínají stejnými písmeny.
Něco jiného je Budweiser, což není nic jiného než přídavné jméno odvozené od německého názvu Českých Budějovic. Navíc to není náhodná shoda – ten člověk z Anheuser-Busch se v 19. století projel po Evropě a Budvar se snažil okopčit. Je dost šílené, když si jeho firma vyskakuje ohledně práv na značku, nebo pro ni dokonce chce mít monopol. To je možná OK na Středozápadě, kde nemají ponětí o Českých Budějovicích a asi ani o jiném městě mimo USA.
Ale tvrdit Evropanům, že Anheuser-Busch je jediná firma, která má právo se spojovat s těmito slovy, je šílené.
Bud evokuje Budvar. Anheuser-Busch by měl spíš práva na jiné oznašení protože písmeno d se v jeho názvu vůbec nevyskytuje.